Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:37

KimD wat een manier om van je puin af te komen :') :oo

Florenc wil je ook meer groen of? , ben niet creatief maar al die tegels bbr betonnen jungle :+ :)) . Mooie ruimte wel

Ik heb voortuin klaar , nu moet ik de vlinderstruiken nog snoeien (ik durf ik durf niet haha) . Tegels bij moestuin weg en opstapelen, stuk terras bij moestuin trekken . Aardbeien vangen :)) , en dan alle bladeren nog en heb weer eens wat ik mijn kop zitten maar dat kan nu niet . De paden ook opnieuw doen met het grind :)

Vandaag eerste tegels eraf (container zit vol na de voortuin dus helaas moet nog effe liggen blijven alle zooi )

Afbeelding
Afbeelding

Langs de schutting aan de linkerkant wil ik dolgraag een bloembak in de volle lengte maken . Alleen bewindvoerder werkt niet mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:44

Poeh Florence, dat is nogal een tuintje :+
Voor jou ook de tip om eens te gaan struinen op pinterest en een collage maken, en voor deze ruimte is het misschien echt interessant om eens een tuinarchitect in de arm te nemen.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:09

@florence, Die veranda, die wil je groter begrijp dan hij nu is?
Zo niet, heb je al eens overwogen om te kijken of je de buitenmuren kan vervangen voor die glazen schuifpanelen die je vaak ziet. Hoef je niet een heel nieuw ding neer te zetten, maar kan je hem bij mooi weer wel openzetten (en ook naar de windrichting aanpassen)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:35

Rebecca schreef:
KimD wat een manier om van je puin af te komen :') :oo

Florenc wil je ook meer groen of? , ben niet creatief maar al die tegels bbr betonnen jungle :+ :)) . Mooie ruimte wel

Ik heb voortuin klaar , nu moet ik de vlinderstruiken nog snoeien (ik durf ik durf niet haha) . Tegels bij moestuin weg en opstapelen, stuk terras bij moestuin trekken . Aardbeien vangen :)) , en dan alle bladeren nog en heb weer eens wat ik mijn kop zitten maar dat kan nu niet . De paden ook opnieuw doen met het grind :)

Vandaag eerste tegels eraf (container zit vol na de voortuin dus helaas moet nog effe liggen blijven alle zooi )

[ [url=m/E4Hf0g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KTlM70.jpg]Afbeelding[/url] ]

Langs de schutting aan de linkerkant wil ik dolgraag een bloembak in de volle lengte maken . Alleen bewindvoerder werkt niet mee

Jeetje! Daar moet ook nog een hoop in gebeuren! Succes!

Dan hebben wij het nog makkelijk. :=

Gisteren een boom omgezaagd en klein gesnoeid, de stam intact gehouden, daar kunnen de katten straks een tijd plezier van hebben in hun ren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:43

Tuin was volledig betegeld := , een bewuste keuze maar er viel meer blad dan ik wou afgelopen herfst :') . Konijnen zijn ook weg en die hadden zo hun ren en graafstuk (wie weet komt mijn dame met haar nieuwe vlam nog terug , al is mijn hart gebroken dat haar oude maatje in de woonkamer gestorven is met heel veel kabaal en ik machteloos toe kijken tot zijn hartje stopte midden in de nacht :o )

Before :
Afbeelding

Ohh leuk voor de katten ! , altijd handig om te bewaren :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:03

Jeetje wat een verschil! Is het een koop of huurwoning?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:29

Huur :) , maar wil hier niet weg dus ik kon het mij permitteren in principe . (Lagere huurprijs , a locatie op 3 minuten van het centrum en een mooie grote tuin! De 3 slaapkamers in huis zijn een extra :)) )

Grind op de paden is rond de 2 a 3 kuub en komt uit de voortuin , daar is 2 kuub grond ingekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:33

Mag ik me melden? Wij zijn ook met onze tuin bezig.
Sinds afgelopen weekend hebben we een vuurpit :+:

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:52

Rebecca schreef:
Huur :) , maar wil hier niet weg dus ik kon het mij permitteren in principe . (Lagere huurprijs , a locatie op 3 minuten van het centrum en een mooie grote tuin! De 3 slaapkamers in huis zijn een extra :)) )

Grind op de paden is rond de 2 a 3 kuub en komt uit de voortuin , daar is 2 kuub grond ingekomen

En je hoeft het ook niet te herstellen als je weg gaat? Want dat zou echt vreselijk zonde zijn van al je moeite!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:54

KimD schreef:
[naam] schreef:

En je hoeft het ook niet te herstellen als je weg gaat? Want dat zou echt vreselijk zonde zijn van al je moeite!

Die kans is er zeker , maar heb er geen probleem mee tot dusver . Wie weet overleef ik het huis en slopen ze het in de toekomst (huis uit 1956 ) , kansen zijn allemaal aanwezig maar ik blijf hier voorlopig nog wel ben nog jong :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:59

Nouja, als je de intentie hebt om daar nog een (groot) aantal jaar te blijven wonen dan snap ik wel dat je de tuin opknapt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:01

Als ik denk aan wat onze tuin voor bende was dan kan ik me niet voorstellen dat je het moet herstellen (ons gras was hooi geworden van een meter hoog, het glooide gewoon!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:06

Wie wil nou een betonnen jungle :P , heb weleens spijt gehad maar dit past veel meer bij mij . Nee als ik wist hè ik woon er maar een jaar dan was het wel gebleven , de woningbouw deed wel al moeilijk over het mosaic op het schuurtje zei de vorige bewoner . Terwijl ik iemand ken die ook een huis kreeg en die tuin was een groene onkruid jungle :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:33

