Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:37

Ja, daar haal ik het idd! Ik neem alleen hun kledingroedes die in dat systeem passen haha. Heb dat systeem al in de kelderkast met gewoon gelamineerde planken al. En idd nog geen 200 euro voor alles wat ik nodig heb.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:50

Hoe heet dat systeem van Hornbach?

Ben op zoek naar een fonteintje met een witte kast eronder. Niet voor op de wc, maar op de meidenkamer. Er zat een grote wasbak, maar dat wil ze niet meer en ons leek een fonteintje dan een goede oplossing.
Ik dacht die koop je voor een €75,-.... Nou nog niets gevonden onder de €150...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:22

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:44

MarliesV schreef:
Is geen velvet San, tenminste niet de stof die wij hebben gekozen. Is ook geen vleug die je kan veranderen door er overheen te strijken. Al lijkt het wel zo op de foto's.

Mooi die kast, ik houdt alleen niet van open haha vind het zo'n gedoe om netjes te houden, ondanks al mijn mooie stapeltjes. Of ik heb gewoon teveel verschillende kleuren om dit rustige beeld te creeeren ;)

Ow echt, lijkt idd zo op de foto's :D. Die wieltjes lijken me wel echt chill.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 11:55

PSvanLot schreef:

Ben op zoek naar een fonteintje met een witte kast eronder. Niet voor op de wc, maar op de meidenkamer. Er zat een grote wasbak, maar dat wil ze niet meer en ons leek een fonteintje dan een goede oplossing.

Waar gaat ze het fonteintje voor gebruiken? Want wij hebben zo'n ding op toilet hangen, echt prima om ff snel je handen te wassen maar dingen als tanden poetsen, mond spoelen, gezicht wassen en zo, zit hij veel te kort voor bij de muur. Dat gaat totaal niet praktisch zijn.
Dan nam ik eerder een kastje met een waskom er op, die wat lost staat van de muur qua kom en kraantje.

@San, ja die wieltjes hebben we nu ook, wil nooit meer anders, was hier echt een voorwaarde!
En ik hoop dat de handgreep bovenop een behoud voor de stof is, anders pak je elke keer aan de leuning.
We hebben nu leer, dus dat gaat prima, maar stof is toch gevoeliger voor slijtage denk ik.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:25

Ik kom even heel ongezellig binnenvallen, maar ik ben benieuwd of hier bokkers zijn die het tweepersoons bed in het midden van de ruimte hebben staan, dus niet tegen een muur. En wat de afmetingen dan zijn van de kamer. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 12:50

PSvanLot schreef:

Dolle wandrailsysteem

https://www.hornbach.nl/c/ijzerwaren/pl ... eem/S4779/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:08

_Lorette_ schreef:
Ik kom even heel ongezellig binnenvallen, maar ik ben benieuwd of hier bokkers zijn die het tweepersoons bed in het midden van de ruimte hebben staan, dus niet tegen een muur. En wat de afmetingen dan zijn van de kamer. :)

Ik niet, dus ik kan je niet verder helpen. Het klinkt wel interessant, hoe kom je er zo bij het bed van de muur te halen?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 13:50

We gaan de indeling van onze woning aanpassen om een extra slaapkamer te creëren. De nieuwe slaapkamer wordt (waarschijnlijk) krap 3 meter bij ruim 5,5 meter. Mogelijk gaan wij in de nieuwe slaapkamer slapen.
We wonen gelijkvloers en ik wil graag openslaande deuren (of ramen tot op de grond) maken richting tuin, het bed die kant op en dan erachter kastruimte. Schuiven met meubels is makkelijk, dus we kunnen altijd het bed weer tegen de muur zetten, maar ik merk dat ik behoefte heb aan bevestiging of het wel/niet zou kunnen. De ruimte om het bed heen is in deze opstelling beperkt. Ongeveer 65 cm doorloopruimte aan beide kanten naast het bed.

Afbeelding

De afmetingen van de ruimte kloppen redelijk in dit plaatje, maar ik zie dat ik niet had opgemerkt dat het bed in dit voorbeeld in totaal 190 cm breed is. Wij hebben een bed van 166 cm breed.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:36

MarliesV schreef:
PSvanLot schreef:

Waar gaat ze het fonteintje voor gebruiken? Want wij hebben zo'n ding op toilet hangen, echt prima om ff snel je handen te wassen maar dingen als tanden poetsen, mond spoelen, gezicht wassen en zo, zit hij veel te kort voor bij de muur. Dat gaat totaal niet praktisch zijn.
Dan nam ik eerder een kastje met een waskom er op, die wat lost staat van de muur qua kom en kraantje.

