Jotoma, dat is heel mooi hoor zo die keuken, mijn zus heeft ook de zijkant van de keuken (vergelijkbaar) in donker antraciet en verder een hoogglans witte keuken. Staat erg mooi en strak!
Eleionomae
Geplaatst: 14-06-16 12:35
Mijn kastje is gedaan met de 'krijtverf' van karwei, blanc & noir heet het geloof ik
Mooie kleurtjes in elk geval...heb ik in België niet in de rekken gezien. Kleine prijs ook, ik zou zeggen..probeer het eens uit, voor die prijs kan je't niet laten
Marvel
Geplaatst: 14-06-16 13:56
Nou jullie geven me vertrouwen
Even een beter beeld van de keuken, don't mind the zooi en de lamp; we moeten nog een hanglamp zoeken
Kastjes zijn nu nog beige. Als AS ons bevalt gaan we die misschien ook nog doen. We wilden dus óf de ret ook in beige of iets compleet anders. Het wordt me iets te spannend om een kleur te doen die er volgens de kleurkaart op lijkt, want als t net niet de kleur is vind ik het foeilelijk.
Daarom had ik krijt ook tussen haakjes gezet. Hij geeft namelijk wel het zelfde effect
Esther_
Geplaatst: 14-06-16 18:34
Eleionomae schreef:
Daarom had ik krijt ook tussen haakjes gezet. Hij geeft namelijk wel het zelfde effect
Sorry, overheen gelezen. Ik heb er zelf ook een kast mee gedaan, vind het fijne verf. Maar je moet wel goed schuren en gronden. En laat ik dat nu net geen leuk klusje vinden.
Eleionomae
Geplaatst: 14-06-16 21:50
Ik heb beide niet goed gedaan en hij ziet er prima uit. Alleen het witte dekt niet zo mooi, dus dat moet ooit nog een keer haha.
Met de Kwantum krijtverf heb ik hier thuis alle muren gedaan. Echt supermooie verf, goed dekkend, goed mat en mooie kleuren
Hannanas
Geplaatst: 26-06-16 13:32
Potverdikkie, kleur kiezen is lastig! Ik ben gaan samenwonen en op de muren zit bij ons echt witwit, early dew en stylish pink. Nu is de tafel van mijn vriend meegegaan en die willen we verven... De kozijnen zijn hier donker grijs vanuit de woningbouw. We dachten dus de tafel grijs te verven met Annie sloan graphite/old white mix. Maar ergens vind ik het zo braaf...
Zou ik de tafel niet beter rozig of duck egg achtig of blauwig kunnen verven? Ik kom weinig dappere keuzes tegen op internet.
Verf op nu , morgen even om verf uit .Achterkant word vervangen , die word wit en de la ook de rest gewoon lekker antraciet . Dit is action deco verf
_Marinke_
Geplaatst: 29-06-16 15:02
Niet echt pimpen, maar een eigen ontwerp. Geïnspireerd door de kallax kasten van Ikea, muurafwerking van Ingrid Donat en daar een eigen mix van gemaakt. Met deurtjes en open vak-plankjes.
Nu eerst zorgen dat we een vloer krijgen, dan de juiste maten opnemen en materiaal halen. De kast komt namelijk van vloer tot plafond. Heb al zin om aan de slag te gaan.
Bjarni
Geplaatst: 02-07-16 11:48
Ik breek even in in dit topic. Behalve een salontafel geen ervaring met meubels pimpen. Nu zit ik na verhuizing met onze ikea kast in mijn maag. Zwartbruin met 2 glazen vitrine deurtjes en verder hoogglans zwart en wit deurtjes en laatjes. Ik vond hem voor verhuizing al niet leuk meer, heeft nog een tijdje in de opslag gestaan en nu.. Is hij er weer Ik heb nu het plan opgevat om hem te schilderen ( en misschien de tv kastjes ook, die zijn in dezelfde stijl). We hebben een grijs geoliede eiken vloer en er komen nog een iepenhouten eettafel en salontafel met stalen poten, maar die worden nog gemaakt. Iemand een idee wat er mogelijk is met zo'n kast? Er komen nog pootjes onder en eventueel kan de opstelling nog anders. Fotootje voor het idee, let niet op de zooi in de weerspiegeling, we zijn net verhuisd kast is nu ook nog leeg dus kan alle kanten op!
Op het moment veel mint/turqoise, maar ik weet niet of mijn vriend daar blij van wordt als ik de kast die kleur ga geven Zit zelf richting iets grijs of taupe achtigs te denken. We moeten nog gordijnen en een vloerkleed dus kunnen echt nog alle kanten op.
Anoniem
Geplaatst: 02-07-16 13:19
Marinke wat een gaaf ontwerp! , ben ik benieuwd naar!
Bjarni ik zou ook eens kijken maar plakfolie , opzich toffe kast
Kast moet nog even de zijkanten goed , dan de la nog en kijken voor nieuwe knoppen aan de la. Ben blij dat ik gekozen heb voor verfen
Heeft iemand dat hier ook wel eens gedaan ? En heb je daarvan een foto ? Ik zie namelijk bijna alleen kasten voorbij komen die een effen kleur krijtverf hebben .....
@maris: nooit echt zo "heftig" gedaan, maar in principe is het eenvoudig hoor. Of je kast heeft van zichzelf al zo'n donkere kleur of je zet hem eerst in zo'n donkere kleur. Daarna het groen er overheen en dat mag best slordig en op sommige plekken zelfs helemaal niet. Als beide lagen dan goed droog zijn, stuk schuurpapier erbij (al naar gelang het effect neem je grof of fijn papier) en leef je uit! Tot slot afwerken met wax, donker of licht of gemengd - ook weer al naar gelang het gewenste effect.
Maris
Geplaatst: 02-07-16 16:30
Kast is in principe al redelijk donker inderdaad. Maar ik wil het niet met groen maar met donkerblauw/grijs. Ik was alleen heel benieuwd naar foto's van een hele kast die zo is. Voorbeeld is van een klein tafeltje, dat is toch heel anders als een hele kast ..... Vandaar mijn vraag !
Hannanas
Geplaatst: 02-07-16 18:39
@ Rebecca:
Je kunt ook de ombouw hetzelfde houden of grijs verven met krijtverf en dan de witte laatjes hetzelfde houden en de hoogglans zwarte deuren vervangen door wit of de andere kleuren bij Ikea.