Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:18

Wij zijn een beetje de voorraad aan het opeten ivm vakantie, dus vooral de 'verse dingen' en kaas enzo.
Toch wel een paar aanbiedingen halen deze week, sowieso een kilo kip, kunnen we mooi weer porties invriezen :) .

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:53

Annemiek80 schreef:
Van de hamsteraanbiedingen van volgende week haal ik waarschijnlijk de kipfilet en aardappels (als de aardappelaanbieding klopt, 6kg voor 1,99)

De aanbieding in de aardappels klopte dus niet, wat ik al vermoedde lol, het is nu aangepast (online) en is nu 3,69 voor 6kg

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:46

Ik twijfel of ik eind van de week de trostomaten bij de AH koop. Vijf stuks kosten dan 69 cent, maar bij de Lidl kan ik voor 85 cent een kilo trostomaten kopen. Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel vijf tomaten wegen, dus welk van de twee opties de goedkoopste is. Iemand ideeën?

Verder heb ik vrij weinig inkopen gedaan bij de Lidl. Alleen een krop sla voor 29 cent en halfvolle yoghurt voor 62 cent. Ik was bij de AH 11,85 euro kwijt voor:

- half maïsbrood
- half volkorenbrood
- 2x 300g kipfiletblokjes
- 2x tonijn in water
- 10 Elstar appels
- 5 bananen
- 8 rollen wc-papier

Verder heb ik eigenlijk alles in huis. Qua groenten heb ik nog courgette, wortel, aubergine en andijvie over van vorige week en ik heb spitskool en sperziebonen in de diepvries. Aan vleesvervangers heb ik ook nog het nodige in de diepvries liggen, dus waarschijnlijk red ik het hier deze week wel mee. Want ik heb ook nog twee porties pastasaus. :)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:46

Citaat:
Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel vijf tomaten wegen, dus welk van de twee opties de goedkoopste is. Iemand ideeën?

Weegschaal meenemen :D

Chanen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:00

Weegschaal in de winkel was kapot, vervelend genoeg.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:33

Een tomaat weeg ruim 100gr. Dus die van de lidl is waarschijnlijk goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:00

Hier ook weer boodschappen gedaan voor komende week. Budget was €4 (normaal was de planning vandaag met de trein terug naar NL te gaan, ipv gratis reis ik dan met korting. Ik ga nu vrijdagavond en dan reis ik gratis, wat €4 scheelt.. dus dat wilde ik proberen besteden aan boodschappen).

Ik was net €3,68 kwijt voor:

Magere yoghurt
Bruin brood
Trostomaten 6 stuks
Courgette 2 stuks
Mozzarella
Slamix 200 gram

Aardappelen heeft een kotgenootje teveel dus kon ik van haar krijgen. Anders had ik voor 30 cent aan losse aardappelen gekocht (eet daar toch nooit veel van en die waren los ook erg goedkoop) :+

Trostomaten wogen trouwens 700 gram en waren 52 cent. Had eigenlijk een extra courgette mee moeten nemen. Die waren 30 cent per stuk, maar haal misschien donderdag nog een verse. Heb tenslotte nog wat budget over :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:01

Ik ga weer even met jullie meedoen :j

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:06

Wow idinn, zoveel boodschappen voor zo weinig geld? Waar heb je boodschappen gedaan?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:10

Dat vraag ik me ook af :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:30

Nog een bespaartip, als die hier niet al voorbij is gekomen: als je bij de AH hele broden koopt, kan je ook losse zakjes vragen om de broden te halveren. 2 halfjes zijn duurder dan 1 heel brood en nu bijv met het hamsteren koop ik 2 hele broden en vraag ik er nog 2 losse zakjes bij. Vind halfjes namelijk veel makkelijker met invriezen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:59

Wij kopen altijd een heel brood. Elke ochtend gaan er 4 sneetjes brood uit de vriezer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:17

Of nog makkelijker... Aantal sneetjes dat je op een dag gebruikt invriezen in 1 zakje. Zakjes met sluitclips sluiten en hergebruiken!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:24

Ik vries gewoon een heel (wel gesneden natuurlijk) brood in. Nooit last met het er af krijgen van het aantal sneetjes dat ik hebben wil. Je moet het brood alleen niet er in proppen als je het invriest en soms opletten dat alles netjes strak in broodvorm de vriezer in gaat. Zit het erg vast dan krijg je ze met een (brood)mes zo van elkaar.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:24

Wij kopen vaak halfjes, per dag gaat er bij ons een half brood doorheen, ik eet 2 of 3 sneetjes op een dag en vriendlief de rest :+ Zo hebben we dus elke dag vers brood :) .

Net weer wat dingen gehaald bij de AH. Wat kipfiletblokjes voor in de vriezer, cupcake mix (moeten cupcakes maken voor onze trouwdag) van home made en bananen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:38

Ik heb chronisch vriesruimte tekort, hoewel dat de komende maanden wel tijdelijk opgelost gaat worden want vanaf volgende maand koop ik enkel nog brood en eventueel een zak aardappelen. En dan kan ik nog bijna 3 maanden vooruit met mijn avondmaaltijden.

Maar brood doe ik ook invriezen per portie, juist omdat het bij mij allemaal krap ligt. Alleen op dit moment heb ik geen brood ingevroren. Het neemt ontzettend veel plaats in terwijl ik het toch wel op eet als het in de koelkast ligt, dan is het alleen minder lekker.

