Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:06

Ik zag 1 mooi iets in heel dat huis.. de traptreden. Met zo'n inrichting ben je toch in een dag depressief -O-

Anoniem

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:09

Vreselijk dat huis, zo steriel

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:18

Dan voel je je echt geborgen en thuiskomen, als je daar binnenkomt 8-)

Al denk ik niet dat het heel erg moeilijk is om het weer terug te veranderen in iets dat wel een beetje huiselijk aandoet. (Maar ja, grote oppervlaktes, dus echt goedkoop zal dat ook niet zijn.)

Maar zouden hier nou echt mensen geleefd hebben? En hoe voelen die mensen zich dan? Daar kan ik me dus niks bij voorstellen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:21

Twee gasfornuizen >;) moet je daar nou mee?

De trap is wel mooi :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:23

Ik had daar dat witte Jan des Bouvrier interieur van die flat in Katwijk wel in willen zien :+ Dan heb je echt de hele dag een zonnebril op nodig :))

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:51

idinn schreef:
Die mensen willen zeker weer weg omdat het dorp geen behoefte heeft aan buitenstaanders? :=

Wat een rare (nare) opmerking. Dat weet je toch helemaal niet, men kan ziek zijn. Bovendien weet je ook niet of het een buitenstaander is, kan ook gewoon iemand uit het dorp zijn.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:53

tirzasarah10 schreef:
Is er hier ook iemand met verstand van agrarische grond? Iemand stuurde mij een berichtje voor een stuk grond maar ben verder een leek hierin. Jet gaat mij dan vooral om wat normale prijzen zijn en waar moet je op letten? Nadeel voor mij is dat de grond lastig te bereiken is met de auto dus twijfel heel erg of het wel wat is.

Dat verschilt heel erg per regio. Dan nog de ligging, de grote en de kwaliteit. Kortom hier kan niemand een zinnig antwoord op geven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:59

Ibbel schreef:
Ik had daar dat witte Jan des Bouvrier interieur van die flat in Katwijk wel in willen zien :+ Dan heb je echt de hele dag een zonnebril op nodig :))

En dan een grote hond met vieze poten los laten rennen voor wat contrast }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:01

Cayenne schreef:
Ibbel schreef:

In de verf dopen de pootjes *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:02

pillow schreef:
[***] schreef:
Die mensen willen zeker weer weg omdat het dorp geen behoefte heeft aan buitenstaanders? :=

Wat een rare (nare) opmerking. Dat weet je toch helemaal niet, men kan ziek zijn. Bovendien weet je ook niet of het een buitenstaander is, kan ook gewoon iemand uit het dorp zijn.

Niet alles zo serieus nemen ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:36

Cayenne schreef:
Ik kan je helaas niet helpen. Misschien Manzano wel?

Minimalisme ten top :+
Rare inrichting. Ik vind het totaal niet bij de buitenkant passen.
En is de knop van de wc nou stuk? :P
https://www.funda.nl/koop/overlangel/hu ... aasdijk-4/

Geweldig!
Ik zou het zo kopen!
Een wit canvas waar je van alles mee kunt. Mijn fantasie slaat al op hol als ik kijk naar alle mogelijkheden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:37

pillow schreef:
idinn schreef:

Wen er maar aan, het gros van de mensen hier kijkt nogal neer op het Noorden van het land. :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:55

Cayenne schreef:
Ibbel schreef:

Jouw Papegaai zou er wel raad mee weten, denk ik :j

Ik vraag me dan meteen af hoe ze de constructie van het dak opgevangen hebben.
Hebben ze er stalen binnenwerk in gezet, net als in het atelier? Ik zou daar toch een pak vervelende vragen over stellen, zeker voor die prijs.

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:31

Wel triest dat ze alles kwijt geraakt zijn , maar het is gewoon hun huis je moet nog je eigen ervan maken. Zie op Google dat hij in december 2018 is overleden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-20 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:31

ikke schreef:

Ik vraag me dan meteen af hoe ze de constructie van het dak opgevangen hebben.
Hebben ze er stalen binnenwerk in gezet, net als in het atelier? Ik zou daar toch een pak vervelende vragen over stellen, zeker voor die prijs.

