Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:23

Haha handig gratis mest ... maar als het bij Dimple in de vensterbank past die plant dan ruikt dat niet zo lekker :+ Sperziebonen zijn ook makkelijk dus? Die ga ik ook onthouden!

Ik heb geen koekje bij de thee, maar met wat geluk drijft er een rups in 8)7

Sannanasje

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:39

hehehe... ik zal morgen wel even een foto plaatsen van mijn courgetteplant... dan moet ze een hele grote vensterbank hebben hoor :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:42

struiktomaatjes zijn ook erg leuk, mini yellow plum, tiny tim en balkon zauber bijvoorbeeld, die passen in een vensterbank :j en de balkonzauber geeft gewoon klein formaat gewone tomaatjes, de tiny en die mini plum zijn echt minicherries

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:29

Goede ideeen allemaal weer! Leuk!

Ik heb ook een tomatenplant die op het moment veel afgeeft.
De aardbeienplantjes doen echt geen ruk. Ik had goede hoop, ze groeien enorm, maar geen aardbei te zijn -O-

Munt doet het erg goed! De chocolademunt daarentegen niet. Ook ben ik niet lief genoeg geweest voor wat andere dingen, maar goed, dat hoef ik volgend jaar dan ook niet meer te proberen.

Volgend jaar: bonen, courgette, munt en wat kruiden.Leuk!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:36

ik ga volgend jaar de aardbeien anders doen, met aardbeimest, als je de verkeerde mest gebruikt met de verkeerde verhoudingen maken ze gruwelijk veel blad ana en erg weinig vrucht,
volgend jaar bestel ik plantjes bij een kweker en direct goede mest , ik heb ook bossen van planten met minimaal vruchten... bummer :+

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:22

Citaat:
ik ga volgend jaar de aardbeien anders doen, met aardbeimest, als je de verkeerde mest gebruikt met de verkeerde verhoudingen maken ze gruwelijk veel blad ana en erg weinig vrucht,

Aha , dat wist ik niet. Hier ook grote planten met veel blad en een paar piepkleine aardbeitjes.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:27

Vooral geen kunstmest gebruiken, dat is echt een groeimiddel met als gevolg inderdaad veel blad/stengels.
Maarja in de tuin gaat het vaak om bloemen en vrucht en dan is kunstmest dus niet echt handig.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:18

Ik heb het niet gered met 50 euro :n
Moest 50,35 betalen ;') en was mijn lijstje vergeten ..... Stom!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:39

Ja, die 35 cent doen het hem ;)

Ik moet eerlijk zeggen: sinds ik in dit topic actief ben (alhoewel vaak meelezer) ben ik me pas echt bewust geworden van mijn boodschappen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:54

Ik heb het deze week voor ongeveer 16 euro gered, en dan heb ik mijn vader ook nog eens twee dagen op bezoek gehad! Ik heb bovendien alvast wat ingeslagen voor volgende week. Van de Lidl had ik een bon van de 1+1 later actie en die verliep deze week, dus daar heb ik nog gebruik van gemaakt en ik heb alvast een galiameloen en andijvie gekocht. Vind het best netjes van mezelf. Volgende week kan ik gedeeltelijk ook nog uit de diepvries eten, dus afhankelijk van de aanbieding blijf ik dan waarschijnlijk ook wel binnen budget. :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:06

Ik schrijf ook al m'n boodschappen op en dan heb ik eind van de maand mooi overzicht wat ik heb uitgegeven.
Moet alleen nog kolom bijmaken met 'overig', voor uitgaven aan cadeautjes etc.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:10

Ik probeer steeds de vriezer leeg te eten, want die moet eens schoon gemaakt worden.
Maar dan komt vriedlief weer thuis met ijs of andere dingen die in de vriezer moeten.
A) het is geen bezuinigen grrr
B) het ligt in de weg

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:16

hier doet vriendlief eigenlijk nooit boodschappen, best handig :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:23

Sonja_vR schreef:
hier doet vriendlief eigenlijk nooit boodschappen, best handig :D

Ik moet het in de regel ook doen.
Alleen soms met drinken halen bijvoorbeeld moet hij wel mee dat kan ik niet sjouwen. En dan zitten er wel eens spontaan dingen in de kar, kom ik ook nog vaak te laat achter, die er niet horen.

