Een droom die uitkomt [DE FOTO'S VAN HOERENTENT]

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Een droom die uitkomt [DE FOTO'S VAN HOERENTENT]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:03

Tja sommige gemeentes doen heel moeilijk. Ik zou ook kijken of je het plan zou kunnen aanpassen en opnieuw indienen. Vaak kan de gemeente je wel vertellen wat ze willen zien.
Pas trouwens op met de paddock, een omheining >1 meter is vergunningsplichtig. Ook de aanleg van een bodem kan een vergunning nodig hebben.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:17

elkee schreef:
Liezel1 schreef:
hmmzzz, dat is goed balen....
Heb je ook gevraagd waaróp het is afgekeurd?
Als het echt zo'n chique wijk is, denk ik dat de buurt allang blij is dat die hoerentent weg is.... Die gaan dan niet moeilijk doen over een schuurtje.

Bouwtechnisch is het niet in orde geloof ik, te zware materialen oid. Ik kan het je niet vertellen, ik hoor het vanavond precies van mijn vader (die heeft ze aan de telefoon gehad).

De buurt zit er ook niet mee, we zijn ook meteen meningen gaan vragen en iedereen vond het prima. Alle huizen liggen ver van elkaar af met meters hoge afscheiding. We zien elkaar nooit dus daar ligt het niet aan, het is puur de gemeente die nu erg moeilijk doet (geld vangers)

Maar als het bouwtechnisch niet in orde is, kan je dan niet de knelpunten (dus materialen) aanpassen? Verder lees ik namelijk niet terug dat ze per se geen Paardenstal willen?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 11:00

Ja we gaan vandaag de ontwerper bellen, die ook de constructie tekening+bereking heeft gemaakt. Dan weten we meer (inderdaad, of we eventueel de materialen aan kunnen passen etc). Een heel nieuw plan maken kost alweer enorm veel geld, en dat hebben we nu gewoon weg even niet meer..

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:10

jeetje wat balen zeg! heb je al gekeken of je buren idd wel stallen hebben?! lijkt me een behoorlijk goed argument...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:13

Hopelijk wordt jullie oude huis snel verkocht, dat geeft weer lucht! Succes!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 08:43

elkee schreef:
Wat bedoel je met bouwblok? Nee onze grond is niet agrarisch. En we hebben wel toestemming op die plek (waar eigenlijk de stal zou komen) iets te bouwen

Je perceel bestaat meestal uit verschillende bestemmingsdoeleinden. B.v. agrarische grond, verkeer, tuin, en huis.
Het is als het ware in stukken verdeeld, een bouwblok is het gedeelte waar je huis op staat. Vaak is het blok groter dan het huis en heb je daar dus de ruimte om zonder vergunning een schuur te plaatsen.

Bij andere grond bestemmingen, heb je dus toestemming nodig van de gemeente en die kunnen knap lastig zijn! Maar neem aan dat jullie voor de aankoop wel de nodige informatie hebben gekregen of bij de gemeente langs zijn gegaan.
Als er bij de buren een stal staat wil niets zeggen over je eigen mogelijkheden om te kunnen bouwen.
Als het een voormalig huis van lichte zeden is geweest heb je grote kans op een groot gedeelte verkeersbestemming (parkeren) en met die grond kan je heel weinig, mag je eigenlijk niet eens de stenen weghalen om er een tuin van te maken.

Maar lees dat jullie eigenlijk al toestemming hebben om er te bouwen, maar dat het is afgekeurd op materiaal.
Tja dan moet je bij de ontwerper wezen en hem vertellen dat hij/ zij verkeerde materialen heeft genomen en dat het aangepast moet worden.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:39

Nikka schreef:
Tja sommige gemeentes doen heel moeilijk. Ik zou ook kijken of je het plan zou kunnen aanpassen en opnieuw indienen. Vaak kan de gemeente je wel vertellen wat ze willen zien.
Pas trouwens op met de paddock, een omheining >1 meter is vergunningsplichtig. Ook de aanleg van een bodem kan een vergunning nodig hebben.