Puin in de grond, altijd leuk....zo waren wij de illegale schuur (100 m2) aan het slopen. Ook 100 m2 betonvloer eruit moeten kappen. Daarna graven voor de fundering voor de nieuwe legale schuur. Wij kwamen dus ook megaveel puin tegen, en enorm veel funderingen van oude schuurtjes/kippenhokken etc. %) Hebben uiteindelijk ook 36 kub puin afgevoerd.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 06:46

leuk dit weer....wordt weer lente en dus weer tijd om in de tuin aan de gang te gaan.
Wij moeten nog zoooooveel! Iets met planten en groen. Nu alleen nog maar steentjes en wat bakken. Saaie boel hoor!
Eerst gaan we langs het huis een vlonderterras aanleggen. Daarna gaan we in een zijhoekje een nieuw schuurtje bouwen voor de fietsen, brommer, kruiwagen en grasmaaier etc etc. Die staan nu in het tuinhuisje.
Als dat klaar is, kan ik eindelijk van ons allerschattigste tuinhuisje met veranda, een écht tuinHUISje maken. met bankje en kacheltje enz enz. Kanniewachtennie.....

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:08

Wij wonen ook in een huurhuis. Onze tuin was helemaal betegeld met grote betontegels waar wel 30cm zand onder lag.

Inmiddels wonen we hier twee jaar.

Nu moet er vooral rommel afgevoerd worden van de oude schutting en moeten de buren de tussenschutting plaatsen die ze zonder overleg af hebben gebroken...

Het konijn moet herplaatst worden of krijgt een beter hok en een maatje.

Overzicht vanaf het huis.
Afbeelding

Vanaf de andere kant.
Afbeelding

Sfeerplaatje... we proberen het zo kat vriendelijk mogelijk te houden. Dus plekken om te krabben, te verstoppen, uitzichtposten en water.
Afbeelding

En de vaste tuinbewoners...
Afbeelding

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:32

Geweldig :D 'k hou van zo'n tuinen, beetje ruig en natuurlijk. Zal vast mooi zijn als het weer allemaal groen staat :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:59

Lekker veel groen Malenka! Lopen je tuinbewoners ook soms los in de tuin, of blijft er dan niks meer van over? :))

Wij hebben ook een huurhuis, maar deze was nieuwbouw, dus er was zeg maar geen tuin. Alleen grond en een paar stapstenen naar de schuur. Dus ik neem aan dat ze hier niet zoveel kunnen eisen als we weggaan :+ Nu is onze tuin geen chaos ofzo, alleen blijft er wel een grote kale plek achter als we de hokken en ren van de kippen/konijnen meenemen. Maar dat zoekt de volgende bewoner maar uit dan :')

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:41

Mooie tuin Malenka! Ook helemaal mijn smaak dat natuurlijke. :)

Een ingegraven speciekuip met water zoals jij hebt, is ook leuk en goedkoop! Maar helaas te klein voor een echte vijver met visjes.

Hier ook huur trouwens en we willen hier voorlopig nog wel blijven wonen, dus dan ook maar naar eigen smaak inrichten. ;). Enige eis van woningbouw is dat we de tuin goed te onderhouden. Dan mag bij eventueel vertrek ook alles blijven staan.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:24

:D De dieren lopen zeker ook wel eens los. De kippen eten graag slakken en gras. Maar met jonge plantjes zijn ze niet te vertrouwen.

We hebben veel kikkers en padden op bezoek in de tuin en de dieten drinken graag uit de speciekuip.

Als het straks allemaal weer groen is zal ik nog wel eens foto's plaatsen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:31

Zijn er hier nog mensen met tips wat betreft graszaden? We zoeken stevig gras. Er zullen een behoorlijk aantal honden op spelen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:34

Heerlijk Malenka! , niet te strak en rekening houdend met de natuur!

Gras geen ervaring mee :n

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:37

Wij hebben in oktober grasmatten gelegd. Hier staan ook nogal wat slidings stops ik van onze hond haha! Ik heb graszaad bij de action gekocht. Maar nog niet gezaaid..

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:59

Leuk topic!
Wij zijn net verhuisd en ons nieuwe huis heeft een voor én achtertuin *\o/* . Voor is ok, al een beetje teveel bestraat naar mijn smaak maar dat los ik met plantenbakken wel op. Maar achter... Argh. Net een oprit!

Nu ben ik afgelopen zondag met mijn moeder naar de tuinen van Appeltern geweest - aanrader! Allemaal voorbeeldtuinen, heel leuk. En je kon je opgeven voor gratis tuinadvies. En zo krijg je voor niks de grove versie van een tuinontwerp! Nou nog even nadenken of ik het ga opvolgen, naar zeker goeie ideeën opgedaan.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:24

Malenka schreef:
:D De dieren lopen zeker ook wel eens los. De kippen eten graag slakken en gras. Maar met jonge plantjes zijn ze niet te vertrouwen.

We hebben veel kikkers en padden op bezoek in de tuin en de dieten drinken graag uit de speciekuip.

Als het straks allemaal weer groen is zal ik nog wel eens foto's plaatsen.

Leuk! Ik gebruik de kippen nu ook om m'n moestuin alvast een beetje onkruid-vrij te maken, super handig :D Wel jammer dat je ze niet zo goed kan leren wat ze wel en niet mogen eten voor de rest van de tuin.

Een bak met water lijkt me ook erg leuk, alleen ik ben bang voor kikkers en padden dus dat is niet zo'n goede combi :+

Ik benieuwd hoe je tuin eruit ziet als het weer wat meer groen is :j

@Swartbeessie: leuk zoveel tuin :D Heb je al een idee wat je ongeveer wilt doen met de achtertuin?