Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:50

Oh ik ben voor het eerst naar de turk geweest. Ik had gemberwortel en 1 peper nodig voor de soep. Bij de AH betaalde je voor 2 pepertjes 1,- en voor gemberwortel 1,40 per zakje terwijl ik echt maar een duimgrootte nodig had. Dus was daarna de turk in gelopen daar kon je los pakken wat je nodig had dus voor 1 pepertje en duimgrootte gember betaalde ik maar 0,25! Dan is het wel leuk om gezond te koken. Rode linzen had ik al bij de AH gehaald voor 2,19. Bij de turk stonden ze ook voor ong. de helft! Daar eens vaker gaan binnen lopen heb ik al gemerkt. Maakt gezond koken toch wat betaalbaarder!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 16:31

Bij de Kruidvat is het op veel producten als Diadermine, L'Oreal, Kneipp, Fa, Syoss, Junior, en nog een aantal, nu 1+1 gratis.

Ga eens snuffelen of die gratisvoorvrouwen-site. Klinkt goed!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:26

Je kunt bij de Jumbo een halve kilo linzen, kikkererwten of andere gedroogde peulvruchten kopen voor maar een euro! Wil dat zeker nog eens doen, maar eerst eens op zoek naar wat lekkere recepten.

Wat betreft de andijviesalade... dat is niet echt een recept, maar meer een zelf bij elkaar geraapt zooitje. Hier heb ik de inspiratie vandaan, maar omdat ik geen varkensvlees eet, leek het mij wel lekker met kip.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:30

http://www.caspers-kookhoek.nl/pages/Zalm_in_rauwe_ham

Deze is vet lekker van Jamie met linzen!! Echt een aanrader en super gezond (komt geen koolhydraat aan te pas)
Favoriet hier in huis. Het lijkt een vreemde combi maar is echt heerlijk!

De tip van de salade opgeslagen! Thx!!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:32

Jammer van de proscuito, maar de rest ziet er zeker lekker uit. Zeker de moeite van het proberen waard.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:51

Hmmm, die ziet wr idd lekker uit zeg!

Van m'n moeder nog rest van stoofpotje meegekregen. Was vanavond volledig vers bereid, dus dat ligt nu al in de vriezer. Lekker om volgende week over gekookte aardappel of rijst te eten.

Net t krantje van de C1000 doorgespit, maar kan 16 ringen ervan halen!!! Van de eurotoppers! :j aen van de taksi haal ik gelijk minimaal 6 pakken! Luuuuvvvv taksi! :D
Morgen dus opt gemakje om boodschappen.

Zag bij de Emte sla, radijs, komkommer en cherrytomaatjes in de aanbieding. Die haal ik vrijdag voor de salade bij de BBQ van zaterdag.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:53

De c1000 heeft nu veel aanbiedingen die ik nodig heb..zoals 2 pakken taksi.. 2 flessen cola.. 2 pakken rijst... Venz hagelslag

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:59

Haha, die staan ook allemaal al op mijn lijstje :))

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:29

mijn lijstje voor de C1000 :

Venz hagelslag x2 => Puur en Kwinkslag
2 pakken rijst x1
2 zakken kroepoek x1
2 pakken taksi x1
misschien de 4 tompoucen want we krijgen visite :)
2 flessen col/sinas x1
FA deo x 2
Kattenbrokken x1

= Totaal 10.50 met statiegeld erbij :)

En dan hebben we drinken voor komende maand (dus september mee gerekend)
We hebben genoeg rijst voor de maand september. We eten sowieso altijd 1 rijstgerecht in de week.. Dus op deze manier kunnen we zeker wel 6x van eten totaal
We hebben wat lekkers voor de visite
En Deo vul ik nu gewoon even aan, omdat het goedkoop is en heb hier nog 4 flesjes staan, maar het is niet vaak in de aanbieding, dus zo hoef ik een tijdje niet vor de normale prijs te kopen :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:01

Zo net naar de C1000 geweest :roll:

Ik heb ipv 2 pakken hagelslag 4 pakken meegenomen.. Normaal hebben ze kleinere verpakkingen in de aanbieding met de euroweken en nu waren het echt de grote pakken van 600 gram. Dus dacht die sla ik even in, omdat wij in het weekend altijd lekkere pistoletjes hebben en dan is hagelslag erop wel erg lekker.En elke ochtend eet ik iets van hagelslag/vlokken op mijn brood. :)

