[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:20

vonneke schreef:
Ik krijg net telefoon dat onze hypotheek rond is!
Op 2 maart nemen we afscheid van ons oude huis en meteen daarna tekenen we voor ons nieuwe huis!!!

Gefeliciteerd! Top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:48

Sue_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:56

:) Heb ook goed mijn best gedaan met opruimen haha. Moet nog even 1 extra "staande" foto maken, zodat die van de berging ook netjes rechtop komt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:00

Oh super nette foto's, hahaha zie het zat anders bij mensen die zelf foto's maken :D Is de markt bij jullie een beetje goed?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:03

mwoah, de omlooptijd van mijn flat is vrij lang. Maar dat waren wel allemaal wat minder hippe appartementen. Een ander complex in de buurt gaat veel sneller. Maar tis toch afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:04

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:05

Ja jeetje 1 slaapkamer... wat is dat voor een architect die zoiets verzint...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:14

Sue_ schreef:
Ja jeetje 1 slaapkamer... wat is dat voor een architect die zoiets verzint...

Dat dacht ik dus ook. Met een formaat waar je er geen 2 van maakt.

Leuk voor iemand die bij voorbaat al weet eeuwig vrijgezel te blijven haha

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:15

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:18

vonneke schreef:
Leuk voor iemand die bij voorbaat al weet eeuwig vrijgezel te blijven haha

haha die zijn er heus wel, lol.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:27

Ja of mensen die geen kinderwens hebben en wel een grote leefruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:31

MarjanB schreef:
[naam] schreef:
Je ziet het er niet eens aan af dat je zelf de foto's hebt gemaakt! Knap gedaan!

http://www.funda.nl/koop/oirschot/huis- ... lauwtje-4/
Dit vind ik toch zo'n dom huis. Beneden groot genoeg voor een gezin en dan boven 1 slaapkamer...

Die hebben ze hier ook, alleen dan nog een ton duurder http://www.funda.nl/koop/nijmegen/huis- ... ustrum-38/

:roll:

Die is in ieder geval nog een heel beetje groter, mogelijkheid tot tweede slaapkamer, wat beter afgewerkt en wat meer bijzonder!
Met de mogelijkheid als je ouder wordt om er te blijven wonen.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:32

Maar dan nog... een kamer als inloopkast, of voor eventuele logeerpartij. Dat zou ik dan toch wel prettig vinden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:32

1 slaapkamer, ik snap niet dat ze dat nog op die manier bouwen :n Ons huis is totaal niet te vergelijken, maar voor veel mensen was het al een bezwaar dat dat 'maar' 2 slaapkamers heeft, want dan is het volgens velen niet geschikt voor een gezin :n Maakt voor ons niet uit, wij zijn maar met z'n tweetjes, maar een extra slaapkamer (logeerkamer) is ook dan wel fijn om te hebben... waar laat je anders je spullen?
Een zolder is er ook al niet zo te zien?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:33

Ik zit ook al stiekem rond te kijken naar wat anders, en heb dan geen bezwaar met twee slaapkamers. Mits er genoeg andere bergruimte is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:39

Er moet in ieder geval wel een goede bergruimte zijn. Waar ga je inderdaad anders je spullen laten?

Ik heb bij de Action een hele hoop van die doorzichtige bakken met kleppen gehaald. In verschillende formaten. Daar heb ik al heel veel spullen in gesorteerd. De zolder heeft straks een voorzolder, een grote slaapkamer en nog een grote bergruimte. Daar komen de bakken gelabeld te staan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:12

Mooie huizen neergezet. Fris en licht appartement

Ik snap het "gekke" huis wel. Gezien de vorm van de woonkamer vermoed ik dat het een semi bungalow is van origine waar beneden uiteindelijk een ruimte van gemaakt is. Dat gebeurt wel vaker. :j de vorm van de leefruimte is zo dat er een slaapkamer en douche van te maken is en je dan nog een redelijke woonkamer overhoud. Dan is een slaapkamer boven die dan eigenlijk de reserve kamer is wel logisch.

Vandaag bezichtiging twee. Gister leuk huis valt veel van de maken :j . Alleen de vloer in de woonkamer is niet gecontroleerd. Zit kruipluik alleen laminaat is doorgelegd helemaal. Luik niet te vinden maar het is een houten vloer eronder. Waarvan de conditie niet te onderzoeken is dus.

