Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:54

Neonlight schreef:
Ik wacht nog even af wat de volgende beloningen zijn, stappenteller zit me niet in de weg. Maar extra punten zit ik niet zo op te wachten. Had de vorige keer mijn kaart vol, maar er was niets in de winkel wat bruikbaar was voor mij. Dus maar even gelaten, en toen was ie verlopen. Ik kom ook niet veel bij de Etos, vaker bij het Kruidvat.

Van die punten mag je alles kiezen in de winkel van het Etos merk hoor... lijkt mij wel de moeite waard.. 100 punten mag je voor 5 euro wat uitzoeken

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:26

Ik kreeg net een berichtje van Stockon dat een bepaald product er niet meer was en dan ik kon aanpassen. Handig!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:25

Ik ben heel benieuwd naar de reacties hier. Op een mama groep heeft iemand een bespaar challenge opgezet. Met je gezin rondkomen van max 50 euro per week. Nou ben ik heel benieuwd of er hier mensen zijn die dat dus kunnen en wat je dan zoal eet?

Ik zit daar nog een stuk boven met 5 man. En dan eten wij 1 keer per week pizza of friet. Ben heel erg benieuwd of iemand hier tips heeft. Ik kon het bespaar topic van toen niet meer vinden dus excuses als het niet mag.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:26

God wij doen met 2 mensen voor 50 euro dus dan zou je naar 2 mensen voor 25 gaan. Dat vind ik wel heel optimistisch en dan zou ik veel dingen moeten aanpassen, bijvoorbeeld geen ontbijtgranen in de ochtend van een merk

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:51

Kan je de kassabon van stockon ook indienen bij Scoupy?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:01

Er zijn weer nieuwe (ook paar gratis) scoupys

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:24

Ik heb er gisteren al wat van gehaald. Super leuk altijd.

Mag ik hier ook een andere vraag stellen over bezuinigen wat niet over boodschappen gaat?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:59

zal mij benieuwen per 1 januarie hoe duur de boodschappen dan worden :\

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:04

Bedankt voor het delen van de Stockon app! Die ga ik vanavond eens rustig bekijken! :D
Hier geven we gemiddeld €60 per week uit aan boodschappen. Dit is wel inclusief alles (deo, lenzenvloeistof, shampoo etc.).

Probeer wel op de aanbiedingen te letten. Ben het sinds deze maand gaan bijhouden hoeveel we aan boodschappen uitgeven gemiddeld, ben benieuwd over een paar maanden.... :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:50

Ik heb zojuist dankzij Scoupy gratis Blue Band gehaald, de 'net als roomboter' versie. Is hij gewoon 2 maanden over datum! 8)7 . Da's wel héél lang! Melding gedaan op facebook Messenger van die winkel/locatie en ik kan morgen een nieuwe ophalen. Maar vond het best bizar dat het 2 maanden over datum kan zijn! Vandaag gekocht, houdbaar tot 1-7-2018....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:18

Dat is wel heel lang....

Ik heb alles kunnen vinden behalve de crackers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:04

Ik heb de boodschappen binnen. Super netjes geleverd!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:42

Ik kon niks vinden in de AH.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:31

furious schreef:
Ik kon niks vinden in de AH.

Weet niet wat je zocht maar de becel 'melk' is alleen bij Jumbo en die boter is niet verkrijgbaar bij AH staat erbij. :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:03

Ik was deze week 58 euro kwijt. Best netjes vond ik zelf. Hoeveel soorten beleg halen jullie? En dan bedoel ik kaas, worst, salades e.d.

Mijn weekmenu:
-friet & snack
-gepofte zoete aardappel met broccoli paksoi en kipfilet.
-goulashsoep
-kip piri piri
-boerenkool
-slagers hamburgers met groentenfriet.
-biefstuk met gegrilde groenten en gorgonzolasaus.

En voor de lunch heb ik dan nog spruitjessoep, geitenkaas salade en een ceasar salade. Verder nog omelet en dat soort dingen.

