Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Pashon schreef:anders ik wel... word echt niet goed van dat wachten druk wel tig keer per seconde op mijn telefoon of ik een oproep gemist heb ofzo.. hoop het echt, jeetje ben echt gigantisch aan het stressen omdat ik niet wil dat ook dit huisje aan onze neus voorbij gaat.
. Zijn ook grote stappen en je verheugt je er op en dan komt het ineens heel dichtbij en dan ik het ook meteen hartstikke eng, wil ik dit wel...?
Snap dat je gevoel heen-en-weer gaat, het is ook een hele stap!
Had het super thuis hoor, met het voor jezelf een plekje hebben is heerlijk! 

Het is ook idd écht helemaal af...Gek hè, dat onze naaste buren dat juist niet willen 
Echt geweldig gelopen, had op een gegeven moment de keuze uit 3 scholen, waarvan 2 in Rotterdam, dus de keuze was snel gemaakt
Nu ik op mezelf woon, woon ik er nog steeds maar 5 minuten fietsen vandaan, echt heerlijk om zo dichtbij school te wonen
En groep 6 vind ik geweldig, had ik nooit op durven hopen! Welke groep doe jij nu?
Schijnt toch anders te zijn. Attitude schreef:Als je in NL werkt dan kan je de rente gewoon aftrekken.
. Als je in Nederland nog een bron van inkomen hebt, kan je opteren voor binnenlandse belastingplicht in Nederland. En dán kan je ook hypotheekrente aftrekken. Opteren voor binnenlandse belastingplicht is alleen niet altijd voordelig. Het is een ingewikkelde materie. veerledec schreef:Attitude schreef:Als je in NL werkt dan kan je de rente gewoon aftrekken.
Nee, zo simpel werkt het niet hoor. Als je in Nederland nog een bron van inkomen hebt, kan je opteren voor binnenlandse belastingplicht in Nederland. En dán kan je ook hypotheekrente aftrekken. Opteren voor binnenlandse belastingplicht is alleen niet altijd voordelig. Het is een ingewikkelde materie.
Attitude schreef:veerledec schreef:Nee, zo simpel werkt het niet hoor. Als je in Nederland nog een bron van inkomen hebt, kan je opteren voor binnenlandse belastingplicht in Nederland. En dán kan je ook hypotheekrente aftrekken. Opteren voor binnenlandse belastingplicht is alleen niet altijd voordelig. Het is een ingewikkelde materie.
In dit geval wel.![]()
Want zolang je in nederland je afdrachten doet heb je recht op je rente aftrek van de nederlandse belastingdienst.
. Kiezen voor binnenlandse belastingplicht heeft dus voordelen, maar kan ook nadelen hebben. Dat moet je per geval beoordelen.