Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:55

Wat leuk!

Mag ik ook mee kletsen?! Wij hebben in juni 2018 ons eigen woning verkocht, direct na aankoop van een nieuwe woning. Echter werd deze 12 uur voor het tekenen van het definitieve koopcontract terug getrokken door de verkopende partij :(

Na een vrij spannende periode zijn we afgelopen december ingeloot voor vrij staande kavel van 670 m2.

Onze gemeente is niet zo snel in het aanleveren en doorzetten van plannen, dus sindsdien is het wachten op het moment de grond bouwrijp wordt gemaakt. Dit zou mei zijn, nu naar alle waarschijnlijkheid juni.

Aannemer is inmiddels gekozen en de tekeningen liggen ter toetsing bij de gemeente en als alles vlotjes verloopt starten ze in oktober met bouwen

We zijn in november verhuisd naar een mega grote fabriekswoning, knettertje gedateerd ( lees groen/bruin). We hadden alleen de eerste 10 weken van ons verblijf hier al 1800m3 gas verstookt (voor de vogeltjes). Het is heerlijk om zo extreem ruim te mogen woning, maar qua stookkosten wel improviseren.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:13

cRos95, viel mee hoor. We hebben gewoon kacheltjes, en van te voren even de elektrische dekens bij de bedden aan :) Prima te doen!

Lisette1987

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:01

wat een leuke projecten allemaal!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:11

Afbeelding
Afbeelding
Dit wordt ons paleisje!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:36

Wat gaaf Lindor!

Wat leuk dat de meesten al vergevorderd zijn zeg! Stiekem een beetje jaloers :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:41

Delphi schreef:
SuSem schreef:
Hoi! Mag ik ook mee kletsen?

Op dit moment wonen we in een “rijtjes-nieuwbouwwoning” uit 2012, projectbouw.

Afgelopen juli zijn we ingeloot voor een kavel waarop we een vrijstaande woning gaan bouwen, in eigen beheer, dus met een zelf gekozen aannemer! Hele andere koek dus dan 6/7 jaar geleden. In september start de bouw, maar ons huidige huis is per1-4 verkocht. Over 2 wkn krijgen we de sleutel van een zomerhuisje, waar we dus iig een jaar moeten overbruggen :=.

Op dit moment zijn we bezig met het uitkiezen van bakstenen en dakpannen. En ook met de keuken en badkamer zijn we al erg druk!

Leuk! Spannende tijd gaan jullie tegemoet! Wij doen een beetje hetzelfde. Wij hebben ook een vrij kavel gekocht en zelf de architect en aannemer uitgekozen.
Wij moeten minimaal 9 maanden overbruggen en gaan a.s. donderdag onze woonunit zelf ophalen. Wij hebben een hoop gedoe gehad met de allereerste architect en het vergunningstraject. Gelukkig is nu eindelijk alles in orde, maar het heeft ons een jaar frustratie gekost.

Wij gaan ook per 1-4 uit ons huis. In de week van 25-3 start de bouw van onze woning. Volgens planning is de oplevering omstreeks eind november *\o/* Wij gaan bij de bouw zelf wonen.

Wat ons best tegen gevallen is zijn alle ''kleine'' dingen eromheen. Er stond nog een oud huis dat we zelf gesloopt hebben. Wij hebben zelf alle nutsvoorzieningen en het omleggen en aansluiten hiervan moeten regelen. Altijd de angst dat je iets belangrijks vergeet :')

Hier de stenen en dakpannen al uitgekozen en besteld, keuken staat al op afroep, vloer benedenverdieping staat op afroep, alleen de badkamer zijn we nog niet over uit.

Hebben jullie ook zelf naar jullie wens het huis en de indeling mogen ontwerpen? Zijn alle vergunningen al binnen?

Wij zijn zelf helaas niet zo handig, dus zullen alles uit moeten besteden. Het valt me idd tegen wat er allemaal bij komt kijken, ook qua kosten !

We hebben een woning uitgezocht uit een”boekje”, helemaal onze smaak! Alles is aan te passen, en het en der hebben we dat ook gedaan :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:43

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:09

SuSem schreef:
http://www.aannemersbedrijf-hoek.nl/pro ... 013-109019

Dit is een voorbeeld van de woning die we gaan bouwen, wel met een boel aanpassingen hoor, maar voor het idee :)

Oh wow en dat noemen ze dan basiswoningen :+ zitten echt hele gave woningen bij. Die van jullie ook! Ook helemaal mijn smaak!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:45

Mooi Lindor! Heel gaaf als je resultaat gaat zien!

