Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:04

Waarom ga je er weg GM?
De 24ste wordt eindelijk mijn inloopdouche en radiator geleverd :D

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:14

Is ook een eis van mij, in een volgend huis moet een openhaard zitten :D

eindelijk Moo!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:16

Wij gaan er gewoon zelf een plaatsen ;) Ook een optie :D

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:40

We gaan wat dichter bij onze beider ouders wonen :)

Vriendin van me heeft ook zelf een haard laten plaatsen, incl rookkanaal. Leek een helse klus, maar was eigenlijk snel gebeurd, viel erg mee en het resultaat is heel mooi geworden :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:53

Wel een dure grap denk ik?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:15

Zou ik eens moeten navragen

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:03

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:30

zelf een haard maken hier wordt lastig, woon in een appartement. Heb wel eens aan zo'n design haard gedacht maar ik zou niet zo goed weten waar ik die hier moet laten :)

wij zijn ook naar de beurs geweest in Nieuwegein, zaten wel grappige dingen bij maar heel bijzonder vond ik het niet..... nou scheelt het ook dat ons huis net pas is ingericht en we niets nieuws gaan doen haha. We kwamen eigenlijk voor raamdecoratie om daar inspiratie voor op te doen maar dat viel vies tegen.... of we hebben niet goed gezocht.... wel allemaal gratis woontijdschriften gescoord whahahah
Dit vond ik de leukste stand, jammer dat de site het nog niet goed doet: http://www.meubelfabriekdreumel.nl/
ze hadden echt hele leuke meubels, heel speels en je kunt er alles mee! in een volgend huis weet ik wel waar ik heen ga hihi!

en even een update van ons tv meubel waar we ook wel wat tips bij kunnen gebruiken nog:
Afbeelding
de 2 vazen met nepbloemen hebben we gisteren gekocht
Maar wat zouden we nog met de rest kunnen doen? om het er mooier/warmer/gezelliger uit te laten zien.... ik vind het lastig wat ik nog met die glasplaatjes zou kunnen doen....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YRINIGUL.jpg
er moet nog wat meer in, maar die krengen zijn niet echt goedkoop... waren bijna meer kwijt voor die paar nepdingen dan voor de vazen hihi

Afbeelding
En wat moeten we met deze muur? hij is me te kaal..... de lijst willen we eigenlijk laten hangen, die was niet goedkoop.... hing eerst boven de eettafel maar doordat we daar nu behang hebben, stond ie daar niet mooi meer.... Ik heb gedacht aan 3 kleinere lijstjes rechts langs de lijst.... maar wat moet daar dan in hihi

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YXW4EGGU.jpg
en de bank met wat nieuw ikea roze :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YAUPY7IA.jpg
deze staat normaal op de eettafel, maar ook nieuw dus even op de salontafel voor de foto
moet nog aangepast worden maar weet nog niet helemaal hoe ik em wil hebben :)

Op de salontafel komt dan een schaal in hetzelfde materiaal als de 2 grote vazen met daarin ook nepbloemen enz.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:35

Wat een prachtige kast!!!
Ik zou verder met de muur niets meer doen, de kast staat daar vlak bij toch? Wordt zo druk anders... Misschien een mooi sierlijstje langs het plafond?
Laatst bijgewerkt door GreaseMonkey op 11-09-11 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:52

Dank je!
sierlijst vind ik wel heel mooi, maar dat zou ik dan door het hele huis heen willen trekken en dat zie ik niet zo zitten :o
Het is de muur naast het tvmeubel inderdaad dus het mag niet te druk worden, daar heb je gelijk in :) vind het nu alleen wel erg wit zeg maar.....

nog een toevoeging, de 2 open delen onderin de kast daar moeten nog 2 deurtjes komen (van hetzelfde glas als de platen achter de tv)
maar vriendje moet dan groot gat zagen om 1 van de apparaten passend te krijgen achter een deurtje en daar wacht ik dus al een jaar op := moet mijn vader maar eens gaan inschakelen ;) maar dan wordt de kast daar ook weer wat rustiger :)
Laatst bijgewerkt door MMIDV op 11-09-11 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:53

Ik zou misschien wel niets extra's aan de muur hangen. Of die ene grote foto vervangen door 2 of 3 kleinere. Ik vind je tvmeubel behoorlijk druk en denk dat je met een hele volle muur er naast het helemaal druk krijgt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:56

de foto vertekend wel wat rowo, de kast is in het echt wel wat minder druk :)
de open kastjes maken het iets rommelig maar de rest is vrij rustig. De foto is een klein plaatje maar de kast is enorm groot dus het valt mee :)

de foto gaat in elk geval niet weg zoals eerder gezegd, heb geen andere plek voor de foto dus hij blijft daar :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:17

Iets van leuke (rvs) wandkandelaars misschien, aan beide zijden van het schilderij? Breekt het toch een beetje!

