Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:12

Hier helaas geen C1000 dus moet het met de hamsterweken doen. Daar zit tot nu toe weinig bij helaas.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:33

Nou ik vind de C1000 aanbiedingen ook tegenvallen hoor :j

Zitten wel een paar dingen bij die ik graag wil halen, maar soms hebben ze echt euroweken met topaanbiedingen en heel veel gewone dagelijkse dingen. Dat is er nu helaas niet.
Tot nu toe deze week nog maar 1 keer tussendoor boodschappen gedaan en dat komt eigenlijk omdat ik vrijdag een beetje in het wildeweg boodschappen had gedaan en dus dingen vergeten was en er was toen niet zoveel brood meer.
Dus ik denk dat ik voor deze week ook weer rond de 70 euro zit :o

Heb het ook aan vriendlief verteld en die vond het ook belachelijk dat we zoveel geld uitgaven aan boodschappen, dus hij staat achter mijn bezuinigingsplan :j (tot dat er 2 zakken chips voor een euro op de aanbieding zijn denk ik :+ We hebben het huis vol chips en nootjes liggen + )

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:46

Zijn er hier ook mensen die bij de ING het Tim huishoudboekje gebruiken?

Deze maand flink wat extra onverwachte kosten gehad (fijn, die belastingdienst...) dus moet nu heel zuinig aan doen. Gelukkig beginnen de scholen hier pas weer 2 september, dus dat scheelt al iets. Zitten hier soms echt goede tips tussen! WBT markt, die staat hier elke donderdag, maar tochheb ik vaak het gevoel dat als je op de aanbiedingen let in de supermarkt je daar veel goedkopen uit bent dan op de markt

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:02

Citaat:
tochheb ik vaak het gevoel dat als je op de aanbiedingen let in de supermarkt je daar veel goedkopen uit bent dan op de markt

Ik ook :j , zeker bij de Lidl.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:08

Dat gevoel heb ik ook. Ik vergelijk daarom de markt prijzen met de winkelprijzen en koop niet alles in de winkel maar ook niet alles op de markt.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:11

C_arola schreef:
Dat gevoel heb ik ook. Ik vergelijk daarom de markt prijzen met de winkelprijzen en koop niet alles in de winkel maar ook niet alles op de markt.

Iets wat ik wel wil proberen, maar nadeel van de markt vind ik dan weer dat daar de prijzen vaak slecht, of zelfs helemaal niet aangegeven worden. Dat maakt voor mij dat ik eerder de daarnaast liggende Digros of AH inloop voor mijn groente en fruit dan bij de marktkoopman vragen hoeveel iets kost.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:37

Dat ken ik, het hangt er bij mij vanaf hoe druk het is en hoe de verkopers zijn. Wanneer ze opdringerig zijn wat ik op de zaterdag markt merk dan ben ik weg. Op de vrijdag hebben we een biologische kraam, personeel is erg aardig en het kan wat drukker zijn maar aangezien er overal bordjes met prijzen hangen vraag ik het toch van de producten waar geen prijs bij hangt. Ze nemen ook de tijd voor je dus dan voel ik me niet zo opgelaten.

Hebben jullie misschien ideeën voor fruit? We eten nu veel bananen, appels, aardbeien, ananas maar ik wil weer eens wat anders eten. Ik heb alleen geen inspiratie. Nectarines, framboos, blauwe bes heb ik pasgeleden gehad. Peren wel maar die waren bij de AH nog lang niet rijp. Mango vind ik zelf wat minder. Ik ben dus inspiratieloos.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:03

Meloen?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:13

Galia meloen vinden we erg lekker, heb ik ook regelmatig gehad maar die kan ik inderdaad nog een keer kopen. Plakje rauwe ham erbij :9

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:18

ik vind aan de meloenen altijd zo weinig smaak zitten, maar mijn oudste dochten en manlief zijn er gek op. Sowieso is oudste dochter een echte fruiteter, die zou erop kunnen leven zeg maar, alleen op fruit. Misschien maar eens jouw variant c_arola proberen, met de rauwe ham, dan eet ik ook eens wat gevarieerder kwa fruit

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:24

Ik vind het erg lekker, moet wel zeggen dat het voor mij afhankelijk is welke rauwe ham je erbij doet. Coburger rauwe ham in dunne plakjes vind ik er heerlijk bij.
Watermeloen heeft imo ook te weinig smaak, galia meloen is wat steviger en heeft meer smaak vind ik. Je kan het ook lekker door een salade doen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:29

Hier op de markt is het absoluut goedkoper dan in dw winkel..10 appels voor 1.50 10 kiwia voor 1.50... Bak aardbeien rond de 1 euros

Vorige x had ik met.Freya zeker 10 bananen voor een euro. Die hebben we gedeeld.. 5 bananen dus voor 50 cent

Vzaterdag weer naar de markt..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:33

Olympia schreef:
Hier op de markt is het absoluut goedkoper dan in dw winkel..10 appels voor 1.50 10 kiwia voor 1.50... Bak aardbeien rond de 1 euros

Vorige x had ik met.Freya zeker 10 bananen voor een euro. Die hebben we gedeeld.. 5 bananen dus voor 50 cent

Vzaterdag weer naar de markt..

