Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:39

Samantha_ schreef:
O ja jou ken ik ook nog.

Wel bijzonder eigenlijk, allemaal gescheiden ondertussen.

De kat kan trouwens onder de keuken omdat in de hoek ruimte zit tussen plint en keuken, kruipt ze ertussen. Ik had daar wat tussen gemaakt met karton en tape maar voor de verkoop weggehaald.

Gelukkig terecht! Hier gaan ze weleens via een lade in de keuken… koekoek.

Ik ben nog zeer gelukkig samen met mijn liefde gelukkig.

purny

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:35

Ik heb vanmiddag mijn laatste spaargeld over moeten maken naar de gewone rekening. Ik snap even iets niet...
Normaal gesproken pin ik voor de hele maand mijn boodschappengeld. En ga ik in de winkel boodschappen doen.
Maar nu kan ik dat natuurlijk niet omdat ik niet zwaar mag tillen. En in de winkel nam ik al snel teveel dingen mee.
Maar nu heb ik dus het idee dat ik niet uit ga komen...

Maar ik moest vanmiddag even een zalf halen voor mijn wond. Werd niet vergoed. Kostte me even 55 euro.

Ik heb sowieso de bezorgbundel nog tot december. Dan zal ik hem wel weer opzeggen (alhoewel bezorgen rete handig is :D )

Het zal wel wennen zijn omdat het anders gaat dan normaal en mijn brein dit niet kan handelen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 18:07

@Purny heb je iemand die even met je mee kan denken qua boodschappen / financiën? Of kan je iemand inschakelen? Beetje zonde als je spaarcentjes zo 'weglopen'... :(:) het is ook lastig als je het opeens anders moet doen, sterkte!!

Dat is mooi PSvanLot. Als je mij 10 jaar geleden had gevraagd ga je ooit scheiden had ik dat echt nooit gedacht, geloofde echt in eeuwige liefde, maar het kan soms raar lopen in het leven...

Ben een erge huismus geweest vandaag had zooooo'n zin om de stad in te gaan, lekker shoppen maar heb het niet gedaan :o :=

Mijn paard kostte me (Randstad...) zo'n 400 Euro per maand minimaal en dan deed ik niets geks. Niet eens wedstrijden of lessen. November vorig jaar toen ik dit appartement kocht waar ik nu woon heb ik mijn laatste paardje verkocht. Vond het vreselijk... maar kon het niet meer opbrengen (letterlijk en figuurlijk). Heb nu dus al bijna een jaar geen paard meer. Is sinds mijn 18e (toen kocht ik mijn 1e paard, de pony's waren van mijn ouders) niet meer voorgekomen en voelt nog steeds een beetje vreemd.
Ben nog wel regelmatig tussen de paarden te vinden :-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:35

Financiëel red ik het wel. Het is meer het idee....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-21 23:43

:(:) het valt soms allemaal niet mee...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 07:25

Balen purny. :knuffel: Nooit leuk als je je spaargeld in moet zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 07:42

Mijn ouders hebben mijn studie(s) betaald, al heb ik er maar 1 afgemaakt. De eerste ben ik na een jaar gestopt, te weinig motivatie en niet fris in het hoofd. Nadien via werkgever mijn 2e kunnen beginnen en daar heb ik wel mijn diploma van gehaald en ben ik nu mee aan de slag :)
En raar maar waar ben ik tijdens die bachelor studeren leuk gaan vinden, of in ieder geval toch het feit van jezelf blijven ontwikkelen. Het spijtige is dat vriend en ik wel merken dat binnen de familie vaak onderschat wordt wat je allemaal mee krijgt als je een hoger diploma hebt. Hij, mama en ik zijn de enige met minstens een bachelor. (En mama's jongste zus en haar man ook) Mijn stiefpa heeft zichzelf opgewerkt, maar de rest van de familie is altijd van de instelling geweest basiswerk doen en dan zuur doen als een ander een dikker loon heeft. Da's wel jammer en soms ook gewoon ongemakkelijk.

