Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:55

Is dat huis in Amersfoort? Ik heb het huis voorbij zien komen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 00:10

Als je goede verduisterende gordijnen of zonwering aan de buitenkant hebt. Dan is het een idee om de tv tussen die ramen te plaatsen. Anders kijk je misschien in de zon als naar de tv kijkt.

Zelf vind ik het erg fijn om de bank met het lounge gedeelte voor een raam te zetten. Maar dan zit je weer met waar plaats je die TV? :o?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:23

Ik volg dit topic alweer een tijdje om inspiratie op te doen voor ons nieuwe huis. Dat wordt helaas pas over 1,5 jaar opgeleverd dus nog lang de tijd om inspiratie op te doen ;)

We willen het waarschijnlijk in een beetje dezelfde kleuren als we nu hebben, al ben ik wel klaar met de 'veilige' look. Het past wel een beetje bij wat er hier e laatste pagina's gedeeld is.

Onze woonkamer:
Afbeelding

Afbeelding

Slaapkamer:
Afbeelding

Met inbouwkast:
Afbeelding

Slaapkamer zoontje:
Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:01

xXutopiaXx schreef:
MarjanB schreef:

Ja is echt denim drift :+

[ [url=m/zzXBOq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie lijnen in deze foto 8-)[/quote]

Ik dacht huh lijnen :') maar idd strak op de foto, zo vanaf de bank gemaakt hahaha

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:06

daantjuhhh schreef:
Als je goede verduisterende gordijnen of zonwering aan de buitenkant hebt. Dan is het een idee om de tv tussen die ramen te plaatsen. Anders kijk je misschien in de zon als naar de tv kijkt.

Zelf vind ik het erg fijn om de bank met het lounge gedeelte voor een raam te zetten. Maar dan zit je weer met waar plaats je die TV? :o?

Dit is dus precies waar ik een beetje tegenaan loop :+ dus mocht iemand een geniale ingeving hebben...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:08

Ik heb eindelijk foto's van ons huisje gemaakt, dan hebben jullie ook een idee waar ik over praat :D
Hal vanaf de voordeur gezien.
Afbeelding
Direct rechts zit de woonkamer, aan het eind loop je de badkamer in en links zit onze slaapkamer. Rechts achter de muur verscholen zit een bergingshok, daartegenover de wc en rechts achterin zit de 2e slaapkamer.
Afbeelding
Afbeelding

En de slaapkamer:
Afbeelding

De 2e slaapkamer staat vol met zooi en dat wordt ook niet zo'n mooie kamer gezien we daar het wasrek hebben en beide onze kast dus geen samenhang. Daarvan geen foto. Badkamerfoto stond m'n vriend op dus die houden jullie nog tegoed :) mm

We hebben besloten dat op de woonkamer muur Lush River van Flexa komt, en in de slaapkamer Lush Indigo.

Dat ziet er dan zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:42

Emita schreef:
daantjuhhh schreef:

Dit is dus precies waar ik een beetje tegenaan loop :+ dus mocht iemand een geniale ingeving hebben...

Waarom koop je niet zo'n uitschuifbare tv beugel. Als je dan tv kijkt kun je hem uitvouwen richting het raam en anders kun je hem terugdraaien. Mijn tante heeft er ook een want zij hebben aan de ene kant twee luxe ligstoelen en aan de andere kant de bank en dan kunnen ze kiezen haha. Die is zelf elektrisch en kun je vanaf de bank met een afstandbediening draaiende.

Ik merk zelf dat wij heel weinig tv kijken op een dag en anders alleen savonds af en toe Netflix. Ik heb vaker een boxje aan met muziek en lekker op internet surfen met mijn mobiel of een tabletje op de bank. Dan hoeft je tv dus niet eens "bruikbaar" te zijn en kun je hem tegen de muur aan houden.

Zo ziet dit er dan ongeveer uit

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:55

Weet iemand nog leuke woonwinkels om te volgen op Instagram? Ik heb maisons du monde en Westwing al...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:49

Ik vind Springstore uit t Harde leuk en Dkwoonvision uit Oldebroek (zijn lokale winkels voor mij in Nederland) erg leuk, beetje industriële/Scandinavische stijl!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:40

Kirstenn schreef:
Ik volg dit topic alweer een tijdje om inspiratie op te doen voor ons nieuwe huis. Dat wordt helaas pas over 1,5 jaar opgeleverd dus nog lang de tijd om inspiratie op te doen ;)

We willen het waarschijnlijk in een beetje dezelfde kleuren als we nu hebben, al ben ik wel klaar met de 'veilige' look. Het past wel een beetje bij wat er hier e laatste pagina's gedeeld is.

Onze woonkamer:
[img]m/RlXJUY.jpg[img]

[img]m/7E97uV.jpg[img]

Slaapkamer:
[img]m/iCY8rE.jpg[img]

Met inbouwkast:
[img]m/XK8ieU.jpg[img]

Slaapkamer zoontje:
[img]m/B7JC8x.jpg[img]

[img]m/qilYxH.jpg[img]

Wat een mooie vloer in de slaapkamer van je zoontje, wat voor vloer is het?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:33

Serre is af alleen de inrichting nog.
Voor:
Afbeelding
Nu

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:44

Dat is een stuk gezelliger geworden. Mooie kleuren !

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:00

Dat is een hele verbetering. Ook mooi bij je buitenn terras tegels.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:41

Ik vind de tegels prachtig, de serre had ik daarbij liever wit gelaten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:42

Ik vind het prachtig geworden Avanti!!! De kleur heel erg gaaf gekozen bij de tegels!
Benieuwd naar je inrichting, jij gaat vast een hele lange zomer genieten! *\o/*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:25

Ik ben met project trap bezig.

