[centraal] Topic laptopkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:08

DeadxStar schreef:
Nou, ik heb vandaag een Sony Vaio gekocht :D

Ik heb ook een Sony Vaio :D die zijn gweldig he!
Je hebt precies wel een goede zaak gedaan met die 17 inch!

Ik heb de iets kleinere versie (ik dacht 14.5 inch) omdat ik hem mee naar de les moet kunnen nemen en anders raakt hij niet in mijn rugzak.
Ik heb hem nu ongeveer een half jaar en ik ben hel blij dat ik een vaio heb gekocht, ik heb er geen klachten over
En Windows 7 vidn ik ook heel handig om mee te werken

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:25

Fiffill schreef:
Ik ben op zoek naar een laptop, misschien dat jullie mij wat verder kunnen helpen.

Belangrijkste is eigenlijk dat er Photoshop op kan draaien, dit is een zwaar (groot) programma dus daar moet genoeg ruimte voor zijn. Hij moet dan ook zeker niet langzaam werken. Laptop hoeft niet gigantisch groot te zijn (geen mini, dat wel), hij moet wel makkelijk mee op reis kunnen.
En de prijs... liever niet te duur. Een MacBook ziet er mooi uit, maar die ligt echt ver boven mijn budget. Van Acer heb ik gehoord dat het niet zulke goede laptops zijn, maar andere merken heb ik eigenlijk geen kijk op.

Ik werk thuis gewoon op m'n computer dus het is niet dat hij een computer geheel hoeft te vervangen, maar voor als ik straks een paar maanden in het buitenland zit wil ik er wel gewoon op kunnen werken.

Ik speel geen games, maar wil er wel bijv. series op kunnen kijken. En dus vooral erop kunnen Photoshoppen en schrijven.

Oh en een webcam erbij is wel handig, maar die zou evt ook wel los kunnen...

Achterom

Re: [centraal] Topic laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:50

@fiffill: omdat je photoshop wilt gebruiken ben je er niet met de allergoedkoopste soorten laptops. Kijk vooral naar de hoeveelheid geheugen, die moet echt ruim zijn. Photoshop is echt een programma wat toch wel wat vraagt van een computer. Ook een relatief grote harde schijf is dan vermoedelijk wel handig.
Acer zou ik idd niet doen, packard bell ook niet.
Zelf ben ik erg blij met mijn toshiba, maar ik hoor ook goede dingen over HP (had ik zelf voor mijn werk), sony en nog een paar andere merken.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 22:59

Fiffill schreef:
Fiffill schreef:
Ik ben op zoek naar een laptop, misschien dat jullie mij wat verder kunnen helpen.

Belangrijkste is eigenlijk dat er Photoshop op kan draaien, dit is een zwaar (groot) programma dus daar moet genoeg ruimte voor zijn. Hij moet dan ook zeker niet langzaam werken. Laptop hoeft niet gigantisch groot te zijn (geen mini, dat wel), hij moet wel makkelijk mee op reis kunnen.
En de prijs... liever niet te duur. Een MacBook ziet er mooi uit, maar die ligt echt ver boven mijn budget. Van Acer heb ik gehoord dat het niet zulke goede laptops zijn, maar andere merken heb ik eigenlijk geen kijk op.

Ik werk thuis gewoon op m'n computer dus het is niet dat hij een computer geheel hoeft te vervangen, maar voor als ik straks een paar maanden in het buitenland zit wil ik er wel gewoon op kunnen werken.

Ik speel geen games, maar wil er wel bijv. series op kunnen kijken. En dus vooral erop kunnen Photoshoppen en schrijven.

Oh en een webcam erbij is wel handig, maar die zou evt ook wel los kunnen...

Ook dan is een sony vaio een goede optie :j
Werkt photoshop erg goed op moet ik zeggen (gebruik zelf ook photoshop) :j
Super veel geheugen heb ik.. Niet overdreven duur, en er zit een webcam in :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:05

Hallo!

Het zat er al een poosje aan te komen, maar vandaag gebeurde het dan echt: laptopje (Samsung R509, Windows Vista Home Basic met 2 GB werkgeheugen en 32-bits besturingssysteem) is het hoekje om gegaan, dus er moet een nieuwe komen.

