Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:55

Wij moesten idd alles qua leidingwerk enzo al doorgeven

Onze keuken heeft houten kastjes, en ik wilde graag een houten vloer, maar dat wordt niet mooi. Dus moeten we wat anders, wat best lastig kiezen is als je dat niet in je hoofd had
Nu wordt het waarschijnlijk een donkerkleurige pvc vloer

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:56

Wij hebben gekozen voor gevlinderd beton. Het is geïmpregneerd en ligt er sinds 2 weken in. Zowel boven als beneden. Het is nog niet helemaal droog, dus de definitieve kleur is nog niet helemaal zichtbaar.
Bij ons beginnen ze morgen met het betegelen van de badkamer. De loodgieter heeft de reservoirs e.d. erin gezet zaterdag. De rest van het huis is nog lang niet af, maar de tegelzetter had nu tijd dus hebben we straks een badkamer die af is (maar niet aangesloten op water en riool) in een huis wat verder nog een bouwplaats is.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:34

Lisette ik heb precies hetzelfde. Toch heeft een collega van mij het wel en staat het niet gek.. of ik doe alleen in de keuken wat anders, maarja wordt dat mooi?

_Nelleke_

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:42

Ik denk dat het wel kan als je vloer maar een contrasterende kleur heeft.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:26

Ik vond de vloer juist heel makkelijk, maar dat kwam omdat ik er toevallig tegenaan liep en zooooo graag deze vloer wilde. Ik ben vooral uitgegaan van ons huidige huis. In de keuken antraciet/zwarte effen tegels. Niet heel glad, maar met wat ''bobbeltjes'' erin. Prachtige vloer, alleen je ziet elk korreltje zand en elk broodkruimeltje erop. En onze keuken is qua ruimte nu aan de donkere kant en de vloer maakt de keuken nu wel donker.

In de kamer hebben we een houten vloer. Prachtig en daar zie je bijna niks op. Alleen die werkt na 12 jaar nog steeds. En als er eens een glas drinken om gaat of net als gisteren als de hond binnen kotst gaat het al snel tussen die spleten zitten. Qua onderhoud moet je er ook zo nu en dan wat aan doen.

Wij wilden graag de warme uitstraling van hout en ook dat je daar weinig op ziet, maar het praktische van een tegelvloer. Dus nu krijgen we keramisch parket, tegels van 1.70x 0.20.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind houten keukens ook echt prachtig. Maar ik durf het niet aan in combinatie met een houtlook vloer. Ik vind het vaak net niet. Al zie je inderdaad wel voorbeelden waarbij het wel mooi is. Maar ik vond de gok te groot.
De keuken die we uitgekozen hebben is er in veel kleuren (magnolia, wit en 50 tinten grijs :') ). Bij het inmeten nemen ze allerlei kleuren deurtjes mee en dan kan ik in het eigen licht i.c.m. de vloer de keuken uitkiezen.
Blad ben ik helemaal over uit. We wilden eerst voor kunststof, maar het wordt toch een prachtig composiet blad.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:34

Ik vind de gok ook te groot idd, daarom doen wij een donkere grijstint vloer

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:05

Ik had hetzelfde dilemma, in eerste instantie een eikenhoutlook keuken uitgezocht, maar kwam er echt niet goed uit met de vloer. Vervolgens dik 2 jaar geleden heel gewaagd van eikenhout keuken gewisseld naar een zwart kaderdeurtje met houtnerf en een betonlook blad. Anno 2019 blijk ik ineens enorm hip en is de zwarte keuken dé trend voor 2019. Heeft straks half nederland een zwarte keuken en toen ik het net vertelde nadat ik mijn veranderingen had doorgegeven in de keukenzaak was iedereen geshockeerd :')

Wij waren bang dat een donkere vloer ons huis te donker zou maken. En ik ben achteraf heel blij met mijn keuze want het was inderdaad een donker hol geworden met een dobkergrijze vloer!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:20