Maar goed, ik ga me weer klaarmaken voor ochtendje prikcentrum :$ en heb me al tot eind december kunnen inplannen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:13

Dat is wel balen Purny, hopelijk kan je snel weer boodschappen halen.
Bezorgt picnic niet bij je? Die bezorgen gratis namelijk. Komen bij mij vanmiddag weer.

Ik ben de hele tijd op insta en Pinterest aan het rond kijken voor ideetjes voor m’n nieuwe huis. Wel leuk, maar kom steeds op dure dingen uit. :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:53

Samantha_ schreef:
Dat is wel balen Purny, hopelijk kan je snel weer boodschappen halen.
Bezorgt picnic niet bij je? Die bezorgen gratis namelijk. Komen bij mij vanmiddag weer.

Ik ben de hele tijd op insta en Pinterest aan het rond kijken voor ideetjes voor m’n nieuwe huis. Wel leuk, maar kom steeds op dure dingen uit. :')

Dat ben ik ook aan het doen, vooral veel Pinterest en meteen opslaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:09

Ik heb het even opgeschreven. Mijn uitgaves en inkomsten.
Ik ga het redden!
Sparen ga ik vanaf december weer doen, dan komen de extraatjes :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:52

Oh Pinterest is echt zo leuk om ideeën op te doen inderdaad!
Ik kijk vooral ook vaak bij de DIY spullen. Hartstikke leuk om met weinig geld prachtige decoratie te maken en je huis aan te kleden.
Met een fles koperspray, afplaktape en wat huis- tuin en keukenafval kwam ik een heel eind :')

Fijn dat je het gaat redden purny!
Extraatjes zijn altijd leuk :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 14:29

Ahh super Purny mooi zo +:)+

Ik ben erg van de kringloopwinkel en dan er iets leuks van maken. Soms is het gewoon al erg leuk is het meer kwestie van schoonmaken en op juiste plek zetten. Of verfje erover. Mooi stofje erop. Plantje, kaartje erbij. Dat soort dingen. Kijk nooit op Instagram word daar erg overprikkeld en onrustig van :+ :o

Vandaag weer erg lekker gezwommen kan het nu 3 kwartier goed volhouden. Is eigenlijk best prijzig, 5,50 Euro per keer. Dus denk nu over 10-badenkaart of zoiets. Maar heb in het verleden dan 10-badenkaarten gekocht en dan liet ik het toch weer verlopen omdat er weer van alles tussenkwam. Dat is ook weer zo zonde.

Wat fijn zeg zo lang al diensten kunnen inplannen Varekaj!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:24

purny schreef:
Ik heb het even opgeschreven. Mijn uitgaves en inkomsten.
Ik ga het redden!
Sparen ga ik vanaf december weer doen, dan komen de extraatjes :D

Dat is in ieder geval wel een fijn vooruitzicht.

Wij kunnen vanaf januari weer gaan sparen, tot die tijd moeten we alleen maar uitgeven.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:41

Jaaaa, VHU kringloop!
Ik ben echt groot fan haha.
Ook marktplaats ed ben ik erg fan van. Al erg vaak gigantisch bespaard op die manier.
Vorig jaar in Canada bijvoorbeeld een boor van A merk (weet even niet meer welke), kon ik voor $20 ophalen. Toen we daar weggingen heb ik die voor een heel stuk meer verkocht :=

Verder ook regelmatig kleding bij de kringloop. Nu ook weer een winterjas, Zara voor maar 15€. Ziet er echt nog super uit.

Boeken haal ik ook bij de kringloop, niet meer nieuw voor mij. Tenzij het een informatief boek moet zijn wat ik op dat moment echt nodig heb, dan bestel ik die wel nieuw. Maar anders is kringloop voor mij echt voldoende.

Ik had trouwens voor ons huis in NL een tv-meubel bij de kringloop vandaan. Teak. Voor het torenhoge bedrag van €25. Die zag er ook echt nog piekfijn uit.

Hier nu de laatste maanden ook alleen maar uitgeven. Emigreren is een dure hobby, haha. Hopelijk voorlopig wel weer even klaar daarmee, hopelijk alleen over een tijdje verhuizen naar een permanente plek maar wel binnen FR. Het scheelt dat we nu gemeubileerd huren dus heel veel spullen hoeven we ook niet te verhuizen straks.
Vandaag maar weer begonnen met sollicitaties versturen, het moet maar weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 23:03

Sterkte met de sollicitaties!

