[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ffjor

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:35

Nou het is gelukt hoor! Blijken de verkopers zelf de 12e al getekend te hebben, waarom het zolang heeft geduurd geen idee maar we hebben het iig! Maandag gaan we tekenen.

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:21

Kan helaas niks meer aan mijn bericht toevoegen maar rest mij nog een vraag...

Voor welke rentevaste periode hebben jullie gekozen? Gezien de lage rente momenteel zaten wij te denken aan minimaal 15 jaar maar de hypotheekadviseur raadde dit af. Hij vind 10 jaar beter...en wel omdat je de kosten die je nu bespaard kan compenseren mocht de rente stijgen na 10 jaar. Je spaart nu zeg maar kosten uit. Maarja, ik ben dan weer bang dat de rente over 10 jaar enorm veel hoger is en de maandlasten (die netto toch al stijgen bij een annuïteiten hypotheek) daardoor ook.
Ik wil de beste man graag geloven maar ik wil niet in de problemen komen.
We zijn beide jong trouwens (24/28), hebben qua werk geen ambities (wat we nu doen blijft het zeer waarschijnlijk bij) dus het inkomen zal niet aanzienlijk stijgen, gewone loonsverhoging daarbuiten gelaten.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:35

Wij hebben ook 10 jaar vast. Dat is ook aangeraden ook ivm kosten :)
Wat wij nu doen is een deel van de hypotheekrente aftrek apart sparen dat indien we geen sprongen gaan maken in inkomen dit in 'kunnen' leveren als vermindering op de hypotheek :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:54

Tijdje stil geweest, maar inmiddels wel weer twee kijkers gehad. Die van vandaag is op zoek naar een appartement in het centrum van Hilversum als investering en om het daarna te gaan verhuren. Gaat nog wel een paar andere appartementen bekijken, maar het was een uitgebreide en positieve bezichtiging volgens de makelaar. Hopelijk wordt 2014 echt ons jaar en kunnen we eindelijk stappen maken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:25

dat klinkt goed Georgette.. ik duim voor jullie... misschien dat je nog in 2013 goed nieuws gaat krijgen. ik hoop het voor je!

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:20

Georgette schreef:
Tijdje stil geweest, maar inmiddels wel weer twee kijkers gehad. Die van vandaag is op zoek naar een appartement in het centrum van Hilversum als investering en om het daarna te gaan verhuren. Gaat nog wel een paar andere appartementen bekijken, maar het was een uitgebreide en positieve bezichtiging volgens de makelaar. Hopelijk wordt 2014 echt ons jaar en kunnen we eindelijk stappen maken.

Duimen maar! Wie weet, als hij zo uitgebreid heeft gekeken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:22

Spannend hoor georgette *\o/*

Wij gaan vanmiddag 2 huizen bekijken :j deze keer in de wijk waar we opgegroeid zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 09:59

ffjor schreef:

Voor welke rentevaste periode hebben jullie gekozen? Gezien de lage rente momenteel zaten wij te denken aan minimaal 15 jaar maar de hypotheekadviseur raadde dit af. Hij vind 10 jaar beter...en wel omdat je de kosten die je nu bespaard kan compenseren mocht de rente stijgen na 10 jaar. Je spaart nu zeg maar kosten uit. Maarja, ik ben dan weer bang dat de rente over 10 jaar enorm veel hoger is en de maandlasten (die netto toch al stijgen bij een annuïteiten hypotheek) daardoor ook.
We zijn beide jong trouwens (24/28), hebben qua werk geen ambities (wat we nu doen blijft het zeer waarschijnlijk bij) dus het inkomen zal niet aanzienlijk stijgen, gewone loonsverhoging daarbuiten gelaten.

Gefeliciteerd dat het rond is!
Wat betreft je inkomen is er ook nog een andere belangrijke vraag; gaan jullie voor kinderen? Zo ja, dan betekent dat waarschijnlijk niet meer inkomen, maar wel meer kosten voor het dagelijks levensonderhoud. Ook een factor om rekening mee te houden.
Die redenering van je adviseur is in mijn ogen b*llshit, maar goed, ik bekijk het vanuit het perspectief van een ander type hypotheek.
Ikzelf zou zoveel mogelijk willen profiteren van een lage rente, laat je adviseur het totale plaatje maar eens voorrekenen dan...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:00

@georgette: spannend, hopelijk levert het wat op :)
@quera: succes vanmiddag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:15

*Zwaait.

