AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:11

pmarena schreef:
gerlienke schreef:
Stille meelezer hier, ik had vandaag gekeken bij mijn radijs. Die is 7-3 verspeend en vandaag wou ik gaan oogsten en had ik alleen wortels in mijn hand en geen enkel radijs :\ . Ik heb de radijs de hele tijd binnen gehad en elke dag beetje water gedaan, niet teveel natuurlijk. Had ik langer moeten wachten met oogsten of heb ik gewoon een slechte radijs gehad? :')

Als iemand nog cherrytomaatjes heeft tegen verzendkosten hou ik me aanbevolen, wil die heel graag maar nooit te gekregen bij de boodschappen bij de AH. :D

Denk dat het gewoon door het overzetten komt. Radijs en wortel enzo trekken dat niet zo best is mijn ervaring, die moet je gewoon zaaien op de plek waar je ze ook wilt oogsten :j

Ik had vorig jaar wat te dicht op elkaar gezaaid in mijn moestuinbakken (lees: zaadjes per ongeluk laten vallen, grrr :P ) en heb wat plantjes voorzichtig weggehaald en verderop neergezet, en die deden het voor geen meter terwijl de plantjes die ik met rust liet gewoon super mooie radijzen en wortelen werden :j

Volgende keer gewoon laten zitten! Er zullen dan een aantal plantjes verdrukt worden, maar als je de plantjes ernaast oogst, gaan die weer verder groeien :)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:09

jeetje wat groeien sommige hard!

hierbij mijn plantjes..
Afbeelding

Afbeelding

Franciee

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:16

They're HUGE! Nou zo groot zijn de moestuintjes bij ons niet hoor...

Ze staan trouwens in pot grond van de Aldi :+

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:19

Ik had een bokker gepb't voor moestuintjes, maar helaas geen reactie..
Iemand anders die ze wil opsturen tegen verzendkosten? :)

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:07

Geryon schreef:
pmarena schreef:

Denk dat het gewoon door het overzetten komt. Radijs en wortel enzo trekken dat niet zo best is mijn ervaring, die moet je gewoon zaaien op de plek waar je ze ook wilt oogsten :j

Ik had vorig jaar wat te dicht op elkaar gezaaid in mijn moestuinbakken (lees: zaadjes per ongeluk laten vallen, grrr :P ) en heb wat plantjes voorzichtig weggehaald en verderop neergezet, en die deden het voor geen meter terwijl de plantjes die ik met rust liet gewoon super mooie radijzen en wortelen werden :j

Volgende keer gewoon laten zitten! Er zullen dan een aantal plantjes verdrukt worden, maar als je de plantjes ernaast oogst, gaan die weer verder groeien :)

Oke bedankt voor het antwoord allebei. Weet ik dat weer voor de volgende keer. Moet je trouwens voor radijs een diepe pot hebben? Ik had het nu in een potje van +- 10cm hoog gedaan.
Kun je tomaten plantjes makkelijk overpoten? Zit erover te denken om daar nog zaadjes voor te kopen en te zaaien.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:42

Zo krobsla en broccoli in de tuin gezet. Gezien ze vorige keer dood gingen met verpotten nu maar geprobeert gelijk in de volle grond. Komende dagen word het toch lekker weer zie wel hoe ze zich houden. Zaten goede wortels aan dus hoop dat het goed komt.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:15

Hoe gaat het met jullie aardbijtjes? Die van mij zijn al heel lang ontkiemd maar groeien totaal niet...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:23

Ik heb sinds een paar dagen 5 mini aarbeien plantjes.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:26

Aardbei groeit echt heeeeeeel langzaam heb ik gelezen. Hier hetzelfde!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:33

Kleine inbreek, mijn aardbeien gaan ook echt mega langzaam!! Veldsla en radijs gaan top. Net nog tijm, wortel en cherry tomaatjes gekregen.

We hebben er nu 12 :) ik lees weer lekker mee voor de tips en trics

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:34

Mijn kropsla vond het niet leuk meer in huis, dus die os vandaag naar buiten verhuisd.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:34

Wij hebben gewoon grote planten gekocht. Met dat groei-tempo heb ik over 10 jaar een keer een aardbei...

