[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:47

Goedemorgen :wave:

Mag ik mij hier melden? :)
Ik ben Cherry, 26 jaar en woon nu omg. Utrecht. Mijn geld heeft altijd in mijn paard gezeten, dus ik woon momenteel nog bij mijn moeder. Helaas heb ik mijn paard onlangs moeten laten inslapen, nadat we pech na pech hebben gehad. Dit betekend dat ik nu wel kan gaan kijken naar mijn eigen toekomst en ik wil uiteraard nu wel eens op mijzelf gaan wonen. Sinds kort heb ik een relatie en dat voelt echt heel goed en vertrouwd. Mede daardoor en ook grotendeels omdat ik werkzaam ben op Schiphol (hij trouwens ook), wil ik toch iets gaan zoeken in de omgeving van Hoofddorp/Leiden/Leiderdorp/Roelofarendsveen. Zelf ben ik al best wel wat keren verhuisd, dus ik ben niet echt kritisch qua plaats en kan overal wel snel aarden :D

Omdat ik geen idee heb wat ik moet verwachten, ik was er immers nooit mee bezig omdat ik wist dat het nog niet ging (en als ik dan toch iets zou zien, dan ben ik iemand a la - als ik iets wil, dan wil ik het gelijk.. ), lijkt het mij iig al prettig om hier mee te lezen en vragen te kunnen stellen.

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:39

Ik krijg net telefoon dat onze hypotheek rond is!
Op 2 maart nemen we afscheid van ons oude huis en meteen daarna tekenen we voor ons nieuwe huis!!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:40

vonneke schreef:
Op 2 maart nemen we afscheid van ons oude huis en meteen daarna tekenen we voor ons nieuwe huis!!!

Gefeliciteerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:43

Thanks! Was toch wel spannend ook al was er niets geks te bedenken. We gaan naar een vele lagere hypotheek terwijl er meer inkomsten zijn.

Maar voor hetzelfde geld moesten we 2 maart uit ons huis en hadden wij niks :Y)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:51

Gefeliciteerd Vonneke! Wij gaan morgen de offerte tekenen, gelukkig is de rente weer gedaald en zijn we nog wat goedkoper uit.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:54

Gefeliciteerd Vonneke :)!!
Hoe lang heeft het bij jullie ongeveer geduurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:11

x_tico schreef:
Gefeliciteerd [naam] :)!!
Hoe lang heeft het bij jullie ongeveer geduurd?

Twee weken. We hadden alles al klaar voor we de hypotheek behalve de taxatie. Die is op 13-01 gedaan. Op 17 januari is alles opgestuurd en vandaag is het rond.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:23

Gefeliciteerd Vonneke! En lekker snel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:34

Het had sneller gekund maar de hypotheekverstrekkers worden helemaal gek omdat er nog veen door moet voor 1 februari.
Daarna zal het allemaal wel sneller gaan.

Thanks Cardy!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:46

Dreamy schreef:
Goedemorgen :wave:

Mag ik mij hier melden? :)
Ik ben Cherry, 26 jaar en woon nu omg. Utrecht. Mijn geld heeft altijd in mijn paard gezeten, dus ik woon momenteel nog bij mijn moeder. Helaas heb ik mijn paard onlangs moeten laten inslapen, nadat we pech na pech hebben gehad. Dit betekend dat ik nu wel kan gaan kijken naar mijn eigen toekomst en ik wil uiteraard nu wel eens op mijzelf gaan wonen. Sinds kort heb ik een relatie en dat voelt echt heel goed en vertrouwd. Mede daardoor en ook grotendeels omdat ik werkzaam ben op Schiphol (hij trouwens ook), wil ik toch iets gaan zoeken in de omgeving van Hoofddorp/Leiden/Leiderdorp/Roelofarendsveen. Zelf ben ik al best wel wat keren verhuisd, dus ik ben niet echt kritisch qua plaats en kan overal wel snel aarden :D

Omdat ik geen idee heb wat ik moet verwachten, ik was er immers nooit mee bezig omdat ik wist dat het nog niet ging (en als ik dan toch iets zou zien, dan ben ik iemand a la - als ik iets wil, dan wil ik het gelijk.. ), lijkt het mij iig al prettig om hier mee te lezen en vragen te kunnen stellen.

Vergeet de omgeving Alphen aan den Rijn, Nieuwveen en Bodegraven niet van daaraf ben je snel in Amsterdam en is net even goedkoper dan de omgeving leiden. Wij hebben ook omgeving Leiderdorp gekeken is erg mooi wel maar voor ons meestal boven ons budget, leiden zelf is wel gevarieerd afhankelijk van wat voor soort huis maar ook zeker de buurt kan dat ook duur zijn.
Hazerswoude-Benthuizen en Boskoop zitten en een beetje tussenin kwa prijzen en zijn wel hele leuke dorpen.

Veel succes alvast.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:48

vonneke schreef:

Wat goed, gefeliciteerd.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:39

Gefeliciteerd Vonneke!

Ik zit ontzettend te twijfelen wat ik moet doen. Wij hadden twee huizen op het oog, waarvan één spijtig genoeg is afgevallen i.v.m. de bouw van een spoor VOOR het huis.....

