Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:51

Waar ben je van? Ik heb wel een bonte Schleffera die een nieuw huisje zoekt maar dan is een flesje huiswijn ook lekker. Alleen wat duur dan met verzenden gezien hij met pot 40 cm zo iets is.

_

Weer even een mooi plaatje.

Afbeelding

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:43

Serendipity1 schreef:
Hoi!! Een trouwe meelezer hier. Ik ben benieuwd of jullie hier nog wat tips hebben voor een grote kamerplant :D

Hij zou komen te staan bij een groot raam op het oosten. Wat ik in gedachten heb:
* Op ooghoogte of groter
* Ik vind iets boomachtigs mooi, maar dat hoeft niet persé
* Een volle plant/boom, liefst niet een paar sprietjes
* Ik ben niet zo weg van gevlochten stammen enzo
* Liefst niet van die mosstammen om de plant omhoog te geleiden
* Ohja: Ruimte in de breedte gaat geen probleem vormen. Het plafond is 2.6 meter hoog :D

Ik vraag het hier omdat ik hier echt prachtige plantjes voorbij heb zien komen die ik nog niet eerder gezien had :)

Naar aanleiding van deze vraag en dit antwoord..
black_kelpie schreef:
Ik vind de Kentiapalm helemaal geweldig, en mijn grote favoriet is mijn Aspidistra eliator, maar ik weet niet of dat voor jou in de categorie sprietjes valt :D Zijn wel makkelijke planten, de Polyscias schijnt nog wel eens een drama queen te kunnen zijn.

Het is een palm geworden :D Hij is geweldig. Bedankt voor de tips allemaal!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:59

_San87_ schreef:
Ik ga zondag mijn Monster verhuizen en ik vind t maar lastig om te bedenken hoe :=. Hij moet met de auto mee van Zeeland naar Utrecht. Maar niet als enige, dus ik ben aan het denken hoe ik dat in godsnaam allemaal in de auto ga passen.

Ik had laatst ook een heftige verhuizing. :')
Afbeelding

Gelukkig maakt mijn Dieffenbachia zich nooit zo druk en heeft 'ie het allemaal goed doorstaan. :D

verootjoo

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:02

Mijn tante heeft pas een cactus verhuisd van ong 1m80 :+
Sindsdien denk ik dat elke plant te verhuizen is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:36

Spirit schreef:
_San87_ schreef:
Ik ga zondag mijn Monster verhuizen en ik vind t maar lastig om te bedenken hoe :=. Hij moet met de auto mee van Zeeland naar Utrecht. Maar niet als enige, dus ik ben aan het denken hoe ik dat in godsnaam allemaal in de auto ga passen.

[ [url=m/zdGoBZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig maakt mijn Dieffenbachia zich nooit zo druk en heeft 'ie het allemaal goed doorstaan. :D

Jezus, dat is ook een verhuizing ja _O-.

En een cactus van 1.80 :wow: !

Tot nu toe heeft alles qua plant de verhuizing goed doorstaan, gelukkig :D. Nu ikzelf nog, ik heb al vier dagen geen gevoel in m'n benen van al dat rennen en vliegen :P.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:48

Er stond een tijdje geleden een cactus op marktplaats, gratis op te halen voor een goed huis, maar wel zélf verhuizen. Ding kwam tot aan het plafond... _O- Hoe de uitvoering ooit gedaan is, zou ik niet weten, maar ik werd wel erg nieuwsgierig *D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:59

Die van 1m80 die ik ken is helemaal ingewikkeld in dikke dekens en toen met veel personen naar beneden gedragen (stond in een flat :')) en toen in een caddy geladen op de zijkant. Goed ondersteund anders ging ie ms afbreken door de lengte.
Was een hele operatie want een cactus heeft nog een extra moeilijkheidsgraad door die stekels :+

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 08:34

Wat een heerlijk topic! <3
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die dit doet met planten redden!

Toen mijn oma in 2015 overleed kreeg ik een cyclaam voor troost. Zij had een hele regeboog-tuin aan geredde planten die ze overal vandaan haalde en een cyclaam was haar laatste zorgprojectje.. inmiddels heeft die claam me goed aangestoken en heeft deze nu (geen grapje) 33 vriendjes om zich heen. :D Sommigen ook wel gekocht, maar echt vanalles gered ook.

Die cactussen verhuizen.. wauw! Lijkt me echt een mega project := ze staan bij vaders ook tegen het plafond.. moest er niet aan denken dat te moeten tillen! := Ik zou het heerlijk vinden met jullie mee te kunnen praten. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:10

Afbeelding
<3.

Als ik het goed zie, een blad met gaatjes :+:.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:27

Ooooh altijd een leuk moment, spannend! Mijn monstera is ook aan het uitrollen. De lente begint jongens! Ik heb er zo'n zin in :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:42

Badeendje schreef:
Ooooh altijd een leuk moment, spannend! Mijn monstera is ook aan het uitrollen. De lente begint jongens! Ik heb er zo'n zin in :D

Dito hier, zo leuk!

