Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:08

Mijn partner vindt alleen calvé pindakaas lekker, dus dat nemen we van dit merk. Als we kaas kopen, nemen we het wel van huismerken. Kaas is sowieso erg duur.. Noten en zaden volgens mij ook wel, dus het scheelt dat wij dat niet halen...

Wij ontbijten met yoghurt van Almhof, dat is volgens mij €1,45 voor een pak, daar doe ik 3 dagen mee, en mijn partner meestal 2..

Onze notenboer heeft wel eens goede aanbiedingen, scheelt het dan niet als je daar bijvoorbeeld een keer kijkt en vergelijkt qua noten?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:30

Ik ben rond de 13 euro per maand kwijt aan noten. Ik haal van alles een losse zak. Dus paranoten, walnoten, hazelnoten, macadamia etc. Pak zon grote afsluitbare zak van de Ikea en meng alles zelf. Ik eet een handje per dag denk ik ongeveer. Dus dat valt wel mee. Kaas kost rond de 5 a 6 euro en doen we 1,5 week mee als mijn man thuis is. Als hij niet thuis is haal ik gewoon plakjes kaas. Dus denk rond de 3 euro per week max wat ik eraan besteed. De kaasboer is niet zo duur hier.

Noten haal ik eigenlijk altijd bij de jumbo. Of Lidl als ik er toevallig toch moet zijn. Verse noten zijn wel lekker, maar ik wil ook 2 keer per week vis eten dus dan maak ik daarin keuzes. Ook met vis is de jumbo niet duur. Moet wel zeggen dat ik naar een jumbo ga waar la place ook aan vast zit. Dus die heeft een hele afdeling extra waar ze vers je visje fileren. Verder kan je er ook sushi halen en verse maaltijden zoals pasta, pizza's, burrito, taco's en roerbak gerechten. Vanaf volgende week eet ik er ook weer 1 keer per week. Aangezien ik dan rustig 20 a 30 euro minder besteed omdat mijn man dan weg is. Ben meestal Rond de 12 euro kwijt met daar eten met mjjn 3 kinderen. Water met smaakje is gratis dus heb alleen mijn avond eten dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:33

Dat klinkt lekker zo'n jumbo!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:41

Ik heb heel veel mazzel qua boodschappen doen.
Maandag en dinsdag eet ik alles op mijn werk want zit dan intern
Woe t/m vrijdag werk ik op een kdv en wij eten hier alles mee. Dus voor doordeweeks hoef ik alleen ontbijt en avond eten te kopen. Merk wel dat ik in de vakanties veel meer kwijt ben dan dat ik gewend ben omdat ik dan opeens hele dagen thuis ben.

Nu red ik het met 15/20 euro tenzij de schoonmaak artikelen of vlees enzo op is.

Waar ik op bespaar is ook voor meerdere keren koken en dat in de vriezer doen :j

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:12

Voor wie ook Eurosparen heeft.. je kunt daar voor 10 Eurospareneuros een 10 euro stockontegoed kopen. Dit is ook voor bestaande klanten. Je kunt dus eerst de code zoals in mijn onderschrift gebruiken en daarna ook 1x de eurosparen code. Wel blijft je maximale korting per bestelling 10 euro maar op deze manier kun je dat dan dus 4x doen ipv 3x. Voor wie het goed bevalt toch een leuke extra weer. Heb hem zelf in ieder geval 'gekocht'.

Edit: er staat trouwens ook weer een persoonlijke geld terug actie in de Eurosparen app. Bij mij is het een pak karnemelk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:38

Thanks! Meteen toegevoegd!

Kun je er 1 of meerdere weet je dat?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:50

vec schreef:
Thanks! Meteen toegevoegd!

Kun je er 1 of meerdere weet je dat?

Mag eentje per account gebruiken. Mag wel meerdere kopen dus heb er ook 1 voor mijn vader gekocht. :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:51

Ik heb me aangemeld bij stockon via jou alwiene.
Volgens mij is dit serieus interessant haha!

Bedankt. Als je nog iets weet *\o/* :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:51

Ik zie het idd. Per huishouden.

Zie dat ik bij Stockon pamper korting heb. Eens kijken of ik iemand daar blij mee maak

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:54

Roos_M schreef:
Ik heb me aangemeld bij stockon via jou alwiene.
Volgens mij is dit serieus interessant haha!

Bedankt. Als je nog iets weet *\o/* :D

Dankjewel! <3 Als jij idd gaat bestellen heb ik weer 10 euro tegoed erbij. Als je nog vragen hebt laat maar weten mag ook gerust per pb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:55

Ik heb wel een vraag Alwine. Enkel heb ik niet de code via jou.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:56

Geen probleem uiteraard! Wat is je vraag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:57

Begrijp ik goed dat de kortingen van stockon bv zuivel en pampers ook op andere dingen ingezet kan worden?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:02

Alwiene schreef:
Voor wie ook Eurosparen heeft.. je kunt daar voor 10 Eurospareneuros een 10 euro stockontegoed kopen. Dit is ook voor bestaande klanten. Je kunt dus eerst de code zoals in mijn onderschrift gebruiken en daarna ook 1x de eurosparen code. Wel blijft je maximale korting per bestelling 10 euro maar op deze manier kun je dat dan dus 4x doen ipv 3x. Voor wie het goed bevalt toch een leuke extra weer. Heb hem zelf in ieder geval 'gekocht'.

