Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Georgette schreef:Tijdje stil geweest, maar inmiddels wel weer twee kijkers gehad. Die van vandaag is op zoek naar een appartement in het centrum van Hilversum als investering en om het daarna te gaan verhuren. Gaat nog wel een paar andere appartementen bekijken, maar het was een uitgebreide en positieve bezichtiging volgens de makelaar. Hopelijk wordt 2014 echt ons jaar en kunnen we eindelijk stappen maken.
ffjor schreef:Kan helaas niks meer aan mijn bericht toevoegen maar rest mij nog een vraag...
Voor welke rentevaste periode hebben jullie gekozen? Gezien de lage rente momenteel zaten wij te denken aan minimaal 15 jaar maar de hypotheekadviseur raadde dit af. Hij vind 10 jaar beter...en wel omdat je de kosten die je nu bespaard kan compenseren mocht de rente stijgen na 10 jaar. Je spaart nu zeg maar kosten uit. Maarja, ik ben dan weer bang dat de rente over 10 jaar enorm veel hoger is en de maandlasten (die netto toch al stijgen bij een annuïteiten hypotheek) daardoor ook.
Ik wil de beste man graag geloven maar ik wil niet in de problemen komen.
We zijn beide jong trouwens (24/28), hebben qua werk geen ambities (wat we nu doen blijft het zeer waarschijnlijk bij) dus het inkomen zal niet aanzienlijk stijgen, gewone loonsverhoging daarbuiten gelaten.
Wendy schreef:ffjor schreef:Kan helaas niks meer aan mijn bericht toevoegen maar rest mij nog een vraag...
Voor welke rentevaste periode hebben jullie gekozen? Gezien de lage rente momenteel zaten wij te denken aan minimaal 15 jaar maar de hypotheekadviseur raadde dit af. Hij vind 10 jaar beter...en wel omdat je de kosten die je nu bespaard kan compenseren mocht de rente stijgen na 10 jaar. Je spaart nu zeg maar kosten uit. Maarja, ik ben dan weer bang dat de rente over 10 jaar enorm veel hoger is en de maandlasten (die netto toch al stijgen bij een annuïteiten hypotheek) daardoor ook.
Ik wil de beste man graag geloven maar ik wil niet in de problemen komen.
We zijn beide jong trouwens (24/28), hebben qua werk geen ambities (wat we nu doen blijft het zeer waarschijnlijk bij) dus het inkomen zal niet aanzienlijk stijgen, gewone loonsverhoging daarbuiten gelaten.
Gefeliciteerd dat het rond is!
Wat betreft je inkomen is er ook nog een andere belangrijke vraag; gaan jullie voor kinderen? Zo ja, dan betekent dat waarschijnlijk niet meer inkomen, maar wel meer kosten voor het dagelijks levensonderhoud. Ook een factor om rekening mee te houden.
Die redenering van je adviseur is in mijn ogen b*llshit, maar goed, ik bekijk het vanuit het perspectief van een ander type hypotheek.
Ikzelf zou zoveel mogelijk willen profiteren van een lage rente, laat je adviseur het totale plaatje maar eens voorrekenen dan...
Keet schreef:Hihi, mijn schoonvader had dat idee ookheb ik hem ook maar vanaf gepraat
De vorige eigenaren van ons huis hebben binnen gerookt.... en veel ook. Gatverdamme zeg wat smerig!
Volgende keer als we een huis gaan kopen gaan we eerst maar vragen of er binnen gerookt is. Zo ja, direct 10.000 van de prijs af. Voor dat geld laten we het wel door een schilder doen.
Op alles zitten ongeveer al 3 lagen verf en de nicotine komt er nog steeds doorheen. Alles is vies en smerigbah!
Joolien schreef:Keet schreef:Hihi, mijn schoonvader had dat idee ookheb ik hem ook maar vanaf gepraat
De vorige eigenaren van ons huis hebben binnen gerookt.... en veel ook. Gatverdamme zeg wat smerig!
Volgende keer als we een huis gaan kopen gaan we eerst maar vragen of er binnen gerookt is. Zo ja, direct 10.000 van de prijs af. Voor dat geld laten we het wel door een schilder doen.
Op alles zitten ongeveer al 3 lagen verf en de nicotine komt er nog steeds doorheen. Alles is vies en smerigbah!
JA dat is echt heel vies, vriendin van mij heeft ook een huis gekocht waar veel gerookt was, echt ranzig. Ze moest de termostaat vervangen want die was zo geel dat ze m niet meer schoon kreeg