Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:49

Nouja, uiteindelijk 20 voor betaald..
Hij wordt wit, deurtje eruit denk ik.
Ipv het deurtje maak ik er wijnrekken in en in het gat een rieten mandje!

Ik zie het helemaal zitten haha!!

Edit:
Zo dus ongeveer :D

Afbeelding

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:40

8nnemiek schreef:
Ik ben vandaag nog eens bij de kringloop geweest, en kwam een erg leuk queen anne salontafeltje tegen <3 Voor 8 euro :) Die ga ik opknappen :j Ik zal morgen eens een foto maken.

Ben ook bij de kringloop geweest, helaas niets kunnen scoren...

Liesje89

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:53

Leuk joh! Ik had ook gráág naar de kringloop willen gaan vandaag. Maar helaas niet echt tijd voor gehad.
Die queen ann dingetjes zijn ook zoooo leuk he :D

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:04

Ook ik ben bezig met het opknappen van meubeltjes. Morgen ga ik een heel leuk buikkastje ophalen. Zal er dan eens een foto van maken. Gebroken wit, nieuwe greepjes er op, misschien nog behangetje op de laatjes! :) Helemaal leuk.

Gisteren nog bij wat kringloopzaken binnengewandeld of ze nog iets leuks hadden staan, maar ik vind de prijzen hier in de omgeving niet grappig meer. Leuke kast gezien, leuke deurtjes en twee raampjes er in, deurtje wel stuk. Prijs? Zo maar even 170 euro! :wow: "Nee mevrouw, het zijn echt vaste prijzen". Veel geld hoor, bij de kringloop!

Ook nog mooi salontafeltje zien staan, niet heel groot maar prachtig robuust, ook weer prijskaartje van 75 euro. Voor een opknappertje vind ik dat toch net even te veel. Jammer, want ik ga dan wel strontchagrijnig naar huis, zie zo'n tafeltje dan al gelijk hier in de kamer staan. ^)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:20

jammer is dat he? dan is mp stukken leuker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:21

Ik ga dit topic ook volgen ... heb 'm net helemaal doorgelezen ... komen echt leuke dingen voorbij!! Zeker wat Rinske heeft laten zien, mooi vooral die stoelen ook.

En die wasbak die hier voorbij kwam, echt schitterend!

Ik heb zelf 3 oude eettafel stoelen op kot ook van mp af. Zit nog in twijfel om er wat aan te doen, vind ze zoals ze nu zijn eigenlijk wel leuk genoeg. Zal er binnenkort eens 1 op de foto zetten :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:23

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:27

Dana, dan is marktplaats zeker leuker. Buikkastje mag ik voor 35 euro ophalen, en er staat sinds gisteren ook een hele leuke advertentie op die niet uit mijn hoofd wil. Mooie robuuste salontafel, dressoir en kastje voor 50 euro, hier vlakbij. Punt is dat ik tijdelijk weer even bij mijn ouders zit en het kan zijn dat ik binnen een maand weer op mezelf kan, maar dat ook gerust nog een jaar kan duren. En ik kan het ze ook niet aandoen om de schuur en garage vol te stouwen met gepimpte meubels! :D Wel erg jammer, maar er zijn altijd wel leuke dingen op mp te vinden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:31

Beetje lastig om een foto te maken als het zo donker is..
Maar dit is mijn nieuwe tafeltje.. Redelijk simpel, maar nog in goede staat, en ik denk dat er wel iets leuks van te maken is. Ik denk dat ik em helemaal schuur en wit verf met kalkverf, en dan de randjes wat schuur zodat het donkere hout op een paar randjes/hoekjes weer door komt. Dat vind ik altijd zo mooi :)
Afbeelding

Ik had trouwens ook nog een ontzettend mooie stoel gezien met een vreselijk lelijke stoffering. Had me echt leuk geleken om op te knappen, maar hij had nooit in de auto gepast :+

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:37

Leuk tafeltje! Hoe groot? Staat hoog op z'n pootjes of niet?

