Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:27

Mijn auto is gewoon basis verzekerd en niet de jongste meer, maar zou voor diefstal zeker nog geliefd kunnen zijn. Hij is in nette staat, prima in orde technisch en (helaas voor mij) heel erg bruikbaar. En zeker in Frankrijk bijvoorbeeld makkelijk door te verkopen, daar is altijd vraag naar dat type voertuig.

Ik heb zonet nog 2 extra shiften in prikcentrum kunnen inplannen voor oktober :D Dat maakt 20u op het einde van de maand. Komt ongeveer overeen met een maandje stalgeld, vind ik wel fijn zo. Voorlopig is er sprake dat we tot en met december regelmatig gaan blijven prikken, wie weet zelfs tot begin 2022. Ga er weer flink bovenop zitten en zoveel mogelijk shiften meepikken als het kan. Heb nog vrije dagen over, wie weet pak ik die op om dan eens een dubbele shift te draaien.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:36

Lekker Varekaj!

Ik heb heel klein mijn verjaardag gevierd en geld gekregen van de meeste mensen. Scheelt mij weer enorm veel! En €100 Epplejeck cadeaubon van mijn vader gekregen :o Wil hem goed besteden en geen impulsaankopen doen, dus even goed nadenken wat ik écht nodig heb!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 14:57

Nog van harte Ghostattack!
@Varekaj fijn! Ik denk dat het prikken ook nog wel even aanhoudt...

Net voor maar liefst 4,32 boodschappen gedaan :') moet erg zuinig van mezelf doen want ik heb nog wat stukken kunnen opspeuren voor een servies wat ik aan het completeren ben. En wil niet aan mijn spaarrekening komen. Dat betekent voor de komende 8 dagen 5 Euro per dag beschikbaar voor eten / drinken / benzine / hond / etc :+

**surprise** vond nog 20 Euro in mijn portemonnee :+ :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:54

Dat zijn de leukere vondsten :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 18:04

Krijg nu de neiging mijn hele huis door te spitten hahaha.

Fitzroy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:27

Haha, zo vond ik pas een tientje in een rijbroek. Zulk leuk geld :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:49

Heerlijk is dat! Ik had bij mijn oude telefoon een donker hoesje. Lesgeld stop ik er vaak achter. Om wat voor reden ook, tijden niet gedaan en ineens deed ik hem open..€80,-!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 08:59

Vorige week was er een leuke docu op NPO over de FIRE beweging.
Voor de mensen die dat ook interessant vinden, dit is de link: https://www.npo3.nl/30-en-nooit-meer-we ... W_05148011

Die mevrouw met d'r kameel _/-\o_

En inderdaad, leuk is dat he, als je onverwacht ergens wat geld terugvindt! Zo heb ik een opbergplekje waar ik wel eens wat contant geld in leg na een verjaardag bv.. En regelmatig vergeet ik dat weer. Altijd leuk als ik er dan ineens wat bij wil leggen en nog een paar honderd euro tegen kom :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:13

Tot je nog bonnen in guldens tegen komt :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-21 11:04

Ja de FIRE beweging vind ik inspirerend! Helaas ben ik geen 30 meer :P

Hahaha Fitzroy dat is erg he. Had ik paar jaar terug toen ik ging verhuizen voelde me toen echt oud :+

Krijg ook nog milieu- en rioolbelasting terug omdat ik nu een één-persoonshuishouding heb. Zag net melding in mijn mailbox. Ook weer 64 Euro. Wordt nog een woeste maand oktober :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 11:41

Mijn vriend vond zo vorig jaar stomverbaasd ook een paar honderd euro terug in zijn lade van onze dressoir. Was nog verjaardagsgeld en van oudejaar, hij stopt dat steeds allemaal samen (hij verjaart namelijk rond die periode). Hij had altijd gedacht dat die enveloppe allang leeg was. Ik heb ervan mogen meegenieten, want we zijn er een keer lekker uitgebreid van gaan eten :Y)

Hij is altijd diegene met dat soort meevallers. Uit eten en een fles wijn die ze vergeten in te tikken? Uiteraard als hij trakteert. Nieuwe spijkerbroeken kopen in een actie? Ik verwed er mijn hoofd op dat hij de duurste aan -50 krijgt ipv de goedkoopste. Kilometers vergoedt krijgen van het werk? Hij krijgt meer terug dan wat de auto werkelijk verbruikt heeft.

