Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:09

Wat een prachtige kleur blauw hierboven!

Liekec, bij Doe-het-zelf dump in Goirle hebben ze vaak prachtige tafelbladen voor fatsoenlijke prijzen.
Voor het onderstel (goed betaalbaar!!) zou je contact op kunnen nemen met Vincent: https://www.facebook.com/10002857545229 ... 23&sfns=mo

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:15

Quellian schreef:
Wat een prachtige kleur blauw hierboven!

Liekec, bij Doe-het-zelf dump in Goirle hebben ze vaak prachtige tafelbladen voor fatsoenlijke prijzen.
Voor het onderstel (goed betaalbaar!!) zou je contact op kunnen nemen met Vincent: https://www.facebook.com/10002857545229 ... 23&sfns=mo

De slaapkamer is Denim drift van Flexa.
De woonkamer is charmant van de gamma.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:18

Tja ik vind zeker die echte blauwe kleuren met wit veel te hard, die voorbeelden onderstrepen het alleen maar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:22

daantjuhhh schreef:
[ [url=m/OWrh15.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn nieuwe slaapkamer. Wit en blauw

[ [url=m/CWonVw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FdktXe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn oude woonkamer wit met blauw

Prachtig allebei! <3

Hoe is het met je nieuwe woonkamer? :D Of heb ik wat gemist...
Slaapkamer in ieder geval prachtig gedaan!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:37

Janine1990 schreef:
daantjuhhh schreef:
[ [url=m/OWrh15.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn nieuwe slaapkamer. Wit en blauw

[ [url=m/CWonVw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FdktXe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn oude woonkamer wit met blauw

Prachtig allebei! <3

Hoe is het met je nieuwe woonkamer? :D Of heb ik wat gemist...
Slaapkamer in ieder geval prachtig gedaan!

Thanks. <3
Mijn nieuwe woonkamer is de wel bekende early Dew geworden _O-

Afbeelding

Nu project trap gestart :=

Afbeelding
Wat een klus. Hij is nu kaal.
Morgen schuren en daarna grondverf en trapverf.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:38

DubbelDun schreef:
Tja ik vind zeker die echte blauwe kleuren met wit veel te hard, die voorbeelden onderstrepen het alleen maar.

Voorbeelden onderstrepen dat voor jou.

Smaken verschillen gelukkig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 00:36

Ik vind donkerblauw met wit altijd een zee-thema-tintje hebben.. Maar dat komt denk ik doordat de eerste slaapkamer die ik met donkerblauw gezien heb in strand-thema was :Y)

In ons vorige huis hadden we ook een donkerblauwe muur in de slaapkamer, de andere muren waren lichtgrijs en er lag een warme donkere kleur vloer in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:02

@daantjuhhh: gelukkig maar. Zou anders een saaie boel worden :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:21

liekec schreef:
Eetstoelen besteld :D
[ [url=m/EItanq.jpg]Afbeelding[/url] ]
We twijfelen nu over de eettafel. Of deze van Leen Bakker, 550 euro maar die moeten we zelf nog beitsen naar een donkerdere kleur (dit matcht niet met onze stijl en dus tv meubel etc). Mooi boomstamblad wel!
[ [url=m/eZReSn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of deze, dit is steigerhout maar wordt dan wel voor ons gebeitst en is uiteindelijk goedkoper dan de tafel hierboven. Scheelt 100 euro plus nog de beitsprijs van die andere tafel.
Het zou dan de stijl van de linker worden in de kleur van de rechter.

[ [url=m/2nWNd5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie het mooiste?

Ik zou voor de boomstam gaan. Niet alleen omdat ie gewoon mooier is, maar ik vind al die randjes in zo`n steigerblad waardeloos met schoonmaken.. En als je pech hebt zitten ze niet goed dicht en zit alle zooi ertussen. Zou alleen wel voor een andere poot gaan dan op de foto.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:26

Hier denimdrift met lichtgrijs op de muur en wit op plavond.

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:16

Wat fijn zeg al die voorbeelden! Vind donkerblauw, met wit en lichtgrijs toch wel een erg mooie combinatie.. thanks! :+: <3 Gewoon m'n gevoel volgen dus haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:24

Marjan, is die muur demin drift? Het lijkt gewoon grijs op de foto's? Wel een hele mooie kleur, vind ik wel wat!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:34

Wij hebben maandag eindelijk de sleutels gehad van ons nieuwe huis! *\o/* Dus ik kan eindelijk hier ook wat foto’s plaatsen met onze ideeën.

