Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:06

Doen de fotos het nog steeds niet trouwens?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:22

Euforie schreef:
Doen de fotos het nog steeds niet trouwens?

Ga het testen, niet in ding wat ik had geplaatst in ieder geval.
Ja het doet het weer!!

Voor...
Afbeelding

Na... (oh.. ligt een placemat los op)".
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:33

Ohw mooi!! Die is gaaf!!

Mijn foto dan ook nog maar een keertje!

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:40

Die is ook heel netjes geworden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:29

Ziet er goed uit dames!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:12

Nog even andere fotos. Vind het kleurtje wel echt heel mooi <3

Met en zonder flits

Afbeelding

Afbeelding

Let niet op de zooi waar die tegenaan staat. :))

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:15

Mag ik jullie advies even vragen ? Er was ( of is ?) ooit een topic op Bokt waarin mensen hun inrichting etc lieten zien. Maar ik kan dat topic niet meer vinden en heb toch een vraag.
ik houd namelijk wel van een wat stoere inrichting, dus grof hout, gecombineerd met wollen kleed, aardewerk vazen etc. Maar als ik meubels neem van hout, dan is een houten vloer vaak niet zo mooi. Teveel hout ofzo ? Maar wat voor vloer dan wel ??? Weten jullie dat misschien ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 19:18

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:27

Mooie projecten dames!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:43

Maris schreef:
Mag ik jullie advies even vragen ? Er was ( of is ?) ooit een topic op Bokt waarin mensen hun inrichting etc lieten zien. Maar ik kan dat topic niet meer vinden en heb toch een vraag.
ik houd namelijk wel van een wat stoere inrichting, dus grof hout, gecombineerd met wollen kleed, aardewerk vazen etc. Maar als ik meubels neem van hout, dan is een houten vloer vaak niet zo mooi. Teveel hout ofzo ? Maar wat voor vloer dan wel ??? Weten jullie dat misschien ?

Mooie warme (ouderwetse boerderij) tegel <3
(of portugeese cement tegels)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:50

Jes, ja super leuk en past ook echt bij mijnn huis. Maar ..... Wel super koud aan mijn voeten ! Plus woonkamer heeft alleen ramen op noordkant, dus moet mijn vloer van niet warmer zijn qua uitstraling ?
Edit : rood is natuurlijk wel warm van uitstraling ... Maar dan kan je weer geen blauwe geverfde meubels opzetten. Wha ik weet het even niet meer.

Mm, jaaa dat topic bedoelde ik idd. Dank je wel

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:31

Ik denk gelijk aan een betonlook vloer! :j
Die kun je in verschillende kleuren krijgen, zo kun je gaan voor een iets warmere maar toch neutrale tint of juist voor de echte grijzige beton kleur. Past ook nog eens heel goed bij een wat stoerder interieur! :)

Voordeel is dat het een gietvloer is, gemengd met kunststof, hierdoor voelt het niet koud aan en mocht je echt bang zijn voor koude vouten hij is ook nog is ideaal voor vloerverwarming! :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:08

betonlook vloer ? Ik ga googlen !
Jeetje moeilijk zeg, om de goede vloer uit te zoeken .....

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:42

Van het topic bokkers op de huizenmarkt, naar bovengenoemd topic voor interieurtips en nu toegekomen aan dit topic. Fijn Bokt :)

We willen de keuken gaan verven, nu kwam ik Annie Sloan tegen, dat lijkt me top hiervoor.
Het is over een plastic folie heen, dus naast ontsmetten moet ik volgens mij tegen weinig problemen aanlopen.

Wat ik me wel afvroeg, krijg je met de wax van annie sloan ook een beetje glad ipv ruw oppervlak?

Alvast een deel van de betreffende keuken. De muurkleur is dus nieuw, dus dat rood/bruine moet in elk geval aangepakt worden. Ik denk dat het alleen het rood/bruine wordt en de kastjes niet, vind ik wel een hele grote stap voor het uitproberen van een nieuw verfje.

Wat zouden jullie doen qua kleuren?

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:46

Oei lastige.. geen idee, ben kluns in kiezen.. Wat heb je verder aan kleurtjes in huis qua accesoires etc.? Daar bij aanpassen?

Heb hier al jaar een kast staan die nog moet (verf staat er ook al overigens, althans die voor de zijkanten, kleur voor de laden nog geen idee) en een bordenrek (Verf staat er ook al eeuwig), maar knutsel verven zit er even niet in, dus moet nog even wachten. En heb nog een bord (van hout zeg maar grote planken ding) om van te maken iets zoals onderstaande foto, maar zit ook on hold.