Alles was echt super onhandig neergezet in een soort van slingerpad dus daar was mijn irritatie grens nadat er al een paar keer over mijn tenen heen gereden werd.. Maar afijn.. Zag dat ze nog een aantal aanbiedingen van vorige week hadden staan die doorliepen.. Dus ik vroeg voor de zekerheid nog of dat met een bepaald product ook zo was. Ja dat was zo volgens de medewerker. Bij de kassa gaf hij niet de aanbieding aan.. En bij de servicebalie deed de hoofdcassiere erg moeilijk. Ze moest perse weten wie het gezegd had, want ik kon zoveel zeggen :roll: Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik de medewerker niet goed had begrepen, want de bami kruidenmix is in de aanbieding. Terwijl ik duidelijk vroeg of de bami groente pakketten van vorige week ook nog doorliepen nu. Er lag namelijk heel zo'n aparte koelling vol met nasi en bami groente. Maar de cassiere bleef volhouden dat ik het verkeerd begrepen had en ik zoveel kon zeggen wat niet waar was.. Dus heb vriendelijk bedankt voor de bami groente pakket en dat ik die dus niet hoefde.. En ze veel plezier gewenst met het feit dat ze die hele koeling nog moeten verkopen. (Denk namelijk dat er zeker nog zon 100 bakken lagen, want dat ding was helemaal tot aan zijn nokkie gevuld).

Normaal ga ik altijd naar een andere c1000, want daar kom ik langs als ik van mijn paard naar huis ga. Maar ga pas eind van de dag naar mijn paard, dus leek mij ivm bepaalde aanbiedingen die misschien snel op waren niet zo handig. :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:05

Gelukkig zijn ze hier daar niet zo moeilijk mee om aanbiedingen die er op maandag nog liggen alsnog de korting erop te geven.
Klein dorp, vaste klanten :D

Vandaag voor het eerst bij de Appie boodschappen gedaan.
C1000 sluit dit weekend en de schappen worden steeds leger,dus vandaar maar alvast naar de appie.
Was minus de 4,15 aan bonuskorting 47,81 kwijt *\o/* was best trots op mezelf :D :+
Je kan er dus best goedkoop boodschappen doen (op het vlees na,want die vind ik daar echt te duur :oo )
je moet gewoon goed kijken wat je meeneemt.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:09

Ja, ik vond dit ook een beetje apart.. De groenteman zei namelijk geef dan maar voor de kortingprijs mee en zij bleef maar door hameren aan wie ik het had gevraagd en dat ik zoveel kon zeggen :roll:

En dan denk ik.. al die bakken.. Daar komen ze nooit vanaf.. Dus ws moeten ze die sowieso gaan afprijzen.. Dus kan je beter al die bakken nog 2 dagen doorlaten lopen qua aanbiedingen.. Want bijv schoonmaakmiddel stond er nog van vorige die ze door lieten lopen en fa douchegel.. Allemaal van die dingen waar geen houdbaarheid op zitten.. Maar goed.> Ik fiets dadelijk wel naar de lidl, want daar waren de bamipakketten ook in de aanbieding

En goed bezig bij de AH... Je moet inderdaad goed kijken wat je meeneemt..

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:15

Oeeh taksi, Spa Fruit en ijsthee :9

ook nog maar even wat drinken inslaan!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:27

betreffende afhandeling van klachten ben ik altijd wel tevreden over de AH, al zal dat per filiaal (en dus de persoon die je tegenover je hebt staan) wisselen.

Toevallig had ik gisteren een voorbeeld:
Vorige week had ik vanuit de 2e gratis actie 2 pakken rundergehakt meegenomen, de eerste had ik verdeeld en ingevroren, de tweede wilde ik maandag gebruiken. Echter toen ik deze uit de koelkast haalde was het gehakt al geheel bruin ondanks dat de houdbaarheidsdatum tot en met de 28e (vandaag dus) was. Dus ik ging gisteren met het pakje een beetje beschaamd (hoewel ik weet dat dat niet hoeft, maar ik ben nogal 'invullend' van gedachte) naar de servicebalie maar zonder problemen en met excuses kreeg ik mijn geld terug. Dit werd verrekend met de verzendkosten voor een pakketje wat ik tegelijkertijd afgaf (servicebalie is ook post.nl balie nl).
Toen ik erna rekenend door de winkel liep realiseerde ik me dat ik 4 euro terug had gekregen (moest nl nog 2,75 betalen voor het pakketje), maar aangezien ik gebruik had gemaakt van de bonusaanbieding waarbij het 2e gratis was had ik eigenlijk maar 2 euro terug moeten krijgen.
Dus nadat ik mijn kipfilet bij de kassa had afgerekend en weer terug naar de servicebalie ging heb ik haar erop aangesproken.
Waarschijnlijk had ze niet gerealiseerd dat het vorige week in de aanbieiding was maar zei ze: sowieso als je nu een nieuw pakje gehakt zou kopen zou je 4 euro moeten betalen....
Dus eigenlijk komt het erop neer dat de gehakt die in de vriezer nu ligt ik gratis gekregen heb :)

