Heeft iemand een voorstel hoe we kunnen voorkomen dat er dubbele boeken in de dropbox staan? Misschien dat we 1 of meerdere mensen het overzicht kunnen laten houden? Bijvoorbeeld: 2 mappen (nieuwe boeken en compleet) iedereen zet zijn boeken in 1 map verzamelmap met 'nieuwe' boeken. De personen die overzicht hebben, controleren of de boeken al aanwezig zijn in de map met compleet en vullen deze map aan met de nieuwe boeken. Er kan dan uit de compleet map gedownload worden. Weet alleen niet of dat handig werkt. Misschien dat iemand een ander/slimmer/beter idee heeft?
Idee: Je zou bijvoorbeeld alle bokt dropbox boeken in een apart Calibre database/collectie kunnen zetten. Dan alle metadata etc laten ophalen zodat de auteur/titel/tag info allemaal compleet is, en dan krijg je als je een dubbel boek erin probeert te stoppen een melding dat hij al bestaat. Dan kan je die Calibre bibliotheek map in de Dropbox opslaan in Windows Verkenner zodat die automatisch gedeeld wordt, en dat is dan de 'goede' map..
Kijk, dat is nog makkelijker dan met de hand uitzoeken!
Dus: 2 mappen (nieuwe droppings & complete lijst) iedereen dropt in de 'nieuwe droppings' en [naam] houdt een complete lijst bij in Calibre en voegt daar de nieuwe boeken toe. De complete lijst wordt daarna weer geupdate in de Dropbox.
Zo? Ik wil het wel bijhouden in Calibre, mits ik uit het programma wijs kan worden. Ik ken het namelijk niet. Zal vanavond even installeren en kijken of ik snap hoe het werkt.
highwaykind
Geplaatst: 19-11-10 16:20
Prima CalvinM
Heb wat folders verschoven voor je in de dropbox, en dan kan je vanavond als het goed is de "goede folder calibre" folder selecteren als je Calibre installeert als plek waar je je boeken op wilt slaan. (Die folder hoort dan leeg te zijn! Is nu leeg).
Als Calibre aan is kan je gewoon drag-en-drop alle boeken toevoegen, erheen slepen vanuit verkenner. Als auteur/titel niet klopt rechtsklikken op 1 of meerdere of alle boeken en dan kiezen voor "Edit Metadata". Kan alles in 1 klap, maar dan kan hij vaak veel niet vinden. Dus ik kies altijd voor 'Edit metadata individually' , en dan gaat hij snel 1 voor 1 de boeken bij langs en download hij titel/auteur/samenvatting/plaatje voorkant/ trefwoorden etcetera. En als er wat niet klopt kan je dan ook snel iets aanpassen nog, en dan op 'next/ klikken tot je ze allemaal gehad hebt.
En dan kan iedereen die ook Calibre heeft als het goed is ook die dropbox Library openen in Calibre. Maar dat kan ik pas testen als die Library klaar is
Het is denk ik het handigst als iedereen zelf een eigen Library aanmaakt in Calibre voor al zijn eigen boeken.
En dan de Dropbox Library toevoegen voor het overzicht van de boeken daarin - maar dat dat alleen is om te zoeken en te kijken wat er nieuw is, en dat alleen Calvin daar wijzigingen in aan mag brengen. (Calibre kan er slecht tegen als er wat buiten Calibre om gewijzigd wordt..)
Ik heb alle boeken in Calibre gestopt, zijn er behoorlijk wat in totaal, over de 700! De complete lijst zonder dubbelen staat in de dropbox map van Calibre. De lijst is dus nu up to date en jullie kunnen uit deze lijst downloaden.
@Calvin - Mooi! Het kost je misschien nog wel een middagje titels tags en covers etc zoeken, maar hij is in ieder geval al goed te doorzoeken
Birdie60
Geplaatst: 21-11-10 16:57
zo die van mij staan er ook op, maar van andere kan ik er maar 2 vinden.
Birdie60
Geplaatst: 21-11-10 19:18
normaal zetten ik me boeken in adobe digital en vandaar uit op de reader. hoe doe ik het nou? via dropbox daarin zetten? of gelijk van calibre in ereader zetten? ik snap er niks meer van heb nog maar 4 boeken over in adobe echt blond
slimmerik
Geplaatst: 21-11-10 19:26
CalvinM schreef:
Wat ben je aan het klungelen met DRM slimmerik?
Krijg dat programma niet werkend. Ben toch niet zo handig als jullie. En heb toch aardig wat boeken gekocht.
Geloof dat het me nu gelukt is. Weet alleen niet waar ik het boek moet droppen. Gewoon algemeen dus gedropt. Titel is met diefstal erin. Wil iemand controleren of dat goed gedecrypt is?
Zo he, ben even op vakantie en jullie hebben een hele bieb samengesteld!!!! Uiteraard heb ik hier ook interesse in en heb ook de nodige boeken om erin te doen. Ik gebruik ook Calibre....wat moet ik doen om erbij te kunnen en hoe mik ik mijn boeken erin?
Heb je dropbox daffodil? Je kunt een kopie van je calibre bibliotheek opslaan in de dropboxmap van dit topic. (De map voor nieuwe boeken, niet in de complete bibliotheek map zetten). Mocht je nog geen dropbox hebben, dan stuur ik je de link/gegevens even door. Het werkt heel makkelijk!
Nee, heb ik nog niet dus als je mij dat wil sturen, graag!
slimmerik
Geplaatst: 23-11-10 21:08
Okee ik heb wat boeken gedropt bij de inzendingen en dan bij Epub. Iemand zorgt dan dat ze in calibre komen? Of heb ik ze in de verkeerde dropbox gedropt?