@San, ja die wieltjes hebben we nu ook, wil nooit meer anders, was hier echt een voorwaarde!
En ik hoop dat de handgreep bovenop een behoud voor de stof is, anders pak je elke keer aan de leuning.
We hebben nu leer, dus dat gaat prima, maar stof is toch gevoeliger voor slijtage denk ik.

Ik denk niet gebruiken zelfs. Maar wil het niet wegwerken want straks wil ze het wel en dan weer gedoe.

Had deze foto’s nog van zaterdag bedacht ik me.

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 14:54

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 15:11

_Lorette_ schreef:
We gaan de indeling van onze woning aanpassen om een extra slaapkamer te creëren. De nieuwe slaapkamer wordt (waarschijnlijk) krap 3 meter bij ruim 5,5 meter. Mogelijk gaan wij in de nieuwe slaapkamer slapen.
We wonen gelijkvloers en ik wil graag openslaande deuren (of ramen tot op de grond) maken richting tuin, het bed die kant op en dan erachter kastruimte. Schuiven met meubels is makkelijk, dus we kunnen altijd het bed weer tegen de muur zetten, maar ik merk dat ik behoefte heb aan bevestiging of het wel/niet zou kunnen. De ruimte om het bed heen is in deze opstelling beperkt. Ongeveer 65 cm doorloopruimte aan beide kanten naast het bed.

[ [url=m/W0mFbO.png]Afbeelding[/url] ]

De afmetingen van de ruimte kloppen redelijk in dit plaatje, maar ik zie dat ik niet had opgemerkt dat het bed in dit voorbeeld in totaal 190 cm breed is. Wij hebben een bed van 166 cm breed.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat doorloopruimte van 65 cm goed te doen is.

Ik vind de opstelling in je voorbeeld echt prachtig, heel handig gebruik van de ruimte :).

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 15:54

_Lorette_ schreef:

Ik kom onder mijn eeuwige meeleessteen vandaan om jouw vraag te beantwoorden.
Wij hebben ons bed in het midden van slaapkamer, echter wel tegen 1 muur met de zijkant. Onze slaapkamer is net 2/2,5 meter breed en ons bed 1,80. Echt helemaal van de muur kan niet.
En i.v.m. het raam dat vrij laag bij de grond is, kan het bed er niet onder. Dat wil ik overigens ook niet i.v.m. tocht. Ik heb ook een kast tegen de voorkant van het bed.
Wij hebben het idee om boven uit te bouwen, indien mogelijk. Dan zou ik het bed ook graag in het midden van de ruimte willen hebben.
Ik ben benieuwd naar het resultaat als het zover is!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 15:57

Ik vind die opstelling juist mooi, lorette! Zou ik ook willen, maar ik kom net wat ruimte te kort.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 18:54

Ik vind het ook een enorm mooie opstelling! Maar ik zou gokken dat wij ook loopruimte van ong 65cm hebben en ik irriteer me er echt enorm aan... Wij gaan ook enkel bij woningen kijken waar ik zeker weet dat ik een slaapkamer kan realiseren met minimaal een meter loopruimte rondom :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:16

Bedankt voor jullie input! Dan wordt het toch uitproberen en eventueel het bed weer naar de muur draaien als het te krap wordt. Als we het hoofdbord langs de lange muur plaatsen, dan hebben we aan beide kanten meer dan 175 cm over. Alleen achter het bed blijft er dan een smallere doorloopruimte over... Dat is onvermijdelijk met deze afmetingen. En dan hebben we ook altijd nog de optie om in onze huidige kamer te blijven (meer vierkant).

