pmarena schreef:gerlienke schreef:Stille meelezer hier, ik had vandaag gekeken bij mijn radijs. Die is 7-3 verspeend en vandaag wou ik gaan oogsten en had ik alleen wortels in mijn hand en geen enkel radijs. Ik heb de radijs de hele tijd binnen gehad en elke dag beetje water gedaan, niet teveel natuurlijk. Had ik langer moeten wachten met oogsten of heb ik gewoon een slechte radijs gehad?
![]()
Als iemand nog cherrytomaatjes heeft tegen verzendkosten hou ik me aanbevolen, wil die heel graag maar nooit te gekregen bij de boodschappen bij de AH.
Denk dat het gewoon door het overzetten komt. Radijs en wortel enzo trekken dat niet zo best is mijn ervaring, die moet je gewoon zaaien op de plek waar je ze ook wilt oogsten
Ik had vorig jaar wat te dicht op elkaar gezaaid in mijn moestuinbakken (lees: zaadjes per ongeluk laten vallen, grrr) en heb wat plantjes voorzichtig weggehaald en verderop neergezet, en die deden het voor geen meter terwijl de plantjes die ik met rust liet gewoon super mooie radijzen en wortelen werden
Volgende keer gewoon laten zitten! Er zullen dan een aantal plantjes verdrukt worden, maar als je de plantjes ernaast oogst, gaan die weer verder groeien