Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:21

SusanH schreef:
Deze heb ik vorig jaar ook al eens gedeeld. Hij staat er nog steeds op. Zou ik korting kunnen krijgen? https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-4 ... seweg-287/

Ligt niet echt lekker. Camping boven je, varkenshouderij onder je, en die weg is ook niet echt rustig in het toeristenseizoen ook al is het een 60 km-weg.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:27

Wij hebben afgelopen week een paar makelaars over de vloer gehad. Vandaag gaan we 1 van hen laten weten dat ze ons huis mag verkopen. Ik vind het erg leuk en spannend.
Ben echt benieuwd waar het uiteindelijk voor verkocht wordt. Het huis van de 'buurvrouw' was binnen een week verkocht voor 95.000 euro boven de vraagprijs. :+

Mocht iemand een leuk huis tegen komen aan de Veluwe in de lijn van Harderwijk tot Ede dan houd ik me aanbevolen. Denk dat het budget 400.000 gaat worden. Maar dat is afhankelijk van het bedrag waarvoor ons huis verkocht gaat worden. We willen graag iets terug kopen zonder hypotheek.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:34

Ibbel schreef:
SusanH schreef:
Deze heb ik vorig jaar ook al eens gedeeld. Hij staat er nog steeds op. Zou ik korting kunnen krijgen? https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-4 ... seweg-287/

Ligt niet echt lekker. Camping boven je, varkenshouderij onder je, en die weg is ook niet echt rustig in het toeristenseizoen ook al is het een 60 km-weg.

Die camping vind ik niet zo spannend. Is geen grote camping. De weg vind ik ook niet zo erg. Maar varkens als buren, mwaoh nee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:42

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:43

SusanH schreef:
Ibbel schreef:

Die camping vind ik niet zo spannend. Is geen grote camping. De weg vind ik ook niet zo erg. Maar varkens als buren, mwaoh nee.

Of je van varkens last hebt als buren ligt er vooral aan in welke windrichtingen de varkens zitten :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:44

Ibbel schreef:
SusanH schreef:

Is een kalverhouder en geen varkenshouder. Gezien de grootte en plek zie ik die de komende jaren daar nog wel eens verdwijnen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:50

Daks schreef:
Sure_lee schreef:
Ik vind dit wel een gaaf pand.

https://www.funda.nl/koop/hooghalen/hui ... lerweg-38/

Maar ik snap echt weinig van de foto's. Vooral ook jammer dat er heel veel hele slechte kwaliteit zijn. Maar ziet er wel uit als een object met veel mogelijkheden.

Huh staat die de weer op? Is denk ik in januari of februari ook al op Funda geweest

Hé die staat er inderdaad weer op!

Hier zou toch ook nog een bokker naar gaan kijken misschien?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:59

Sure_lee schreef:
Wij hebben afgelopen week een paar makelaars over de vloer gehad. Vandaag gaan we 1 van hen laten weten dat ze ons huis mag verkopen. Ik vind het erg leuk en spannend.
Ben echt benieuwd waar het uiteindelijk voor verkocht wordt. Het huis van de 'buurvrouw' was binnen een week verkocht voor 95.000 euro boven de vraagprijs. :+

Mocht iemand een leuk huis tegen komen aan de Veluwe in de lijn van Harderwijk tot Ede dan houd ik me aanbevolen. Denk dat het budget 400.000 gaat worden. Maar dat is afhankelijk van het bedrag waarvoor ons huis verkocht gaat worden. We willen graag iets terug kopen zonder hypotheek.

Als ik je 1 tip mag geven, ga aub niet zo eigenwijs als mijn moeder eerst het huis verkopen zonder een nieuw huis te hebben. :o

Ons huis is in maart verkocht, binnen 2 weken en boven de vraagprijs. Zo makkelijk als ons huis is verkocht betekent niet gelijk dat terug kopen ook makkelijk is.... wij moeten er 30sep uit en zijn nu bezig met een nieuw huis maar man wat een ellende. De kans is groot dat wij minimaal 2 maanden dakloos zijn, incl de dieren... Als het allemaal lukt hebben wij een prachtig huis er voor terug maar al die stress die wij nu al hebben is alles behalve leuk. Zou ik het zelf nooit nog een keer zo doen absoluut niet :+

Mijn moeder dacht dus eerst ook van ik wil weten wat we precies hier voor krijgen. De markt is gek wat zijn voordelen en nadelen heeft.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:16

