Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:04

_San87_ schreef:
Dat ziet er mooi uit +:)+.

Is een draaiknop een optie?

Ja, dat lijkt me nu de beste optie :j en dan tegelijkertijd de deuren schuren en schilderen .

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:08

gaucho schreef:
Poe, dat moet ik ook nog doen met de deuren beneden. Ook van die fijne deuren. Maar eerst even een oplossing bedenken voor de kat die de deur open krijgt. Klink staat nu omhoog maar dat past eigenlijk niet, dus dat moet ik anders oplossen.

Vandaag nieuwe frontjes en aanrechtblad in mijn keuken. Ik ben zelf in Italië dus ik moet het met de foto's doen, maar die zien er iig heel gaaf uit.

[ [url=m/A22x6y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/R4u6HV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dH40Bh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Os78IW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:16

gaucho schreef:
_San87_ schreef:
Dat ziet er mooi uit +:)+.

Is een draaiknop een optie?

Ja, dat lijkt me nu de beste optie :j en dan tegelijkertijd de deuren schuren en schilderen .

Sterkte :=.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:01

Jongenskamer heeft de vloer liggen. Morgen nog plinten.
Kasten en 2 muren zijn in de petrol kleur blauw.
Afbeelding

Meidenkamer is groen met dezelfde vloer.
Ook kastenwand en 2 muren in deze kleur. Zij wil de andere wand met gouden behang. Ben heel benieuwd.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 17:30

Mooie vloer, Lot :). En wat een prachtige groen! Welke kleur is dat? Goud klinkt wel gewaagd, maar staat denk ik wel mooi met groen.

Wij gaan volgende week de planken op de slaapkamer ophangen, dan kan ik de boel daar ook gezellig maken. Maar ik kon het niet laten toch al wat neer te zetten :D.

Afbeelding
Afbeelding

Hier komt een ander kozijn in, huidige is bij de vorige eigenaar kapot gegaan en wordt door hun verzekering vergoed. De gordijnen wil ik tzt ook vervangen, maar weet nog niet goed waarvoor :=.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:08

PSvanLot schreef:
[ [url=m/jtvwqS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bizar dit: wij zijn nu bezig met de nieuwe tienerkamer van onze 10 jarige dochter.
Onze kleur groen lijkt heel erg op die op je foto, dezelfde muren, dezelfde hoek, ook zo'n raam.
Ik was even in de war, ik heb hier toch geen foto geplaatst??? :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:32

Boras schreef:
PSvanLot schreef:
[ [url=m/jtvwqS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bizar dit: wij zijn nu bezig met de nieuwe tienerkamer van onze 10 jarige dochter.
Onze kleur groen lijkt heel erg op die op je foto, dezelfde muren, dezelfde hoek, ook zo'n raam.
Ik was even in de war, ik heb hier toch geen foto geplaatst??? :D

o dat is wel heel toevallig!!

We zijn bijna klaar, op afwerking na. Kind is dolgelukkig

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:36

En de gouden muur? Daar ben ik benieuwd naar :D.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 21:08

Die krijg ik dus slecht op de foto, maar ik zal het eens proberen morgen als de zon er op staat.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:17

Mooie meiden kamer, prachtige kleur groen! En goud is er vast heel erg mooi bij, ben heel benieuwd of een foto lukt.

Die jongens kamer, I love petrol <3

San ben heel benieuwd hoe de kamer af is! Fijn dat je vloer er iig in ligt.

Hier komt de nieuwe eethoek week 23, duurt lang haha! Maar goed, is vast de moeite van het wachten waard.
Heb ondertussen onder andere ons dressoir wel aangepakt, zodat deze straks bij het groene van de stoelen past.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:27

Wat gaaf psvanlot! Ben ook benieuwd naar de gouden muur!

