x_spekkie_x schreef:Ik vraag me af of het verschil in hypotheek komt omdat waxmeltsenzo rekent met een hypotheek voor een zelfstandige?
Als ik in een willekeurige hypotheektool een bedrag invul van 40.000 + 40.000 (partnerinkomen) inkomen uit een vast dienstverband, dan kom ik op een bedrag uit van ongeveer 4 ton. Verander ik dat naar 50.000 + 10.000 (partnerinkomen), dan kan je zelfs geeneens 3 ton lenen.
Dus wat iedereen al roept 'een huis van 5 ton is niet voor de normale mens weggelegd' kan ik helemaal beamen. Want modaal gezien ligt het inkomen tussen de 30.000 en 70.000 voor een 2-persoonshuishouden met of zonder kinderen. Modaal is het vaakst voorkomende inkomen (niet het gemiddelde, het gemiddelde inkomen genomen over de werkende beroepsbevolking is ongeveer 37000 euro per persoon).
Ja, idd een zelfstandige, hier zijn toch wel veel mensen zelfstandig
Maar ook een zelfstandige behoord met een modaal inkomen tot een normaal mens hoor.
Nogmaals hier merken we gewoon dat veel jonge gezinnen gewoon huizen voor dat soort bedragen kunnen kopen. Als de banken de hypotheek ze niet zou verstrekken zou dat simpelweg niet mogelijk zijn.
Hier zitten veel aannemertjes,schilders, glazenwassers etc.