Al had ik vorige week ook 20€ die plots opdook in mijn handtas hoor.

Prikcentrum gaat al zeker door tot eind december, aan 3-4 dagen/week. Ik ga wat verlof inplannen denk ik, kan ik lekker 2x cashen op die dagen :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 14:57

Als er in de horeca iets niet op onze bon staat ga ik wel terug.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:04

Nou ik heb toch ook wat meevallers.
Ondanks dat ik heel slecht betaald krijg op mijn nieuwe werk, krijg ik wel regelmatig over de tht datum voer wat gewoon nog in prima te gebruiken is, waardoor mijn katten en vogels nu al een poosje gratis kunnen eten. En laatst nog kapot vogelspeelgoed dat niet meer verkocht kon worden, mijn vogels slopen het toch wel dus die zullen er veel plezier van hebben :j
Al die spullen gaan anders de kliko in, had laatst zelfs te veel voer gekregen, van wel echt een prima merk, dus dat heb ik weggeven aan iemand die even krap zat, vind in de kliko gooien sowieso echt zonde, op deze manier is het win win :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:23

Faelynn schreef:
Nou ik heb toch ook wat meevallers.
Ondanks dat ik heel slecht betaald krijg op mijn nieuwe werk, krijg ik wel regelmatig over de tht datum voer wat gewoon nog in prima te gebruiken is, waardoor mijn katten en vogels nu al een poosje gratis kunnen eten. En laatst nog kapot vogelspeelgoed dat niet meer verkocht kon worden, mijn vogels slopen het toch wel dus die zullen er veel plezier van hebben :j
Al die spullen gaan anders de kliko in, had laatst zelfs te veel voer gekregen, van wel echt een prima merk, dus dat heb ik weggeven aan iemand die even krap zat, vind in de kliko gooien sowieso echt zonde, op deze manier is het win win :D

Inderdaad, ik heb 19 jaar in de diervoederfabriek gewerkt. Voer van een half jaar over datum kun je gerust voeren, zolang het maar goed droog staat

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:29

VanHuisUit schreef:
Ja de FIRE beweging vind ik inspirerend! Helaas ben ik geen 30 meer :P

Hahaha Fitzroy dat is erg he. Had ik paar jaar terug toen ik ging verhuizen voelde me toen echt oud :+

Krijg ook nog milieu- en rioolbelasting terug omdat ik nu een één-persoonshuishouding heb. Zag net melding in mijn mailbox. Ook weer 64 Euro. Wordt nog een woeste maand oktober :))

Ik heb dat programma ook bekeken, zeer interessant.

Ik doe ook actief mee aan enquêtes, die ook uitbetalen op paypal.
Heb ik laten uitbetalen, zijn geen grote bedragen. Maar vanmorgen 2 brood pakketen van bij besteld bij toogoodtoogo. Heb wel voor 3 weken brood en bolletjes. 2 lekkere appeltaarten. En wat crosaintjes.
Dirk heeft peultjes in de reclame, 500 gram 0.49 cent. donderdag komt onze nieuwe vriezer. Dan maar even een paar kilo halen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:36

Ik kom me hier ook graag melden. Sparen is voor mij heel belangrijk, en wij doen liefst zo min mogelijk mee aan het materialisme.
We werken om te leven, niet andersom. Uit eten gaan of stappen doen we niet, we gaan liever de natuur in. Dat schijnt een hele goede besparing te zijn ;)

De docu die hierboven gedeeld werd gaan wij deze week nog even een keer terugkijken. Zeer interessant en ik gok dat wij voor een groot deel al wel binnen dat plaatje passen al wil ik er geen label op plakken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:37

