Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:23

DubbelDun schreef:
Hoewel het dus wel een pré is bij aankoop áls je niet meer hoeft te verkopen.
Persoonlijk zou ik dat eerder doen en dan evt maar een tijdje in een zomerhuisje of iets in de vrije sector huren.

Moet je dan ook maar net zien te vinden. Toen wij dit kochten moesten we in najaar uit ons eigen huis en nog 3 maanden overbruggen. Is toen zo'n gedoe geweest. Doe ik echt niet meer.

Edit: ik zou idd ook zeker geen ontbindende voorwaarde voor verkoop eigen huis opnemen, dus voor de verkoper van een nieuw huis maakt het dan idd weinig uit.

Nadir

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:56

Wij hebben ook eerst gekocht en toen pas ons huis in de verkoop gezet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:01

Wij probeerde eerst te kopen en toen te verkopen maar wij konden geen overbrugging krijgen dus nu eerst verkocht en toen dat zo goed als zeker was gekocht. Ging erg soepel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:01

Hier andersom maar wij zaten ook in de duurdere prijsklasse en dan weet je niet hoe snel het gaat en hoeveel het oplevert. En idd, tijdelijk op een vakantiepark gezeten.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:02

Wij zijn vorig weekend verhuisd, maar ik moet er niet aan denken om tijdelijk op een vakantiepark te zitten. Ik vond dit al verschrikkelijk. Respect!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:05

Je wordt inderdaad niet heel blij van 2 x verhuizen en spullen die overal staan :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:08

Wij hebben toen 3 maanden in een oud huis van een kennis gezeten. Was verschrikkelijk.
Campings waren dicht, vakantiehuisje kon niet vanwege huisdieren en particuliere huur voor 3 maanden was echt niet te vinden (alles jaarcontract).
Zit genoeg overwaarde op hier, dus in uiterste geval zak ik wel wat in prijs om snel te verkopen.

Maar alles tot 8 ton gaat hier als warme broodjes, dus het zal wel loslopen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:10

En ik ben zelfs verhuisd naar een huis van 350m2 plus nog 300m2 kelder en schuur aan het huis vast. Nog steeds overal zooi en dozen :o . Het helpt ook niet dat we nog niet klaar waren met klussen. Maar goed, het zal vast ooit goedkomen :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:13

Ik hou ook niet van overbruggen, maar wij hebben straks maar 2 weken tussen de oplevering van ons huis en de oplevering van ons verkochte huis :=

Ook niet ideaal, dus nog even kijken hoe we dat doen :+ Ander toch even vakantiepark vrees ik. Maar we kunnen dan iig alle spullen al in de schuur zetten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:13

NVM heeft zojuist de Open Huizendag ook geannuleerd voor oktober. Jammer!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:17

Eerst kopen inderdaad. Collega had in december binnen 3 weken haar huis verkocht en is inmiddels nog steeds aan het zoeken. Meerdere keren geboden, maar niet het hoogste bod. Ze zitten al een maand in een stacaravan, maar dat kan nog tot eind september. Kans dat ze tegen die tijd iets hebben is niet zo heel groot.

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:25

Zojuist was de deadline om te bieden op het huis. Weet iemand hoe lang het meestal duurt voordat de bieders worden ingelicht?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:26

Bij ons kwam een uur na de deadline de makelaar en hebben we besloten met wie we in zee gingen en daarna heeft hij gelijk de bieders opgebeld.
Weet niet of alle makelaars zo snel zijn, maar dit leek me wel een goede werkwijze.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:31

Toen ik 12 was zijn wij ook verhuisd met overbrugging. Eerst een paar weken in het huis van mijn oom en tante. Toen een maand of 2 in een vakantiehuisje van iemand. En toen nog een paar weken bij mijn opa en oma in huis (let wel: die hebben een vakantiehuisje, dus ik sliep bij mijn oma, mijn broer sliep bij mijn opa en mijn ouders sliepen in de woonkamer). Als kind vond ik het fantastisch, maar als ik erop terug kijk moet het voor mijn ouders echt een nachtmerrie zijn geweest.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:33

Ook op een huis van 8 jaar oud zou ik een bouwkundige keuring laten uitvoeren,je hebt nou eenmaal een onderzoeksplicht en het zal je verbazen hoeveel ellende er soms nog tevoorschijn komt.

Ik duim mee voor iedereen die 1 bod gedaan heeft!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:44

Urona447 schreef:
Ook op een huis van 8 jaar oud zou ik een bouwkundige keuring laten uitvoeren,je hebt nou eenmaal een onderzoeksplicht en het zal je verbazen hoeveel ellende er soms nog tevoorschijn komt.

Ik duim mee voor iedereen die 1 bod gedaan heeft!

We hadden veel biedingen en niemand heeft dat als voorwaarde gesteld. Je maakt dan dus echt minder kans. Zelf zou ik dat ook echt niet doen op zo’n jong huis :n

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:47

Ik kan wel met Urona meegaan in deze en zou het ook laten doen. Er wordt kwalitatief niet meer zo gebouwd als vroeger.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:49

Voor dat relatief kleine bedrag wat een keuring kost zou ik het zeker niet laten!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:56

Laten keuren is wat anders dan een ontbindende voorwaarde er van maken.
Ik laat altijd keuren in de bedenktijd of op de dag van het tekenen van de koopovereenkomst.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:57

Ik zou het ook zeker doen, juist bij een nieuwere woning omdat de bouwkwaliteit tegenwoordig echt niet meer is zoals vroeger... Je wilt niet weten wat voor ellende er soms uit komt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:03

DubbelDun schreef:
Hoewel het dus wel een pré is bij aankoop áls je niet meer hoeft te verkopen.
Persoonlijk zou ik dat eerder doen en dan evt maar een tijdje in een zomerhuisje of iets in de vrije sector huren.

Als we de tijd daarvoor hadden gehad hadden we dat zeker gedaan, maar we hebben nog maar 3 maanden om wat nieuws te vinden, en aangezien er een studio voor mij bij moet zitten en een garage, is dat echt te krap om dat risico te nemen. Vanaf oktober krijgen we 90.000 minder hypotheek.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:22

_KimmeL schreef:
Gefeliciteerd lovelyfiefy!

Ik had me een tijdje geleden gemeld, afgelopen week voor het eerst bij een huis wezen kijken. Eigenlijk nog wat te vroeg (ivm regelen financiën), maar normaal kom je hier al nauwelijks tussen de bezichtigingen dus toen er plek was meteen langsgegaan. Eigenlijk wel precies wat we zochten, maar verwacht dat het volgende week verkocht is.

Volgende week een afspraak met een hypotheekadviseur. Gezien hier mensen met kennis zitten, weet iemand of ik een werkgeversverklaring nodig heb? Ik heb een contract voor 3 jaar (in duitsland mocht dat nog verschil maken, PhD positie). Dus voor nu is het soort van vast, maar de einddatum is bekend.

Lees nog af en toe mee, dus kruip er nu even onder vandaan. Let er op dat een hypotheek krijgen met een Duits inkomen een stuk lastiger is!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:00

Helemaal vergeten te updaten, maar wij kregen afgelopen donderdag het bericht dat onze hypotheek goedgekeurd is!
Dus geen zorgen meer over of we wel of niet moesten verlengen en stress over of het niet door ging etc.

Nog even geduld hebben tot 1 augustus :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:02

@Equisync: gefeliciteerd... augustus is het zo !!

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:46

Helaas is er een andere partij geweest die hoger had geboden.. Nu moeten we weer even wachten op nieuw aanbod :)