JG nou hehe eindelijk rond :')

Hier hebben we afgelopen maandag het koopcontract getekend :D Sinds gister zijn de grote dingen klaar nadat het tapijt was gelegd. Wat een ruimte hebben we, t is nog steeds een giller :') We zijn allebei ontzettend blij met dit huisje :D

Wij hebben ons huis 2 dagen voor de ohr gekocht en die is ook gewoon teruggetrokken overigens. Lijkt me vrij logisch :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-13 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:16

Wendy schreef:
ffjor schreef:

Gefeliciteerd dat het rond is!
Wat betreft je inkomen is er ook nog een andere belangrijke vraag; gaan jullie voor kinderen? Zo ja, dan betekent dat waarschijnlijk niet meer inkomen, maar wel meer kosten voor het dagelijks levensonderhoud. Ook een factor om rekening mee te houden.
Die redenering van je adviseur is in mijn ogen b*llshit, maar goed, ik bekijk het vanuit het perspectief van een ander type hypotheek.
Ikzelf zou zoveel mogelijk willen profiteren van een lage rente, laat je adviseur het totale plaatje maar eens voorrekenen dan...

Ben ik het ook mee eens, wij hebben voor 20 jaar vast gekozen, puur omdat je de "winst" tov die van 10 jaar toch niet opzij gaat zetten en uit gaat geven. Dan maar extra zekerheid en 20 jaar, want dat de rente weer gaat stijgen dat staat wel vast. Dan kan je maar beter verzekerd zijn van een lange vaste rente periode.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:38

Toch overwegend positief nieuws hier, best veel beweging. Klinkt goed Georgette.
Wij werden gebeld door een man die vroeg hoeveel paardenstallen er bij het huis zaten. Dat zijn er 2, toen vroeg hij of je daar ook 4 van kunt maken, ja, dat kan. Die man zei dat hij helemaal niets met paarden had, maar dat hij gehoord had dat je wel €250 per box kon vragen. Dan zou hij de stallen kunnen verhuren en dan kon hij gratis wonen. Wat een giller...... mijn vriend heeft hem maar even uit de droom geholpen.... dat paarden ook strooisel en voer nodig hebben, dat stallen uitgemest moeten worden. En verder lukt het je niet om in deze buurt boxen te verhuren want iedereen heeft zo'n beetje paarden aan huis. Bovendien kun je hier een paar kilometer verderop bij een pensionstal staan met 2 rijhallen, solarium, stapmolen en bij mensen met verstand van paarden....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:41

Hihi, mijn schoonvader had dat idee ook :+ heb ik hem ook maar vanaf gepraat :+

De vorige eigenaren van ons huis hebben binnen gerookt.... en veel ook. Gatverdamme zeg wat smerig!
Volgende keer als we een huis gaan kopen gaan we eerst maar vragen of er binnen gerookt is. Zo ja, direct 10.000 van de prijs af. Voor dat geld laten we het wel door een schilder doen.
Op alles zitten ongeveer al 3 lagen verf en de nicotine komt er nog steeds doorheen. Alles is vies en smerig :\ bah!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:50

Commercieel gezien niet zo handig natuurlijk, want als hij ons huis zou willen kopen en dat idee erbij heeft moet je hem eigenlijk in de waan laten.... dan hadden we misschien toch een koper haha.