Ben best tevreden eigenlijk. Had mazzel met mijn groenten. En heb 4 pakken babyvoeding gekregen dus dat hoeft voorlopig niet meer. En omdat ik daarop bespaar lekker even langs de slager geweest voor hamburgers.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:10

Ik heb meestal een voordeelpak gesneden jong belegen kaas, verder ham, salami/snijworst/chorizo/cervelaat, smeerworst, smeerkaas, roomkaas (paturain oid).
En soms zeeuws spek, grillworst, casselerrib of old amsterdam, brie, smeerbare geitenkaas oid.
Verder dingen als duopasta, hagelmix, vlokken, vruchtenhagel, speculoospasta, pindakaas en schuddebuikjes.
Oh en standaard een doos eieren, lekker gebakken op brood of halfzacht gekookt op een pistoletje. :9

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:26

Allemaal in je eentje? :oo
Ik heb plakjes kaas voor tosti's en een pakje goedkope ham. Ik beleg brood dan met ham en kaas en vries het in. Maar dit is niet elke week.

Verder een blok kaas, salami, boterhamworst, kipfilet en smeerkaas. Pindakaas en dat soort dingen ook allemaal. Ik eet zelf eigenlijk vrij weinig brood. Als mijn man thuis is heb ik nog wel roomkaas en filet american. En voor mezelf hummus. Daarmee is alles lekker :')

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:31

Wij halen eigenlijk alleen Surinaamse kip salade, hagelslag, jam en pindakaas.. Ik lunch op mijn werk en mijn partner neemt eigenlijk altijd pindakaas en hagelslag mee. In het weekend eten we de salade. Wij ontbijten met yoghurt of Brinta dus in de ochtend eten we geen brood.

We hebben wel altijd kleine pakjes hagelslag/vlokken voor de afwisseling eventueel.

Ik heb net bij Stockon besteld. Het komt maandagavond, ben benieuwd! Eigenlijk allemaal dingen besteld die we normaal ook kopen. De prijzen zijn wel gemiddeld 10 tot 20 cent per product duurder, maar nu met de korting besparen we dus flink!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 00:04

Sunrise19 schreef:
Allemaal in je eentje? :oo

Jup, maar de langer houdbare dingen heb ik standaard in de koelkast liggen, dus die koop ik niet wekelijks maar gebruik ik wanneer ik er eens zin in heb. :)
Wel wekelijks kaas en ham, eens in de 2 weken dan salami/cervelaatworst oid.
De eieren verwerk ik ook geregeld in andere gerechten en baksels maar de hoofdmoot eet ik bij de lunch.

Maar zo heb ik ook standaard 'brinta', ontbijtgranen, beschuitjes, afbakpistoletjes, een blik croissantdeeg, volkoren knackebrod, bapaobroodjes, kipnoodles en rijstwafels liggen zodat ik kan afwisselen bij mijn ontbijt/lunch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:43

Ik eet geen nog geen 5 sneetjes brood pee week. Niet mijn ding.

Meestal cracker met huttenkase en avocado/tomaat/etc.

Wanneer ik het wel eet met wat zoets. Sowieso geen vlees brrr

Vriend en kids wel. Hebben 3 pakjes vlees in huis, kaas en wat zoet zoals pindakaas, hagelslag en speculoos.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:49

Ik lust geen vlees beleg dus kaas, hagelslag, vlokken, chocopasta en jam in huis. Ik eet vrijwel geen brood maar vriend neemt bijna altijd zoets op brood. Is één ding op dan moet die maar ander beleg gebruiken en dan kopen we het weer allemaal in

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:55

Mijn vriend eet veel brood, en dan vooral met hummus, fruitspread, chocopasta, hagelslag, (vega) smeerworst en groentespreads. Voor mezelf heb ik altijd een pot pindakaas staan. En er staat altijd appelstroop en suikerhagel in de kast, maar die gaat niet snel op.
Ik smeer zelf vaak avocado met wat groente op brood.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:29

Grappig die verschillen. Ben altijd benieuwd of daar nog op te besparen valt. Neem sowieso altijd het goedkoopste.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 12:52

Wij eten als beleg alleen pindakaas en eieren op brood haha. Maar ook vaak pannenkoekjes als lunch of bananenbrood

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:17

Ik maak voor de kinderen graag sandwiches. Dus heb altijd wel kipfilet, spek en kaas in huis. Club sandwich is hun favoriet. Mijn kinderen lusten allemaal dan weer geen pannenkoeken. Wij zelf overigens ook niet. :+

Ontbijt voor mezelf bestaat uit Griekse yoghurt met fruit en noten/zaden. Of iets met ei. Soms een mozzarella wrap met van alles ertussen. Of een stuk uitgeholde komkommer met beleg erop. Tussen de middag bijna altijd een salade of soep.