Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Burtzle

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:21

Oké, mooi!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:07

hallo,
ik heb een huawei ascend g510, maar weet iemand die die telefoon ook heeft of je de lettertype kan veranderen? ik kan het namelijk nergens vinden.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:55

Ik heb een S4 mini. maar nu krijg ik sinds kort geen sms meldingen meer op het scherm. Ze komen wel binnen. Iemand een idee wat ik moet/kan veranderen

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:16

midori schreef:
Heb een vraagje!

Kent iemand de nokia lumia 920? Ik kan een bijna nieuwe voor 150 € kopen, is dat een goede prijs?

Die heeft mijn vriend. Perfect toestel met goede camera. Ik wil zelf altijd graag een wat aparter toestel, waar niet iedereen al mee loopt, daar voldoet hij ook aan.
Alleen is het niet meer het allernieuwste model, aangezien mijn vriend hem al ruim een jaar heeft.
Windows besturingssysteem is even wennen, maar wij vinden het juist superfijn werken als je het eenmaal door hebt. Alleen qua apps heb je nog steeds wel minder keuze, een aantal bestaat niet voor windows phone, of komen pas veel later uit.

Ik heb vandaag de lumia 520 binnengekregen. Dit is geen high end toestel zoals de 920, maar momenteel hadden ze geen model dat volledig naar mijn wens was, dus nu maar even deze als tussentoestelletje voor een jaartje en tegen die tijd hebben ze vast weer een hoop nieuws.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:18

Ik blijf zelf vast aan Apple... ik heb thuis alles van Apple en alles is met elkaar gesynchroniseerd.
Toen de 5S uitkwam ook geen seconde getwijfeld, top toestel :)

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:51

Hoi, omdat mijn huidige telefoon (Sony Ericsson Xperia) het zo langzamerhand opgeeft, ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Omdat ik verder totaal geen verstand heb van het huidige aanbod, wat goed is en wat niet, schakel ik graag wat hulp in :o .
Ik heb een sim only abbonement dus ben op zoek naar een los toestel. Heb weinig eisen; naast ermee bellen moet ik er normaal mee kunnen internetten, (whats)appen etc. en hij moet redelijke foto's kunnen maken. Ik wil er rond de 200 euro maximaal voor uitgeven, liefst natuurlijk wat minder :Y) .
Hopelijk hebben jullie adviezen en tips zodat ik me op een paar telefoons kan richten en hieruit een keuze kan maken. Alvast bedankt!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:28

Ik zou eens kijken naar de volgende modellen:
- Motorola Moto G 16GB
- Huawei Ascend G700
- Huawei Ascend G525
- HTC Desire 500

Als Windows Phone geen probleem is:
- Nokia Lumia 625
- HTC Windows Phone 8X 16GB

Wellicht kan je hiermee even vooruit.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 03:46

Bedankt voor de belsimpel tip.. Ik zit al bij tele2 dus het betreft sowieso een verlenging en geen nieuw abonnement, ze deden mij de 'aanbieding' met 100+ bijbetaling, belachelijk..... Mochten ze terugbellen ga ik zeker even vragen hoe dat zit :') en anders verleng ik gewoon via belsimpel..

Maar: Als jullie moesten kiezen tussen de Samsung Galaxy S3 of Samsung Galaxy S4 MINI.. Welke zou jullie voorkeur dan hebben en vooral waarom?? Puur en alleen op basis van het toestel dus niet prijsafhankelijk oid.. :)

Uiteraard heb ik zelf al online specificaties en vergelijkingen opgezocht maar ik kom er niet helemaal uit en zou graag jullie mening willen ;)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:18

Moest je zoveel bijbetalen vanwege 1 jaar contract?
De verschillen zijn wel aardig te noemen tussen de S4 mini en de S3. De S3 is wel stukje groter dan de S4 mini. Op papier sneller maar de S4 mini heeft iets mooier ontwerp en ligt beter in de hand.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:56

Quad, jij bent volgens mij wel up to date met je telefoon kennis :) Ik zoek voor mijn moeder een simpel toestel die weer even mee kan. Ze heeft nu een Samsung Galaxy Y, maar dat is echt een drama toestel (daar is ze zelf nu ook achter :D). Te weinig geheugen en haar apps lopen vast (en draaien soms niet eens meer op de oude versie van android) en beeldscherm is aan de kleine kant (heeft ze altijd haar leesbril nodig). Ze zoekt dus een iets beter toestel waar ze weer even mee kan doen. Eisen heeft ze verder niet, ze speelt er volgens mij alleen wordfeud op en zit op whatsapp.
Is de Samsung Galaxy SIII mini iets voor haar? Of is die alweer verouderd? Die kan ik voor 150 euro overkopen van iemand. Weer een Samsung lijkt me wel prettig, daar is ze nu aan gewend en heel technisch aangelegd is ze niet :o

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:54

Voor whatsapp en wordfeud is de s3 mini prima hoor. Is het toestel al oud?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:56

Een Galaxy S3 mini zou ik niet kopen voor 150,- als deze tweedehands is, normaal gezien reken je altijd 75%-80% van de huidige nieuwprijs (nu 180,- euro). Ouder dan een jaar zou ik er zelfs 60-65% neerleggen.
Komt erop neer dat je er rond de €130-€145,- maximaal er voor neer moet leggen.

