Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 20:43

Eef_Bam schreef:
Ipsilonka schreef:
Ik ga dat ook opzoeken, beneden heb ik warm water uit de cooker. En met doucen wacht ik dan wel ff.

Je weet dat een Qooker ontzettend veel stroom verbruikt? Die houdt het water nog warmer dan je cv. Kan je beter de qooker uitzetten :+ .

Die gebruikt niet zoveel hoor. Niet in vergelijking van pannen water aan de kook brengen op inductie en met de waterkoker voor thee.

Eef_Bam

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:38

Even snel googlen geeft 511 kwh per jaar voor een Qooker met een gezin van 3 personen, dat vind je niet veel?
Een waterkoker is veel zuiniger, die gebruikt veel stroom maar maar heel kort. Een qooker houdt 24/7 water op temperatuur.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 21:55

Eef_Bam schreef:
Even snel googlen geeft 511 kwh per jaar voor een Qooker met een gezin van 3 personen, dat vind je niet veel?
Een waterkoker is veel zuiniger, die gebruikt veel stroom maar maar heel kort. Een qooker houdt 24/7 water op temperatuur.

:wow: mijn jaarverbruik is zo'n 700kwh

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:04

Eef_Bam schreef:

Het ligt er wel aan hoe lang de leiding voor warm water is. Onze cv hangt op zolder en het duurde vrij lang voor we warm water hadden, maar de VV sloeg dus wel elke keer aan daarvoor. Nu we een Qooker hebben, verbruiken we wat meer energie, maar minder gas. Dat is wel een goede afweging om te maken en voor sommigen dus een goede besparing. (Wij hebben de warm water leiding nu dus niet meer nodig).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:15

Waarom wordt hier elektra zo vaak 'energie' genoemd? Gas en elektriciteit zijn beide energie.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:22

tamary schreef:
Eef_Bam schreef:

:wow: mijn jaarverbruik is zo'n 700kwh

Nee joh! Dat jassen wij er in 2 maanden al doorheen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:45

Voor electriciteit heb ik genoeg zonnepanelen. Dus daar ben ik niet zo mee bezig eigenlijk.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 23:24

Maris schreef:
zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/7JP3m3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is bij ons alleen de cv ketel, terwijl de kachel nog niet aan heeft gestaan. We gaan dus eens uitzoeken hoe we de instellingen kunnen veranderen van de ketel.

Dit is dus waarschijnlijk om het water warm te houden toch ?

Ja dat was ook mijn vermoeden. Vanmiddag de stand en temperatuur van de ketel aangepast. Nu warmt hij niet meer elk uur op. 2 pieken vanwege douchen en de lagere piek daarna is omdat mijn dochter in bad is geweest.
Afbeelding

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 00:33

Vandaag in gesprek geweest met mijn huurbaas (particuliere huur) m.b.t. dubbelglas. Zij zegt dat dat alleen geldt voor woningbouwverenigingen, ik meen dat dat ook voor particulier verhuurde woningen geldt. Als ik het opzoek is het antwoord mij niet helemaal duidelijk. Heeft iemand hier voor mij toevallif het juiste antwoord? -O-

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:32

ik begrijp je vraag niet Xyris, wat geldt alleen voor woingbouwvereningen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:37

Xyris schreef:
Vandaag in gesprek geweest met mijn huurbaas (particuliere huur) m.b.t. dubbelglas. Zij zegt dat dat alleen geldt voor woningbouwverenigingen, ik meen dat dat ook voor particulier verhuurde woningen geldt. Als ik het opzoek is het antwoord mij niet helemaal duidelijk. Heeft iemand hier voor mij toevallif het juiste antwoord? -O-

Dubbelglas is geen verplichting in Nl. Gaat niet om particulier of woningbouw trouwens meestal, maar om sociale huur of niet. Sociale huur gaat op huurprijs.

Ze zijn wel bezig om enkel glas een gebrek te maken, maar nu kan je als huurder alleen vragen of ze het willen vervangen, hoeft niet. En is ook nog geen reden voor tijdelijke huurverlaging. Dus je hebt er nog niks aan. Ik zit ook nog met enkel glas gedeeltelijk en woningbouw die geen plannen heeft om het te vervangen voorlopig.

Het enige nadeel is dat woningbouwverenigingen afspraken maken met bijvoorbeeld de Woonbond, particulieren niet. Dus sommige woningbouwverenigingen hebben wel afgesproken in januari te gaan beginnen met verduurzamen. Particuliere verhuurders niet. Maar als het een gebrek wordt kom je wel bij regelgeving uit.

https://www.woonbond.nl/nieuws/enkelgla ... ing%20komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:27

zonnebloem18 schreef:
[ [url=m/7JP3m3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is bij ons alleen de cv ketel, terwijl de kachel nog niet aan heeft gestaan. We gaan dus eens uitzoeken hoe we de instellingen kunnen veranderen van de ketel.

Ik heb bij mijn nieuwe ketel, de ketel 'uitgezet'. Dus alleen opwarmen als ik hem gebruik, mijn verbruik momenteel:
Afbeelding
Dat was douchen vandaag.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:18

Ik kreeg vanmorgen een mail van Eneco dat tussen half en eind november de 190 euro op mijn rekening wordt gestort en zo ook voor december maar kan nog steeds geen tussenstand zien :n

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:22

Was gister op radar een stuk over de energiemaatschappijen.. blij werd je er niet van!

Onze slimme meter is nu een jaar stuk, dus geef maandelijks de meterstanden door aan oxxio zodat app een beetje inzicht geeft. Maar inmiddels duurt het al 2 weken en is mijn bericht nog niet gelezen, schiet lekker op

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:34

die ketel moet ik ook nog naar kijken.

Ik kreeg wel weer een melding van vdbron dat mijn maandbedrag naar beneden kon. Maar 5 euro, maar toch weer 5euro minder. Ben al van 370e nu naar 265 gegaan als advies (maar ik laat hem voorlopig lekker staan)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:52

Het wordt al met al nog erger nu er een olieboycot bij komt. Transport wordt ook onbetaalbar en daarmee ook de winkelprijzen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:02

Olieboycot :o?
Dat heb ik gemist, vertel!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:11

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:12

Wij hebben dus spijtig genoeg nog een diesel
Auto. Staat op het lijstje om in te ruilen, maar ja. Dat kost veel geld.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:14

Oke, niet meegekregen!
We wachten het af, meer kunnen we toch niet doen vrees ik.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:17

DiantaM schreef:

En wie wil er dan nog een diesel hebben. Dus de verkoopprijs gaat ook nog eens naar beneden. Zeker wanneer er maatregelen komen als een autoloze zondag en avondklok voor dieselauto's

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:25

Loretta schreef:
DiantaM schreef:

En wie wil er dan nog een diesel hebben. Dus de verkoopprijs gaat ook nog eens naar beneden. Zeker wanneer er maatregelen komen als een autoloze zondag en avondklok voor dieselauto's

Jep klopt. Nu hadden we sowieso in ons hoofd om hem op te rijden. Maar als de diesel onbetaalbaar wordt is dat geen optie.
Dus dat is inderdaad ruk.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:44

Loretta schreef:
DiantaM schreef:

Ze sporen lang niet 8)7

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:47

Ik heb de autoloze zondag meegemaakt en moet zeggen dat het wel heel apart is om op de A2 te rolschaatsen als kind :j maar dit is geheel offtopic.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:57

Ik vraag me af hoe ze dat willen handhaven :+