Ons huis is heel licht met grote ramen, dat scheelt

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:22

Hier eerst ook gedacht aan een keuken met houtlook. Uiteindelijk ervoor gekozen om het keukenblad wel houtlook te doen, de kastjes gewoon een neutrale kleur (magnolia geloof ik O:) ) te doen en het keukengedeelte te voorzien van grijze grote tegels en in de kamer keramisch parket. Ook al is de keuken en de kamer 1 ruimte. Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Hier inmiddels ook de vloer voor boven en de zolder uitgezocht, daar komt laminaat te liggen. Ook de raambekleding voor zowel boven als beneden is uitgezocht en de bekleding voor de trap ben ik wel uit qua materiaal, maar twijfel nog tussen 2 kleuren :o
Dan moet ik voor nu alleen nog bedenken dat het of glasvezel/renovlies behang wordt met sauzen of stucwerk met sauzen en welke accentkleuren ik dan wil :)

De bouw loopt verder volgens mij wel redelijk op schema, mijn eerste verdiepingsvloer ligt inmiddels er ook op en nu gaan ze eerst de onderkant opmetselen en kozijnen plaatsen geloof ik. Van het weekend in het licht maar weer eens even foto's maken :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:01

Wij wouden eerst ook een houtlook keuken. Maar zaten inderdaad ook met de vloer. We hebben wel een houtlook barretje.

Afbeelding

Voor diegene die een architect in dienst hebben genomen. Hoeveel betalen jullie ervoor? ( mag ook per pb)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:17

Wat doen jullie met de trap?
Wij waarschijnlijk de treden met vloerbedekking en dan de verticale schotten gewoon zo laten en verven..
Muren doen we renovlies/glasvezel en dan kleurtje erop,
Vloer beneden pvc, boven idd ook laminaat.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:20

Lisette1987 schreef:
Wat doen jullie met de trap?
Wij waarschijnlijk de treden met vloerbedekking en dan de verticale schotten gewoon zo laten en verven..
Muren doen we renovlies/glasvezel en dan kleurtje erop,
Vloer beneden pvc, boven idd ook laminaat.

Trap is bij ons nog een groot vraagteken...

Wij hebben vandaag een berichtje gekregen dat t mogelijk is om de muren te laten schuren en dat zij het dan al behangen + verven. Best een leuke optie, maar ben benieuwd wat t kost :=

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:32

Afbeelding
Het laminaat, met het grijze wat de rolgordijnen boven worden en de twee stoffen is hetgeen waar ik nog een keus voor moet maken voor de trap. Is een soort dik tapijt grof 'geknoopt'. Ik heb overigens beide trappen dicht laten maken bij de bouw en die worden ook rondom bekleedt.

Afbeelding
Dit wordt de opstelling van mijn keuken, hier nog wel getekend met een houten vloer overigens :)

@Cros95: Dat is wel interessant als je mee zou kunnen behangen en sauzen met de bouw! Ik ben ook wel benieuwd wat voor kostenplaatje ze daaraan hangen :o

@Lisette1387: Jij enig idee wat het verschil tussen glasvezel-/renovlies behang is en de voor- en nadelen van beiden? Of iemand anders?

Ik zou het liefst de muren stuccen, maar gezien dat nogal regelmatig wordt afgeraden bij een nieuwbouwhuis, nu toch ook maar de behangoptie serieus aan het overwegen.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:13

@jipje_niekje mooie kleuren heb je uitgekozen! Wij gaan iig een offerte opvragen dus als ik iets van prijzen weet zal ik het wel even laten weten

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:45

Onze trap wordt van staal met houten treden. Overal betonvloer, dus grijs. Keuken heeft houten frontjes en witten "wangen". Granieten blad.
Het hout van de trap heeft dezelfde kleur als dat van de keuken. De trap staat in de dezelfde ruimte trouwens, dus het moet wel een beetje bij elkaar passen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:35

Mooie vloer en kleuren jipje niekje!
De keuken ziet er ook mooi uit!

Wij moeten verder alles nog uitzoeken dus we moeten nu wel opschieten :=

We zouden dinsdag naar een tegelzaak gaan voor de badkamer. Maar ben helaas vanaf maandag op dinsdagnacht ziek. Dus dat ging niet door.

Onze trap wordt waarschijnlijk gemaakt van blank eikenhout.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:37

Trap heb ik echt nog niet over nagedacht _O- We hebben iig een tijdelijke trap gemaakt van steigerplanken :')

Klinkt gaaf anneve :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:43

Liesje89, wat grappig dat er toen zo shockerend op werd gereageerd. Nu is het inderdaad hartstikke hip. Ik vind het zelf ook vaak erg mooi en chique een zwarte keuken.

