[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:45

huis staat al minstens 2 jaar te koop, heb alleen geen idee waarmee ze geopend zijn. ze vragen er nu 285 voor. Vind het wel moeilijk om een openingsbod te doen als het ons bevalt.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 17:47

Op funda of huislijn kan je meestal wel zien of er tussentijds een keer bijgesteld is in prijs ( bij kenmerken ), misschien kan je daar wat uithalen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:49

bij het kadaster kun je opvragen waarvoor huizen in de buurt verkocht zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:50

een huis in dezelfde buurt is voor 305 verkocht, maar deze was wat uitgebouwd, maar had daardoor ook veel minder tuin

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:55

Tja , "huis" is natuurlijk een stuk meer waard dan "tuin". :)

Gewoon vergelijken met andere huizen , en voor jezelf besluiten wat je ervoor over hebt.

Wat mag het maximaal kosten , voor welke maximale prijs ben je nog blij met het huis ?

Als je dat voor jezelf weet is het heel simpel , dan ga je daar niet overheen maar probeer je natuurlijk wel eronder te blijven , want als je wat over houdt is dat natuurlijk mooi meegenomen :)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:57

wij hebben zaterdag weer een bezichtiging :D ben zo blij en hooop zo dat na bijna 2 jaar eindelijk DAT de koper wordt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:58

Zesiram schreef:
Op funda of huislijn kan je meestal wel zien of er tussentijds een keer bijgesteld is in prijs ( bij kenmerken ), misschien kan je daar wat uithalen.

299 zijn ze op begonnen zie ik. weinig gezakt naar 285 in 2 jaar tijd! dan zou ik het toch anders gaan doen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:58

ik zou denk ik eens beginnen met 250

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:00

pmarena schreef:
Tja , "huis" is natuurlijk een stuk meer waard dan "tuin". :)

Gewoon vergelijken met andere huizen , en voor jezelf besluiten wat je ervoor over hebt.

Wat mag het maximaal kosten , voor welke maximale prijs ben je nog blij met het huis ?

Als je dat voor jezelf weet is het heel simpel , dan ga je daar niet overheen maar probeer je natuurlijk wel eronder te blijven , want als je wat over houdt is dat natuurlijk mooi meegenomen :)

huis is natuurlijk een heel stuk meer waard, maar dan moet je nog wel blij zijn met de aanbouw, dat huis is namelijk heel erg hokkerig geworden. En ze hebben op het zuiden gebouwd en houden een tuin op het noorden over. dat zou voor mij ook een reden zijn om er minder voor te geven!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:04

Nou , dan bied je er minder voor :)

Voor de ene persoon maakt iets een huis meer waard , en voor de andere persoon maakt datzelfde "ding" het huis juist minder waard :)

Je moet gewoon voor jezelf nagaan voor welk maximale bedrag je blij bent met het huis , en voor jou is dit dus een waarde-drukkend iets :)

Dat ze bij 299 zijn begonnen en in 2 jaar tijd gezakt zijn tot 285 hoeft op zich helemaal niet raar te zijn , als een huis gewoon bvb. 275.000 euro waard is / je er voor dat geld hypotheek op hebt zitten , dan ga je het natuurlijk niet weggeven voor 250.000 euro :)

Het ene huis staat gewoon met veel meer marge erop te koop dan het andere huis , wellicht is een 275.000 euro wel een hele mooie prijs voor dat huis , dan moeten ze natuurlijk niet nog lager gaan zitten om daar uiteindelijk op uit te komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:07

het huis is in principe goed naar onze zin. de wijk is goed, ligging is goed. donderdag nog eens kijken hoe de staat nu is na zo lang leegstaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:12

wat ik me ook nog afvroeg, als je een koophuis gaat verhuren omdat je het niet verkocht krijgt, is de huurprijs dan hypotheekdekkend?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:43

Je moet er wel rekening mee houden dat je hypotheek bij verhuur niet aftrekbaar is, ook moet je toestemming hebben van je hypotheekverstrekker.
Er is nu een speciaal contract (vanaf 1 jan) voor tijdelijk verhuur van koopwoningen.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:42

Relaxed schreef:
Plukje schreef:
Gefeliciteerd Zesiram! Dat zijn een hoop veranderingen ineens in je leven!