Vandaag een woning die heel ver boven budget is, maar staat al lang leeg en eigenaren willen er langzaam aan dringend van af. Redelijk nieuwe woning waar ik zo in zou kunnen zonder iets te doen. Kijken kost alleen tijd toch }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:38

karuna schreef:
Mooie huizen neergezet. Fris en licht appartement

Ik snap het "gekke" huis wel. Gezien de vorm van de woonkamer vermoed ik dat het een semi bungalow is van origine waar beneden uiteindelijk een ruimte van gemaakt is. Dat gebeurt wel vaker. :j de vorm van de leefruimte is zo dat er een slaapkamer en douche van te maken is en je dan nog een redelijke woonkamer overhoud. Dan is een slaapkamer boven die dan eigenlijk de reserve kamer is wel logisch.

Bedoel je het huis wat ik plaatste?
Het is van origine geen bungalow. Het zijn splinternieuwe starterswoning.

Ik ben er geweest en je kan er echt geen slaapkamer en douche beneden plaatsen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:47

Ja die bedoelde ik. Dan is dit een uitzondering. Ik heb dergelijke huizen vaker gezien en eigenlijk altijd aangepaste semi bungalows. Deze dan kennelijk niet al zou ik met de beneden ruimte wel uit de voeten kunnen met plaatsen van beiden. Alleen nee dan zijn het geen ruime ruimtes.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:23

Oei het wordt toch even spannend weer.
De verkoper wil nu het stuk grond wel mee verkopen, hij heeft de vraagprijs met 10.000 verhoogd.
En heeft ons gevraagd naar ons uiterste bod.
Daar gaan we nu over na denken, dat zal een alles of niets bod zijn.
We gaan zijn vraagprijs niet bieden maar wel omhoog met onze reeds besproken voorstel wat nog geen bod was. Maar met de grond extra noet er extra geld bij, ik dacht het al, ineens is er hier weer hoop.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:34

Wat stom dat de verkoper dat zich gewoon niet van te voren allemaal bedacht heeft. Wel fijn dat er nu toch hoop is ;)

Hier is de voorlopige koopovereenkomst binnen. Heb even wat vragen naar mijn hypotheekman gestuurd en als ik daar het antwoord van weet kan ik een reactie sturen. :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:38

Ja, en eigenlijk is de erfgrens nu bepaald in het midden, dus we gaan wel even na denken over het bod we gaan iets omhoog waarschijnlijk maar niet zoveel als hij verwacht. Eigenlijk kunnen we meer betalen voor grond wat erbij hoort al, waar hij wat van af wilde snoepen, volgens makelaar was de prijs wel bepaald min die grond. maar we willen het graag hebben en nu hij wel bereid is de grond te 'verkopen' meneer ziet dollar tekentjes, maar dan is het wel weer gunstig en dat beetje geld meer is dat ons iig wel waard.

Maar we gaan dan een bod uitbrengen wat ons uiterste en niet onderhandelbare bod is, dan is het take it op leave it maar ik denk dat alles boven het bedrag wat we al hadden laten doorschemeren tijdens de bezichtiging voor meneer een bonus is, dus eigenlijk gok ik erop dat als we een officieel bod uitbrengen dat het dan eindelijk van ons is.

Maar jeemig van een zeikgedoe zo met die kerel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:24

Huizen kopen
Leuker kunnen we het niet maken ;)
Ik duim nog even door WME ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:27

Wme hebben jullie huis al laten keuren en zo dat jullie al aan bieden toe zijn? Benieuwd wat verkoper gaat doen,

Hier bezichtiging gister, teveel geld voor te weinig huis. :+ inimini onpraktisch boven, klein beneden. Veel te steile trappen waar ik zeker ligt moet plaatsen. Kortom geen succes. Maar makelaar kwam met tip. Huis was dag ervoor leeg opgeleverd maar moet nog in de verkoop komen officieel. Eigenlijk niet mijn straat ivm een drukkere weg maar omdat deze de hoek om ligt hoor je de weg niet. Ben er gister meteen even langsgereden. Vandaag bezichtiging gepland voor morgen vroeg. Groot huis best, redelijk ruime tuin voor hier, goed omheind en knus. En op een simpele keuken na verder op orde en netjes. Kan er zo in bij wijze van spreken.

Van iemand anders hoorde ik dat in wijk van huis dat is afgekeurd ook een betaalbare te koop gezet wordt een deze dagen. Dat is wel mijn voorkeur wijk.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:52

Balen dat deze woning niets was... maar wel fijn dat er steeds meer opties komen ;)