Moodboard heb jk eerder al gedeeld, maar plaats ik nu nog een keer:

Afbeelding

De lange muur wordt groen (Histor Geordend) en daar komt een antracietkleurige bank met longchair tegenaan en een witte buffetkast (met Blond Amsterdam verzameling :j). De rest van de muren wordt wit. We willen aan de voorkant een plissegordijn in het lichtgrijs en witte hanggordijnen en aan de achterkant alleen witte hanggordijnen. En de tussendeur wordt vervangen voor een stalendeur :D

Afbeelding

De eettafel draaien wij een kwartslag (zodat die voor de buffetkast komt i.p.v. voor het raam). We hebben dus een eikenhouten tafelblad en er komen 6 stoelen aan (4 antraciet en 2 groen).

De keuken laten we voor wat het is. Wel wordt het muurtje groen en hebben we een mooie houten plank gekocht die daar wordt opgehangen.

Afbeelding

Slaapkamer krijgt 1 donkerblauwe muur (nachtblauw van Flexa). En wordt verder wit. Qua gordijnen weten we nog niet helemaal. Wilde duogordijnen in antraciet (hangt ook op zolder) maar dan kan het raam waarschijnlijk niet helemaal op. Dus daar gaan we nog even over nadenken. In iedere geval witte of grijze hanggordijnen.

Afbeelding

En het allerbeste: de tuin (15 meter lang) en het bad <3

Afbeelding

Afbeelding

De tuin en badkamer gaan we nu nog niks aan doen. De tuin volgens jaar iets de plantenbakken aanpassen, maar heeft geen prioriteit. De badkamer moet op termijn wel vervangen worden, maar eerst weer even sparen. Zal over een jaar of 5 wel echt moeten gebeuren!
Laatst bijgewerkt door Denise_Storm op 17-07-19 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:35

De denim drift lijkt steeds anders ervaar ik. Net hoe het licht erop valt. En lastig om goed op de foto te krijgen.
Ik heb die kleur in mn slaapkamer en ben er helemaal weg van <3

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:54

Ik vind het juist erg mooi dat blauw met wit!

Denise gefeliciteerd!

Ik moet hier ook echt weer verder, maar moet echt even zin maken.
Eerst maar de schuur opruimen, dan kan ik overal beter bij.
En ik wil ook nog iets maken om de rozetten op te hangen.
En de salontafel moet gepimpt worden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:51

MyWishMax schreef:
Marjan, is die muur demin drift? Het lijkt gewoon grijs op de foto's? Wel een hele mooie kleur, vind ik wel wat!

Ja is echt denim drift :+

Afbeelding

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:18

Marjan, ik blijf dat een hele gave kleur vinden! Wij hebben hier gekozen voor misty green van de Kwantum, erg tevreden over. We wilden voor Vintage Blue gaan maar op de een of de andere manier kwam vriendlief thuis met dit. Nu heeft het erg mooi uitgepakt dus we zijn erg tevreden.
Ik vind sowieso al die blauwtinten hierboven erg gaaf hoor dames! Ik hou er wel van, zeker in combi met wit. Wij hebben dus misty green in een huis en standaard early dew in het andere huis. Blijf ik ook een toffe kleur vinden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:27

MarjanB schreef:
MyWishMax schreef:

Ja is echt denim drift :+

[ [url=m/zzXBOq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie lijnen in deze foto 8-)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:34

Wat een verschil tussen jouw denim drift en mijne.
Afbeelding

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:32

Demin drift blijf ik mooi vinden.

Ik vind het blauw met wit mooi en het geeft sfeer.

Denise succes met klussen met jullie huis. De plaatjes zijn leuk en goed over nagedacht.

Ik heb houten plantenbakken gekocht. Maar ik moet ze ergens mee behandelen. Kan iemand mij advies geven? Beitsen of impregneren of allebei? Ik heb er echt geen verstand van.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:59

Of een goede olie. Je moet er iig geen planten direct in de aarde in willen zetten. Dus een dichte binnenpot is sowieso nodig.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:20

Kan het ook niet als er van dat doek in zit?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:22

Nee, want dat doek is niet waterdicht.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:08

Wesco schreef:
Demin drift blijf ik mooi vinden.

