Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:15

Ik was gisteren helemaal blij toen ik weer spruitjes bij de plus zag. Niet schoongemaakt, zak van 500 gram.
Kostte me toch ff € 1,99 -O- :oo

Geen idee of ze altijd zo duur zijn maar vond t best veel geld. Of dat het een slechte zomer was??

wemkelover

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:24

Volgende week zijn ze bij ah. Volgens mij goedkoper. Bij ah is trouwens dan ook weer 0,99

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:27

Is het niet wat vroeg nog voor spruitjes? Het is idd een slecht jaar geweest, maar normaal eten we de spruitjes uit eigen tuin pas na de eerste nachtvorst, of vanaf november ongeveer. Dan zijn ze het lekkerst :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:50

briitje schreef:
Ik maak er een sport nu van om kassa bonnen te verzamelen :+. Voor de 2 euro scoupy actie :')

Prullenbakken bij de supermarkt uitkammen :P?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:03

Ik had gisteren spruitjes bij de Ah! 0,75 ct en dan nog eens 35% korting :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:05

Ik had ook 1+1 gratis en op beide zakken 50%.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:19

Begin van het spruitjes seizoen kunnen ze idd nog wel eens prijziger zijn

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:26

Ik spaar zegels bij de AH. Loont beter dan de spaarrekening ;)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:41

Hoe zorgen jullie ervoor dat ze dan echt in het boekje komen? Ik heb nog zegels in mjjn tas van 6 acties geleden. :') ik vergeet dat gewoon.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:38

Mjetterd schreef:
briitje schreef:
Ik maak er een sport nu van om kassa bonnen te verzamelen :+. Voor de 2 euro scoupy actie :')

Prullenbakken bij de supermarkt uitkammen :P?

Dat gaat me te ver. Maar wel de winkel wagentjes :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:08

Ik heb net de week boodschappen gedaan voor 27.- voor 2 personen. We vinden het niet erg om iets twee keer te eten als we het lekker vinden,of we eten het om de dag. Zo eten we deze week

2x pasta met kip, spinazie, kaas, tomatensaus
2x wok van mie, kip, Chinese wokgroente
Een keer soep met bladerdeeg hapjes(waar ik de saus en kaas van de pasta voor gebruik en nog ham er op)
Een keer aardappelschijfjes met broccoli, ui, gehakt
Een keer sperziebonen, speklapje, rijst

Verder onder andere brood, beleg en fruit

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:23

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:00

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:03

8nnemiek schreef:
Is het niet wat vroeg nog voor spruitjes? Het is idd een slecht jaar geweest, maar normaal eten we de spruitjes uit eigen tuin pas na de eerste nachtvorst, of vanaf november ongeveer. Dan zijn ze het lekkerst :j

Begin vh seizoen ja; volgens wikipedia worden ze geoogst vanaf augustus tm maart.

Geen idee of deze dan minder lekker zijn hoor; heb ze nog niet klaargemaakt.

Vwb zegeltjes plakken; de koopzegels blijven gewoon geldig (dus niet afhankelijk van acties).
Ik heb een apart potje waar ik de zegels in doe. Eens in de zoveel tijd ga ik er ff voor zitten met een nat sponsje en plak ik ze in.
Heb eerder wel ns 6 boekjes in 1x gehad; is toch ff 36 euro :D
Meestal plak ik ze nu per boekje, of 1,5.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:11

Plus vraagt inderdaad niet zo'n hoge investering voor koopzegels, de winst is goed, maar 6 euro zet voor mijn gevoel zo weinig zoden aan de dijk vergeleken met Jumbo en AH. Dan heb ik veel meer het idee iets bij elkaar gespaard te hebben.

Hier net ontdekt dat de stekker van de kleine vriezer die (aan) nog in de tuin stond te wachten op de komst van de grote vriezer eruit is geraakt, en niet een uurtje geleden helaas. Zodadelijk de schade maar eens opnemen. Lag niet helemaal vol meer gelukkig maar baal er wel van :(

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:16

Oei das mooi klote Alwiene!!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 11:57

Balen Alwiene, hopelijk valt het mee.