Grappig nog een kringloopfan [&] ik ben ook fan van vintage / 2e hands kleding. Helaas heeft mijn favoriete winkel de crisis niet overleefd -O- zo jammer. Bij de kringloop waar ik zo eens in de maand even langsga hebben ze best wel eens wat. Leuke jurkjes of jasjes. Of van die grappige ouderwetse tasjes. Kun je ook weer iets anders van maken :)
Tweedehands online kopen doe ik niet meer. Vind het toch prettiger als je het echt even kan passen en zien.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:47

Dat snap ik. Doe ik ook niet met kleding hoor, hooguit westernlaarzen van een model wat ik eerder gehad heb. De rest haal ik eigenlijk alleen bij een kringloop.
Online zijn meer overige spullen. Maar dan nog liefst ophalen ipv verzenden als het even kan.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:49

Hoi allemaal,

Ik ben een tijdje even stil geweest hier :o wel jullie verhalen gelezen. Mijn financiën gingen niet zo heel top en ik had even moeite om het overzicht er weer terug in te krijgen. Maar het gaat iets beter. Heb nog steeds geen spaargeld, maar komende maand het laatste deel van m'n eigen risico en dan zit dat er ook weer op.

De extra's vooral tweedehands opgezocht en dat heeft leuk uitgepakt. Voor 25 euro bij elkaar wat spulletjes voor m'n paard, gratis kastje voor op stal van marktplaats, en ik heb een mooi Noors vest op de kop getikt voor de winter :) (die was wel wat duurder maar heel erg waard). Ook ik heb wat leuke kleding in de kringloop gevonden! Daar word ik echt blij van!
Ik wil ook graag nog een nieuwe zwarte spijkerbroek. Mijn oude zwarte spijkerbroek zit helaas een gat in en dat is nog prima voor de meeste dingen maar de keuze voor broeken die er netjes uitzien wordt steeds kleiner :'). Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik een spijkerbroek koop bij mijn vaste spijkerbroekenmerk (na jaren eindelijk fijne spijkerbroek gevonden), máár die zijn erg duur (120 euro). Maar denk dat ik eerst nog even een paar keer naar de kringloop ga :).

Maar, dat is zorg voor volgende maand. Ik heb nu 60 euro op mijn betaalrekening tot de 22e, net wel grote boodschappen gedaan. Ga ik dat redden? :')

Ook heb ik rondgekeken naar andere baankansen. Of in ieder geval gewoonin kaart brengen wat ik elders zou kunnen doen en verdienen want ik vermoedde wel al dat het salaris dat ik nu krijg niet marktconform is (en dat is niet per se erg, maar goed paarden zijn dure hobby's he :D). Ik heb gisteren een eerste voorstel gehad voor een gelijkwaardige functie en dat is wel echt heel veel meer dan dat ik nu krijg :o , waarbij secundaire arbeidsvoorwaarden redelijk gelijk blijven. Ik weet nog niet zeker of ik daar wil werken, of op dit moment van werkgever veranderen. Maar ik weet wel dat ik wat te onderhandelen heb bij mijn huidige werkgever.

Verder heb ik toch maar een verzekering voor mijn paard afgesloten zodat in ieder geval de grootste onverwachte kosten gedekt zijn. Ik heb de premie meteen voor een jaar betaald, en ik ben er wel trots op dat het kon :D (had ik betaald van de spaarrekening voor m'n paard die zeker een stuk dikker is dan de spaarrekening voor mij :+)
Hopelijk kan ik volgend jaar alle grotere kosten zoals gemeente, evt eigen risico die ik nu uiteindelijk vaak gespreid betaal ook in 1 keer betalen. Dan ben je er maar vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:14

Over wat voor verschil in loon gaat het dan LE? En bruto of netto? En denk je dat je huidige werkgever zal willen bijpassen of toch in die mate dat het de moeite waard is?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 09:38

Goed bezig LE!! Die 60 Euro tot de 22e is een uitdaging maar .... nu de 9e tot 22e zijn dan 11 dagen... als je goede voorraden hebt lukt het +:)+
Zou fijn zijn als het loon-technisch gezien wat beter gaat uitpakken :j

Vwb zwarte spijkerbroek heb er laatst een gekocht bij H&M, echt super mooie broek voor 29,95. Had ze van de HEMA, die zijn 25,- Euro maar vond ik duidelijk mindere kwaliteit en niet zo'n fijne pasvorm.

