Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:04

Energielabel gaat over isolatie en niet over kierafdichting. Ook telt bijvoorbeeld zonnepanelen en of warmtepomp zwaar mee, net als zonwering voor de zomer. Wij hebben laatst huis gezien met nog deels enkel glas, paar zonnepanelen, overig beperkt geïsoleerd en wel een B label. Zaten zo weinig radiatoren in de woonkamer en keuken dat je het nooit warm kan krijgen in de winter. Zat volgens verkoper sfeerhaard in, wij denken dat je die heel hard nodig hebt om het enigszins warm te krijgen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:31

Energielabel is ook veranderd. De nieuwe labels zijn anders dan de oude van voor 1 januari 2021. Ons oude huis kreeg onder het oude label een B label. Dat had hij nu niet meer gekregen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:57

Ja, uiteraard is naar het hele plaatje kijken qua label/energie wel handig. Ik ben blij dat we toch naar de woning zijn gaan kijken. Het heeft me doen beseffen dat ik gewoon top woon nu

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:57

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:08

Wat een bedragen :oo

De "goedkopere" heeft minder perceel maar meer woonoppervlak lijkt?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:20

mwah t scheelt 11.000...
puntje bij paaltje kunnen ze voor hetzelfde geld weggaan.

de 1 staat iets langer te koop. Misschien heeft de duurdere zich gebaseerd op het aantal aanmeldingen van de eerste?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:25

Jongens, ik ben ongetwijfeld een beetje simpel, maar het lukt me niet om foto's te plaatsen hier. Jammer, wilde graag een paar foto's met jullie delen, kijken of jullie ook vinden dat het veel verschil maakt.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:50

chevax schreef:
Jongens, ik ben ongetwijfeld een beetje simpel, maar het lukt me niet om foto's te plaatsen hier. Jammer, wilde graag een paar foto's met jullie delen, kijken of jullie ook vinden dat het veel verschil maakt.

Onderaan de balk waar je een reactie typt staat er de knop 'voeg foto's toe'. Je kan dan een bestand uploaden van je telefoon of computer (de foto). Zodra die geüpload is zie je een lijstje met afbeeldingen. Je kan dan klikken op de afbeelding die je graag wilt plaatsen. :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:55

Yipee schreef:
chevax schreef:

Onderaan de balk waar je een reactie typt staat er de knop 'voeg foto's toe'. Je kan dan een bestand uploaden van je telefoon of computer (de foto). Zodra die geüpload is zie je een lijstje met afbeeldingen. Je kan dan klikken op de afbeelding die je graag wilt plaatsen. :)

En die knop zie ik dus niet... Ik heb al vanalles geprobeerd, andere browser oa, maar helaas. Iemand een schermafbeelding van hoe het er dan bij jullie uitziet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:57

Heb je bokt 4 of bokt 5? Bij bokt 4 staat inderdaad geen foto toevoegen knop

Bokt 4

Afbeelding

Bokt 5

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:01

Huh, hoe kan je nou een "andere" Bokt hebben?

Zie je het ook niet staan als je op Nieuw antwoord klikt?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:03

Bedankt voor je hulp, Karuna. Dat is dus het probleem: Bokt 4. Maar uhm... (ik voel me zo dom), hoe kom ik aan Bokt 5? Het is toch gewoon een browser, geen app? In ieder geval heb ik enthousiast foto's verzameld om hier te plaatsen, maar ik moet even selecteren. Als ik van alle ruimtes 1 foto wil plaatsen, zit ik al aan 15. En dat is niet de bedoeling.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:08

Bokt 4 en 5 kun je instellen in je profiel. Als je rechts boven op je naam duwt krijg je een lijstje waar je oa je onderschrift kunt instellen maar ook de optie instellingen. Daar heb je de keuze bokt 4 bokt 5 bokt office. Als je daar bokt 5 kiest en dan bevestigen verandert ook je pagina uiterlijk. Ipv de opties links heb je tabbladen boven. Dan kun je daarna fotos toevoegen.

Kies je fotos uploaden en dan onder je invulvak verschijnt een lijstje met je fotos.

Ik heb zelf bokt 4 (fijner en rustiger leesbaar) en wissel naar bokt 5 als ik fotos wil plaatsen en weer terug

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:10

Kiezen voor plaats een nieuw antwoord links onderaan..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:12

MarjanB schreef:
Kiezen voor plaats een nieuw antwoord links onderaan..

Nee, het probleem zat 'm in wat Karuna uitlegde.

