Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:21

De kleur is niet zo origineel haha. Is early dew. :D

Haha ja de gitaren staan er misschien niet zo praktisch maar we hebben de houtkachel voorlopig niet aan. Dat moet nog even anders.

Dubbeldun ik snap wat je bedoelt maar wij wilden het wel heel graag rustig houden. Misschien dat we ooit een 'luie' stoel willen naast de houtkachel en daar een gekleurd kussen in doen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:02

noviceh schreef:
Oei, die gitaren naast de houtkachel... :oo :D

Was ook mijn eerste gedachte _O-
Maar idd, als ze toch nog verplaatst worden straks, voor nu staat 't leuk :D

Vind de kachel erg mooi <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:16

Wat een prachtige interieurs komen hier voorbij!!!

Mag ik me hier melden?

We wonen sinds 2 jaar in een jaren 60 woning. Toen we het kochten was er nog nooit wat aan gedaan. We zijn begonnen met de gehele benedenverdieping er uit, nieuwe wanden, vloeren, keuken, deuren etc etc beneden nieuwe beglazing en kozijnen.

januari 2018 nieuwe badkamer oktober 2018 boven nieuwe kozijnen en nieuwe dakkapel op zolder.

Nu gaan we aan de laatst stappen beginnen.

8 augustus gaat de volledige zolder er uit. Hier zijn nu een voorzolder en 2 slaapkamers. Hier gaan we een slaapkamer van maken. Dan word ook alles voorzien van nieuw stucwerk.

Als dat klaar is krijgen de slaapkamers beneden verlaagde plafonds, nieuwe inbouwkasten, nieuwe radiatoren, nieuw stucwerk.

De slaapkamer op zolder willen we in hotelstijl doen. Zijn er hier mensen die daar advies in kunnen geven?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 18:32

Ik heb deze stoel voor mijn nieuwe huis besteld <3

Afbeelding

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:27

Wat een heerlijke stoel lijkt mij dat! Hopelijk zit hij net zo lekker als het eruit ziet!

Update serre:
Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:36

Mooi geworden !!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 19:54

Avanti schreef:
Wat een heerlijke stoel lijkt mij dat! Hopelijk zit hij net zo lekker als het eruit ziet!

Update serre:
[ [url=m/u1KsdA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fK3O6S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie serre!!!

Stoel zit goddelijk, een vriend heeft deze ook en ik ben er niet uit weg te slaan <3 hopelijk past die in mijn polo alleen lol :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:12

Mooi die serre!!! <3 Vind m nu al een heel stuk sfeervoller!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:14

Leuk Lifaya!! Ik kom het snel bekijken :D

Avanti de serre is echt prachtig, heel gaaf!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:55

Gaaf die serre!

Jheeejj ik mag ook! Gisteren de sleutels gekregen en direct lekker aan de slag.
Helaas bleek de muur in de slaapkamer en slechter aan toe als gedacht, na het verwijderen van het behang. Dus vandaag de hele dag geplamuurd. Morgen schuren en primeren en dan hopelijk hoed genoeg om te verven. Anders alsnog opnieuw behangen.
En alvast begonnen aan de woonkamer muur.
Heerlijk dat klussen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:57

_mexx_lady_ schreef:
Gaaf die serre!

Jheeejj ik mag ook! Gisteren de sleutels gekregen en direct lekker aan de slag.
Helaas bleek de muur in de slaapkamer en slechter aan toe als gedacht, na het verwijderen van het behang. Dus vandaag de hele dag geplamuurd. Morgen schuren en primeren en dan hopelijk hoed genoeg om te verven. Anders alsnog opnieuw behangen.
En alvast begonnen aan de woonkamer muur.
Heerlijk dat klussen!

Slechte muren zou ik na behandeling dan glasweefselbehang op doen, die heb je ook zonder die vlechtstructuur, als je daar niet van houdt.

De serre is prachtig zo Avanti!! <3

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:19

Houdt ik inderdaad niet van. We gaan het morgen zo proberen, en anders inderdaad het behang erover.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 00:05

PSvanLot schreef:
Wat een prachtige interieurs komen hier voorbij!!!

Mag ik me hier melden?

We wonen sinds 2 jaar in een jaren 60 woning. Toen we het kochten was er nog nooit wat aan gedaan. We zijn begonnen met de gehele benedenverdieping er uit, nieuwe wanden, vloeren, keuken, deuren etc etc beneden nieuwe beglazing en kozijnen.

januari 2018 nieuwe badkamer oktober 2018 boven nieuwe kozijnen en nieuwe dakkapel op zolder.

Nu gaan we aan de laatst stappen beginnen.

8 augustus gaat de volledige zolder er uit. Hier zijn nu een voorzolder en 2 slaapkamers. Hier gaan we een slaapkamer van maken. Dan word ook alles voorzien van nieuw stucwerk.

Als dat klaar is krijgen de slaapkamers beneden verlaagde plafonds, nieuwe inbouwkasten, nieuwe radiatoren, nieuw stucwerk.

De slaapkamer op zolder willen we in hotelstijl doen. Zijn er hier mensen die daar advies in kunnen geven?
Flink wat gedaan en van plan, dat zal wel heel veel voldoening geven als het er straks op zit! Vraagt wel om foto's natuurlijk. :D

Wij hebben dit jaar een heel mooi gestylde woning bekeken met een prachtig hotelkamer / suite achtige zolder, ik ga eens kijken of ik foto's daarvan nog terug kan vinden!