Ik ga van de zomer mijn kledingkamer aanpakken. Moet sowieso de muren aanpakken, zit behang op (zelfs nog van vorige bewoners dus echt al minimaal 10 jaar maar waarschijnlijk het dubbele) wat los laat. Alleen lijkt de muur in slechte conditie erachter. Ik wilde graag gewoon verven, maar ook voor behang zullen de muren eerst aangepakt moeten worden helaas. En dan 1 muur in rosé gouden verf. En laminaat doortrekken vanuit de overloop die kamer in en kasten opnieuw bouwen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:45

Renovlies of glasvlies plakken voor het verven als de muur zo slecht is. Anders is het echt zonde van je verf en wordt het vaak heel lelijk. Wel balen, extra werk en kosten.

Rose goud, gewaagd! Kan wel heel mooi worden, welke kleur kasten en laminaat heb je?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:47

OMG, rosegoud verf bestaat dat :oo!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:48

MarliesV schreef:
Mooie meiden kamer, prachtige kleur groen! En goud is er vast heel erg mooi bij, ben heel benieuwd of een foto lukt.

Die jongens kamer, I love petrol <3

San ben heel benieuwd hoe de kamer af is! Fijn dat je vloer er iig in ligt.

Hier komt de nieuwe eethoek week 23, duurt lang haha! Maar goed, is vast de moeite van het wachten waard.
Heb ondertussen onder andere ons dressoir wel aangepakt, zodat deze straks bij het groene van de stoelen past.

Ja, een vloer is fijn idd. Nu op zoek naar wat kleine vloerkleedjes. Weet nog niet goed wat ik wil.

Wat voor stoelen heb jij? Ik zoek ook groene eettafelstoelen :D.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:55

MarliesV schreef:
Renovlies of glasvlies plakken voor het verven als de muur zo slecht is. Anders is het echt zonde van je verf en wordt het vaak heel lelijk. Wel balen, extra werk en kosten.

Rose goud, gewaagd! Kan wel heel mooi worden, welke kleur kasten en laminaat heb je?

Ja helaas. Slecht onderhouden door vorige bewoners maar ook door de woningbouw dus moet kijken of het qua budget überhaupt wel kan.

Laminaat is donkergrijs en de kasten zijn eigenlijk gewoon open kasten of juist gewoon planken en hanggedeelte. Planken zijn wit en verder zie je niks. Die kasten moeten echt vervangen worden, degene die er nu staan hebben al meerdere kledingstukken vernield door verkleuring of gaten erin. Zijn ooit gemaakt maar hout is te ruw (dus ligt er papier in) en er komen vlekken in lichte kleding door...

San, ja! Ook brons, goud, zilver, koper en zelfs doorzichtig met glitter. Het is echt heftig maar voor een kleine muur leek het me wel tof :') of misschien een tof opvallend behang op 1 muur. Twijfel nog wel hoor haha. Misschien maak ik wel een paar canvasdoeken in die kleur en laat ik de muur wit.

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:00

Wij hebben voor strakke stoelen gekozen, vierkante zwarte pootjes met wieltjes:
Afbeelding

En dan in Tijm en Eucalyptus stof uitgevoerd, zelfde staaltjes, alleen de groene omgedraaid, ligt dus erg aan het licht hoe het lijkt:

Afbeelding
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:05

Oh mooi zeg! Ik houd ook van groen. Heb het helaas nergens in dit huis, wel in kleding haha

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:18

Wij hadden vooral blauw ipv groen in veel dingen thuis, dat ben ik dus aan het aanpassen. Maar de combinatie staat gelukkig wel mooi, groen en blauw vind ik, afhankelijk van de tinten.

Onze bank ik cognac kleur dus daar kon gelukkig alles bij haha.
Nu is dus het grote wachten bezig, zou 10-12 weken duren, zijn ruim 8 weken verder en nu duurt het dus nog 6 weken helaas. Maar goed, we zitten nog :+

Donkergrijs laminaat bij een rose gouden muur en dan de rest rustig houden klinkt wel super leuk hoor bij jou. Hopelijk vind je een goedkope oplossing voor je kasten! Hier staat regelmatig iets op de weggeefhoek, of via de Kringloop misschien? Als je 'simpel wit' zoekt dan moet dat hopelijk te vinden zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:20

Ik vind groen ook prachtig, en had het nog nergens. Heb dus het kind eraan onderworpen haha. Gelukkig dolblij en ikzelf vind het ook erg goed gelukt.