Oh getver zeg, inderdaad heel vies als er veel gerookt is in een huis. Is het je niet opgevallen toen je ging kijken? Hing die lucht er niet meer?
Was je van plan op korte termijn weer een nieuw huis te kopen dan? :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:10

Roken in huis is zo smerig :\

Ik heb meerdere delen in mijn hypotheek, twee delen staan voor 7jr vast (goede actierente op dat moment) en een deel variabel. Zit zo ver onder mijn maximale hypotheek én ik woon hier nog vijf, maximaal tien jaar. Langer vast zetten heeft dus helemaal geen zin, betaal ik alleen maar te veel rente door. Zou sowieso nooit voor twintig jaar kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:15

Keet schreef:

De vorige eigenaren van ons huis hebben binnen gerookt.... en veel ook. Gatverdamme zeg wat smerig!
Volgende keer als we een huis gaan kopen gaan we eerst maar vragen of er binnen gerookt is. Zo ja, direct 10.000 van de prijs af. Voor dat geld laten we het wel door een schilder doen.
Op alles zitten ongeveer al 3 lagen verf en de nicotine komt er nog steeds doorheen. Alles is vies en smerig :\ bah!

JA dat is echt heel vies, vriendin van mij heeft ook een huis gekocht waar veel gerookt was, echt ranzig. Ze moest de termostaat vervangen want die was zo geel dat ze m niet meer schoon kreeg :n

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:15

Wij roken wel maar nooit in huis. In ons huis is wel gerookt door de huurders en ik ben blij dat we heel het huis gestript hebben. Bah wat smerig..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:25

Ja, we hadden het wel geroken tijdens de openhuizen route, maar nooit verwacht dat het zo erg zou zijn :n

Afbeelding
Eerste laag wit op het plafond.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Hier hing de gordijnrails.....

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:41

Ohh dat is echt extreem!
Ik hoop voor je dat t lukt het te bedekken. Wij hebben de kleine stukken die zijn blijven staan geisoleerd met nicotine spul van albastine. Maar datbis duur grapje als je dat door heel het huis moet doen :=

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:04

Wow keet dat is echt heel erg!! Succes ermee joh!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:25

He bah...
Bij ons gaat ook niet gerookt worden hoor!!

Morgen de sleutel! :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:02

Joolien schreef:
Keet schreef:

JA dat is echt heel vies, vriendin van mij heeft ook een huis gekocht waar veel gerookt was, echt ranzig. Ze moest de termostaat vervangen want die was zo geel dat ze m niet meer schoon kreeg :n

Mijn huis :D hahahaha, ja was echt mega ranzig... maar kon er wel doorheen kijken en hoe slechter een huis er uit ziet hoe goedkoper je hem kan krijgen :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:52

1 van de huizen waar we vandaag zijn wezen kijken is een topper!!!
Maandag een 2e bezichtiging en hopelijk gelijk een bod uitbrengen *\o/*

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 23:05

Jeej goede berichten allemaal.

Wij zijn druk druk druk aan het klussen en verven en doen. Pff wat een werk! Haha. Zaterdag gaan onze spullen naar de opslagbox en gaan we kamperen in ons nieuwe huis. Matrasje op de grond en gaan met die banaan. :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:05

@ Keet; als het erg is kun je beter eerst afdekken met speciale verf, iemand had het hierboven ook genoemd geloof ik, anders blijft het terugkomen door de verf heen, ook na 3 lagen.
Vrienden van me hebben ook een rokershuis gehuurd, dat was wel (veel) erger nog dan dat van jullie en hebben 3 keer gesausd muren bleven geel terugkomen (zie je na een paar dagen erdoor trekken) en uiteindelijk behandeld met speciaal spul en weer gesausd, is echt een heel duur grapje dan.
Maar die hadden de muren echt donkergeel, waar de schilderijtjes en het jezusbeeld hadden gehangen was haarfijn te zien.

Wij gaan eerst nog weer voor een huurhuis, komende zomer meer zicht op vast contract dus dan nog maar eens kijken wat er mogelijk is.
Voor nu in elk geval op zoek naar huur want we moeten er in februari uit (huis is verkocht wij huurden obv leegstandswet).
Woningbouw heeft besloten vanaf januari het distributiesysteem te veranderen, eerst was op basis van inschrijfdatum, nu wordt het wie het eerst komt en het papierwerk voor elkaar heeft krijgt het huis, zijn er meerdere dan wordt er geloot.
Dus voor ons nu in elk geval voordeliger gezien wij een inschrijfdatum een jaar terug hebben en de wachttijd gemiddeld 3/4 jaar was.