Vind de vazen met nepbloemen érg mooi! En inderdaad, wat zijn mooie nepbloemen duur hè! :oo
De kleuren in je huis spreken me erg aan, houd wel van dat roze & grijs. En terwijl ik niet van hoogglans en glas houd, staat het erg mooi bij elkaar :j

Wat betreft het tvmeubel, misschien glazen vaasjes/stolpjes vullen met gekleurde potpourri? Vind het nu absoluut niet saai hoor!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:25

We hebben ons in het begin niet zo bezig gehouden met de accessoires en gewoon meubels gekocht die we mooi vinden hihi. Met het hoogglans wit/glas/grijs is het lastiger dan ik dacht om het toch een beetje warmte/gezelligheid te geven. En moet toch ook aan vriendje denken hahaha, die wordt al helemaal gek van al het roze....

We hebben ook al zitten denken aan zo'n philips kleurenlamp, die dan ook een beetje op de muur met lijst schijnt, zodat die op die manier een kleurtje krijgt?

ik vind het ook niet saai hoor Mae, maar misschien zouden er wat originele ideeen voorbij komen :D
het mag wel weer wat anders, zeker nu we de vazen hebben wil ik de rest ook aanpakken haha
en je idee van rvs wandkandelaars (of iets anders) is wel een goed idee :j daar ga ik eens op zoeken :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:45

ik zou proberen in de kast meer contrast te krijgen. Nu lijkt het veel licht op licht. Met bijv. wat prullen van hout o.i.d. om een wat warmere materiaalsoort met het hoogglans te combineren.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:54

heb net 2 houten plantenbakjes eruit gehaald :)) maar die waren gewoon lelijk
maar je hebt gelijk :j daarom heb ik voor die fotolijstjes en fruitschaal gekozen, maar nog meer hout zeg jij dus?
ook eens voor kijken :) wil denk ik sowieso van die kandelaars af en over de plantenpotjes twijfel ik nog

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:02

Je hebt soms bij de Xenos van dat drijfhout lampen en ballen en kunstige standaards / standaarden / standaarts? van zo'n plakje hout op een metalen buis op een houten of metalen voetje. van dat drijfhout.

Daarnaast zou je kunnen overwegen om ergens een klein beetje symetrie eruit te halen.

Ik heb op sommige plaatsen ergens 1 van staan en dat breekt het geheel een beetje.
Wij hebben pas de boel ook weer veranderd en ik, die het liefst alles symetrisch zou hebben heeft gewoon van sommige dingen 1. Maar in mijn witte kastjes heeft hout en andere natuurlijke materialen wel geholpen voor de gezelligheid.

*zoekt gelijk foto's*

Geen hoogglans maar wel wit:
Afbeelding

Totaal geen toegevoegde waarde, maar ik vind mijn nieuwe boomlamp zo mooi....
http://i142.photobucket.com/albums/r84/ ... CF0157.jpg

En wat geholpen heeft bij ons is mijn strakke hoogglans plantenpotten vervangen door potten met een betonlook.
http://i142.photobucket.com/albums/r84/ ... CF0167.jpg

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:18

betonlook vind ik ook mooi, maar leek me het juist in de kast niet warmer maken :D
je boomlamp vind ik super leuk!! :D en heeft uiteraard wel toegevoegde waarde, is interieur ;)

De symmetrie vind ik lastig, ik weet dat het een beetje fout is enzo maar het is zo lastig om te doorbreken :')
nou moet ik wel zeggen dat de fotolijstjes samen op het rechterplaatje stonden en op het linkerplaatje stond dus zo'n lelijk houten plantenbakje... die laatste heb ik weggehaald en om geen leeg plankje te hebben, heb ik het fotolijstje er even neergezet :)

Ik zal de Xenos eens binnenstappen of daar iets bij zit wat ook bij ons past :) vind namelijk niet alle drijfhout spullen mooi, eigenlijk vind ik het meeste lelijk :o
ben wel gek op m'n fotolijstjes en ook de fruitschaal vind ik nog wel mooi (gekregen)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:23

Ik vind symmetrie juist wel mooi. Maar het moet ook weer niet te overdreven aanwezig zijn. Ik vind het bij jou wat rommelig ogen Hedwig, maar sommigen vinden dat juist weer gezellig.

Die potten met betonlook vind ik niet zo mooi, maar das persoonlijk.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:26

de kastjes bij hedwig zijn open, dat maakt het al snel rommeliger, vandaar ook dat bij mij zoveel mogelijk dicht is :) (en er nog meer dicht gaat hahaha)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:07

Rommelig is de boekenkast inderdaad, das wel bewust, ik was eerst op kleur en grote aan het sorteren en dan wordt ik knettergek omdat het niet klopt... Dus nu is er gesorteerd op gengre, voor mij dus nog steeds kloppend.

De plaat achter het beeld moet nog opgehangen en dan is dat dus verder leeg.... Daarnaast zijn wij alletwee niet super opgeruimd en bestaat ons huis uit onze hobby's wat het voor mij heel erg thuis maakt. Ik ben van het lezen en vriendlief zijn paarden en films komen overal in terug. En dan wat "dingen" uit ons werkveld, dus architectuur dingen en hout en landmeetapparatuur voor mij. Ik stel graag ten toon wat mij gelukkig maakt.

Betonlook is idd smaak, maar gelukkig vinden we niet alles van elkaar mooi....

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:52

Het HTC kon mij ook niet zo bekoren :n
Mooi verlichting gezien, maar daar voor inkoper:$ nog duurder dan op internet <<)
Dus dat ga ik mooi niet doen >;)

Wij waren ook op zoek naar een side table of dressoir, belachelijk :oo die prijzen daar
Zijn er ook maar een uurtje ofzo geweest toen was ik er al weer klaar mee :=

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:05

zo, ik kom ook even binnenvallen hier.
Woon nu sinds ongeveer 3 maanden samen met mn vriend. We hadden wel al samenwoonplannen, maar moesten nog wachttijd opbouwen voor we in aanmerking kwamen voor n huurhuisje.
Maar, nu is zijn moeder afgelopen juni overleden en is het dus allemaal n beetje anders gelopen als we graag gewild hadden.
We mochten en konden gelukkig in het huis blijven wonen. Ofja, hij kon er blijven wonen en ik trok erbij in.

Natuurlijk was het huis al volledig ingericht, maar we willen allebei toch onze eigen stempel erop drukken, dus inmiddels zijn er meubels besteld, verf en behang gekocht. Hierover waren we het allebei vrij snel met elkaar eens.
Maar... nu komen we bij details en daarin blijken we toch wel erg verschillend.
Bijvoorbeeld lampen.... allebei n verschillende smaak, maar n groter probleem is nog dat we nergens complete sets kunnen vinden.
Op internet al vanalles afgezocht maar nergens kan ik betaalbare sets vinden. En met sets bedoel ik dan Hanglamp eethoek, hanglamp zithoek en dan nog n staande lamp voor de vloer en voor op dressoir enzo.

Hebben jullie tips waar ik betaalbare lampensets kan vinden?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:36

Wij zijn ook niet meer geweest naar het HTC. Vrienden waren er heen gereden terwijl wij bij de Makro liepen en die belde al dat het vooral erg duur was. Voor inspi wel leuk, maar dat vind ik nogal zonde van de entree :+ .
Wij zijn dus naar de home decocenter geweest! Wat een superleuke winkel!! En ook helemaal niet duur, alleen de btw staat er niet op vermeld, dus dat is wel even oppassen!

Marley, ik vind die schaal echt supergaaf! <3 En je kast opzich ook!
Misschien kun je nog iets langwerpigs toevoegen op de bovenste plank in het midden.
Maar zou het niet te druk maken!

Quinette, lampen zijn gewoon vreselijk duur :) .

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:37

Home Deco zit toch ook in Nieuwegein????
Wil ik ook nog wel eens heen, alleen dan moet ik aan een pas zien te komen!
@Destino hoe kom jij daaraan???