aardbeien zijn hier op de markt twee bakjes voor 4 euro, is nog wel goedkoper dan in de winkel, maar vind ze toch behoorlijk prijzig. is dan helaas weer een van de weinige fruitsoorten die mijn middelse dochter eet.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:17

Ik had gisteren op de markt aardbeien, 2 bakjes voor 2,50. En ze zijn heerlijk zoet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:29

Daar ga ik morgen ook maar naar kijken. De laatste keren dat we aardbeien kochten vielen ze tegen en de plant doet het dit jaar jammer genoeg niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:54

In Antwerpen vind ik de markt qua prijs altijd erg tegenvallen ... niks goedkoper als de supermarkt. Alleen keus uit 10 kraampjes met hetzelfde assortiment :+

Nu weet ik even niet meer wie het was, die een courgetteplant heeft. Komt daar nu een beetje "veel" vanaf en is dat makkelijk bij te houden?

Van de kruiden van de action die combi heeft alleen de munt het overleefd hier. De koriander ging opeens ook weer goed (wilde die al weggooien), maar 5 daagjes weg en de buren die het vergeten water te geven hielpen vervolgens niet mee. Anders had die het nog goed gedaan. De bieslook is erg dun, maar het groeit, overwoekerd door de munt. Alleen nu zitten er zwarte minuscule beestjes op de bladeren. En ik heb toch liever thee zonder beestjes. Iemand idee wat het is en wat te doen? De blaadjes zijn aangevreten en ik zie alleen die stipjes erop, verder niks. Heb het ergste er al uitgeknipt. Was niet helemaal de bedoeling om het als voer voor beestjes neer te zetten :D

Verder wil ik na de herexamens wat rondkijken qua meer suikervrij eten etc. En gezonder eten... maar niet direct veel duurder. Heb het idee dat ik continu last heb van een suikerdip en kan in de ochtend mijn bed niet uitkomen, al heb ik 9 uur geslapen. Hoop dat het met ander eetpatroon helpt om weer wat lekkerder in mijn vel te zitten. Dus eventuele tips van lekkere, gezonde gerechten zijn altijd welkom. Ook voor tussen de middag bijvoorbeeld om mee te kunnen nemen naar college :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:09

Courgette is een geweldige groente om te kweken: makkelijk en heel veel oogst. Laat ze alleen niet uitgroeien tot grote vruchten, dan zijn ze minder lekker!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:55

courgette is idd een goeie om zelf te kweken, een grote pot is al voldoende :j
ik heb overdreven en heb 5 planten staan en heb inmiddels buiten veel vers door allerlei gerechten heen, ook al een 5 kg(minimaal) in de vriezer zitten in stukjes en schijfjes.
vermoed na volgende week een verdubbeling in vriezerkg's wat betreft de courgette :=

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:47

Vandaag boodschappen bij de C1000 wezen doen en zaten voor mij toch nog wel nuttige dingen bij de euroweken :j
Bijvoorbeeld 2 zakken krieltjes voor een euro. Die vries ik in porties in en dan haal ik 3 porties uit een zakje.
Ook gelijk 3 flessen FA douchegel meegenomen en 3 broden. Allemaal euro stuk en dus op voorraad.
Ook nasigroentenpakket. Normaal koop ik die niet, maar ga nu grote pan koken en dan in porties invriezen. Is me goed bevallen!

Moestuin op stal gaat ook goed nu en heb lekker sperzieboontjes meegekregen en ligt ook nog courgette voor me en ui. Lekker!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:16

Kan ik de courgette nu nog planten? Nee, zeker? of in huis??
Wij eten hier veel courgette nl :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:19

Ik eet ook vaak courgette ... maar iets zegt mij dat die planten vast niet in het raamkozijn passen :+

Zucht, net een aantal rupsen uit m'n muntplant gevist ... leuk al die vlinders in de tuin. Maar moet dat dan perse op mijn muntplantje?
Ze moeten 'm wel hebben allemaal. Dat gaat thee met extra's worden :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:56

Lekker hoor, kauwen op je thee :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:56

En euh.........je kent mijn vensterbank niet he! >;) _O-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:48

Oh leuk dat jullie dat zelf doen!! Misschien dat ik dat volgend jaar ook maar een beetje ga doen :+ Ben dol op courgette en muntthee :+

Vandaag ga ik boodschappen doen en het zal mij heel erg benieuwen of ik mij aan de 50 euro kan houden. Hoop natuurlijk altijd op minder, maar ik denk dat ik daarvoor eerst een paar weken moet oefenen :D

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:13

Ik heb ook courgettes in de tuin, en sperziebonen en die gaan alle2 als een trein! Ik heb al 4 courgettes gehad en er zitten er zeker nog 4 aan te komen.
Ook al voor een klein leger aan sperziebonen kunnen plukken, en ik ben maar alleen, dus ik eet heeeeel gevarieerd de laatste tijd, not! :')
En moet zeggen, a 19 cent per zakje zaadjes en 3 euro voor een beetje mest wat ik er 1 keer per maand bij gooi, vind ik het kwa kosten ook alles meevallen... Mest kun je uiteraard ook gewoon van stal meenemen.

En ik heb er ook nog eens hardstikke lol van! Lees, helemaal in de wolken omdat de planten vrucht geven terwijl ik niet echt van de groene vingers ben