Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:55

_San87_ schreef:
[ [url=m/KK2fi6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn nieuwe servies <3. Gisteren eindelijk geleverd, wéken op moeten wachten, maar het wachten waard :)).

[ [url=m/00X2jt.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een nieuw zeeppompje <3. Lekker retro.

Ik kom even binnenvallen.
Waar heb je dat zeeppompje van?
Die is leuk <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:44

Kwantum! Was er meteen weg van.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:55

Oh dat servies is echt gaaf! Ik vind ‘wat is nou mooi servies’ altijd een lastige vraag, maar dit is wel een antwoord op die vraag. Tof.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:12

Mijn vriend eet liever niet van gekleurd servies dus hier zitten we nog steeds met standaard wit terwijl ik graag wat anders zou willen...

Eerst maar verhuizen en ik denk dat ik dan een rondje kringloop ga doen }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:26

Hhilde schreef:
Oh dat servies is echt gaaf! Ik vind ‘wat is nou mooi servies’ altijd een lastige vraag, maar dit is wel een antwoord op die vraag. Tof.

Thanks! Ben er ook weg van, neutraal, maar wel een kleurtje.

Gamova schreef:
Mijn vriend eet liever niet van gekleurd servies dus hier zitten we nog steeds met standaard wit terwijl ik graag wat anders zou willen...

Eerst maar verhuizen en ik denk dat ik dan een rondje kringloop ga doen }>

Van servies met echt aanwezige patronen snap ik t wel, maar gewoon een mooie neutrale of effen kleur moet te doen zijn, toch :=.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:11

Prachtig servies.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:15

Mooi servies!

Ik kom weer even binnenvallen want ben op zoek naar een kwalitatieve kledingkast (dus geen Ikea/leenbakker etc) maar weet niet zo goed waar te zoeken haha.

Dit is de slaapkamer, ik wil tegenover het bed, tegen de wand van 3,2m, de kledingkast plaatsen.

Afbeelding
Afbeelding
(stoelen staan er inmiddels niet meer, was tijdelijk)

Kledingkast moet twee hanggedeeltes hebben (voor mijn partner en mij, maar mag ook een wat minder breed stuk zijn) en ik zou het prettig vinden daaronder wat lades te hebben voor shirts, sokken etc. Schoenen, beddengoed, jassen en andere dingen zijn elders opgeborgen dus de kast kan puur voor kleding gebruikt worden. Ik zou het wel mooi vinden om in het midden wat schappen te hebben (zie foto) voor wat aankleding, plantje enzo. Een lager stuk of zitbankje links vanwege het raam is prima, of een andere creatieve oplossing haha.

Afbeelding

Qua stijl lijkt me een donkere of zwarte houtkleur mooi (of van die verticale latjes die je tegenwoordig vaak ziet) en er moet ergens wel een hoge spiegel bij komen. Fijn als er bijpassende nachtkastjes ook zijn, maar zo niet dan kom ik daar ook wel uit.

Iemand enig idee welke winkels een beetje aansluiten aan mijn wensen?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:00

Je hebt ook genoeg ruimte om de kasten achter het bed te zetten en er een inloop van te maken...

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:31

knollentuin schreef:
Je hebt ook genoeg ruimte om de kasten achter het bed te zetten en er een inloop van te maken...

Uhm, hoe? Lengte is 4m, bed 2m (excl hoofdbord), loopruimte 0.9 dus dan heb je 1.1m over, plaats een wandje van 10cm en 0.9 loopruimte, dan mag je kast 10cm diep zijn :Y)

Wij hebben een kast op maat laten maken bij een timmerman in de buurt, was ik heel blij mee! Zou ik eerder weer doen dan zo bestellen denk ik.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:38

Heb je al eens aan een keukenzaak gedacht? Wij kwamen er achter bij het uitzoeken van de keuken onlangs dat zij ook kastenwanden maken en zij maken nu ook het washok erbij :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 15:57

Bielsje schreef:
knollentuin schreef:

Uhm, hoe? Lengte is 4m, bed 2m (excl hoofdbord), loopruimte 0.9 dus dan heb je 1.1m over, plaats een wandje van 10cm en 0.9 loopruimte, dan mag je kast 10cm diep zijn :Y)

Wij hebben een kast op maat laten maken bij een timmerman in de buurt, was ik heel blij mee! Zou ik eerder weer doen dan zo bestellen denk ik.