Nelleke, zijn er bij jullie nog vorderingen wat betreft een catalogusbouwer uitzoeken? En eventueel zelf laten tekenen en dat traditioneel laten bouwen? Kunnen ze dan misschien wel sneller starten?

Lindor, ik heb je een PB gestuurd. En beterschap!

Lisette, ik denk dat wij voor een eiken trap gaan. Daar moeten wij binnenkort eens voor gaan kijken.

Goldie, hoe gaat het bij jullie met de bouw?

Hier vorige week het huis dat er nog op stond zelf gesloopt en helemaal afgevoerd. Nu is het echt een leeg braakliggend terrein. Inmiddels hebben we de oprit al wat uitgegraven en puin erop gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over 1,5 week komen ze helemaal rondom de wei en rondom het huis zwart gaashekwerk zetten. We zitten op een soort spie. Aan de voorkant van de woning een rustig parallelwegje waar bijna alleen bestemmingsverkeer komt. Aan de andere kant een drukkere doorgaande weg. Aan de kant van de drukkere doorgaande weg komt in de tuin gaashekwerk van 2 meter hoog en in de wei 1.80 hoog. Die gaan we helemaal vol laten groeien met klimop. In de wei komen er afstandhouders aan het hekwerk met stroomkoord. Dan zitten we straks meer uit het zicht en voor de pony's ook veilig.
Afbeelding

We hebben de planning binnen. In de week van 25 maart komen ze de palen boren. De uiteindelijke oplevering staat gepland op begin december *\o/*
Zo gek om dat op papier te zien staan.

Zo moet het worden:
Afbeelding

Afbeelding

De twee deuren onder de overstek (bij die houten palen) zijn staldeuren. Hier komen 2 stallen in. Waar de overstek ophoud en het gebouw vooruit springt komt een poort zodat de paarden niet verder kunnen. Dit i.v.m. veiligheid omdat er glas in de deuren komt. Dat wordt een beetje een zit hoekje voor mijn dochters. Verder achter de stallen een simpele poetsplaats en zadelkamer en achter het zithoekje een deur naar de schuur waar manlief kan klussen e.d.

Afbeelding

Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:56

Ziet er goed uit!

Hier gaat het gestaag door, nu even wat last van het slechte weer. Zondag en dinsdag hebben we 8 van de 9 kleine kozijnen erin gezet. Nu alleen boven aan de andere kopse kant nog. En dan de overige ramen.
Inmiddels staan er ook een paar binnenmuren. De bedoeling is om als al het raamwerk erin zit te gaan isoleren/dicht te maken.
Momenteel staat het er zo bij :)
Afbeelding
Enja de kat is opzichter van de kavel :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:48

Haha die kat! Oh leuk de kozijnen er al in. Begint echt al vorm te krijgen zo hé! Wanneer hopen jullie er echt in te kunnen? Waar wonen jullie nu zo lang?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:49

We wonen op de kavel. Als je goed kijkt zie je m'n wc hokje _O-

We hopen ergens eind zomer het bewoonbaar te hebben :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:53

Oh haha gespot! Ohhh lekker, dat gaat al opschieten!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:56

Hier is het huis uit de steigers!

Mooie plannen allemaal

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:33

Whoeps was het topic even kwijt. Mooie plannen Delphi! Zou jij mij een pb-tje kunnen doen met de globale kosten. Wij gaan echt iets soortgelijks bouwen en ben benieuwd of onze kosten een beetje realistisch zijn. :)

Wij zijn nu een beetje aan het struggelen met waar we in de tussentijd kunnen wonen. Het perceel is zelf nog een weiland, wel met bouwvergunning, maar nog geen officieel adres omdat er nooit een woning heeft gestaan. Het verkrijgen van een vergunning voor een woonunit is dan ingewikkeld (en HEEL duur) in de betreffende gemeente. Dat is wel even een domper want we moeten 1 juli ons huidige huis uit. Huren is in deze omgeving niet echt een optie. (Omgeving Amsterdam)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 16:01

Wij krijgen met de vergunning meteen een adres (besluit nummeraanduiding). Daarna was het regelen van een vergunning voor tijdelijke bewoning snel geregeld :)