Relaxed, bij ons zijn vrij veel kijkers geweest en er is er geen één geweest die negatief was. Volgens mij zijn er ongeveer 40 mensen geweest.
In het begin waren we helemaal blij als er weer een kaartje van de makelaar lag met een positief bericht, maar inmiddels weten we wel beter helaas.
Ik ben dus bang dat jouw kijkers ook geen interesse hebben.

Nee idd, zou ook te mooi om waar te zijn zijn geweest, meteen de 1e kijker :+ Bel eind van de week nog wel ff, zou zoiezo binnen een week iets horen.

bij m'n ouders is t dus wel meteen de eerste kijker geweest, ook meteen bod uitgebracht vlakbij vraagprijs :D
t stond nog maar iets meer als een week te koop...
maarja, nu dus in proces van onderhandelen en regelen met financiering :P

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:49

Wij zijn ons ook aan het orienteren op ons 1e koophuis. Bij mijn zoektocht naar info over hypotheken kwam ik de volgende link tegen waar ik al heel wat wijzer van ben geworden:
http://www.hypotheken-forum.nl Daar zitten vrijwillige hypoth adviseurs om je anonieme hypo offerte eens tegen het licht te houden. Alleen al de offertes en vragen van anderen zijn al erg verhelderend!

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:43

Wij hebben ons huis oonder voorbehoud van de financien VERKOCHT!! :j
Maar denk dat hij het wel voor elkaar krijgt want hij had alles al goed uitgezocht.

Nu nog hopen dat mijn vader zijn baan in Overijssel doorgaat! :O

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:45

He verdorie, onder ons is er een appartement in de verkoop erbij gekomen. Ver onder de prijs waar wij hem voor hebben staan. :\
Fijn dat een aantal al goed nieuws hebben en ben benieuwd Iris!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 14:45

Super, gefeliciteerd!
Ons huidige huis is door de bouwtechnische keuring gekomen, een kleine opmerking over de badkamertegels :o voor de rest in orde.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:50

Ze moeten toch ergens over zeuren.

Over ons bod wordt nagedacht.

Ik hou gewoon echt niet van deze spelletjes. Ik hou van snel duidelijkheid. gebrek aan geduld...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:53

Afgelopen weekend ben ik geloof ik ook op de woningmarkt gekomen, nou ja woningmarkt???
Doordat ik besloten heb te vertrekken naar het buitenland verkoop ik mijn bouwkavel en weiland in nederland.
Dez maand zal het geheel opgenomen worden in het bestand van de makelaar, vind het wel een gek idee om mijn droomplekje te gaan verkopen maar hoop dat mijn droomplekje straks het droomplekje mag gaan worden voor iemand anders.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 14:54

Ik zag je advertentie, wat een mooie stek zeg! Daar kan iemand echt zijn droom gaan waarmaken. Waar ga je zelf naar toe?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:08

Ik ga naar Curacao, heb de afgelopen maanden mijn hele leven zo'n beetje over de kop gegooit en het besluit van verkoop kan daar nog wel bij.
Ik heb het een lange tijd geschouwd als mijn eigen stukje paradijs in nederland wat ik nu ga verruilen voor een leven in een stad ver weg bij al het vertrouwde, zelfs mijn paarden blijven in eerste instantie achter in nederland.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:07

Yes yes yes, Saarie heeft een huisje!!!

Na maanden zoeken gaan vriendlief en ik morgen tekenen voor een droomappartement. In het Zeeheldenkwartier in Den Haag (5 min van het centrum en twee straten vanaf Paleis Noord-einde), ruim appartement, 3 kamers, bijna 70 m2, hoge plafonds, overal enorme ramen :D :D :D En nog makkelijk te betalen ook!
1 mei krijgen we de sleutel.

Ik ben he-le-maal gelukkig in elk geval <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:10

Proficiat :D

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:14

merci :D