Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:43

Zo begon het:
Afbeelding

Blanke beits, werd soort van oranje:
Afbeelding

Dus een andere kleur beits erover:
Afbeelding

Schuren werd me te gek, dus nieuw hout erop:
Afbeelding

Andere kleur, vond ik toch weer te oranje:
Afbeelding

Alles weer eraf geschuurd:
Afbeelding

En dit is het nu... Azijn/staalwoloplossing met erover folie, want ik durf er niets meer op te smeren. Die tafel is goud waard qua manuren :D :D
Afbeelding
Afbeelding

Ik moest dit even ordenen, wat een chaos post!
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 16-07-19 11:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:44

liekec schreef:
Letitzia, bedankt voor de link! Dat is ook nog een optie. Enige wat ik prachtig vind aan de tafel in mijn bericht zijn die afgeronde randen die nog boomstamachtig aan doen, dat heeft deze niet. Maar wel stukken goedkoper :D Afmeting wordt 160*90.

Ja, dat blad van de tafel van Leenbakker is wel heel gaaf :D

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:49

Ik gebruik voor al mijn meubeltjes die ik maak olie als afwerklaag, zelfs die buiten staan.
Goede olie dringt diep in het hout door en wordt keihard. Op licht hout heeft het de neiging om wat geler te worden, maar je hebt ook olie die donker gekleurd is.
Tung olie is het beste (en het duurste ;( ), Danish Oil een goede 2e.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:53

Brr geel is wel echt lelijk haha. Ik wil hem een beetje tussen de 3e en de 6e foto hebben van Quellian.

We neigen nu naar de Leenbakker tafel omdat we daar ook nog een tv meubel gaan halen en een kast, dus dan willen we wat gaan afdingen :o :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:55

Ik weet niet hoe de tafel van Leen Bakker al is afgewerkt, want als die te licht is maar er zit al een afwerklaag op dan zal die er eerst af moeten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:06

DubbelDun schreef:
Ik weet niet hoe de tafel van Leen Bakker al is afgewerkt, want als die te licht is maar er zit al een afwerklaag op dan zal die er eerst af moeten.

Ja zit iets op, hebben we nagevraagd. Dus zal eerst moeten schuren.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:08

Ik zou voor die onderste gaan, kwaliteitsbeits is best wel prijzig en een hoop werk. Ik heb zelf een eiken tafel met kolompoten en die ook helemaal gebeitst met een soort greywash, resultaat is heel mooi geworden en precies wat ik wilde maar je loopt altijd een zeker risico. :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:34

Je kunt ook beitsen met lijnzaadolie

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:36

Onze tafels staan ook in de olie, maar ik moet zeggen dat het hout dat we hebben gebruikt van zichzelf al vrij donker is. Het is oud hout dus we weten niet waar het ooit al mee behandeld is.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:04

@litilaura: beits heeft een hele andere samenstelling als olie. Dus dat is appels met peren vergelijken.
@liekec: kun je niet beter een mooi los boom tafelblad kopen bij een houthandel en losse poten. Dan kun je de houtsoort/kleur kiezen die je mooi vind en hoef je niet te gaan schuren aan een gloednieuwe tafel :)
Je weet nl niet wát er op gesmeerd is en hoe diep dat in het hout getrokken is.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:09

Nee bedoel dan hou je gewoon de kleur van het hout, en zit je er ook niet mee dat het oranje wordt ofzo

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:22

liekec schreef:
Eetstoelen besteld :D
[ [url=m/EItanq.jpg]Afbeelding[/url] ]
We twijfelen nu over de eettafel. Of deze van Leen Bakker, 550 euro maar die moeten we zelf nog beitsen naar een donkerdere kleur (dit matcht niet met onze stijl en dus tv meubel etc). Mooi boomstamblad wel!
[ [url=m/eZReSn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of deze, dit is steigerhout maar wordt dan wel voor ons gebeitst en is uiteindelijk goedkoper dan de tafel hierboven. Scheelt 100 euro plus nog de beitsprijs van die andere tafel.
Het zou dan de stijl van de linker worden in de kleur van de rechter.

[ [url=m/2nWNd5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie het mooiste?

Heb je deze tafel ook gezien? Vond ik erg gaaf. Had voor ons alleen de verkeerde kleur, wel met boomstamblad. Toen uiteindelijk een eikenhouten tafel op maat laten maken. :o
Kleur op website komt totaal niet overeen met echt, zie foto.

Afbeelding
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:15

DubbelDun schreef:
@litilaura: beits heeft een hele andere samenstelling als olie. Dus dat is appels met peren vergelijken.
@liekec: kun je niet beter een mooi los boom tafelblad kopen bij een houthandel en losse poten. Dan kun je de houtsoort/kleur kiezen die je mooi vind en hoef je niet te gaan schuren aan een gloednieuwe tafel :)
Je weet nl niet wát er op gesmeerd is en hoe diep dat in het hout getrokken is.

