Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nelleke_

Berichten: 8072
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:21

Ja dat is bij ons ook alleen bij ons kunnen de vergunningen pas worden aangevraagd na de bestektekeningen want die heeft de gemeente nodig voor de uitgifte van de vergunning. Echter dat is pas na schetstekeningen, omgevingsvergunning goedkeuring etc. Daar gaat dan een dusdanig aantal weken overheen tussen aannemer en gemeente dat we dan al ons huis uit moeten. :+

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:59

Uuh ja dat ga je niet redden nee, dacht even dat je de vergunning al had, maar dat was meer de vergunning dat je bouwgrond hebt :=

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:19

_Nelleke_ schreef:
Whoeps was het topic even kwijt. Mooie plannen Delphi! Zou jij mij een pb-tje kunnen doen met de globale kosten. Wij gaan echt iets soortgelijks bouwen en ben benieuwd of onze kosten een beetje realistisch zijn. :)

Wij zijn nu een beetje aan het struggelen met waar we in de tussentijd kunnen wonen. Het perceel is zelf nog een weiland, wel met bouwvergunning, maar nog geen officieel adres omdat er nooit een woning heeft gestaan. Het verkrijgen van een vergunning voor een woonunit is dan ingewikkeld (en HEEL duur) in de betreffende gemeente. Dat is wel even een domper want we moeten 1 juli ons huidige huis uit. Huren is in deze omgeving niet echt een optie. (Omgeving Amsterdam)


Natuurlijk! Ik moet zo weg, maar ik ga er vanavond even goed voor zitten als ik terug ben!

Lisette1987

Berichten: 1515
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:48

Hier gaan de ontwikkelingen verder,
we zitten aangesloten op het riool, alle deuren zitten erin en kunnen dus op slot, en de meeste ramen zitten er ook al in!

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:19

Mooi Lisette, wij hebben ook deuren en ramen, maar nog geen aansluiting op het riool. Volgens mij moeten we dat zelf doen trouwens. DWZ de verbinding van het huis naar de straat moet nog gemaakt worden, kwestie van graven.... Volgende week gaat bij ons de aansluiting van electro naar water naar binnen, dat is nu een bouwaansluiting buiten. Daar zit dus een hele lange wachttijd op. En je moet daar dus 2 x voor betalen ook: één keer voor de bouwaansluitingen en dan hetzelfde bedrag voor het naar binnen trekken.

Lisette1987

Berichten: 1515
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:48

electra gaan ze bij ons ook mee bezig, en dan schiet het hier echt op.
dan moet er nog wat Spacwerk gebeuren, de onderkant van ons huis wordt wit gemaakt,
en dan nog parkeerplaats enz aan de voorkant..

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:27

Wanneer kunnen jullie erin Lisette?

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:38

Wij hebben geen riool :')

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:40

Wij hebben een prognose gekregen voor wanneer ze verwachten het af te hebben, namelijk voor de bouwvak :o

Lisette1987

Berichten: 1515
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:59

Ze verwachten eind maart, ligt een beetje aan de laatste nutsbedrijven

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:53

Fijn, dat schiet al op!

Wij gaan ook lekker!
Afbeelding
En iemand heeft al een favoriet plekje :))
Afbeelding

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:04

Bij ons gaat vanmiddag als het goed is, het dak erop! *\o/* *\o/* *\o/*

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:20

Super! Met zulk mooi weer erbij is bouwen heerlijk!
Bij jullie wordt ook hard doorgewerkt Goldie!

Rebel_Jits

Berichten: 5637
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:29

Een impressie van even geleden. Ondertussen de dozen opgeruimd, nog wat lampen opgehangen (Philips Hue <3 ) en vandaag is er een waterverzachter geplaatst.
Tuin komt tegen de zomer pas, dat is een modderpoel en ze moeten het nog egaliseren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:56

Afbeelding
Dak zit erop! (degene naast de ene met dakkapel)

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:42

Leuk *\o/* ik heb al even m'n dak, maar nog geen stenen muren, zo grappig dat verschil in manieren van bouwen :))

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:15

Dat viel mij ook al een keer op _O-

Afgelopen zaterdag bij een interieur winkel geweest en hun hebben ons goed geholpen met bepaalde keuzes! Het is nog even wachten op de prijs opgave, maar ben erg ongeduldig :Y)

Owwh, en ons appartement moet nog de verkoop in :')

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:23

Hoi! Mag ik ook mee kletsen?

Op dit moment wonen we in een “rijtjes-nieuwbouwwoning” uit 2012, projectbouw.

Afgelopen juli zijn we ingeloot voor een kavel waarop we een vrijstaande woning gaan bouwen, in eigen beheer, dus met een zelf gekozen aannemer! Hele andere koek dus dan 6/7 jaar geleden. In september start de bouw, maar ons huidige huis is per1-4 verkocht. Over 2 wkn krijgen we de sleutel van een zomerhuisje, waar we dus iig een jaar moeten overbruggen :=.

Op dit moment zijn we bezig met het uitkiezen van bakstenen en dakpannen. En ook met de keuken en badkamer zijn we al erg druk!
Laatst bijgewerkt door SuSem op 28-02-19 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SuSem

Berichten: 4647
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:27

Afbeelding

Dit is onze kavel, +- 470 m2, de bomen bij de rode pijl staan ook op onze kavel, maar die worden zsm gekapt. 20/3 is de overdracht bij de notaris!

Lindor92
Berichten: 7009
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:28

Welkom susem! Wat gaaf een vrijstaande kavel.
Wij doen hetzelfde maar dan een 2 op 1 kap.

Waarschijnlijk komt volgende week bij ons de kap erop!