Hier ook geen 30 meer, maar met je 40e FIRE zijn vind ik ook prima :D

Bij de Lidl had ik vandaag ook weer wat leuke meevallers; een hoop ‘verspil mij niet’ producten in de schappen voor 25 cent.. Grissini <3 , snacks, curry dozen en een aantal potjes tonijn voor mijn ouders. In de vriezer liggen nog wat broden en witte bolletjes voor 25 cent, van een paar weken geleden. Ik was nu 20 euro kwijt aan boodschappen waar we zeker een week met ons tweeën van kunnen eten :))

Welkom Judith!
Klinkt herkenbaar, wij worden ook juist blij van een wandeling in de natuur in plaats van uiteten.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:44

Ik moet alleen dat systeem in de supermarkten hier nog in de gaten gaan krijgen. Hier zit wel een Lidl een dorp verder, maar die kwaliteit was echt om te janken. Daar ga ik gewoon niet naar terug. Maar bij de andere 2 winkels, Atac en SuperU, heb ik nog niks gezien van op-datum dingen.
Eens in de zoveel tijd gaan we groot inkopen doen bij Carrefour, een half uurtje rijden hier vandaan.

Toogoodtogo hebben ze hier ook, maar helaas niet zo actief als in NL. En we wonen in de middle of nowhere, ook lastig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:16

Toogoodtogo zou ik eens moeten bekijken, denk wel dat het bij ons in de buurt interessant kan zijn.

Poes, wij melden zoiets meestal ook wel. Tenzij de service echt barslecht is en we bijvoorbeeld 5x tijdens het hoofdgerecht moeten vragen waar de bestelde wijn blijft. Als je hem dan vergeet aan te rekenen, dat is dan jammer maar helaas.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:47

FIRE heeft natuurlijk niks te maken met een bepaalde leeftijd. Dat is een levenswijze. Je kunt ook met 50 FIRE gaan, of eerder FI bereiken, of light fire doen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:00

wow ik heb zojuist is even lekker bespaard.
Had lang geleden een wasbak gekocht voor de keuken en kreeg recentelijk een mailtje of ik een review wou schrijven, daar zou ik dan een bol cadeaukaart van €20 euro voor krijgen, dus ik dacht daar zullen wel weer wat kleine lettertjes aan vast zitten, maar vind reviews zelf ook altijd prettig om te lezen dus vond het sowieso netjes om er een te schrijven.
En ja hoor, kreeg zojuist netjes een cadeaukaart van €20,- zonder gekke voorwaarden. Wou nog heel graag een koptelefoon om muziek te luisteren op de fiets naar werk, maar omdat ik het gewoon niet zo breed heb vond ik dat een onnodige luxe uitgave. Zojuist besloten mezelf te verwennen met deze cadeaubon ipv er iets "nuttigs"van te kopen en een koptelefoon aan te schaffen rond die prijs, moest €3,- zelf bij betalen en daarvoor word hij ook nog eens thuisbezorgd *\o/* ben er nu al helemaal happy mee haha :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:11

Oké ik vind de docu van hierboven echt heel slecht... totaal geen diepgang en een aantal hadden van huis uit al een redelijke voorsprong.
Ik had er echt meer van verwacht.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:27

Inderdaad.
En over de ethische aspecten van beleggen wordt niets gezegd.
Geld werkt niet, dat zijn mensen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:30

Ik snap sowieso niets van die docu. Vind het te weinig diepgang en inhoud hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:38

Het is ook niet mogelijk om echt diep in te gaan op zo'n onderwerp in een uurtje tijd. Ik vond het vooral leuk om te zien hoe ze allemaal een totaal andere manier hadden om naar FIRE toe te werken.
Volgens mij waren er juist weinig (ik kan me er geen herinneren) die van huis uit alles hebben meegekregen. Erg knap juist als je uit zo'n arm gezin komt, bij de voedselbank hebt gelopen, en dan zoiets weet op te bouwen in zo'n korte tijd!