Tja die winter komt er weer aan en ik wil ook zooooo graag mooie laarzen, cowboy boots O:) ^)

Ik baal erg van die enorm hoge benzineprijzen. Heb familie allemaal ver weg en mijn vriend woont op 40 km hier vandaan. Dus rij best veel kilometers. Kan ook echt niet met OV want dat kost me veel te veel tijd (en ook geld maar met dalurenkaart valt dat vaak nog wel mee).

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:45

@Verakej: Onder de streep (alles meegerekend, extra uitkeringen, lease auto, internet en telefoon abonnement) zou ik er rond 500 euro netto pm op vooruit gaan, dus dat is best wel wat. Mijn huidige werkgever is tevreden met mij en ik denk dat zij wel wat zullen willen bijpassen. Ik verwacht niet zó veel maar dat hoeft voor mij ook niet per se, ik vind het een prettige werk omgeving en dat vind ik ook belangrijk. Ik wil ook niet bij het eerste beste aanbod wat lekker klinkt happen, het bedrijf is niet per se mijn ideale werkgever, dus ik ga me verder oriënteren. Ook om te weten of dit aanbod normaal is voor dit soort functies op mijn werkervaringsniveau. Binnenkort zijn er weer evaluatie gesprekken bij mijn huidige werkgever dus een mooi moment om dat aan te kaarten.

@VanHuisUit: Ja ik denk ook dat het moet lukken :D En bedankt voor de broekentip, dat is een nette prijs.
Ik schrok echt van de benzineprijzen toen ik langs het tankstation reed hier. Extra dankbaar voor mijn tankpas op het moment :o Echt heel vervelend op het moment als je veel moet rijden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:05

Dat is inderdaad niet niks, 500 euro extra. Lastig hoor, aangezien je je huidige baan ook fijn vindt. Ik hoop dat je huidige werkgever er leuk wat bij kan doen!

Die benzineprijzen ja, pfoe.. vorige week stond op nu.nl dat de prijs voor het eerst boven de 2 euro was gekomen. De adviesprijs neem ik aan?
Ik ga al maanden in België tanken. Iets verder dan Duitsland, maar dat loont zich wel flink want daar staat ie 1.50 :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:08

Oef, 500 euro netto is een fiks bedrag, als je een aanbod hebt zou ik dat toch zeker eens onder je huidige werkgever zijn neus schuiven. Heel vaak is er toch meer mogelijk dan ze laten uitschijnen...

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:22

Duhelo schreef:
Oef, 500 euro netto is een fiks bedrag, als je een aanbod hebt zou ik dat toch zeker eens onder je huidige werkgever zijn neus schuiven. Heel vaak is er toch meer mogelijk dan ze laten uitschijnen...

Dat is zeker waar.
Gratis lesje assertiviteit is dit wel voor mij :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:22

500 euro is wel de moeite waard inderdaad.
Ja die benzine prijzen, Pff niet normaal.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:30

8nnemiek schreef:
Dat is inderdaad niet niks, 500 euro extra. Lastig hoor, aangezien je je huidige baan ook fijn vindt. Ik hoop dat je huidige werkgever er leuk wat bij kan doen!

Die benzineprijzen ja, pfoe.. vorige week stond op nu.nl dat de prijs voor het eerst boven de 2 euro was gekomen. De adviesprijs neem ik aan?
Ik ga al maanden in België tanken. Iets verder dan Duitsland, maar dat loont zich wel flink want daar staat ie 1.50 :=

Mijn vader kwam gisteren langs de snelweg €2,06 tegen -O-