*edit* Ik dacht dat het probleem nu was opgelost, maar dus niet. Ik heb inmiddels tig keer foto's geupload, zie ze ook allemaal staan als ik het bericht schrijf, maar als ik op voorbeeld klik, staat er eentje. Is dit een probleem wat meer mensen op Mac hebben?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:33

Gelukt! Dezelfde hoek van de woonkamer van het hoofdgebouw, maar bij de eerste foto is het te donker en zie je niet dat het een lichte, hoge ruimte is en op de tweede foto zie je dat imo veel beter. En één foto zal het verschil niet maken, maar als je alle foto's van het huis ziet, dan is het een wereld van verschil.

Met dank aan Karuna *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:37

De keuken en badkamer van de hoofdwoning zijn wat gedateerd, maar nog prima om te gebruiken en in te wonen. Alleen kan ik me voorstellen dat nieuwe bewoners er een nieuwe woonkeuken in zetten en de ene badkamer aanpassen.
De foto's staan een beetje door elkaar (maar het is al eel wat dat het me is gelukt). Je ziet op de foto's de voorzijde, de woonkeuken, het slaapgedeelte van het appartement, delen van de woonkamer boven, woonkamer appartement, deel van de badkamer appartement en de badkamer boven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:47

chevax schreef:
Gelukt! Dezelfde hoek van de woonkamer van het hoofdgebouw, maar bij de eerste foto is het te donker en zie je niet dat het een lichte, hoge ruimte is en op de tweede foto zie je dat imo veel beter. En één foto zal het verschil niet maken, maar als je alle foto's van het huis ziet, dan is het een wereld van verschil.

Veel beter. Ik heb beelden gezocht voor publicaties en belichting of hoek van een foto kan zo sfeer bepalend zijn. En dan moet de eerste ook nog gelijk goed zijn zodat het het juiste gevoel opwekt voor de rest. Als je die mist kijken mensen al snel negatiever. Als je daar niet in getraind bent, ben je je daar vaak niet van bewust. Kan me voorstellen dat je blij bent.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:02

Sybelle schreef:
chevax schreef:

Veel beter. Ik heb beelden gezocht voor publicaties en belichting of hoek van een foto kan zo sfeer bepalend zijn. En dan moet de eerste ook nog gelijk goed zijn zodat het het juiste gevoel opwekt voor de rest. Als je die mist kijken mensen al snel negatiever. Als je daar niet in getraind bent, ben je je daar vaak niet van bewust. Kan me voorstellen dat je blij bent.

Het stomme is nu net dat ik voor mijn photoshoots en video’s regel en regisseer. Nu nam ik me voor om eens niet met m’n werk-oog te kijken, maar te vertrouwen op wat de makelaar deed. Om eens niet lastig te zijn en gewoon te vertrouwen op zijn ervaring. Dat was dus een misrekening.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:55

Wat een verschil Chevax

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:57

Stuk beter deze fotos.die doen je huis heel wat beter uitkomen,
En fijn dat het gelukt is de fotos te plaatsen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:58

Hoe staat het met jouw huis Karuna? Je had pas kijkers toch?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:01

Mijn huis is al weken verkocht. Het is nu wachten op de overdracht die op zijn vroegst pas begin december kan. Dat ging heel rap zonder makelaar en een bod zonder voorbehoud, twee dagen nadat ik het besluit genomen had was het bod vanuit het niks in de mail. ze zijn daarna nog wel wezen kijken. Maar meer om te zien wat er nog gedaan moest worden. Ergens eind deze week of over 3 weken taxatie mensjes over de vloer.

Ik kan hopelijk wel eerder terecht aan de andere kant, zodat mijn spullen alvast over kunnen. Maar daar is het ook heel traag. :+

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:23

karuna schreef:
Mijn huis is al weken verkocht. Het is nu wachten op de overdracht die op zijn vroegst pas begin december kan. Dat ging heel rap zonder makelaar en een bod zonder voorbehoud, twee dagen nadat ik het besluit genomen had was het bod vanuit het niks in de mail. ze zijn daarna nog wel wezen kijken. Maar meer om te zien wat er nog gedaan moest worden. Ergens eind deze week of over 3 weken taxatie mensjes over de vloer.

Ik kan hopelijk wel eerder terecht aan de andere kant, zodat mijn spullen alvast over kunnen. Maar daar is het ook heel traag. :+

Dat is dan misschien wel traag, maar je verkoop liep als een speer, als ik het zo lees! Daar kan iedereen maar van dromen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:04

Iets te snel eigenlijk. :+ Ik kreeg niet eens goed de tijd om aan het idee te wennen. En mochten deze kopers het alsnog niet redden. Dan hebben ze 10% te betalen }> (Leuke extra voor verbouwwensen :)) ) en heb ik nu in ieder geval zeker een starter die zonder voorbehoud hetzelfde bod wil doen en wacht tot het echt helemaal verkocht is voor ze verder gaan zoeken en nog een rijtje geintereseerde starters zonder makelaar. Bizar gewoon. :wow: