Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manzano schreef:Ik zoek ook tijdelijke goedkope schutting. Vrees dat ik maar gewoon goed de aanbiedingen van de bouwmarkt in de gaten moet houden, maar mocht iemand nog wat anders weten. (echt goedkoop!)

Anders moet het maar een jaartje wachten.

Laten jullie het zo open aan de achterkant?
chipieke schreef:Goh die betonplaten zou ik niet allemaal weghalen?
Heel goed voor het slijten van de hoeven en lekker droog in de winter
Wordt overigens ook glad hoor, door de klei die aan de hoeven blijft plakken. Die betonplaten waren vroeger de kuil van de boer die er woonde. We werden al gewaarschuwd om daar geen pakken gras op te slaan, omdat de kraaien dan het plastic kapot pikken. Daar had de boer ook last van. Hij gebruikte netten om grote schade tegen te gaan. Die platen willen we tzt gebruiken op een ander stuk om er een overkapte opslag te kunnen maken, zodat de kraaien er uit blijven. En dan waar die platen liggen een flinke zandbak, waar de paardjes in kunnen staan in de winter. Achter de mestput komt de rijbak. Ik wil een gedraineerde bak. Degene die hem gaat aanleggen adviseerde om er geen paarden op zetten die gaan staan graven en aangezien wij 2 van die idioten hebben die dat wél doen, maken we dus een paddock.
Ik heb daar helemaal niks mee. hihi.

En ik had een winterjasmijn staan. Dan heb je in de winter ook nog wat om te bekijken.
Die zijn heel onderhoudsvriendelijk. Getrommeld wil ik niet, dat is onhandig met vegen. Als er hier weer een terras komt wil ik weer die tegels!
Scheelt in de kosten. En met mijn verjaardag vraag ik altijd bonnen voor het tuincentrum.
En ik biets ook veel planten. Bij mijn moeder mag ik overal stekjes nemen.
Mooi uitgetekend zo! Ik doe dat op een A3 vel met potlood. Heel oudbollig.
Je hebt er wel over nagedacht! Mooi plan heb je! Is dit een programma wat je gebruikt? Wat zijn de afmetingen van je tuin? Helleborus Niger. Er zijn er 2 van toch? Die andere vond ik een moeilijke plant. Hebben het bij mij niet overleefd.
Dat noemen ze ook wel nieskruid toch? De kerstversie (niger) deed het bij mij wel heel erg goed. Wat voor grond heb je en waar is het zuiden?
Wij hebben een lange brede sloot achter het huis, dus ik hoef geen vijver.
Klinkt wel goed, zo'n ruime tuin!