Hoezo zijn dat vervelende vragen. Bij dit soort dingen is dat vaak vrij simpel omdat er tenminste tekeningen van zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:32

Het is wel een geweldig huis om in de kamer te skeeleren.Met driewielers enz.En inderdaad eerst wandelen in de regen met de hond en dan loslaten in de kamer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:45

ikke schreef:
te]

Ja absoluut! We moeten hier de muren ook weer opnieuw witten want hij heeft er een mooi gekleurd schilderij van gemaakt met granaatappelpitjes, bramen en frambozen :+
Toch maar eens kijken of schoonmaakbare verf een idee is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:48

Citaat:
Wen er maar aan, het gros van de mensen hier kijkt nogal neer op het Noorden van het land. :=

Al ligt het in oost, zuid of west. Het dorp telt 350 zielen en het huis staat bijna recht tegenover de kerk. Ik weet hoe ze bij ons om de hoek kunnen kijken in zulke dorpen :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:02

Dat klinkt niet heel gezellig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:33

idinn schreef:
Citaat:

Al ligt het in oost, zuid of west. Het dorp telt 350 zielen en het huis staat bijna recht tegenover de kerk. Ik weet hoe ze bij ons om de hoek kunnen kijken in zulke dorpen :+

En het is gewoon feit dat het je redelijk zonder voorzieningen woont. Ze noemen Wommels maar dat is nog redelijk niemandsland en het is echt wel heel Fries(als in veel Friezen die geen Nederlands willen praten) Ik woon verder heel tevreden in het noorden.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:24

Heb zelf jarenlang in een dorpje in Friesland gewoond met ong hetzelfde aantal inwoners en idd; je hebt 1) 0,0 voorzieningen, openbaar vervoer is zwaar ruk ( als die er al is) en 2) het hele dorp weet nog beter wat jij allemaal doet dan jijzelf......en das nog in het zuiden, waar je niet direct naar je hoofd geslingerd krijgt dat je nu echt wel Fries moet leren hoor, want je woont nu ook hier.
Dat zal in dat dorpje wel anders zijn. Kreeg dat in Heerenveen al eens te horen van een klant toen ik daar bij een benzinepomp werkte;je MOET Fries leren hoor, want dat hoor je te leren als je naar Friesland verhuisd.
Ik dacht; ik mot niks en zeker geen Fries leren....dat uiteraard niet gezegd, want tja; je bent op je werk, dus dat kan je niet maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:29

Geboren in Friesland maar spreek geen Fries (pa uit Groningen en ma uit NH) , ik wil vaak wel beleeft Fries terugpraten maar ze horen al snel dat dat hem niet word :') . Spreek vaak gewoon lekker Nederlands

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:36

ik ben een kruising tussen een Drent en een Brabantse....zelf ook geboren in Brabant
Jarenlang in beide provincies gewoond en nu al weer heel wat jaartjes in Friesland.

Hier ook geen problemen met mensen die weigeren Nederlands te praten, maar dat is verder noordelijk nog wel eens anders.

Maar waar ik woon, wonen volgens de noordelijke Friezen ook alleen maar nepfriezen en geen echte Friezen.....das het verschil denk ik :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:41

xxCYNNxx schreef:
ik ben een kruising tussen een Drent en een Brabantse....zelf ook geboren in Brabant
Jarenlang in beide provincies gewoond en nu al weer heel wat jaartjes in Friesland.

Hier ook geen problemen met mensen die weigeren Nederlands te praten, maar dat is verder noordelijk nog wel eens anders.

Maar waar ik woon, wonen volgens de noordelijke Friezen ook alleen maar nepfriezen en geen echte Friezen.....das het verschil denk ik :+

Oh dat je geen Nederlands wil praten vind ik prima hoor! Maar ik kan het gewoon niet terug praten. Een oud klasgenoot woont in Wommels met haar man zij spreekt geen Fries maar haar man weigert dus Nederlands te praten. En meer doen dat daar. Dat lijkt mij dus niks.