Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:00

Cer schreef:
Hoeveel mensen, buiten industrie/commercieel, rijden dan nog een diesel? Dat zijn toch meestal grote bakken?

Wij omdat er een caravan en een trailer achter moet kunnen en het met de kilometers die wij maakten uit kon… nu niet meer maar krijgen er geen cent voor zo en het is een hele fijne auto.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:02

Loretta schreef:
Dieuwke_ schreef:
En hoe willen ze een avondklok voor dieselauto's gaan handhaven? :=

Makkelijk te controleren aan de hand van het kenteken.

Ik vraag ook niet hoe ze dat willen checken, ik vraag hoe ze dat willen handhaven. Hier rijdt echt bar weinig politie rond en met de huidige bezetting kan ik me best voorstellen dat er echt niet op elke hoek iemand staat te controleren

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:05

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:15

Sunnda schreef:
Fitzroy schreef:
Zelfs met een hybride. Diesels zijn niet meer van deze tijd en dat zit er al heel lang aan te komen.

Diesels zijn prima van deze tijd.
De nieuwste doen nergens voor onder (ook qua vervuiling) niet aan de bezines.
Bovendien gaan ze (veel) langer mee met minder onderhoud.

Dat er een hetze is al jaren tegen diesel heeft meer met de domheid van mensen die erin trappen te maken dan met de diesel zelf.

Dit zat er ook weer allang aan te komen en onze overheid wist dat en keek er weer naar en deed niets.
Het is gewoon het zoveelste staaltje nietdoen.

Wat bereft de gas en elektriciteit rekening. Ik ga weer 1 euro meer de meter aan gas betalen per 1 november. :7
Het kan gelukkig nog zonder grote problemen, maar het wordt een lange winter denk ik.

Dit dus inderdaad. Sommige "nieuwe" diesels zijn echt wel zuiniger dan benzines hoor, maar het is idd het slechte imago. Hier ook nog een diesel, nou die rijden we mooi af. Scheelt dat we die zakelijk tanken.

Maar goed, dan hebben we het nog over onze personenauto's. Wat denk je dan inderdaad van alle vrachtwagens e.d. die nog op diesel rijden. Bedrijven krijgen dan echt wel grote problemen hoor en voorlopig zijn die nog niet van de diesel af.

Anoniem

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:17

Ik tank ook zakelijk en zakelijk leasen ga ik sowieso niet aan beginnen, dus rijd hem af en zie het allemaal wel als een andere auto echt nodig is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:21

Ik rijd ook een diesel, niet zakelijk.
Er staat pas 85000 op de teller, ik kan nog wel een tijd vooruit. Het verbruik is 1 op 25, ik zie het allemaal en rijd er lekker mee door.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:35

Ik rijd ook nog diesel, Seat Ibiza Ecomotive. Hartstikke zuinig en voorheen goedkoop rijden. Volgende week krijg ik een auto van de zaak en dat zal een benzine worden

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:37

Het grote probleem van diesels is niet het verbruik maar de fijnstof, die zelfs met de moderne filters nog steeds hoger is dan fabrikanten beweren: https://www.autovisie.nl/nieuws/onderzo ... oetfilter/

Wij hebben gelukkig alleen diesel nodig voor de tractor en de boot, en dat is maar een paar volle jerrycans per jaar. Maar zodra de motor van de boot begint te haperen komt daar toch ook een elektrische motor in te liggen :=

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:11

Pinacolada schreef:
Cer schreef:
Hoeveel mensen, buiten industrie/commercieel, rijden dan nog een diesel? Dat zijn toch meestal grote bakken?

Wij omdat er een caravan en een trailer achter moet kunnen en het met de kilometers die wij maakten uit kon… nu niet meer maar krijgen er geen cent voor zo en het is een hele fijne auto.