Ik ga volgende week weer een voorraad pakken uit de oast verwerken in recepten. Daarnaast wil ik graag de broodbakmachine gaan proberen, ben met mijn oudste bij een broodbak voorstelling geweest een paar weken geleden dus even bloem erbij halen en kijken of dat wat gaat worden :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:05

Wij sparen de Hoogvliet zegeltjes op de achterkant van de kassa bon en geven ze aan mijn vader, die is wel eens gecontroleerd of hij ze niet zelf had gekopieerd omdat hij met zoveel kaarten aan kwam :') je kan daarmee ook goed sparen voor gratis producten, tandpasta, chips, wasverzachter, honden kluiven, nootjes. Leuk om gratis te krijgen, want boodschappen doe je toch.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:54

Wat betreft de zegeltjes sparen, ik spaar van de Jumbo en de Coop.
Zodra ik de boodschappen heb opgeruimd, plak ik ze gelijk in het boekje.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:55

xSCWx schreef:
Wij sparen de Hoogvliet zegeltjes op de achterkant van de kassa bon en geven ze aan mijn vader, die is wel eens gecontroleerd of hij ze niet zelf had gekopieerd omdat hij met zoveel kaarten aan kwam :') je kan daarmee ook goed sparen voor gratis producten, tandpasta, chips, wasverzachter, honden kluiven, nootjes. Leuk om gratis te krijgen, want boodschappen doe je toch.

Jaaa dat vind ik zo'n leuk systeem he? Alleen hebben we hier absoluut geen Hoogvliet in de omgeving -O-

Inhoud van de vriezer was overduidelijk nog maar voor 1 plek geschikt (bleghhh) zaten o.a. een aantal pizza's, nog nieuwe doosjes diepvriesfruit, kruiden, en mijn (dure -O- ) ijs in, het goedkopere ijs, de restjes groenten en aardappelen enzo is een gevalletje 'jammer dan' maar de eerste paar dingen baal ik wel van. Maargoed, je doet er niets meer aan. Hopen dat er op korte termijn de juiste aanbiedingen (weer) voor mij langskomen :D

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:57

Ah zo balen Alwiene.

Had ik vorige week. Koelkast + vriezer koelde niet meer dus helaas alles weg moeten gooien. 3 diepvries lades vol en nieuwe koelkast moeten kopen |o

Dat was tot zover proberen te bezuinigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:58

Had van de week een geplande stroomstoring maar mijn inhoud heeft het prima overleefd (niet opengetrokken) , van 9 tot ongeveer 3 uur

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:01

Iloveiswan schreef:
Ah zo balen Alwiene.

Had ik vorige week. Koelkast + vriezer koelde niet meer dus helaas alles weg moeten gooien. 3 diepvries lades vol en nieuwe koelkast moeten kopen |o

Dat was tot zover proberen te bezuinigen.

Dat is echt helemaal poedersuiker, ben je in 1x alles kwijt plus een hoop geld voor een nieuwe. Hier zat het meeste gelukkig al in de nieuwe vriezer, maar deze was nog 'erbij' totdat de grote komt die boven moet komen en het overgezet kon worden. Nou ja nu niet meer dus, beginnen we de nieuwe (hij komt dinsdag hoorde ik net) met een schone lei. Elk nadeel.. :+

@Rebecca, diepvriesspul red het in een vriezer die je dicht houdt prima minstens 24 uur. Het was echter overduidelijk (we weten niet exact wanneer het misgegaan is) dat deze al een stukkie langer stilstond dan 24 uur, ik had de pizza's kunnen uitwringen zeg maar :r Doordat hij dus alleen nog als 'erbij' stond gebruikten we hem niet dagelijks meer en daardoor dus te laat ontdekt helaas.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:35

Balen alwiene! Dat is echt mega vervelend. Ik had het afgelopen winter. Gelukkig vroor het toen zo hard. Daarom deed Mn vriezer het niet meer :')

Ik heb zelf nu een Amerikaanse koelkast. En nog een normale koelkast ernaast met vriezer allebei. Vriezer in de schuur zit alleen nog maar frituur spul in en pizza's. En op zolder nog een kleine koelkast voor mijn man zijn bier als hij gaat gamen. :+

Nu nog bedenken wat ik met die tweede koelkast ga doen. Heb hem gekregen omdat mijn amerikaaanse erbij stopte. Nu bleek het iets super simpels te zijn dus nu teveel koelkasten.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:27

Ik spaar de zegeltjes van de plus. We zijn nog niet zo lang geleden verhuisd naar een huis met tuin en heb daarvoor mijn toen gespaarde zegelboekjes in geleverd en van dat bedrag een brabantia droogmolen gekocht. Ik had 42 boekjes van de plus gespaard in 4 jaar tijd.
Was natuurlijk nog een ruim.bedrag over en dat hebben we bij 4 nieuwe banden voor onze auto gedaan.

Ondertussen al weer lekker aan het sparen.