Wat een prut klus is dat zeg :+

Vloerbedekking eraf. Toen lijm verwijderen.
Toen schuren... grondverf. En nu gewoon verf.

Het was dit:
Bruin hoogpolig tapijt wat er al 25+ jaar lag

Afbeelding
Afbeelding

Hier mijn vader aan het bikken

Afbeelding

En nu om en om treden verven:

Afbeelding

De muren moeten nog gedaan worden. En de leuning wordt ook nog wit.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:31

Dank jullie voor de complimenten. Vind het zelf ook erg geslaagd.
Nog ideetjes voor de inrichting. Denk een klein bankje met een tafeltje, leuk kleedj, kapstok en een schoenenrek.

Haha Daantjuh dat is idd de hel, de lijn resten verwijderen. Bij ons vorige huis zo lang mee bezig geweest. Optisch vind ik het niet lelijk, maar fris is zo'n oud tapijt niet nee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:36

Avanti schreef:
Dank jullie voor de complimenten. Vind het zelf ook erg geslaagd.
Nog ideetjes voor de inrichting. Denk een klein bankje met een tafeltje, leuk kleedj, kapstok en een schoenenrek.

Haha Daantjuh dat is idd de hel, de lijn resten verwijderen. Bij ons vorige huis zo lang mee bezig geweest. Optisch vind ik het niet lelijk, maar fris is zo'n oud tapijt niet nee.

Aan de kleur van je serre te zien, past een beetje boho-chic wel bij je. Westwing heeft op instagram vaak terrassen staan met die sfeer. Ik denk dat je daar wel wat ideetjes uit kan halen.
Kwantum heeft volgens mij steeds zo'n hele gave ibiza bank, net alsof het van takken is gemaakt. Zoiets zou denk ik wel goed passen....

Weet je zeker dat je een schoenenrek wilt? Niet zo'n smalle kast? Heb je ze weggewerkt én kan je nog wat deco kwijt...

Persoonlijk zou ik ook gaan voor mooie gordijnen, maar dat is best een persoonlijk iets... Ik kan me ook goed voorstellen dat je dat hier juist niet wilt.

Brrrrrr Daantjuhhh, dat je dat helemaal zelf er nog af moet halen. Bakkes...
Oké, mijn hele jonge buren hebben het ook nog. Maar jeetje wat ziet het er stukken beter uit zonder die ellende er op! Ik heb voor nu nog trapmatten er op liggen (na het schilderen), maar ik kijk stiekem wel naar overzetstukken. Niets er op durf ik niet aan, ik ben zooooo vreselijk onhandig soms :roll:

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:29

Ik zou gezien de sfeer in die serre niet voor gordijnen gaan maar houten jaloeziëen of van die bamboe dingen (niet mijn persoonlijke voorkeur, maar wel in thema ;) ). Kom helemaal in een tropische vibe. Het is een stuk warmer dan dat kille wit. Zal komende week echter vast ook letterlijk heet worden daarbinnen?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:19

Wat is die serre mooi geworden zeg!!

En ben benieuwd hoe de trap gaat worden :j Lijkt me een hele klus ja! :oo

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:41

Ik moest juist ook gelijk denken aan witte (linnen) gordijnen/inbetweens in de serre. Beetje strandidee zeg maar.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:40

Hee wat een leuk topic is dit! Zie veel mooie dingen langs komen, dus blijf hier ook even plakken voor inspiratie :D

Ik heb een paar weken terug een woonruimte toegewezen gekregen, die werd compleet kaal opgeleverd. Alle vloeren moesten er nog in en alle muren zat nog niks op.
Afgelopen weken flink aan het klussen geweest, lieve papa en oom hebben laminaat in heel het huis gelegd, de muren van bijna alle kamers zijn geverfd (alles wit eerst, bij groot gebrek aan weten wat ik echt wil en door al het enorme werk het bos niet meer zien :+ ).
Nu de rest nog! Inrichting is momenteel bestaande uit oude dingen die ik ook mee had op kamers en die zullen met de tijd wel vervangen worden maar voldoen voorlopig voor hun doel, moet ook aan budget blijven denken.

Gordijnen is voor mij nu ook prioriteit, want er hangt nog niks voor de ramen ook := Dus druk bezig uit te zoeken hoe wat welke en hoe ik die het goedkoopst ga vinden. Dus mocht iemand daar nog tips voor weten hoor ik het graag :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:45

Verfje zit erop! Dit is Lush River, in de woonkamer (met tijdelijk tv meubel etc etc)
Afbeelding

En Lush Indigo in de slaapkamer:
Afbeelding

Lara, wij gaan waarschijnlijk via gordijnen.nl bestellen. Blijkt best goed te zijn en is betaalbaar!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:42

Ik vind veneta echt een aanrader. Komen bij je thuis, ze nemen veel samples mee die je kunt bekijken, gratis inmeten, goed advies etc en betaalbaar

Mooie kleuren zijn het liekec

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:45

KletsKoekje schreef:
Ik vind veneta echt een aanrader. Komen bij je thuis, ze nemen veel samples mee die je kunt bekijken, gratis inmeten, goed advies etc en betaalbaar

Ik heb ze niet laten komen, maar verder helemaal met Kletskoekje eens... Geweldig spul kwalitatief!!!

Ik heb overigens euh... Van die brede luxaflex achtige dingen... Shutters??