Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarliesV schreef:Is geen velvet San, tenminste niet de stof die wij hebben gekozen. Is ook geen vleug die je kan veranderen door er overheen te strijken. Al lijkt het wel zo op de foto's.
Mooi die kast, ik houdt alleen niet van open haha vind het zo'n gedoe om netjes te houden, ondanks al mijn mooie stapeltjes. Of ik heb gewoon teveel verschillende kleuren om dit rustige beeld te creeeren
PSvanLot schreef:Hoe heet dat systeem van Hornbach?
Ben op zoek naar een fonteintje met een witte kast eronder. Niet voor op de wc, maar op de meidenkamer. Er zat een grote wasbak, maar dat wil ze niet meer en ons leek een fonteintje dan een goede oplossing.
Ik dacht die koop je voor een €75,-.... Nou nog niets gevonden onder de €150...
PSvanLot schreef:Hoe heet dat systeem van Hornbach?
Ben op zoek naar een fonteintje met een witte kast eronder. Niet voor op de wc, maar op de meidenkamer. Er zat een grote wasbak, maar dat wil ze niet meer en ons leek een fonteintje dan een goede oplossing.
_Lorette_ schreef:Ik kom even heel ongezellig binnenvallen, maar ik ben benieuwd of hier bokkers zijn die het tweepersoons bed in het midden van de ruimte hebben staan, dus niet tegen een muur. En wat de afmetingen dan zijn van de kamer.
MarliesV schreef:PSvanLot schreef:Hoe heet dat systeem van Hornbach?
Waar gaat ze het fonteintje voor gebruiken? Want wij hebben zo'n ding op toilet hangen, echt prima om ff snel je handen te wassen maar dingen als tanden poetsen, mond spoelen, gezicht wassen en zo, zit hij veel te kort voor bij de muur. Dat gaat totaal niet praktisch zijn.
Dan nam ik eerder een kastje met een waskom er op, die wat lost staat van de muur qua kom en kraantje.
@San, ja die wieltjes hebben we nu ook, wil nooit meer anders, was hier echt een voorwaarde!
En ik hoop dat de handgreep bovenop een behoud voor de stof is, anders pak je elke keer aan de leuning.
We hebben nu leer, dus dat gaat prima, maar stof is toch gevoeliger voor slijtage denk ik.
_Lorette_ schreef:We gaan de indeling van onze woning aanpassen om een extra slaapkamer te creëren. De nieuwe slaapkamer wordt (waarschijnlijk) krap 3 meter bij ruim 5,5 meter. Mogelijk gaan wij in de nieuwe slaapkamer slapen.
We wonen gelijkvloers en ik wil graag openslaande deuren (of ramen tot op de grond) maken richting tuin, het bed die kant op en dan erachter kastruimte. Schuiven met meubels is makkelijk, dus we kunnen altijd het bed weer tegen de muur zetten, maar ik merk dat ik behoefte heb aan bevestiging of het wel/niet zou kunnen. De ruimte om het bed heen is in deze opstelling beperkt. Ongeveer 65 cm doorloopruimte aan beide kanten naast het bed.
[ [url=m/W0mFbO.png]Afbeelding[/url] ]
De afmetingen van de ruimte kloppen redelijk in dit plaatje, maar ik zie dat ik niet had opgemerkt dat het bed in dit voorbeeld in totaal 190 cm breed is. Wij hebben een bed van 166 cm breed.
_Lorette_ schreef:Ik kom even heel ongezellig binnenvallen, maar ik ben benieuwd of hier bokkers zijn die het tweepersoons bed in het midden van de ruimte hebben staan, dus niet tegen een muur. En wat de afmetingen dan zijn van de kamer.
MuSLi schreef:Hier ook iemand die komt binnenvallen met een vraag. Ik ben de kamers hier aan het herorganiseren en ben op zoek naar mooie subtiele kleuren voor op de muur.
De ene kamer wil ik een lichte grijs. De andere kamer een lichte beige/zand. Hebben jullie interessante kleuren en of merken waar ik het beste naar kan kijken? Ik vind als ik zo in de bouwmarkt kijk heel veel te intens qua kleur, ik wil het wat subtieler/pastel achtig... Hopelijk snappen jullie me
_Lorette_ schreef:Ik had wel voorbeelden gevonden van slaapkamers in zeeeer royale afmetingen.Helaas niet bij kleinere slaapkamers, maar die zijn doorgaans meer vierkant en dan is het logisch om het bed tegen de muur te zetten. Wel fijn om te horen dat het niet zo goed beviel en waarom. Wij kiezen ook voor een gladde vloer, dus zitten wellicht met hetzelfde probleen.
Angelaa2 schreef:Ik ben fan van painting the past. Heb in de woonkamer/hal/overloop greige
Farrow en ball hebben ook mooie kleuren. En ik zoek de kleuren vaak op via pinterest google of insta om een beter idee te krijgen.
@lorette, mocht het schuiven kan je misschien nog een kleed proberen met anti slip eronder.
Wij hebben ook weinig loopruimte aan 2 kanten van het bed doordat de badkamer vergroot is maar zelf geen moeite mee.