Ik snap je tip maar we zijn toch eigenwijs en gaan eerst verkopen. We hebben wel wat opties om tijdelijk te verblijven dus dat komt wel goed.
Geen zin in gedoe met eerst een hypotheek af te sluiten voor een 2e huis en dat dan allemaal weer af te lossen als het huis verkocht is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:26

O kalveren vind ik geen probleem.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:36

Jeetje, wat rot zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar veel stress van hebt!
Koeien vinden we hier ook geen probleem. Varkens of kippen daarentegen.. :+
Mijn ouders wonen in de buurt van een veevoerfabriek. Jeetje, dat stinkt ook! :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:41

Ja kippen ruik je ook. Rondom de pensionstal waar onze paarden staan is aan de ene kant een geitenboer, aan de andere kant een groot kippen bedrijf, en net daarachter zit een mega varkensstal. Gelukkig liggen die beide bedrijven aan de noord/noordoost kant. Dus normaal merk je daar niet veel van. Nu komt de wind al weken uit het noorden :+ . Die geiten heb je behalve een hoop gemekker rond voertijd geen hinder van. Al vind ons paard het nog steeds niet heel chill als de voersilo's gevuld worden. De rendac die langs komt vinden ze ook niet heel relaxt trouwens. Die moet vooral vaak bij de kippenboer zijn.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:51

Daks schreef:
Sure_lee schreef:
Ik vind dit wel een gaaf pand.

https://www.funda.nl/koop/hooghalen/hui ... lerweg-38/

Maar ik snap echt weinig van de foto's. Vooral ook jammer dat er heel veel hele slechte kwaliteit zijn. Maar ziet er wel uit als een object met veel mogelijkheden.

Huh staat die de weer op? Is denk ik in januari of februari ook al op Funda geweest

Jij ging daar toen kijken toch ? Waarom ben je afgehaakt ?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:52

Mijn ouders wonen naast een kalveren bedrijf en een koeien bedrijf, beide ruik je eigenlijk nooit.

Maar op het platteland ruik je toch altijd wel een keer wanneer ze het land gaan gieren.

MarjanB

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:02

Ja dat hoort ook gewoon bij het platteland, geurtjes. Ik houd er van maar goed ik ben er ook mee opgegroeid

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:11

Ik vind het ook geen probleem met koeien. Varkens zou ik niet als buren willen hoewel die bedrijven tegenwoordig ook veel aan de stankoverlast doen.

En dan komen er van de westerse stedelingen wonen hier in Drenthe en die vinden dan alles stinken :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:17

Ik vind alleen varkens echt stinken. Kippen ruiken niet heel aangenaam, maar dat is vooral als de mest wordt uitgereden. En dat is niet vaak.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:27

MarjanB schreef:
Ja dat hoort ook gewoon bij het platteland, geurtjes. Ik houd er van maar goed ik ben er ook mee opgegroeid

Ik ook, het voordeel is ook de stilte (maar, boeren beginnen rustig om 6 u sochtends het land tegenover je huis te bewerken hoor!) :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:28

Er ligt ongeveer een kilometer verder ook een varkensbedrijf, maar wanneer de wind onze kant op staat kun je ze goed ruiken.

Het is niet heel vervelend hoor. En idd het hoort er een beetje bij. Wanneer boeren hun land aan het bemesten zijn vind ik dat zelfs lekker ruiken _O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:41

Ik woon vlakbij een varkenshouderij.Ik ruik nooit iets,alleen wilde ons paard er maar met moeite langs.Snuiven en dribbelen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:43

ik heb een paar jaar naast een varkensboer gewerkt, hij had meerdere bedrijven en ik woonde naast het bedrijf waar de biggen verwekt en geboren werden. Alleen als de beer los liep op de binnenplaats hoorden we het :')
(de beer is los, ik weet nu waar dat vandaan komt :j )
We roken eigenlijk nooit wat. De nieuwe paarden durfden er de eerste keren niet langs, helemaal niet als de groene koepel (met dode dieren eronder) aan de weg stond...... -O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:02

sureido schreef:
MarjanB schreef:

Ik ook, het voordeel is ook de stilte (maar, boeren beginnen rustig om 6 u sochtends het land tegenover je huis te bewerken hoor!) :D

En als de mais eraf moet voor het gaat regenen morgen komen ze om 00.00 nog steeds met schijnwerpers langs :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:04

Maar goed dat is ook niet dagelijks

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:05

Nee daarom vind ik het ook niet zo heel erg :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:06

als je naast een melkveehouder woont, heb je de melkauto 's nachts. Zo is er altijd wel wat.