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:29

_Lorette_ schreef:

Wij hadden het, maar hebben het bed toch weer richting de muur gezet. Wij hebben PVC op de vloer in de slaapkamer en merkte dat het bed bleef verschuiven. Als je ook maar iets te lomp in bed springt, vliegt het bed een halve meter weg. Niet handig dus.
Onze slaapkamer is 6 meter breed en 10 meter lang. Loopruimte zat dus, maar ik snap dat dit ook geen standaard maat is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:37

Ik had wel voorbeelden gevonden van slaapkamers in zeeeer royale afmetingen. :)) Helaas niet bij kleinere slaapkamers, maar die zijn doorgaans meer vierkant en dan is het logisch om het bed tegen de muur te zetten. Wel fijn om te horen dat het niet zo goed beviel en waarom. Wij kiezen ook voor een gladde vloer, dus zitten wellicht met hetzelfde probleen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:43

Ik heb wel een langwerpige slaapkamer, maar te smal en laag naast de dakkapel om te kunnen lopen. En de deur rn inbouwkast zitten heel onhandig, dus eigenlijk is er geen enkele opstelling echt fijn :')

Nu zit het hoofdeind onder het raam, anders tegen de muur maar dan kan je maar aan 1 kant langs het bed lopen. (En de deur zit precies zo dat die nooit volledig open kan, waar het bed ook staat) qua lengte zou ik het ook los kunnen zetten, qua loopruimte aan de zijkanten niet door de schuine plafonds.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:00

Hier ook iemand die komt binnenvallen met een vraag. Ik ben de kamers hier aan het herorganiseren en ben op zoek naar mooie subtiele kleuren voor op de muur.

De ene kamer wil ik een lichte grijs. De andere kamer een lichte beige/zand. Hebben jullie interessante kleuren en of merken waar ik het beste naar kan kijken? Ik vind als ik zo in de bouwmarkt kijk heel veel te intens qua kleur, ik wil het wat subtieler/pastel achtig... Hopelijk snappen jullie me :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:06

MuSLi schreef:
Hier ook iemand die komt binnenvallen met een vraag. Ik ben de kamers hier aan het herorganiseren en ben op zoek naar mooie subtiele kleuren voor op de muur.

De ene kamer wil ik een lichte grijs. De andere kamer een lichte beige/zand. Hebben jullie interessante kleuren en of merken waar ik het beste naar kan kijken? Ik vind als ik zo in de bouwmarkt kijk heel veel te intens qua kleur, ik wil het wat subtieler/pastel achtig... Hopelijk snappen jullie me :)

Ik ben fan van painting the past. Heb in de woonkamer/hal/overloop greige <3
Farrow en ball hebben ook mooie kleuren. En ik zoek de kleuren vaak op via pinterest google of insta om een beter idee te krijgen.

@lorette, mocht het schuiven kan je misschien nog een kleed proberen met anti slip eronder.
Wij hebben ook weinig loopruimte aan 2 kanten van het bed doordat de badkamer vergroot is maar zelf geen moeite mee.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 23:17

_Lorette_ schreef:
Ik had wel voorbeelden gevonden van slaapkamers in zeeeer royale afmetingen. :)) Helaas niet bij kleinere slaapkamers, maar die zijn doorgaans meer vierkant en dan is het logisch om het bed tegen de muur te zetten. Wel fijn om te horen dat het niet zo goed beviel en waarom. Wij kiezen ook voor een gladde vloer, dus zitten wellicht met hetzelfde probleen.

Persoonlijk zou ik niet met de deur achter m'n hoofd willen slapen. Bed tegen de lange muur zou ook wel prima passen toch?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:21

Ik durf met alles open of geen direct zicht erop te slapen, dus dat is voor mij geen probleem. :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:42

Angelaa2 schreef:
Ik ben fan van painting the past. Heb in de woonkamer/hal/overloop greige <3
Farrow en ball hebben ook mooie kleuren. En ik zoek de kleuren vaak op via pinterest google of insta om een beter idee te krijgen.

@lorette, mocht het schuiven kan je misschien nog een kleed proberen met anti slip eronder.
Wij hebben ook weinig loopruimte aan 2 kanten van het bed doordat de badkamer vergroot is maar zelf geen moeite mee.

Thanks voor de tip. Zijn dit soort kleuren ook ergens in real life te bewonderen of moet je het dan echt hebben van online plaatjes? :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:25

Misschien is Pure and Original wat voor je. Heerlijke krijtverf in heel erg veel verschillende kleuren. Er zitten dealers verspreid over NL, dus de kans dat er één in de buurt zit is aanwezig.