Het kassasysteem heeft/had nog wel eens moeite met het berekenen van korting over korting. Ofwel een product wat en in de bonusaanbieding is/was en een 35% sticker heeft.
Dat had ik een half jaar geleden bij de robijn nl, de aanbieding was 2e gratis. Maar in de afprijsbak stond onder andere ook een robijnverpakking, er stond er echter maar 1, kassa had daar moeite mee (nam de 35% niet mee), dus ik kwam na boncontrole bij de servicebalie terecht. Ook daar wilde de kassa niet erg meewerken en kreeg ik uiteindelijk 35% over beide robijnproducten (ipv 1) naast de 50% korting dus. Want 35% over 1 van de robijnproducten pakte de kassa niet. Servicemw was daar erg schappelijk in, in de zin van... tja moet de kassa het maar goed doen hoor... er is gewoonweg geen mogelijkheid om het juist in te voeren toen ik opmerkte dat ik niet wilde dat ze aan het einde van haar dienst met een kastekort in de problemen zou komen hierom.

Ook wel eens iets aan de orde gehad lijkend op de situatie van Olympia, ik nam iets mee waarvan ik dacht dat het in de aanbieding was aangezien het desbetreffende kaartje dat zei, echter het was een aanbieding van de week ervoor (wat ik niet wist) en dus de korting werd niet verrekend, bij de servicebalie bleek dat ze dus vergeten waren het kaartje weg te halen, maar mocht het wel voor de bonusprijs meenemen, anders had ik het dus net als Olympia niet meegenomen omdat het iets is wat ik niet standaard haal/in huis heb (ging om aviko röstirondjes geloof ik), alleen was houdbaarheid bij dit dus geen probleem.

Conclusie....
Kijk altijd je bonnetjes na!!
al deze voorbeelden zijn van de AH btw (wel 2 verschillende filialen :P)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:32

Wow, wat ben ik blij dat ik gewacht heb met het kopen van trostomaten. Ze kosten nu slechts 49 cent de kilo bij de Lidl. Vanmiddag gelijk maar even langs. :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 09:51

Destino schreef:
Wij kopen vaak halfjes, per dag gaat er bij ons een half brood doorheen, ik eet 2 of 3 sneetjes op een dag en vriendlief de rest :+ Zo hebben we dus elke dag vers brood :) .

Net weer wat dingen gehaald bij de AH. Wat kipfiletblokjes voor in de vriezer, cupcake mix (moeten cupcakes maken voor onze trouwdag) van home made en bananen.

Hier precies hetzelfde, wij kopen altijd 5 halfjes voor de hele week.
Ik pak 2 sneetjes, en vriendje de rest!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:34

Zo, bij de C1000 geweest en 32 artikelen meegenomen, o.a. 6 pakken taksi, gehakt, fruit, rijst, melk, koek en ook wat extraatjes als filet american, chocola en roomboter.
Groente heb ik nog genoeg, en de komkommers waren wel in de aanbieding, maar wat een kleintjes zeg! Laten liggen dus.
Was in totaal €28,39 kwijt. Das best veel voor mij alleen, maar heb nu (op groente en fruit na) wel voor twee weken eten in huis als het goed is. Dus volgende week onder de €10,- boodschappen doen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:15

Ik ben net ook bij de C1000 geweest, heb 4 zakken kattenvoer meegenomen, 1 pak pitloze druiven en 2 pakken zilvervliesrijst en was 6 euro kwijt. Daarna door naar de jumbo en daar de rest voor de week gehaald, en in totaal 17,50 daar kwijt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:43

Ik vind die euro weken wel dubbel hoor. Zo zat ik naar de rijst te kijken: die pakken zijn 400 gram per pak. Dus 800 gram voor een euro. Nu ligt er ook een zak rijst van een kilo van het basismerk onder, voor 0,95 cent....