_San87_ schreef:
[ [url=m/FRxHOL.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3.

Als ik het goed zie, een blad met gaatjes :+:.

Super gaaf!

Canon schreef:
Wat een heerlijk topic! <3
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die dit doet met planten redden!

Toen mijn oma in 2015 overleed kreeg ik een cyclaam voor troost. Zij had een hele regeboog-tuin aan geredde planten die ze overal vandaan haalde en een cyclaam was haar laatste zorgprojectje.. inmiddels heeft die claam me goed aangestoken en heeft deze nu (geen grapje) 33 vriendjes om zich heen. :D Sommigen ook wel gekocht, maar echt vanalles gered ook.

Die cactussen verhuizen.. wauw! Lijkt me echt een mega project := ze staan bij vaders ook tegen het plafond.. moest er niet aan denken dat te moeten tillen! := Ik zou het heerlijk vinden met jullie mee te kunnen praten. :D

Wat een mooi verhaal. :+:

verootjoo schreef:
Die van 1m80 die ik ken is helemaal ingewikkeld in dikke dekens en toen met veel personen naar beneden gedragen (stond in een flat :')) en toen in een caddy geladen op de zijkant. Goed ondersteund anders ging ie ms afbreken door de lengte.
Was een hele operatie want een cactus heeft nog een extra moeilijkheidsgraad door die stekels :+

Super leuk om te horen haha, geweldig!

Spirit schreef:
_San87_ schreef:

[ [url=m/zdGoBZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo dan! :oo

Ze zijn zo fotogeniek. :+:

Afbeelding

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:00

Als je liefde voor planten en dieren samen komt:
Afbeelding
Erg blij mee <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:00

Wat heb je dat super gaaf gedaan. :+:

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:24

Prachtig Wendy! Jammer dat mijn slakken zo'n bak finaal omploegen (en opeten :') ), anders wist ik het wel.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:37

black_kelpie schreef:
Prachtig Wendy! Jammer dat mijn slakken zo'n bak finaal omploegen (en opeten :') ), anders wist ik het wel.

T is toch prachtig om te zorgen dat de slakken in de tank de planten kunnen eten en de planten die zelf weer aangroeien.

Was niet mijn idee is het wel geworden :’) krekels kunnen zichzelf voeden in het hok

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:21

Wendy wat gaaf <3 <3 <3 Wie wonen er? Kikkertjes?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:24

Oooh paludariums zijn zo gaaf :+:.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:27

Heb gister een manier gevonden om toch weer een plant aan te kunnen schaffen, op veilige hoogte :')
Stokkie opgehangen :)

Afbeelding

Laatste poging voor een graslelie want op de een of andere manier kan ik die heel goed vermoorden :+ lijken bij mij altijd te verzuipen terwijl er wordt aangegeven dat ze licht vochtig willen staan? Iemand DE tip? :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:30

Wendy_Komen schreef:
Als je liefde voor planten en dieren samen komt:
[ [url=m/t37wLS.png]Afbeelding[/url] ]
Erg blij mee <3

Oh heel leuk! Wat zit er in? :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:33

Air schreef:
Heb gister een manier gevonden om toch weer een plant aan te kunnen schaffen, op veilige hoogte :')
Stokkie opgehangen :)

[ [url=m/35Nl8U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Laatste poging voor een graslelie want op de een of andere manier kan ik die heel goed vermoorden :+ lijken bij mij altijd te verzuipen terwijl er wordt aangegeven dat ze licht vochtig willen staan? Iemand DE tip? :D

Oh slim :D.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:41

Anke98 schreef:
T is toch prachtig om te zorgen dat de slakken in de tank de planten kunnen eten en de planten die zelf weer aangroeien.

Het idee is leuk, alleen gaat het hier om Afrikaanse slakken met huisjes van 6 tot 13 cm (en ze moeten nog een heel stuk groeien) en die vreten heel erg veel :') Groeit nooit snel genoeg aan. Er zijn mensen die het proberen met levende planten, je blijft aan de gang met planten vervangen, en daarbij geef ik ze liever groenten en fruit met een goede voedingswaarde.

En ach, met een beetje moeite en wat plastic is het ook best om aan te gluren :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:47

Cactusplaza heeft nu monstera variegata voor 25 euro :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 14:00

Eelmo schreef:

Komen gif kikkertjes in <3
Dendrobates Leucomelas en Phyllobates Lugubris.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:00

Mooie bakken :+:

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:27

Wendy_Komen schreef:
Eelmo schreef:

Komen gif kikkertjes in <3
Dendrobates Leucomelas en Phyllobates Lugubris.

Wat een mooierts <3