Als onze woning - waar wij op 1 juli de sleutel van hebben gekregen - nog ietsje meer af is, zal ik hier ook wat foto's plaatsen. :)

Geen verbouwingen vooralsnog, maar we proberen het uiteraard wel 'eigen' te maken en dat kost ook al meer tijd dan gedacht (Wel in de eerste paar dagen en vooral de laatste week van de vrije maand erg rustig aan gedaan, plus nog een weekje op vakantie geweest tussendoor dus eindstand valt het nogal mee. _O- Maar je wil zoveel en voor je gevoel gaat het nooit snel genoeg haha). :P

Serre is erg mooi geworden, fijne sfeer gecreëerd! En wat een verbetering en metamorfose met hoe het was, zonder hele rigoureuze maatregelen, leuk!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:27

Wat mooi de serre! Ik heb niet kunnen vinden of je dat geverfd hebt of met folie?

Nancy, proficiat met je huis!
Ik zal over 2 weken foto's maken voor we gaan slopen, wanneer het kaal is en af is.

Gisteren offerte van stukadoor. Ik dacht dat ik een hartaanval kreeg!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:43

Ja, dat is altijd duur PSvanLot. Sowieso zijn de prijzen in de bouw tegenwoordig een stuk hoger. Er is nu zoveel werk. Maar stukadoors waren altijd al duur :=

Ik wil mijn huis, na het schilderen, ook wat leuker aankleden met planten. Heb vorige keer bij TK Maxx een onwijs mooi passende deken/plaid meegenomen. Al maanden aan het zoeken, altijd veel te duur of nét niet mijn smaak. De accessoires lijken nu wel allemaal aanwezig, behalve planten dus. Hebben jullie nog leuke tips? Liefst niet giftig, aangezien de honden wel eens een hapje durven te nemen. O:)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:27

Hoe groot moet je plant zijn? Ik heb echt een aantal hele toffe staan!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:29

Alle maten eigenlijk. Ik zou een grote willen bij de schuifpui, een paar kleintjes voor op meubels en middelmaten in een paar hoeken en vensterbanken haha. In de badkamer 1 of 2 kleintjes, in slaapkamer heb ik een grote vensterbank waar ik 2 middelgrote wil denk ik.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:34

MyWishMax schreef:
Alle maten eigenlijk. Ik zou een grote willen bij de schuifpui, een paar kleintjes voor op meubels en middelmaten in een paar hoeken en vensterbanken haha. In de badkamer 1 of 2 kleintjes, in slaapkamer heb ik een grote vensterbank waar ik 2 middelgrote wil denk ik.

Kijk eens een het Kamerplanten asiel topic, daar komen een hoop leuke planten voorbij!

[HTT] Kamerplanten asiel

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:45

Ik ga kijken, Daenerys, dank je wel!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:19

Farjen schreef:
BibiQ, wat een verbetering! En ik heb een goed idee gekregen voor het toilet nu :D

Saul, mooi geworden die serre! En de eetplaats is veel beter zo, mooi! Super gezellig ook

Ik heb wat advies nodig. Een half jaar geleden kochten we ons huis en hebben we al wat kleine dingen aangepast voor we verhuisden. En nu doen we steeds een klein stukje renoveren en binnen een jaar ofzo gaan we de hele benedenverdieping renoveren. Maar intussentijd wil ik toch nog wat verbeteren, want het is gewoon lelijk nu :')

Hoe het was:

[ [url=m/toK9fC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ondertussen is het behang weg en ga ik de muren in witte primer zetten. Maar ik wil dus wat doen aan het hout. Ik vind de kleur verschrikkelijk en ouderwets. Ik twijfel om het te verven in zwart of wit.. Iemand ideeën of andere voorstellen?
En wat kan ik aan de bakstenen doen?

[ [url=m/3mesuN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/88trlE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei, dat is ook niet mijn smaak! Wat ga je met de rest van de benedenverdieping doen? Daar zou ik de kleur van de kozijnen op bepalen, al oogt wit wel altijd gewoon lekker fris. Zwart is lekker stoer.
Als je voor zwart gaat zouden woodstrips voor een leuk effect kunnen zorgen in het bakstenen hoekje. Die kun je daar zo opplakken. Hier als voorbeeld in twee vlakken achter de bank.

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 18:33

Ik heb een moodbord gemaakt voor de nieuwe slaapkamer.

Afbeelding

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 07:40

Al een tijdje aan het meelezen maar nu kan ik zelf ook een foto posten.
Sinds gister officieel gaan samenwonen.

Als het goed is komen volgende week de jaloezieen binnen. Verder moet er bij de bank nog iets van een stoel bij en nog wat meer aankleding.
Maar voor nu echt heel blij met de meubels!
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:49

Sfeelvol, maar het doet 'winters warm' aan. Met wat frisse kussen/kleuren zal dat ook er anders uit zien :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:24

Ik heb lekker onze hal onder handen genomen. Gewoon even opfrissen want uiteindelijk gaan we toch nog verbouwen, maar ik kon er niet meer tegen :') :')

Zo was het:

Afbeelding

Zo is het nu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:25

Dat behang maakte het nog enigszins huislijk, ik vind het nu meer weg hebben van de binnenkomst van een praktijk. Excuses moi...