Ik lees al een tijdje mee. Wat een geweldig huis en omgeving, ben lichtelijk jaloers :D
bovenstaande is niet altijd zo hoor, zie: http://www.omgevingsvergunning.nl/nieuw ... lieren.htm
het hangt af van de plek waar je het bouwt en of je een houten hek of een draad neerzet.
Sommige gemeentes hebben wel een paardenbakkenbeleid.

en over de schuur...
Ik zou anders, evt samen met de ontwerper, in vooroverleg gaan met de gemeente. Om te horen wat zij nou precies willen en wat de voorwaarden zijn...
misschien kun je ook wel een 2e handse kantenklare stal, die wel voldoet, kunnen plaatsen. dat scheelt enorm in de kosten.
succes ermee!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 19:22

kaatjemuts, ik zal dat eens gaan voorleggen aan mijn vader. Misschien is dat inderdaad een optie.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:58

Een tuinhuisje verbouwd tot paardenstal mag ook niet? Ik denk maar mee hoor.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 20:13

Na veel hulp van onder andere de bouwer (kennis van ons) is het gelukt om het een en ander aan te passen. Vandaag is dat officieel goed gekeurd! :D Dinsdag beginnen ze met de bouw van het schuurtje. Toch blijf ik er een beetje sceptisch over, na al die tegenslagen lijkt het me sterk dat nu ineens wel alles goed gaat :P

Wat nu de reden was van stil legging, was omdat in het schuurtje bekand een olifant gehouden kon worden. De constructie is veel te zwaar berekend, te zware materialen terwijl er duidelijk dingen waren af gesproken.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:48

Super! +:)+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:48

Mooi :) Dat probleem ook weer uit de wereld :)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:54

Jeej!! Hopeelijk gaat het nu verder wel in 1 keer goed!! Ik gun het jullie van harte na deze tegenslag!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:37

Ahh dat is super zeg!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 16:30

Ik hou jullie op de hoogte, volgende week maak ik een keertje foto's :j Enorm opgeluchte sfeer hier in het huis nu

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:38

Wat fijn Elke! *\o/*
Wat hebben jullie nu precies veranderd?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 16:51

De constructie is aangepast. Lichtere materialen. De ontwerper had dit veel te zwaar genomen, alsof het een bunker ging worden. Nu is het berekend op echt maar een simpel houten schuurtje voor paarden en opberg ruimte. De bouwer is met de materialen lijst etc naar de gemeente gestapt, mijnvader had ook al gepraat met de gemeente, en alles was in 1 dag geregeld. Wat een opluchtig, ik zat stiekem toch wel ik de stress, wij allemaal!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:01

Fijn dat het toch opgelost is.
Hou je wel rekening met eventueel extra gewicht van sneeuw op het dak? Ik hoor namelijk dat er soms te licht wordt gebouwd en stallen en hallen instorten als er wel een keer een pak sneeuw valt...

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:05

mooi zo dat het nu wel door gaat *\o/*

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:06

Fijn, ben benieuwd naar de foto's. Leuk hoor, je paardjes aan huis!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 17:13

Cassidy schreef:
Fijn dat het toch opgelost is.
Hou je wel rekening met eventueel extra gewicht van sneeuw op het dak? Ik hoor namelijk dat er soms te licht wordt gebouwd en stallen en hallen instorten als er wel een keer een pak sneeuw valt...

Ik denk dat daar al rekening mee word gehouden, de man die ons helpt bouwt vaker paardenstallen. Toch bedankt voor de tip, ik zal het eens doorgeven!
Het word een zadeldak, dus geen platdak. Het word natuurlijk ook niet zo'n licht schuurtje dat je er geen vergunning oid voor nodig hebt, er komt ook een caravan onder te staan dus het dak word (lijkt me) wel aandacht aan besteed :)

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:22

mooi kunnen jullie weer lekker aan de start!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:53

ik lees al een tijdje mee met je verhaal..

ten eerste, knap werk wat jullie gedaan hebben in het huis....ziet er echt stukken beter uit zo !
maar ja dat gaat al gauw als je enkel die ''ik-wil-niet-weten-wat-hier-allemaal-mee-gedaan-is-meubels'' eruit haalt haha...

maar mijn complimenten ben erg jaloers op jullie mooie stekkie...

jeetje wat een gedoe ook zeg met die gemeente....stelletje sullen zijn het gewoon...
gelukkig dat dit probleem weer uit de wereld is nu en dat er lekker een paardenstal geplaatst kan worden...heel fijn, komen je geliefde beestjes gelukkig toch nog bij huis te staan :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:46

Jeej ik doe een dansje voor je :D Kunnen Moon en Wodka lekker bij je huis staan.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 19:28

*\o/* Ik dans met je mee! Het gaat trouwens echt super goed met Wodje. Hij is heeel erg dominant over Moontje, hij kruipt er ook regelmatig op. Hij begint een enorme nek te creëren, zijn staart begint weer langer te worden hij begint in een mooie vacht te komen, zijn vacht is gaan liggen en hij is ontzettend mooi aangekomen :j Met binnen en buiten zetten loopt hij echt te dribbelen, bijna Piaff haha! En als ik een week niet gereden heb bijv. dan is het echt een bommetje, buiten is het altijd een bommetje. Meneertje Wodka begint zich een hengst te voelen :P