Vorige week hebben we meubels gekocht. En badkamer staat ook vast. Keuken is ingemeten. Die komt begin mei. We willen begin juni erin zitten.
Zal binnenkort even foto's plaatsen.

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:56

Welkom SuSem! Het is hartstikke leuk. Wij doen hetzelfde. Alleen niet alleen eigen beheer maar geen aannemer en bouwen het dus zelf! (Naja vooral m'n vriend)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:03

SuSem schreef:
Hoi! Mag ik ook mee kletsen?

Op dit moment wonen we in een “rijtjes-nieuwbouwwoning” uit 2012, projectbouw.

Afgelopen juli zijn we ingeloot voor een kavel waarop we een vrijstaande woning gaan bouwen, in eigen beheer, dus met een zelf gekozen aannemer! Hele andere koek dus dan 6/7 jaar geleden. In september start de bouw, maar ons huidige huis is per1-4 verkocht. Over 2 wkn krijgen we de sleutel van een zomerhuisje, waar we dus iig een jaar moeten overbruggen :=.

Op dit moment zijn we bezig met het uitkiezen van bakstenen en dakpannen. En ook met de keuken en badkamer zijn we al erg druk!


Leuk! Spannende tijd gaan jullie tegemoet! Wij doen een beetje hetzelfde. Wij hebben ook een vrij kavel gekocht en zelf de architect en aannemer uitgekozen.
Wij moeten minimaal 9 maanden overbruggen en gaan a.s. donderdag onze woonunit zelf ophalen. Wij hebben een hoop gedoe gehad met de allereerste architect en het vergunningstraject. Gelukkig is nu eindelijk alles in orde, maar het heeft ons een jaar frustratie gekost.

Wij gaan ook per 1-4 uit ons huis. In de week van 25-3 start de bouw van onze woning. Volgens planning is de oplevering omstreeks eind november *\o/* Wij gaan bij de bouw zelf wonen.

Wat ons best tegen gevallen is zijn alle ''kleine'' dingen eromheen. Er stond nog een oud huis dat we zelf gesloopt hebben. Wij hebben zelf alle nutsvoorzieningen en het omleggen en aansluiten hiervan moeten regelen. Altijd de angst dat je iets belangrijks vergeet :')

Hier de stenen en dakpannen al uitgekozen en besteld, keuken staat al op afroep, vloer benedenverdieping staat op afroep, alleen de badkamer zijn we nog niet over uit.

Hebben jullie ook zelf naar jullie wens het huis en de indeling mogen ontwerpen? Zijn alle vergunningen al binnen?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:24

Bij ons is vorige week trouwens het hekwerk geplaats. Even wennen, maar een groot deel van het hekwerk laten we begroeien met klimop. Ik heb al 330 hogere klimopplanten besteld gisteren, die gaan we halen zodra de woonunit er ook staat en we water hebben daar. Hiermee gaan we de belangrijkste gedeeltes eerst doen. Daarna vullen we met kleine klimopjes de rest aan waarvan we het niet erg vinden dat het langer open is.
In principe is nu alles goed omheind, behalve voor het huis en de oprit.


Afbeelding

Deze zijde ligt langs een 60 km weg. Heel deze zijde gaan we laten begroeien met klimop. Het hogere deel hekwerk is straks de achtertuin. Even verderop verspringt het van 2 m naar 1.80 m. Die verspringing komt achter de schuur, zodat het straks niet meer opvalt.

Afbeelding

Dit is lager hekwerk van 1.30 m. Dit is de voorkant van de wei en dit ligt aan een rustig parralel wegje. Dit blijft wel gewoon open.

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:24

Jeetje heel ander gezicht zo :D 330 klimopplanten, succes met planten _O-

Ik woon sinds Augustus in een blokhut en slaap in een (normale) caravan en ik heb een buiten wc. Ik vind het goed te doen hoor :D En zoals m'n schoonvader zegt, dat houdt jullie een beetje knap :')

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:31

Delphi schreef:
Bij ons is vorige week trouwens het hekwerk geplaats. Even wennen, maar een groot deel van het hekwerk laten we begroeien met klimop. Ik heb al 330 hogere klimopplanten besteld gisteren, die gaan we halen zodra de woonunit er ook staat en we water hebben daar. Hiermee gaan we de belangrijkste gedeeltes eerst doen. Daarna vullen we met kleine klimopjes de rest aan waarvan we het niet erg vinden dat het langer open is.
In principe is nu alles goed omheind, behalve voor het huis en de oprit.


[ Afbeelding ]

Deze zijde ligt langs een 60 km weg. Heel deze zijde gaan we laten begroeien met klimop. Het hogere deel hekwerk is straks de achtertuin. Even verderop verspringt het van 2 m naar 1.80 m. Die verspringing komt achter de schuur, zodat het straks niet meer opvalt.

[ Afbeelding ]

Dit is lager hekwerk van 1.30 m. Dit is de voorkant van de wei en dit ligt aan een rustig parralel wegje. Dit blijft wel gewoon open.


Nondeju 330 klimopplanten planten, succes!
Wel een ontzettend mooi kavel zo! Ben Benieuwd hoe het er straks uitzien als alles mooi begroeid is.


Goldie schreef:
Jeetje heel ander gezicht zo :D 330 klimopplanten, succes met planten _O-

Ik woon sinds Augustus in een blokhut en slaap in een (normale) caravan en ik heb een buiten wc. Ik vind het goed te doen hoor :D En zoals m'n schoonvader zegt, dat houdt jullie een beetje knap :')

Haha leuke schoonvader! Had je t in de winter niet ontzettend koud?

Bij ons liggen sinds vorige week de vloerplaten, dus de volgende rekening is weer binnen :+. Heel benieuwd hoe snel t nu zal gaan!