Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Marinke_ schreef:Ik meld mij hier ook, hebben dit jaar een voormalige schoolwoning gekocht en binnen schiet het mooi op met de verbouwing. De tuin (schoolplein) willen we volgend jaar aan gaan pakken, voor nu is het nog wel even makkelijk dat vaste bankje en al die tegels. En tegen de verveling hebben we ook nog een hinkeldpad.Inmiddels is echter de schutting geplaatst waardoor alle tuintjes nu echt gescheiden zijn en we niet zo makkelijk meer naar de buren kunnen lopen. Maar nu is ook goed zichtbaar wat echt onze tuin is.
Aangezien we volgend jaar willen beginnen met de tuin meld ik mij alvast, ben niet zo handig met al die planten en bloemen soorten en dergelijke maar wil wel graag een tuin met veel groen. Ik houd daar van, bijtjes en vogeltjes en soms een vlindertje. Kan daar van genieten! Net als alle vrolijke kleurtjes van planten en bloemen. Zeker in de zomer maanden.
Foto van onze achtertuin momenteel, een blanco blad.
[ [url=m/5ERqSU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tuin is op het zuidwesten, dus veel zon.
Achterkant (waar de gaaspanelen staan voor klimop) is 9m20.
Stukje van gaaspanelen naar de garage is 5m30
Stukje bij de schuifpui (onder het oranjezeil) is 3 bij 4 zo'n beetje.
Ideetjes zijn meer dan welkom! Ook tips voor geschikte bloemen en planten, in de winter wil ik wel graag groen zien als ik naar buiten kijk. Maar in het voorjaar vind ik het heerlijk om buiten te zitten.
Droom is zo'n Engelse tuin, ook wel prinsesentuin zeg ik wel eens. Maar of dat haalbaar is?