Edit: er staat trouwens ook weer een persoonlijke geld terug actie in de Eurosparen app. Bij mij is het een pak karnemelk!

Jij bent echt mijn held *D.
Helaas zag ik te laat dat de code die ik heb gebruikt voor stockon gewoon een code is zodat iemand anders extra korting krijgt, anders had ik jouw code gebruikt.
Maar door jou heb ik eurosparen ook weer op mijn telefoon gezet. Vond het allemaal niet heel interessant het eurosparen omdat het vaak kortingen zijn die je ergens anders ook wel op internet kon vinden.

Maar nu even 4 pakken optimel ingevuld en direct ingewisseld voor 20 euro stockon tegoed *\o/*
Ik hou hier van, heb het niet nodig om te bezuinigen, maar het is gewoon een leuke hobby en geeft zoveel voldoening als het lukt. Eerder pinde ik altijd, nu heb ik een vast geld bedrag per week in mijn portomonnee zitten (En er zit nog 30 euro in *\o/* )

Vraagje wat betreft de pamper korting. Ik kijk er vast over heen, maar geld het op elk pamper artikel of een specifiek product?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:04

vec schreef:
Begrijp ik goed dat de kortingen van stockon bv zuivel en pampers ook op andere dingen ingezet kan worden?

Voor zover ik het weet kent Stockon alleen stocktegoed en is dat op alles inzetbaar. De zuivelkorting van 5 euro kwam gewoon bij mijn stocktegoed, de pamperkorting is dacht ik een 3x 10 die vergelijkbaar en dus niet stapelbaar is met de vriendenkorting van 3x 10 maar dat weet ik niet 100% zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:05

Ik heb net berichtjes gestuurd met stockon. Het is gewoon tegoed!
Wanneer je €30 op is gaat de pamper en zuivel van je bestelling.

Dus niet specifiek van een bepaald product.

Onhandig geformuleerd volgens de webcare haha

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:08

vec schreef:
Ik heb net berichtjes gestuurd met stockon. Het is gewoon tegoed!
Wanneer je €30 op is gaat de pamper en zuivel van je bestelling.

Dus niet specifiek van een bepaald product.

Onhandig geformuleerd volgens de webcare haha

Haha ik was inmiddels na research tot dezelfde conclusie gekomen dus jij bedankt in dit geval!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:11

@Mjetterd, pas op het is 1x eurosparen stocktegoed per huishouden. Kans is dus groot dat ze die 2e terugdraaien als het op 1 account is!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:13

Alwiene schreef:
@Mjetterd, pas op het is 1x eurosparen stocktegoed per huishouden. Kans is dus groot dat ze die 2e terugdraaien als het op 1 account is!

Ooh, daarom moet je dus de voorwaarden lezen :').
Ik heb nu 2 keer op mijn account staan inderdaad. Vond het wel makkelijk tegoed verdienen op deze manier.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:17

Mjetterd schreef:
Alwiene schreef:

Ooh, daarom moet je dus de voorwaarden lezen :').
Ik heb nu 2 keer op mijn account staan inderdaad. Vond het wel makkelijk tegoed verdienen op deze manier.

Yup die lettertjes zijn er dus niet voor niets en t was hierboven ook al besproken :') T zou ook wel iets té makkelijk zijn zo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:48

Dan nam ik het voor ruim 800 euro whaha

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:27

Is dat boodschappen doen via stukon wel gunstig tegen over huismerken en Lidl bijv?
Idem bij het Eurosparen.

Wie van jullie doen koopzegels sparen? Daar ben ik hee fanatiek mee ! :$ :):)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:55

Ik maak er een sport nu van om kassa bonnen te verzamelen :+. Voor de 2 euro scoupy actie :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 23:55

Roos_M schreef:
Is dat boodschappen doen via stukon wel gunstig tegen over huismerken en Lidl bijv?
Idem bij het Eurosparen.

Wie van jullie doen koopzegels sparen? Daar ben ik hee fanatiek mee ! :$ :):)

Ik spaar koopzegels van Jumbo en AH.

Stockon heeft huismerk van Boni Selection (Belgische Colruyt) wat op sommige dingen echt heel betaalbaar is, als je dan bedenkt dat je kan uitkomen (afhankelijk van je bezorgkeuze) op ca 48% korting op je bestelbedrag (25 euro waarde, ca 13 euro betalen) dan durf ik te beweren dat dat zeker voordeliger kan zijn dan Lidl Huismerk, wat zelfs niet altijd goedkoper is dan C merken van AH trouwens. Maar huismerken tref je bijna nooit met 50% korting, dus ja dan vind ik het wel gunstig, zolang de korting geldt tenminste :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:07

Ik spaar koopzegels vd plus. Schijnt het meest goed betaalde te zijn.

Voor een vol boekje heb je 4 euro uitgegeven en je krijgt er 6 euro voor terug. Van de boodschappen af, of gewoon contant.

In t dorp hebben we alleen de plus en de aldi. Jammer dat aldi geen koopzegels doet.