Mijn vriezer zit overigens zo vol dat ik vandaag mijn eten voor morgen eruit heb moeten leggen, zodat het zakje voorgesneden groenten dat ik voor half geld heb gekocht erin kon doen. Want dat moet direct op, en kan dus niet nog een dag open blijven liggen (is 450gr fijngesneden roerbakgroenten). Niet heel budgetvriendelijk die groenten, maar deze mix vind ik zo lekker. En hij bleef onder de 2€/kg door hem voor half geld te kopen. Dat houd ik ongeveer als maximum aan voor groenten, hoewel ik eigenlijk rond de 1€/kg probeer te kopen. Daarom dus ook maar een zak bospeen gekocht bij de Hoogvliet, was 1.1kg voor 1€. Ik moet nog even kijken wat ik er precies van ga maken. Met het loof schijn je soep te kunnen maken, en voor een deel zal dat ook naar de beesten gaan. Morgen eet ik een franse vleesschotel geloof ik, een magnetronmaaltijd van iglo, die had ik nog liggen, en dan vanaf overmorgen verschillende gerechten met bospeen. Daar moet ik in ieder geval 4 keer van kunnen eten, 3x peen en 1x soep.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 00:09

Ik heb van Valess verschillende smaakjes gehaald om weer eens te proberen wat daar lekker van is. Ben niet vegetarisch maar probeer minder vlees te eten maar vind het wel ontzettend lekker dus wissel ik af zodat ik voor mijn gevoel toch wat bijdraag :) . Die krengen zijn alleen zo duur dus nu waren ze 50% korting en heb er meteen maar een hoop van ingeslagen.
Was 10.50,- kwijt en had daarvoor 7 x 2 burgers. En aangezien ik alleen ben en mijn vriezer ook nog vol ligt met het gehakt/varkensreepjes/kipfilet etc. van afgelopen 2 weken kan ik daar nu zo'n drie maanden mee vooruit haha. Voor de winter moet in ieder geval mijn kleine vriesvak weer leeggegeten zijn want die ontdooit altijd als het rond het vriespunt komt dus ik heb nog even :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 01:09

Hier ook altijd een heel brood in de vriezer en dan haal ik eruit wat ik nodig heb.

Boodschappen bij de GB gedaan. Is niet de goedkoopste supermarkt, maar de discount producten zijn te vergelijken met euroshopper. Dus dan is het niet echt duurder hier in Belgie. En scheelt veel dat het nu het goede moment is om courgette en tomaten te kopen. Had wel gedacht dat ze beter geprijsd zouden zijn, maar zo goedkoop had ik niet verwacht.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:18

Misschien is het leuk om hier ook de gratis acties van merken en supermarkten te delen?
Bij de jan linders hebben ze iedere zoveel weken een product waarop je het geld terugkrijgt. Nu is dat sprite. Dus heb een fles meegenomen, geld krijg je binnen een paar dagen al terug.
En ik heb van de page een bon via facebook, gratis 6 rollen wc papier (moet ik ook het geld van terugkrijgen).

Moest gister 15 euro betalen en krijg er dus nog ongeveer 4 terug. Moet nog wel naar de Aldi maar hopelijk ben ik deze week voor 25 euro klaar.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:30

Jammer dat ik niet eerder op de hoogte was van die actie van Page. Nu heb ik net toiletpapier gekocht. Maar hé, papier vergaat niet, dus ik kan best gebruik maken van die actie. Ik zie trouwens dat het niet perse via Facebook hoeft. Heel fijn, want ik heb namelijk geen account en ben ook niet van plan om er een aan te maken speciaal voor dit soort acties.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:40

ik hou regelmatig deze site http://www.gratisvoorvrouwen.nl/?gclid= ... 3godS3EAsw in de gaten (ook via FB). Ik ben sinds mei alle geld terug acties aan het aflopen en heb nu al voor bijna 200 euro aan gratis spullen (en ja alles retour gekregen) Het loont wel de moeite. Die page die hier genoemd is heb ik ook opgevraagd en retour gekregen. Die acties van Jan Linders zijn ook goed. Krijg je heel snel terug.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:44

Bij de Lidl was de andijvie 29 cent, maar ik dacht...........wat moet ik ermee?Als ik het invries komt het er vast uit als snot :Y)

Jammer!

Courgette soep was deze x goed gelukt, had een aardappeltje erbij gedaan. Weet niet meer wie de tip gaf maar het smaakte super! Paar spekjes onderin gelegd. (gebakken) en de soep er over heen, smullen!

Fruit en groente gaan erg hard op het moment, blijf kopen -O-

Bij Deen, zijn 2 (lekkerste!) broden voor 2,50 euro. Ga straks even inslaan, er gaat zoveel brood doorheen, geen grap!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:58

Andijvie is juist super bruikbaar! 1x als salade, 1x rauw door de stampot en de laatste keer gekookt.
Worteltjes kan je overigens ook zo verwerken, maar dan als hutspot.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:17

Andijvie heb ik vorige week wel gekocht. Vandaag maak ik er een salade van met kip en perzik, voor verderop in de week heb ik er een roerbakgerecht meer op het menu staan.
Vorige week waren mijn wortelen wel zwart, maar ik heb ze geschild, gewassen en toen vond ik ze wel weer bruikbaar. Viel me alleen tegen dat ze zo snel slecht werden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:01

Chasen kun je me het salade recept geven? klinkt goed.
Vandaag bij de Etos Elvive gekocht 50% korting dus veel ingeslagen. Morgen nog brood bij de ah kopen 2e gratis en dan zijn mijn weekboodschappen binnen.