Hier ook een diesel, een golf. Geen grote bak geen trekhaak ook trouwens. Maar ivm 45- 50000 km per jaar rijd mijn man al dik 16 jaar een diesel.
Inmiddels bijna 500.000 op de teller. We krijgen er amper wat voor. Deze wordt opgereden zodat we hopelijk nog wat kunnen sparen voor een andere. Dat wordt maar een zuinige kleine benzine voor mijn man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:07

Dieuwke_ schreef:

Aan de hand van je corona-inentingen.

Zie je wel dat het een complot is.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:14

Ik had het kunnen weten -O-

:')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:16

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:18

Cer schreef:

Nee hoor. Ik had een Opel Costa. Vanwege werk 50 klm verderop bij mn eerste auto bewust gekozen voor diesel. Helaas is ie vorig jaar een week na grote reparatie overleden, maar inmiddels had het met dieselprijs idd niet zoveel meer uitgemaakt als ik er nog een jaar langer mee had kunnen rijden...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:20

Hier een toyota Yaris diesel
Dit toen voor werk 50 km enkele reis op een dag.
Grote bak wilde ik niet
Later geen afstanden meer, maar toen begon het geneuzel over diesel en geen klap geld meer voor te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:26

Dieuwke_ schreef:
Ik had het kunnen weten -O-

In vele topics door bokkers gewaarschuwd :Y)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 20:57

Helaas rij ik ook nog een diesel, geen grote bak, een Renault Megane, voor diesel gekozen destijds ivm het trekken van de trailer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:00

Excuus, ik heb overduidelijk geen verstand van auto’s Y;( :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:06

Nielojram schreef:
Dieuwke_ schreef:

Aan de hand van je corona-inentingen.

Zie je wel dat het een complot is.

Is dat ipv de afslankchip gekomen?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:12

chanicha schreef:
Ik kreeg vanmorgen een mail van Eneco dat tussen half en eind november de 190 euro op mijn rekening wordt gestort en zo ook voor december maar kan nog steeds geen tussenstand zien :n

Hier ook nog steeds niet. Ondertussen al 2 verhogingen gehad maar geen advies voor m'n termijnbedrag. Die staat nog op hetzelfde. Mn teruglevering van stroom van de zonnepanelen wordt ook nog berekend met een te hoge terugleverprijs dus de berekeningen kloppen niet.
Ik gok er nu maar op dat ik Qua maandbedrag goed zit aangezien ik de afgelopen 6 maanden soms op een verbruik van -€120 uit kwam door de terug levering van zonnestroom.

Wanneer je op je maandverbruik klikt dan zie je trouwens welk bedrag ze per maand verwachten dat je gaat verbruiken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:22

Charaz schreef:
Helaas rij ik ook nog een diesel, geen grote bak, een Renault Megane, voor diesel gekozen destijds ivm het trekken van de trailer.

Idem!
En echt heel blij met mijn auto.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 21:39

Ja ik ook, overgaan naar dezelfde in benzine is geen optie helaas, dan kom ik net een stukje trekkracht tekort.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:59

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:25

Cer schreef:

Rolstoelbussen, taxi busjes, kleine ondernemers met een bestelbus. Ik kon geen benzine bestelbus vinden die betaalbaar was. En zonder bus kan ik niet. Helaas net mijn oude benzine panda verkocht -O- dan ga ik een probleem krijgen als ik de weg niet opmag, en naar de dierenarts moet met spoed of mijn vader. En op zondag braaf thuisblijven dan maar -O-

En alleen vooral lokale merkloze diesel te krijgen hier. Ik moet best een eind rijden naar een "merk" pomp. Joepie :\

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:30

chanicha schreef:

Het is toch gewoon koffiedik kijken wat de telegraaf doet, en een beetje de boel in paniek helpen..

Karuna, op zondag thuisblijven..sja... dat zou dan gaan gelden voor iedereen met een diesel.. Wie weet krijgen mensen met speciale redenen wel een uitzondering..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:34

Lijkt me heerlijk, een autovrije zondag, en dan wel voor álle auto's :D Maar dat gaat toch nooit gebeuren.

Weet iemand waarom de dieselprijs zo veel harder reageert op de sancties op Rusland? Benzine komt toch ook van die zelfde olie of niet?