Is een mannen kwaal denk ik?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:28

Ik vind het wel gezellig als mn vriend meegaat. En dan kan hij mooi de zware tassen naar 3 hoog sjouwen.
Maar hij gooit wel onnodige dingen in de kar. Ach moet af en toe ook eens kunnen. En we zijn gister niet boven de 55 uitgekomen dus de schade was maar klein ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:34

Mijn moeder heeft anders ook last van die kwaal ... verschrikkelijk! Die heeft ook geen briefje om boodschappen te doen "want ze weet wel wat ze moet kopen". Volgens mij zou het boodschappen geld echt met bijna de helft omlaag kunnen bij ze. Wat voor onnodige zooi er soms die kar in gaat. Of dingen die we allang in huis hebben en dan staan weg te kwijnen in de voorraadkast.

Om de zoveel jaar pak ik een vuilniszak en alles wat al 2 jaar over de datum is in de kast gooi ik weg. En ik zet alles wat overblijft weer in goede volgorde. Want m'n ma duwt nieuwe boodschappen ook gewoon vooraan op de plank, als hetzelfde ook 2x achteraan staat nog. Maar nee kan prima zonder lijstje. Hoe vaak we ook niet voor 1 ding nog langs de super moeten want dat is vergeten :roll: Ik zou er zelf moe van worden .. ik gebruik altijd een lijstje. Om niks te vergeten en om niet meer dan nodig mee naar huis te nemen.

In begin had ik ook de neiging om dingen extra in mijn mandje te stoppen. En dan liep ik op eind met mijn lijstje weer allerlei dingen -met grote tegenzin- terug te leggen. Want stond er niet op, dus niet nodig. En dat helpt wel super goed in bezuinigen, anders had ik zo 5-10 euro meer mee naar huis. Maar kan praten wat ik wil, m'n ma kan echt zonder 8)7

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:38

Mijn lijstje is mn redding. Ik streep ook in de winkel af wat ik heb gepakt, anders vergeet ik dingen alsnog :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:45

Oh en dan moet ik nog brood halen want dat was nu al weer op. Komt dus nog 3 euro bij :+
Maar heb ook draadjes vlees gekocht en dat was eigenlijk niet nodig: ik maak dat altijd op zondag en dan voor 2 dagen. Maarrrrrrr ik eet dinsdag helemaal niet thuis :+ dus die is de vriezer in gegaan.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:49

Plien91 schreef:
Mijn lijstje is mn redding. Ik streep ook in de winkel af wat ik heb gepakt, anders vergeet ik dingen alsnog :')

dat heb ik dus ook :')

Extra dingen meepakken is echt een mannekwaal, heb er hier ook 1 die het doet.
Gelukkig ga ik meestal alleen naar de supermarkt.
Nou ja...alleen...met mijn dochter van 2 en die gooit ook nog wel eens wat in het karretje wat er niet hoort.
Maar dat gaat onbewust :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:17

ik loop ook met lijstje en pen door de winkel :j en als vriendje mee gaat verdwijnt er wel meer de kar in, maar het valt op zich mee :D
morgen wel samen boodschappen doen, want met gipspoot kan ik maar weinig transporteren en ik wil toch echt even een sloot roosvicee inslaan voor vriendje nu hij 1+1 gratis is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:44

Herkenbaar wemkelover, daarnaast ga ik ook met lijstje en pen de winkel door.
Hier verder niet bezuinigd op boodschappen wel op kinderkleertjes. Nu 3 kleertjes kocht en 42,- korting en maar 27,- betaald. Waren merken als Noppies dus ik ben erg blij thuis gekomen. Duurt nog wel een jaar maar ach heb ik in ieder geval kosten bespaard voor de toekomst :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:23

Mijn lijstje staat op iPhone en ik haal alles weg wat ik heb gepakt. Anders vergeet ik ook kog de helft :+

Net €60 bij boodschappen. Best veel, maar was ook veel voorraad qua sap en vlees.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:04

Zo ik heb weer salaris gehad en mag het weer 150 gaan pinnen. Afgelopen maand redelijk uitgekomen en best wat voorraad zoals drinken en vlees. Wel bv extra handdoeken bij de AH gekocht ook dus telt niet helemaal maar soms pin in bv kleine dingetjes nog als ik ongepland nog ff fruit bij haal

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:21

Hier ook een lijstje en een pen, kras door wat ik heb en zo weet ik wat ik nog moet pakken.
Werkt perfect!
Ik maak mn lijstjes vaak op het werk (regelmatig heb ik een tijd niets te doen), vandaar dat uitprinten dan wel makkelijk is!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 00:47

Sorteren jullie de producten dan ook op je lijstje?
Ik maak nl. ook kopjes; AGF - Zuivel - Vlees - Houdbaar - Diepvries - Huishouden :')