@SuSem bouwen jullie met aannemersbedrijf Hoek of was het alleen ter illustratie van de huizen? Anders zit je vast hier in de buurt ;-)

Wij ‘moeten’ in Engelse cottage stijl passen ivm het straatbeeld. Er worden 3 x een 2-1 gebouwd, 2 keer vrijstaand aan de ene kant van de straat en aan de andere kant 3 keer op erfpacht vrijstaand.

Straatbeeld
Afbeelding

Ter illustratie waar onze woning op geïnspireerd is

Afbeelding

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:53

@linda_arnold, prachtig zeg!

We gaan idd bouwen met Hoek :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:39

Weet iemand wat verbruikskosten van stroom tijdens de bouw zijn, ongeveer?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:05

Wij hebben tot nu toe 4700kWh verbruikt. We hebben de aansluiting sinds april geloof ik. Wel pas eind juni/begin juli echt gestart. Maar dit is ook van het wonen. Stoken met elektrische kachels, koelkast, vriezer en kookplaat etc.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:18

Ohw, dat is fors zeg..

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:57

Zijn er meer die een warmtepomp in huis krijgen?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:22

Ja, wij!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:37

SuSem schreef:
Ohw, dat is fors zeg..

Mwah vind het wel meevallen. De elektrische kachels verbruiken het meeste stroom, maar dat is de enige manier waarop we kunnen verwarmen :+
Verdien ik straks wel weer terug met m'n zonnepanelen :')

Edit: Even aan vriend gevraagd, die denkt dat we voor de bouw pas 50kWh hebben verbruikt :P

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:22

Oh das dan weer weinig :D heb totaal geen idee waar ik rekening mee noet houden

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:36

Lindor92 schreef:
Zijn er meer die een warmtepomp in huis krijgen?

Wij ook, verplicht gasloos, dus bij ons komt ook een warmte pomp in de garage en zonnepanelen op het garagedak.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:57

Wij gaan voor airco's, eigenlijk ook een soort warmtepompen :)
Wij wilden gasloos, en onze gemeente wilde daar gelukkig meteen aan meewerken. Dus gelukkig geen verplichte gasaansluiting.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:00

Wij gaan werken met bodemwarmte, warmtepomp dus. Wij hebben ook geen gas.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:59

Hier gaat de bouw gestaag door en heeft mijn huis inmiddels een voordeur en kozijnen beneden :) De bovenverdieping staat ook en de tussenmuur met de buren op de zolder staat er ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als het goed is kan ik eind van de maand een kijkje binnen nemen en zal ik ook het nodige meerwerk al moeten controleren :) Dan gaat het wel snel.

Hier helaas geen warmtepomp, daar wou de projectontwikkelaar/aannemer niet aan mee werken helaas.... Dus mijn woning wordt opgeleverd met een cv ketel en daar komt binnen korte tijd waarschijnlijk een hybride warmtepomp bij.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:07

Wij krijgen ook een warmtepomp. In eerste instantie stond hij getekend onder de trap (dichte trap). Vanwege ruimte, maar vooral vanwege geluid is ons geadviseerd hem te verplaatsen. Dat hebben we dan ook gedaan.
Aan huis vast hebben wij een bijkeuken (enkele woonlaag) en hier komt nu de machinekamer met warmtepomp in. Dus geen slaapkamers erboven.
Op zolder werd weer erg afgeraden voor als er wat mee is en je moet er makkelijk bij of in een erg geval als hij vervangen zou moeten worden.

Een vriendin van mij heeft boven aangrenzend aan een slaapkamer en die hebben er toch wel wat last van qua geluid.

Een vriendin van mij heeft hem boven
Laatst bijgewerkt door Vayo op 11-03-19 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:07

Kijk aan! Ziet er goed uit.

Bij ons zit de kap erop.

Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:40

jipje_niekje schreef:
Hier gaat de bouw gestaag door en heeft mijn huis inmiddels een voordeur en kozijnen beneden :) De bovenverdieping staat ook en de tussenmuur met de buren op de zolder staat er ook.

[ [url=m/2Wv9Yf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OhcRUf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KKnfc3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YC9cLe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als het goed is kan ik eind van de maand een kijkje binnen nemen en zal ik ook het nodige meerwerk al moeten controleren :) Dan gaat het wel snel.

Hier helaas geen warmtepomp, daar wou de projectontwikkelaar/aannemer niet aan mee werken helaas.... Dus mijn woning wordt opgeleverd met een cv ketel en daar komt binnen korte tijd waarschijnlijk een hybride warmtepomp bij.

Ohhhh dat schiet al aardig op!
gaat echt een top plekje worden Benthe!

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 08:26

Bij ons zijn ze zaterdag met de dakpannen bezig geweest
Afbeelding
(Het huis waar de kraanauto voor staat, is de onze. Of iig de rechter helft daarvan xD)