Op de foto vind ik het nog lang niet zo mooi als irl.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:38

MarliesV schreef:
Wij hebben voor strakke stoelen gekozen, vierkante zwarte pootjes met wieltjes:
[ [url=m/OkuJKZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan in Tijm en Eucalyptus stof uitgevoerd, zelfde staaltjes, alleen de groene omgedraaid, ligt dus erg aan het licht hoe het lijkt:

[ [url=m/WM3tIp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ID4bjE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh mooi model! Velvet houd ik niet van, wel echt een gave kleur!

Ik heb ook groen in huis, ik houdvan groen <3.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:42

MarliesV schreef:
Wij hadden vooral blauw ipv groen in veel dingen thuis, dat ben ik dus aan het aanpassen. Maar de combinatie staat gelukkig wel mooi, groen en blauw vind ik, afhankelijk van de tinten.

Ja blauw en groen kan ook al en dan kan je rustig vervangen idd! Ik heb vooral wit, grijs in licht en donker en roze bij elkaar. Met houttinten. Heb wel groen gehad maar die was te donker in de woonkamer helaas. Sowieso maakt accentmuur het hier heel snel donker en klein, dus ik doe het nu met grote accessoires haha. En bank was tweedehands en toevallig grijs dus de rest erop aangepast haha.

Citaat:
Donkergrijs laminaat bij een rose gouden muur en dan de rest rustig houden klinkt wel super leuk hoor bij jou. Hopelijk vind je een goedkope oplossing voor je kasten! Hier staat regelmatig iets op de weggeefhoek, of via de Kringloop misschien? Als je 'simpel wit' zoekt dan moet dat hopelijk te vinden zijn.

Ik ga van die rails gebruiken aan de muur doe je normaal in kelderkast enzovoorts ziet. Zo'n systeem hadden ze bij ikea ook, maar dan duurder en smaller. Bij degene die ik ga gebruiken kan je veel bredere planken nemen en ook de hanggedeeltes kunnen breder. Dan ben ik onder de 200 euro klaar, duurste wordt extra ladekast van ikea :')
Normale kledingkasten zijn te massief voor die kamer, is maar iniminie. Daarom ooit al begonnen met zelf maken. De kringlopen vragen minimaal 75 euro bezorgkosten en voor kast die nog in redelijke conditie is ook al dat bedrag. Dus nieuw halen en volledig passend in die kamer is betere optie.

Dit idee wordt het dan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:54

Is geen velvet San, tenminste niet de stof die wij hebben gekozen. Is ook geen vleug die je kan veranderen door er overheen te strijken. Al lijkt het wel zo op de foto's.

Mooi die kast, ik houdt alleen niet van open haha vind het zo'n gedoe om netjes te houden, ondanks al mijn mooie stapeltjes. Of ik heb gewoon teveel verschillende kleuren om dit rustige beeld te creeeren ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:05

Haha, ik heb dan 2 ladekasten waar het meeste gevouwen spul ligt. Ik vind open juist heel fijn in zo'n kleine kamer, als je een dichte zou hebben sta je bijna klem als je de deur open moet doen, die komt dan bijna al tegen de overkant aan.

Ik heb nu ook al een open kast, alleen wil meer hanggedeelte en een extra ladekast. Qua rustig ogen, ik kom er alleen om aan te kleden maar ik heb ook veel rustige kleuren dus dat is makkelijker.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:14

Wij hebben in onze kleedkamer alles achter schuifdeuren zitten. Ik kan daar echt niet tegen als alles open hangt en stof vangt.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:18

Mywishmax, heb je hornbach ik de buurt? Daar heb ik een paar weken geleden alles gehaald om zo’n kast te maken. Hele hoek een open kledingkast gecreëerd voor nog geen €200. Ik heb zwarte rails, met osb platen als planken en bezemstelen als kledingroedes :))