Is ook nog een optie, maar vaak ook alsnog vrij duur. Ga weer even verder zoeken.

Loes, prachtige tafel! Helaas wel te lang, 180 cm... Ben bang dat dat echt propperig wordt, en we hebben maar 4 stoelen dus dat is een beetje schraal op 180.

Iemand hier ervaring mee?
https://www.voordeeltafels.nl/product/b ... gLae_D_BwE

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:34

Ik zou niet snel een tafel kopen als die niet aan je wensen voldoet en je nu al aan beitsen oid denkt. Tenzij het echt een koopje is. Gewoon doorzoeken, er komt vanzelf wat op je pad.

Ik heb deze, erg tevreden mee, ik vind hem erg mooi! Ik wilde mango hout en een subtiel frame, ik vind bijna alle frames te lomp.
https://www.bol.com/nl/p/fineliving-eet ... 7391/?s2a=

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:53

Ook mooi! Maar mijn vriend wilt per se X poten. Je hebt gelijk wat betreft beitsen, dat gaan we dan ook niet doen. Bij voordeeltafels.nl kan je zelf een boomstamblad laten kleuren en onderstel kiezen, kost 540 euro voor onze optie. Heb dus even gevraagd wat het verschil van kleur is tussen midden bruin en abdij (donkerder), en ga dan waarschijnlijk daar bestellen.

Onze nachtkastjes zijn binnen! We hebben er 3 zodat we er nog eentje in de gang kunnen zetten, we hebben een gek hoekje over waar we dan een plantje neer willen zetten.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:34

@liekec: ik ken de firma niet, maar er zijn diverse firma's die boomstamtafels verkopen.
Als je ze vraagt hebben ze misschien wel kleurstalen voor je.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:36

Heb dit van ze gehad. Denk dat ik vanavond ga bestellen, de bovenste dan.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:05

Dat is idd een mooie warme kleur.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:34

Zo, ein-de-lijk mag ik hier dan ook echt meepraten. Gisteren getekend voor ons huis, 2 augustus de sleutel :):) :):) En van 't weekend hadden we al wat verf ingeslagen :D Voor in de woonkamer hebben we gekozen voor de kleur Summer Splash :D En dan gelijk een dilemma... voor de slaapkamer wil ik heel graag de muur achter het bed behangen met ribstof in donkerblauw. Op de muur waar geen ramen zitten wil ik dan graag een donkerblauwe verf (matchen bij de stof, waar we een staal van hebben besteld). In die donkerblauwe muur willen we de (houten schuif boerderij) deur naar de walk in closet :D De muur daar tegenover is vooral raam, waar we aan weerszijden dus gordijnen van vloer tot plafond willen: doorzichtig wit en verduisterend (welke kleur?!), maar dan... welke kleur op de muur van de ramen en de muur tegenover het bed.... wit? Is dat niet teveel contrast? Wit met een blauw zweempje erin?! En.... wat op de vloer? Ik wil eigenlijk het liefst tapijt, maar hoog/laagpolig, donker/licht? Help me :D

Foto's van Funda van de situatie nu:

Afbeelding

Afbeelding

Naast mijn vragen, nog andere tips?! :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:49

Als je gaat voor donker blauw zou ik daarna inderdaad gaan voor wit/blauwig wit - anders is het direct zo donker.
Lichtgrijze gordijnen is dan wel weer super leuk. Wat contrast mag best, in mijn ogen haha

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:22

Donkerblauw wit kan prima hoor! Kijk maar op Pinterest. Als je dan bijv je dekbedhoes een middenweg doet past t mooi in elkaar.

Wij hebben de tafel besteld :) sleuteloverdracht uitgesteld doordat de makelaar de sleutels niet had, iets met you had one job :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:25

Wit met donkerblauw zou ik iig een veel te groot contrast vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:29

DubbelDun schreef:
Wit met donkerblauw zou ik iig een veel te groot contrast vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Oldtimer rally met 9010

Afbeelding

Afbeelding

Donkerblauw met 9010

Contrast is het helemaal tegenwoordig :D Geeft een stuk meer diepte aan kamers dan ik had verwacht.
Heb ook een hal en grote slaapkamer met muisgrijs tegenover 9010 gedaan, maar dat ziet er veel minder ruimtelijk uit... :n

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:34

Wij hebben een donkerblauwe (royal blue) muur in de woonkamer, rest is echt wit ( stralend wit van flexa)en de gordijnen en bank lichtgrijs. Ik vind het een geslaagde combi, zal kijken of ik morgen een foto kan maken, met het avondlicht lijkt de muur zwart. Op de slaapkamer ook blauw met wit maar wat lichter en linnen look, houten vloer licht erbij maar hier nog stucloop :
Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:36

Afbeelding
Mijn nieuwe slaapkamer. Wit en blauw

Afbeelding
Afbeelding
Mijn oude woonkamer wit met blauw