Had een zakje geraspte kaas meegenomen waarvan ik dacht dat het een euro actie was, bleek het na de kassa toch een andere zak te zijn... en ik ben zo dom geweest om twee ijsbergsla mee te nemen voor een euro, had er maar eentje nodig dus dan had ik er beter eentje kunnen halen, dat was goedkoper :+

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:53

Zo hadden ze vorig jaar tijdens de euroweken de pannenkoeken mix van koopmans voor 1 euro.
Terwijl het C1000 merk 54 cent per pak is, dus dan zou je 2 pakken voor 1 euro hebben...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:04

Zo is het ook met de roomkaas. In de actie €1,- maar een andere, van Garlan oid, is standaard €0,66 en vind ik ook erg lekker dus die is de kar in gegaan.
Ik let daar altijd wel op moet ik zeggen.

Maar álle aanbiedingen zijn toch zo dubbel? Bedoel, ze prijzen nooit de euromerken af, altijd Amerken en huismerk. Maar dat weet je toch van tevoren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:06

Pff vermoeiend van die medewerkers die denken dat je staat te liegen. Daar kan ik echt niet tegen. En als ik aan het werk ben heb ik ook zo'n hekel aan klanten die wat beweren wat totaal niet klopt. En je dan behandelen alsof je er niks van snapt. Sorry, maar na 5 jaar er te werken weet ik echt wel wat we wel en niet in huis hebben. Nee hoor dit is geen Parmezaanse kaas ... zucht jawel mevrouw .. nee hoor echt niet .. zucht jawel .. nee deze is het niet, maar goed ik neem het maar mee ... zucht u doet maar *neiging om vanalles achter ze aan te slingeren*.

Het toppunt was een man die AAAAALTIJD die ene salami had en waarom we dat dan nu opeens niet meer hebben en niet gewoon voor hem bestellen. Meneer, wij hebben die salami 1(!) keer als actie gehad en die kunnen wij daardoor verder niet bestellen. Nee ik heb deze al maanden op brood. En zo maar door blijven gaan he. Serieus? Ik weet toch wel wat ik sta te verkopen? Ik ben altijd heel klantvriendelijk, doe absoluut niet moeilijk, maar een volgende keer als iemand dat beweert en blijft beweren een half uur lang (en nog weken daarna) .. die geef ik zo'n preek dat die nooit meer in de buurt durft te komen als ik sta te werken. Vermoeiend soms die klanten die je behandelen alsof je dom bent -O-

Inderdaad aanbiedingen zijn vaak nog steeds duurder als het budgetmerk. Maar goed, het A merk heeft soms wel gewoon meer smaak dan dat budgetmerk. Als je normaal altijd budget koopt en denkt goedkoop uit te zijn met een aanbieding, ja dan gaat het fout. Maar als je altijd al voor het A merk gaat, dan is het wel lekker!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:39

Als je voor het A_merk gaat is het idd goed te doen :j
Wij gaan thuis altijd voor de budget merken,was daarom bij de appie ook zo goedkoop uit.
En klopt alles precies met ons weekbudget (op het vlees na dan,die haal ik voortaan bij de lidl)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:47

Ik heb altijd mengelmoes. Ligt er maar aan hoe de aanbiedingen zijn. Nu bijvoorbeeld Taksi voor 0,50 en das goedkoper dan literpak sap van budgetmerk plus dat ik het heeeeerlijk vind, dus daar fljnk ban ingeslagen.
Shampoo e.d. eigenlijk altijd Amerk. Chips vaak ook Amerk, maar das door de smaak. Paar keer bijna volle zak van budgetmerk weggegooid, omdat kkhet echf gewoon vies vond.
Pindakaas altijd Amerk, maar rijst, cola, sinas, chocopasta, kaas, dat zo goedkoop mogelijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:48

Ik ben nu zuinig geweest, 1 midpak kruidvat Luiers ipv 7,49 nu gratis ivm klantenvoordeelpas. Daarna bij de AH geweest en voor 13,49 boodschappen gekocht; 2x extra belegen kaas van een pond, 4 broden, 2 pakken biologische melk, bananen en een pak vanille slagroomvla voor mijn vriend. Kaas was 50%, bananen 33% en brood 2e gratis.
Maandag groenten kopen voor de week en flesvoeding bio en dan heb ik alles in huis voor nu 2 weken.