_
Weer even een mooi plaatje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Serendipity1 schreef:Hoi!! Een trouwe meelezer hier. Ik ben benieuwd of jullie hier nog wat tips hebben voor een grote kamerplant![]()
Hij zou komen te staan bij een groot raam op het oosten. Wat ik in gedachten heb:
* Op ooghoogte of groter
* Ik vind iets boomachtigs mooi, maar dat hoeft niet persé
* Een volle plant/boom, liefst niet een paar sprietjes
* Ik ben niet zo weg van gevlochten stammen enzo
* Liefst niet van die mosstammen om de plant omhoog te geleiden
* Ohja: Ruimte in de breedte gaat geen probleem vormen. Het plafond is 2.6 meter hoog
Ik vraag het hier omdat ik hier echt prachtige plantjes voorbij heb zien komen die ik nog niet eerder gezien had
black_kelpie schreef:Ik vind de Kentiapalm helemaal geweldig, en mijn grote favoriet is mijn Aspidistra eliator, maar ik weet niet of dat voor jou in de categorie sprietjes valtZijn wel makkelijke planten, de Polyscias schijnt nog wel eens een drama queen te kunnen zijn.
_San87_ schreef:Ik ga zondag mijn Monster verhuizen en ik vind t maar lastig om te bedenken hoe. Hij moet met de auto mee van Zeeland naar Utrecht. Maar niet als enige, dus ik ben aan het denken hoe ik dat in godsnaam allemaal in de auto ga passen.
Spirit schreef:_San87_ schreef:Ik ga zondag mijn Monster verhuizen en ik vind t maar lastig om te bedenken hoe. Hij moet met de auto mee van Zeeland naar Utrecht. Maar niet als enige, dus ik ben aan het denken hoe ik dat in godsnaam allemaal in de auto ga passen.
Ik had laatst ook een heftige verhuizing.
[ [url=m/zdGoBZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gelukkig maakt mijn Dieffenbachia zich nooit zo druk en heeft 'ie het allemaal goed doorstaan.
Badeendje schreef:Ooooh altijd een leuk moment, spannend! Mijn monstera is ook aan het uitrollen. De lente begint jongens! Ik heb er zo'n zin in
_San87_ schreef:[ [url=m/FRxHOL.jpg]Afbeelding[/url] ].
Als ik het goed zie, een blad met gaatjes.
Canon schreef:Wat een heerlijk topic!![]()
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die dit doet met planten redden!
Toen mijn oma in 2015 overleed kreeg ik een cyclaam voor troost. Zij had een hele regeboog-tuin aan geredde planten die ze overal vandaan haalde en een cyclaam was haar laatste zorgprojectje.. inmiddels heeft die claam me goed aangestoken en heeft deze nu (geen grapje) 33 vriendjes om zich heen.Sommigen ook wel gekocht, maar echt vanalles gered ook.
Die cactussen verhuizen.. wauw! Lijkt me echt een mega projectze staan bij vaders ook tegen het plafond.. moest er niet aan denken dat te moeten tillen!
Ik zou het heerlijk vinden met jullie mee te kunnen praten.
verootjoo schreef:Die van 1m80 die ik ken is helemaal ingewikkeld in dikke dekens en toen met veel personen naar beneden gedragen (stond in een flat) en toen in een caddy geladen op de zijkant. Goed ondersteund anders ging ie ms afbreken door de lengte.
Was een hele operatie want een cactus heeft nog een extra moeilijkheidsgraad door die stekels
Spirit schreef:_San87_ schreef:Ik ga zondag mijn Monster verhuizen en ik vind t maar lastig om te bedenken hoe. Hij moet met de auto mee van Zeeland naar Utrecht. Maar niet als enige, dus ik ben aan het denken hoe ik dat in godsnaam allemaal in de auto ga passen.
Ik had laatst ook een heftige verhuizing.
[ [url=m/zdGoBZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gelukkig maakt mijn Dieffenbachia zich nooit zo druk en heeft 'ie het allemaal goed doorstaan.
black_kelpie schreef:Prachtig Wendy! Jammer dat mijn slakken zo'n bak finaal omploegen (en opeten), anders wist ik het wel.
Air schreef:Heb gister een manier gevonden om toch weer een plant aan te kunnen schaffen, op veilige hoogte
Stokkie opgehangen![]()
[ [url=m/35Nl8U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Laatste poging voor een graslelie want op de een of andere manier kan ik die heel goed vermoordenlijken bij mij altijd te verzuipen terwijl er wordt aangegeven dat ze licht vochtig willen staan? Iemand DE tip?
Anke98 schreef:T is toch prachtig om te zorgen dat de slakken in de tank de planten kunnen eten en de planten die zelf weer aangroeien.