Haha ja inloop zou top zijn maar daar is de ruimte niet voor. Bed is 2,20/2,25 Incl hoofdbord. En je zit ook met de deur en doorgang natuurlijk. Dus een ‘normale’ kast is het beste.

@missbambi: oh dat wist ik niet! Maar heb je dan wel alle opties voor een normale kast?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:46

Bielsje schreef:
knollentuin schreef:

Het bed verder de kamer inzetten en achter het hoofdeind? Als ik de ruimte tussen voeten eind en muur bekijk kan je een beste ruimte pakke n.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 23:35

Ik mijn hoofd is lundia altijd een soort premium ikea :P die dingen zijn overslijtbaar ook volgens mij.

Als ik geld zat zou hebben zou ok wél voor ikea paxkasten gaan en deze in/af laten bouwen door een timmerman. Dus de open ruimtes afdichten. Je kunt dan ook nog fronten/deuren van een ander merk (bv kk14, die ook de keukenfrontjes doet) luxer merk nemen, of bv nog een open kast er tussen laten zetten. Je kunt ook natuurlijk een hele kast door een timmer Laten bouwen, maar het komplement systeem is gewoon wel heel fijn :o . En kwalitatief goed.

Afbeelding

Of met customized deuren (ook qua grootte)

Afbeelding

Zoiets dus

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 06:10

In ons vorige huis hebben we ook de binnenkant van een pax-kast gebruikt en dit weg laten werken door zware kwaliteit op maat gemaakte schuifdeuren. Ik was hier echt heel blij mee!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:02

Gave voorbeelden, Menino <3. Ik vind het Pax-systeem ook geweldig, enorm veelzijdig en kwalitatief ook gewoon goed.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:25

Bielsje schreef:
@missbambi: oh dat wist ik niet! Maar heb je dan wel alle opties voor een normale kast?

Jep! :j verbaasde ons ook :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:31

Mijn partner is de vloer in de slaapkamer aan het leggen. Wordt echt heel mooi <3.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:48

_San87_ schreef:
Mijn partner is de vloer in de slaapkamer aan het leggen. Wordt echt heel mooi <3.

Die van mij is exact hetzelfde aan het doen met zijn vader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 19:26

Oh spannend! Ben benieuwd naar foto's en ervaringen :)) . Kan goed vloerinspiratie gebruiken :') .... Ik heb werkelijk geen idee meer wat ik daarmee in de woonkamer moet _O- .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 19:36

Het is dat hier een prachtige eikenhouten parketvloer ligt, anders was ik voor PVC gegaan :).

Afbeelding
De vloer op de slaapkamer :D. Heel blij mee. In het echt is de vloer wat lichter en vallen de donkere delen wat minder op.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:50

Heel erg mooi! Hier zijn ze nog niet klaar. De vloer loopt door in de hal en dat is best een puzzelwerkje. Maar het is nog afwerken en dan plinten leggen.

Eindelijk de kinderkamers klaar van het weekend.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:04

Hier is mijn man begonnen met de binnendeuren en kozijnen opnieuw te lakken.
Van die fijne vakken deuren met randjes.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:35

karijn schreef:
Hier is mijn man begonnen met de binnendeuren en kozijnen opnieuw te lakken.
Van die fijne vakken deuren met randjes.

Dat staat hier ook voor volgende week op de planning... Gelukkig gladde muren.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:59

Poe, dat moet ik ook nog doen met de deuren beneden. Ook van die fijne deuren. Maar eerst even een oplossing bedenken voor de kat die de deur open krijgt. Klink staat nu omhoog maar dat past eigenlijk niet, dus dat moet ik anders oplossen.

Vandaag nieuwe frontjes en aanrechtblad in mijn keuken. Ik ben zelf in Italië dus ik moet het met de foto's doen, maar die zien er iig heel gaaf uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 19:02

Dat ziet er mooi uit +:)+.

Is een draaiknop een optie?