Ik zou een Huawe Ascend G525 nemen, deze is iets groter dan de S3 mini, heeft hogere resolutie en de letters kan je ook groter maken. (instellingen -> weergave).

En deze is te koop nieuw vanaf €165,-.

Mijn moeder is ook een digibeet, wil wel graag dingen leren hoe ze werken maar iets nieuws is wel lastig. Ze had een Galaxy Ace, heeft nu een Chinese telefoon voor €90,- en doet er net zoveel mee als wat ze met de Ace kon doen, alleen alles gaat veel sneller en beter. :-)

Mijn keuze is dus, de S3 mini voor rond de €140,- tweedehands of de snellere Huawei Ascend G525 voor €165,- nieuw kopen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:49

Nee, een 2 jarig abonnement gewoon.. 8)7

Maar welke zou dan dus je voorkeur hebben? s3 of s4 mini?

Voor 150 zou ik geen 2e hands s3 mini overnemen nee.. Zeker niet als ze nieuw inderdaad 180 zijn zoals Quad zegt..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:03

Ik zou neigen naar de Galaxy S4 mini omdat deze er leuker uitziet dan het plastieken uiterlijk van de S3. Overigens niet vergeten dat je bij een Galaxy S4 nu €100,- cashback krijgt, tot en met 30 maart. Aangezien de Galaxy S5 maandag wordt aangekondigd en deze half maart in de verkoop gaat zou het ook een optie zijn misschien?

Welk abonnement specificatie gaat het overigens om?

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:14

Ik zou even wachten tot de S5 er is. Wieweet wordt de S4 goedkoper ;)

mcjvJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:17

Ik heb nu de S4 een tijdje in een bezit en wat een geweldig toestel is dit zeg! Helaas voor mij wel een klein beetje aan de grote kant omdat ik relatief kleine handen heb maar verder valt er helemaal niks aan te klagen!

Zeker een aanrader!! :j

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:21

Mijn huidige abonnement verloopt 2 april dus daar kan ik niet op wachten gok iki, minimaal een maand van te voren moet je geloof ik doorgegeven hebben wat je er mee wilt..
100,- cash back zal je waarschijnlijk niet krijgen als je de s4 (gewoon of mini) bij een abonnement krijgt..Of ook? Anders zou ik dus de gewone s4 dus los moeten kopen en dan een sim only? Hmm nou dat weet ik niet, dat wordt me dan te duur hoor.. Ben ik nog 350/400 euro kwijt voor het toestel los, dat budget heb ik niet....

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:37

Nee hoor je abo loopt gewoon door en is dan per maand opzegbaar!
Dus je heb nog tijd zat!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:46

Abonnement loopt gewoon door als je niks doorgeeft of niet verlengt klopt. Houdt er wel rekening mee of je niet een of andere actie hebt wat 24 maanden geldig is waardoor je de 25e maand en verder stuk meer betaald.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:50

Ik ga inderdaad meer betalen dan. Dus daar heb ik eigenlijk geen zin in (ook al is het maar een paar euro..). Vandaar dat ik liever gewoon voor die tijd iets anders heb afgesproken. Maar ook al liep het voor dezelfde prijs door dan nog heb ik steeds geen geld om een los S4 toestel te kopen ;) En mijn huidige toestel is wel hard aan vervanging toe dus wil ook geen maanden meer wachten. :)

Krijg je bij een abonnement ook die 100 cash back of niet dat iemand weet..? Dan zou ik +- 70 moeten bijbetalen eenmalig.. Als de S4 echt zoveel beter is dan de S3 zou dat misschien te overwegen zijn. Maar of die verschillen echt zo groot zijn..?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:57

Ja, cashback geldt ook op nieuwe abonnementen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:58

Ja dus niet als ik bij dezelfde provider verleng/blijf? Alleen als ik volledig nieuw afsluit?

Sorry hoor maar ik ben er echt niet in thuis... :o

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:14

Bij verlenging ook. ;)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:55

Nogmaals bedankt voor je/jullie hulp en advies! :D

Het is uiteindelijk toch de 'gewone' S4 geworden!
Had via coolblue een aanbieding gezien, 1000mb, 100min/sms voor 22,- en het toestel voor 106.
En dan die 100 cashback via samsung, dus maar 6 euro voor de telefoon.

Dan was het kiezen tussen de S3/S4mini gratis toestel met 500mb/100min voor 20,- p/m
Of de S4 voor 6,- met 1000mb/100min voor 22,- p/m

Nou dan was de keuze toch vrij makkelijk met dubbele MB's voor 2 euro per maand extra en uit het rijtje het nieuwste/beste toestel. :)
Tele2 gebeld om te zeggen dat ik die aanbieding heb gezien en wil hebben (bij hun zelf op de site kost het toestel nog eens bijna 160) en toen hebben ze me het toestel zelfs nog voor 100,- gegeven ;)
Helemaal top dus!!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:33

Ook ik weet niet zo goed wat te doen, Heb nu een simonly abbonement. 13 euro voor 50 mb en 200 minuten. Bevalt prima dus wel denk ik een los toestel kopen die rond de 200 euro kost.
Wil graag bij samsung blijven. Heb nu een S3 mini welke erg goed bevalt maar zit een flinke barst in. Om deze te laten maken ben ik bijna net zo veel kwijt als een nieuwe (welke niet meer in de handel zijn volgens de samsung verkoper)
Wat raden jullie aan?