Ik ben niet veeleisend, wat ik meestal doe:
Tekstverwerken/Excel/Powerpoint gebruiken, beetje basic schoolwerk
Foto's bewerken
Dvd'tjes kijken
Veel, heeeeeel veel muziek luisteren

Mijn eerste eis is dus sowieso een discdrive en ook een beetje goed geluid, want ik ergerde me al 2 jaar aan het geluid van deze laptop. Verder was ik er wel tevreden over.
Merk maakt me niet veel uit, maar liever geen Acer, want daar hebben we hier niet zulke leuke ervaringen mee.
Budget is niet enorm, ik weet zelf ook wel dat Macs de allerbeste computers zijn maar ik heb écht geen Mac-centjes :n

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 01:09

Ik heb eigenlijk redelijk dezelfde eisen als Konstantine, dus ben benieuwd naar de tips! ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 08:24

Ik ben van plan om een macbook aan te gaan schaffen. Nu heb ik voor een héél leuk prijsje een macbook op het oog met een accu die eventueel vervangen moet worden. Het model is uit 2008.
Ik heb het typenummer gevraagd aan de persoon die hem verkoopt, want de exacte specificaties weet ik niet.

Het is een macbook uit 2008.

Ik gebruik hem voor standaarddingetjes; internet, itunes, beetje tekstverwerken..
Maar tevens zal hij af en toe een beetje photoshop aan moeten kunnen.

Aan dit 'oude' beestje hangt een prijskaartje van €250,- euro. Wie kan mij helpen de knoop door te hakken?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:04

Moderatoropmerking:
Vanaf heden is het toegestaan om eigen topics te openen omtrent laptopkeuze

Dit centraaltopic zal ''ontbonden'' worden zodat het niet meer verplicht is om uitsluitend dit centraaltopic te gebruiken voor vragen omtrent laptopkeuze. Vanaf nu mogen er dus weer eigen topics geopend worden rondom dit onderwerp.

Dit topic blijft voorlopig open om iedereen te laten wennen aan de omschakeling, en zal dan vanzelf naar beneden zakken. :)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:24

Hallo iedereen,

Heeft iemand ervaring met de HP Pavilion DM1-4100SD A7M05EA?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:26

Liesje89 schreef:
Ik ben van plan om een macbook aan te gaan schaffen. Nu heb ik voor een héél leuk prijsje een macbook op het oog met een accu die eventueel vervangen moet worden. Het model is uit 2008.
Ik heb het typenummer gevraagd aan de persoon die hem verkoopt, want de exacte specificaties weet ik niet.

Het is een macbook uit 2008.

Ik gebruik hem voor standaarddingetjes; internet, itunes, beetje tekstverwerken..
Maar tevens zal hij af en toe een beetje photoshop aan moeten kunnen.

Aan dit 'oude' beestje hangt een prijskaartje van €250,- euro. Wie kan mij helpen de knoop door te hakken?

Een vriend van mij heeft begin dit jaar een Macbook uit 2008 gekocht voor 400 euro.
Hij draait er dan Final Cut Pro op, een video programma wat opzich niet heeeel erg zwaar trekt ( ala Photoshop ) maar hij trekt dit eigenlijk net niet.
Verder heeft hij enorm veel problemen met de accu ( die al een keer vervangen is ) valt ie wel eens uit en gaat de verlichting niet uit wanneer je hem dichtklapt zonder af te sluiten.
Ik vind 't echt heel tricky, want je weet nooit wat ie in die 4 jaar allemaal heeft gedaan.
En daarbij is Apple ook niet echt heel fijn op het gebied van klantenservice, ik heb een aantal keer problemen gehad met m'n iMac en m'n iPhone ( nothing major ) en daar deden ze echt vreeeeselijk moeilijk over.
Als ik geholpen wou worden moest ik 30 euro vooraf betalen, zoveel euro voor een consult en de behandeling ook nog apart.
Hartstikke duur allemaal, en je weet niet eens zeker of ze er uberhaubt wel aan wat kunnen / willen doen.
In de garantie tijd is alles mogelijk, maar daar buiten is het echt oppassen geblazen.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:11

Ik ben ook opzoek naar een laptop, die simpel is, hoeft niet heel veel mee gedaan te worden, wat dingetjes uittypen, msn en daar houdt het wel op. Zelf weet ik niet zo goed of ik een minilaptop fijn vind werken, wat vinden jullie daarvan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:18

Mijn vriend heeft een mini, is echt wennen als je een grote gewend bent. Als je hem alleen gebruikt voor Fcebook, MSN enzo dan kan het geen kwaad.
Ik raad je niet aan om een Acer te nemen.. Teveel problemen mee gehad.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:54

Ik ben helemaal geen laptop gewend eigenlijk.. *kruipt onder haar steen weg*

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:31

Hoi iedereen!

Voor school moet ik een laptop aanschaffen, en ik was een beetje aan het rond kijken en deze leek mij wel leuk
http://www.bol.com/nl/p/asus-eee-pc-x10 ... t_overview
Thuis heb ik een andere Asus laptop van 15,6 inch, dus daar kan ik al m'n verslagen enzo op maken, dus het gaat vooral om m'n aantekeningen en internet. De rest doe ik op m'n andere.
Heeft iemand ervaring met deze laptop? Of juist een laptopje waar je goede ervaringen mee hebt? :)

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:09

Niemand? :o