De andere woning is een koopgarant woning en momenteel onder optie. Inmiddels al ruim 3,5e week, dus ik twijfel heel erg of ik alsnog een poging ga wagen. We hebben destijds op de woning gereageerd, maar ze hebben hem eerst aangeboden aan een ander. Gezien de status nog niet veranderd is in 'o.v. verkocht' oid, heb ik stiekem nog een beetje hoop :o

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:48

Je zou iig de makelaar kunnen bellen om te vragen hoe het er nu voor staat?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:39

Gefeliciteerd vonneke!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:52

Hoeveel dagen zaten er bij jullie tussen het doorgeven van de gegevens (na acceptatie bod) en het krijgen van de (voorlopige) koopovereenkomst?
Hier donderdag de gegevens doorgestuurd en mail terug dat ze hem op ging stellen. Sindsdien niets meer gehoord.

Is niet heel lang maar ben gewoon benieuwd :p

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:56

waxmeltsenzo schreef:

Komt dat niet heel opdringerig over?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:03

miramii schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Komt dat niet heel opdringerig over?

Wij hebben uiteindelijk zelfs het nummer van de eigenaar gezocht en de eigenaar gebeld.
Die vertelde dat de verkoop o.v.b afliep die week erna en dat hij dan ook echt een punt zou zetten achter die koper en verder zou gaan met ons. Dus een brutaal mens telt voor 2.

Uiteindelijk zijn wij nu nog met dat pand bezig omdat de voorwaarden ons natuurlijk niet aan staan.
Maar wellicht veranderd hij daar ook in en dan kunnen wij zomaar eigenaar worden van ons droompand.

Wat heb je te verliezen als je belt?

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:29

arabella2000 schreef:
Hoeveel dagen zaten er bij jullie tussen het doorgeven van de gegevens (na acceptatie bod) en het krijgen van de (voorlopige) koopovereenkomst?
Hier donderdag de gegevens doorgestuurd en mail terug dat ze hem op ging stellen. Sindsdien niets meer gehoord.

Bij ons een precies een week.

Tijdje geleden vertelde ik hier dat we een eindbod moesten doen en deze is gelukkig geaccepteerd :D.

Nu moeten we ons eigen huis nog kwijt, maar we hebben dit weekend twee bezichtigingen gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:26

arabella2000 schreef:

Week na verkoop van ons huis.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:54

Bedankt, dan heb ik in ieder geval een indicatie ;).
Ben altijd bang dat het roch misgaat en ik het huis niet krijg :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:59

Haha daar ben ik ook bang voor geweest Arabella!!
Was blij toen ze de 13e belde dag het rond was bij de kopers en dat ze vandaag belde dat onze hypotheek rond is.

Zo zenuwslopend!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:59

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:38

Gefeliciteerd Vonneke!

x_tico schreef:
Asbest is ongeveer 11 euro de vierkante meter, en je krijgt 4,95 per vierkante meter subsidie. Tenminste we hebben een asbestsanerings bedrijf gebeld. Dus met 950 m2 kom je dan op €10.450,00 en je krijgt €4.700,00 subsidie. Dus dat valt best wel mee. Wij dachten ook dat dit duurder was. En dan natuurlijk nog een nieuw dak. Maar zoals ik al zei is dit niet prioriteit 1.
Het is trouwens geen agrarisch bedrijf, de bestemming is gewoon wonen.

950 m2 schuur heeft wel meer vierkante meters aan dak. ;) Zelf waren wij voor 78 m2 toch een kleine 3000 euro kwijt, dus 11 euro is erg laag ingeschat. Bij de diverse offertes kwamen wij echt niet op zo'n bedrag uit, was stukken duurder. Onderschat ook niet de kosten van het inventarisatierapport.
De vergoeding is 4,50 per m2. En niet veel haast, potje subsidie raakt ook verder op en zoveel jaar is er niet meer. Na 2020 wordt er geen subsidie meer gegeven.

waxmeltsenzo schreef:
Dit klopt. Mensen kunnen hier voor bedragen tussen 4 en 6 ton kopen maar dat zal soms met bij leggen zijn van spaargeld en overwaarde.

Ik kan een situatie vertellen van een kennis haar man verdient maandelijks 3600 euro en zij zelf 2200 netto is dit. Ze werken beiden in loondienst. Dit is dus 58000 op jaar basis en zij hebben een hypotheek gekregen van 460000 en hadden 30000 overwaarde en 20000 spaargeld ze hebben een bod uitgebracht van 490 op een huis van 525000 en ze hebben het huis gekregen, ze wonen er nu bijna een jaar. Zo kan het dus dat mensen dit wel degelijk kunnen. Er spelen natuurlijk meerdere factoren mee dus dit zal zeker niet voor iedereen mogelijk zijn.

Ik moet wel lachen om je berekeningen. 5800 netto in de maand is wel wat meer dan 58000 op jaarbasis. Bovendien is het bruto op jaarbasis nog vele malen hoger, dan zit je toch echt met een inkomen van rond de 140000 te praten, en daar horen die hoge hypotheken inderdaad bij.
Berdien had al gereageerd met voorbeelden, zij zit in de hypotheken en weet wel waar ze het over heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:55

Bezichtiging vandaag was erg geslaagd leuk huis met veel mogelijkheden. Morgen nog onverwachts een bezichtiging.

Wat betreft de berekening en de heel hoge hypotheek. Ex is zzp er en die kan met een knap inkomen toch echt niet meer dan 250000 ero krijgen maximaal en die zit ver boven modaal aan inkomen. 5800 neto per maand is grofweg twee keer dan bruto per maand, dus ruim 11000 euro per maand. Dan zijn alle kosten ee dus al af en is het eigenlij winst per maand. Daar hoort idd een ruime hypotheek bij.

Mijn allimentatie is heel erg ruim door de hoge inkomsten van ex (ik hang tegen modaal aan daarmee) maar ik krijg toch echt maar max 169000 hypotheek. Daar is gewoon weinig voor te vinden.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:10