Ik vind het blauw met wit mooi en het geeft sfeer.

Denise succes met klussen met jullie huis. De plaatjes zijn leuk en goed over nagedacht.

Ik heb houten plantenbakken gekocht. Maar ik moet ze ergens mee behandelen. Kan iemand mij advies geven? Beitsen of impregneren of allebei? Ik heb er echt geen verstand van.

Zijn ze voor binnen bedoeld?
Mijn monstera hebben ze in de Intratuin al in de pot gezet, maar daar hebben ze eerst een laag plastic tussen gedaan. Moet alleen nog wel opletten dat de plant niet teveel uitdroogt en het water vervolgens tussen het plastic en de pot naar beneden loopt want dan krijg ik wel vlekken onderin het hout.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:25

Dat blauw met wit op de vorige pagina vind ik echt onwijs gaaf!!! Als ik al niet heel andere ideeën had voor mijn nieuwe huis, was dit misschien wel plan B geworden :=

En die strakke lijnen bij sommige bokkers ziet er ook leuk uit. Ik durf dat nog niet aan, maar wie weet voor de toekomst...

Gefeliciteerd Denise_Storm!! Je hebt echt helemaal mijn smaak. Ik ben heel benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn :D

Inmiddels is mijn hypotheek rond, en op 23 augustus krijg ik de sleutels. Helaas nog eventjes wachten, maar het gaat wel door! *\o/* Dus nu durf ik jullie ook weer om advies te vragen. Om te beginnen even het plattegrond van het huis met hoe de huidige bewoners het hebben (een aantal pagina's eerder heb ik dit plattegrond ook al gepost) :
Afbeelding

Ik wil de indeling dus helemaal omgooien. Als eerst, in de ruimte tussen de woonkamer en dat linker kamertje, komen twee loftdeuren.
Zo is het nu (foto's van funda)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In die ruimte komen dus twee loftdeuren. Mijn klusjesman heeft alles opgemeten, de deuren zullen niet helemaal open kunnen (overlap van zo'n 15 cm), maar dat geeft niet. Ik wil van deze kamer mijn slaapkamer maken, waar letterlijk alleen mijn bed in komt te staan. Dit is mijn nieuwe bed:
Afbeelding

Mijn vraag is nu: welke kleur zal ik de muur verven waar nu die vlindertjes op zitten? ik neig naar iets bruins, want dat matcht volgens mij wel met het bed. Het is de bedoeling dat het hoofdbord van het bed tegen die muur aan komt te staan, en het voeteneinde dus richting de ramen. Welke andere kleuren zullen er nog meer goed staan bij dit type bed?

En dit zijn de loftdeuren die ik heb besteld:
Afbeelding

Nu ga ik er misschien nog een bepaalde coating overheen laten doen zodat het wat landelijker wordt (even een voorbeeld van een enkele deur)
Afbeelding

Dan de volgende vraag: de woonkamer. Hoe zouden jullie die inrichten? Ik neig naar dezelfde opstelling als de huidige bewoners, maar toch vind ik het niet zo praktisch. Mijn klusjesman stelde voor om de bank (die ik nog niet heb overigens - morgen ga ik naar een meubelzaak om er eentje uit te kiezen) met het zicht op de ramen te zetten, en de tv te plaatsen tussen de twee ramen. Hebben jullie nog andere ideeën?
Op de foto's hierboven hebben jullie al gezien hoe het nu is, maar hieronder nog eentje vanuit de andere hoek geschoten:
Afbeelding

Dan heb ik ook nog een eettafel met stoelen van marktplaats gehaald:
Afbeelding

Mijn idee was om deze te plaatsen in de kamer van het balkon, samen met mijn kledingkast. De kledingkast moet dan op de plek staan waar nu het hoofdbord zit van het bed van de huidige bewoners, dus hier in de hoek:
Afbeelding

En dan nog even een foto van mijn nieuwe kast (een deur staat hier open zodat de indeling zichtbaar is :D )
Afbeelding

Nog even een foto vanuit de andere hoek van de kamer, met zicht op het balkon. In het midden van deze kamer wil ik dus de eettafel met stoelen plaatsen:
Afbeelding

Hebben jullie nog betere ideeën voor mij? :Y)