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:49

hier lijken alle plantjes het te doen *\o/* ook de paprika gaf een klein teken van leven. Zal van de week weer even foto's maken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:57

Aardbeien komen er ook pas volgend jaar aan of zoiets :=

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:01

De aarbeienplantjes hebben bij mij de afgelopen dagen wel een groeispurt gehad, maar zijn nog steeds de kleinste.:P
Een paar dagen geleden wat komkommer gezaaid en die komen nu al weer te voorschijn. Hoe ziet bij jullie de lente ui er uit? Bij mij gaan ze steeds meer liggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:11

Hallo, ik kom ook meekijken :wave:

Mijn huisgenootje organiseert een plantgroeiwedstrijd op de studentenvereniging maar ze had nog moestuintjes over. Dus die staan sinds een paar uurtjes in de vensterbank van onze keuken :) En in één moeite door ook de Ikea-bloemetjes die ik nog had staan :=

We hebben hier veel zon en eventueel ook een balkon waar ze terecht kunnen, ik ben benieuwd *\o/* We hadden het hele zaakje klaar en opgeruimd en we stonden er zo naast van... "Hup, groeien!" :') Alsof ze direct uit de grond zouden schieten haha. Zo ongeduldig zijn we dan ook wel weer!

Wel leuk die tuintjes! Hier de onze.

Voorbereiden op de keukentafel

Afbeelding

En het eindresultaat! *\o/* Groei, mijn liefjes, groei!

Afbeelding

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:44

Mijn eerste potje kropsla wat ik met alle zaadjes had gezaaid, heb ik destijds met 9 stekkies verpot. Inmiddels zijn ze echt enorm en moeten ze eigenlijk allemaal in een pot van 30x30.. Ze zijn al aan hun 11de en 12de blaadje begonnen en de blaadjes worden alsmaar groter :')
Het probleem is, dat ik geen plek heb voor 9 30x30 potten in de woonkamer of op mijn balkon.. Want er komen ook nog andere plantjes aan die ik graag groter wil zetten.
Dusss mocht er iemand nog een kropsla willen die al lekker op weg is? Stuur gerust een PB.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:59

hihi, hier hetzelfde probleem... Die van mij verhuizen naar de volkstuin van mijn broertje :Y)

ik heb vandaag de lente-ui verpot, gezellig met zijn 9-en in een grote vierkante plantenbak :) nu nog binnen, ben bang dat de regen ze om zal knakken :=

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:09

Tammy leuk!

Paige, wat goed! Ik ben wel heel benieuwd naar hoe het erbij staat! Mijn kropsla hebben ondertussen 4 blaadjes per plantje maar echt heel smal.

Magrathea, ziet er goed uit :D

Allemaal langzame aardbeitjes :') Die heb ik nog helemaal laten zitten, volgend jaar als ik een tuin heb misschien.

Vandaag is mijn radijsje geboren <3 Nu de andere 5 nog! De tomaatjes en paprika staan in een kasje, maar die waren helemaal vochtig en schimmelig geworden, ook over de aarde :oo Hopelijk kan het geen kwaad.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:34

Hier ook veel wortel en sla..

Afbeelding

Afbeelding

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:37

Ach jee als ik die baby kropsla zie, wou ik dat ze altijd zo schattig klein bleven haha. En die cherrytomaat ook nog zo mini. Dat is bij mij al een soort van boompje. Maar zie ik nou goed dat je een rucola kaartje bij de lente ui of prei hebt staan?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:42

Hihi jij let goed op!! Ja klopt, zag dit ook toen ik ze later water ging geven (bieslook) :o

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:08

Wie intresse heeft ik heb de volgende nog over. Eventueel zou ik nog graag dille, tijm, spinazie of de aardbei willen om te ruilen. Anders wil ik ze voor €1 ook gewoon opsturen

Andijvie 2x
Veldsla 1x
Wortel 2x
Aubergine 2x
Lente ui 2x
Prei 2x
Radijs 2x

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:20

Ik mis nog maar 2 miestuintjes, andijvie en aubergine. Wel heb ik selderij nu 6 x haha.

En ik kreeg van het weekend 30 zakjes ofzo van de mcd, dalijk red ik t allemaal niet in 1 moestuinbak

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:31

Je kan ook wat bewaren voor volgend jaar.