Afbeelding

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:51

Sjolvir schreef:
Oei lastige.. geen idee, ben kluns in kiezen.. Wat heb je verder aan kleurtjes in huis qua accesoires etc.? Daar bij aanpassen?

Heb hier al jaar een kast staan die nog moet (verf staat er ook al overigens, althans die voor de zijkanten, kleur voor de laden nog geen idee) en een bordenrek (Verf staat er ook al eeuwig), maar knutsel verven zit er even niet in, dus moet nog even wachten. En heb nog een bord (van hout zeg maar grote planken ding) om van te maken iets zoals onderstaande foto, maar zit ook on hold.

[ Afbeelding ]

Die wil ik ook al jaren maken :o . Bel al gekocht, maar ligt al 2 jaar gewachten. Misschien is dit pinkerweekend wel een goed moment om deze klusjes af te maken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:30

Nog geen accessoires :D zijn sinds vorige week vrijdag over en de hele inboedel mag vernieuwd.
Basiskleuren zijn wit/grijs (vloer), zwart (houten jaloezie voor alle ramen), (voorlopig) zwarte meubels (salontafel, eettafel, stoelen, fauteuils) en bruin/grijze muur. Voorlopig een donker bruine hoekbank, maar maandag kijken voor een nieuwe. Maar die zal donker bruin of grijs worden denk ik.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:08

Jotoma schreef:
Van het topic bokkers op de huizenmarkt, naar bovengenoemd topic voor interieurtips en nu toegekomen aan dit topic. Fijn Bokt :)

We willen de keuken gaan verven, nu kwam ik Annie Sloan tegen, dat lijkt me top hiervoor.
Het is over een plastic folie heen, dus naast ontsmetten moet ik volgens mij tegen weinig problemen aanlopen.

Wat ik me wel afvroeg, krijg je met de wax van annie sloan ook een beetje glad ipv ruw oppervlak?

Alvast een deel van de betreffende keuken. De muurkleur is dus nieuw, dus dat rood/bruine moet in elk geval aangepakt worden. Ik denk dat het alleen het rood/bruine wordt en de kastjes niet, vind ik wel een hele grote stap voor het uitproberen van een nieuw verfje.

Wat zouden jullie doen qua kleuren?

[ [url=m/QNlkvz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kleuren kiezen is altijd lastig en ook afhankelijk van je eigen smaak en inrichting. Maar eens uit de comorftzone te stappen en een keer voor een andere kleur te gaan dan bijvoorbeeld Old White of Paris Grey is altijd wel leuk!

Ik weet niet of ik de vraag helemaal begrijp over de Wax. Maar na het aanbrengen van de wax voelt het opvlak ook glad aan. Wat alleen bij de verf niet het geval is. Het is dan ook gewoon af te nemen met een sopje en dergelijke.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 13:41

@moonfight: thanks, dat was inderdaad mn vraag :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:23

Jotoma, leuk! een blank canvas om in je huis met niets te kunnen beginnen, maar dat maakt kiezen niet makkelijker.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:27

Haha klopt Sjolvir, want wil het toch graag in een keer goed doen.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:33

Als jullie meubels gaan verven voor iets waar kinderen op spelen of wat op de kinderkamer komt te staan lakken jullie die dan nog extra af? Of kan dit alleen met een verf gedaan worden? :D

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:16

lrm schreef:
Als jullie meubels gaan verven voor iets waar kinderen op spelen of wat op de kinderkamer komt te staan lakken jullie die dan nog extra af? Of kan dit alleen met een verf gedaan worden? :D

Ik weet niet wat voor verf je wilt gebruiken. Maar de Chalk Paint van Annie Sloan en de Soft Wax zijn beide 'toysafe' en dus veilig voor kinderen :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:26

Ik zou hem ook aflakken zodat het ook af te nemen is. Zeker met kinderen en knoeien :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:10

Ik heb hier een grote kast staan. Heel veel randjes en hoekjes en dus wil ik zo min mogelijk schuren en verven. Daarom heb ik een groot blik Mia Colore krijtverf gehaald. Nu weet ik echter niet zo goed wat ik zal doen qua voorbehandeling van het hout. Gewoon een sopje en dan schilderen? Volgens mij staat het namelijk niet in de was oid. En hoe ver moet ik het verdunnen voor een zo glad mogelijk resultaat?

Wie heeft er ervaring?