Stoelen vind ik ook leuk, maar stofferen durf ik me niet aan te wagen, dat lijkt me een hele klus!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:38

Rinske schreef:
Na:
Afbeelding

Deze bv, echt fantastisch! Mooi gedaan Rinske! :)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:40

Oooh my wat komen er leuke dingen langs zeg!

Ga dit topic nog een keer goed doorspitten! Heb zelf eigenlijk maar 1 creatief kastje.. :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:44

Zo'n soort stoel was het inderdaad, Mocca :j Die zou zo mooi bij dat salontafeltje passen!
Het tafeltje is ongeveer 50 cm hoog.

Ik wil dat heel graag eens proberen, zo'n stoel stofferen, maar dan wel eerst eens met een oude, goedkope stoel :Y)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:47

Het zijn schitterende stoelen, en passen makkelijk in je interieur, want je kan de stoffering natuurlijk zelf kiezen! :) Maar pfoeh he, stofferen is wel een kunst op zich. Ik zal het eens aan mijn vader vragen, die heeft zijn hele leven in de kledingbranche gewerkt en is ook ontzettend handig met de naaimachine. Misschien kan hij iets met zo'n stoel. Zou er graag eentje hebben.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:47

Ik heb hier ook nog 3 hutkoffers (kledingkoffers) staan. Misschien hebben jullie daar ook nog leuke ideeën voor? Ik heb zelf ook wel wat ideetjes. Maar meer keuze is altijd goed natuurlijk. En misschien is er dan wel het een en ander te combineren. Ik zal morgen foto's maken van mijn hutkoffers. Maar dit is alvast een plaatje van internet voor het idee.
Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:49

Ja dat stoeltje van Rinske vind ik ook echt heeeeel erg leuk!!!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:55

wat een mooie hutkoffer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:00

Ja vooral die stoel vond ik helemaal super :j

Mijn stoeltjes zijn gewoon heel simpel, zoals deze .. maar dan andere figuren in het hout:
Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:01

Wat ontzettend gaaf zeg die hutkoffer!!! :wow:

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:07

Ik word ook helemaal enthousiast hier. Wat een mooie spullen komen er voorbij. Ik heb net van de week bedacht dat ik op zolder nog een eiken salontafel heb staan. Die wil ik voor de kinderen op pimpen. Onderstel een leuk kleurtje en bovenop weggetjes en akkertjes waar de speeltrekkertjes en autootjes op passen en als er nog ruimte is een treinspoor.

Nu was ik van plan om dit met acryl verf te doen. Eerst schuren en grondlaag eronder en dan acryl en dan laagje lak erover, is dat een goed idee? Waar zou ik het anders mee moeten verven?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:11

Liesje89 schreef:
Wat ontzettend gaaf zeg die hutkoffer!!! :wow:

Ben ik het mee eens. Ik heb er dan ook niet voor niets 3 staan. Ze zijn allemaal verschillend en ook allemaal in een andere staat. Helaas allemaal wel wat minder dan de meeste die je op internet tegen komt. Maar daarom vind ik het ook niet zo erg om er aan te knutselen. Als ze in perfecte originele staat waren dan zou ik dat echt niet kunnen. :o

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:13

Hmm die hutkoffers zijn niet mijn ding. Zou ook geen idee hebben wat ik er mee zou moeten qua opknappen/pimpen. :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:18

Oh ja, leuk joh Mocca!! Openzetten en dan als opruimplaats voor kussens en plaids!! En dan die plaid er zo half uithangend... Ik zie het al helemaal voor me :D
Of als kastje... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:24

Wij willen er thuis cd's in bewaren, we hebben er teveel voor bij de stereo en dan gewoon af en toe de boel omwisselen met wat in de koffer zit. Niet echt heel boeiend, maar heeft de koffer toch gelijk een bestemming i.p.v. gewoon leeg mooi staan te wezen :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:10