Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:37

Oh dat klinkt ideaal :P

Vandaag gratis plantjes gescoord bij de pets place , arme dingen vol in de zon en nog net levend. Dus hop 6 mooiste mee die staan in de voortuin nu. Op hoop van zegen , hopelijk doen ze het nog

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:57

Sinds wanneer hebben ze planten bij de pets place? Naast aquariumplanten dan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:00

Geen idee die stonden al weken te koop

In dit dorp SpeechLess :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:54

Hallo allemaal mag ik me hier ook melden?
Binnenkort gaan we aan de slag in mijn tuin, vooral een hoop ophogen, en snoeien.
Zo ziet het er nu uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een zooi dus :p
Graag wil ik het stuk waar dat grind ligt (dat sowieso weg) een overkapping maken, het idee was om hem 3 bij 2m te maken, een ander idee zou zijn hem door te trekken tot het tuinhek en dan de hoek om naar het tuinhuisje, dus een L vorm. Maar ik denk dat ik dat wel erg groot vind, van de vaste schuur naar het tuinhek is al 7 meter nl.

Dan wil ik iets met de schutting, binnenkort moeten mijn honden alleen thuis blijven en wil ik niet dat ze door de schutting kunnen kijken waardoor ze evt gaan blaffen. Al vele ideeën zijn daarvoor gepasseerd, een dichte heg, een hekje op een meter er voor of een rij met mooie Annabelles of hortensia's , dit laatste heeft m'n voorkeur maar daar kunnen ze nogsteeds doorheen. Op te lossen met een stukje gaas ervoor oid. Maar het liefst zou ik dan nog tegen de schutting in de gehele lengte tot Ong een meter hoogte iets willen hangen wat het echt afsluit, in m'n hoofd zit iets van bijv worteldoek er strak tegenaan nieten maar dan iets netters...
De rest van de tuin word voornl straat ;) o ja en de conifeer gaat er ook uit.
Iemand die me kan helpen met deze ideeën?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:46

Wilgentakken?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:33

Als je googled op 'achtertuin bestraat' krijg je echt heel veel mooie voorbeelden.
Zou het huisje verplaats baar zijn? Anders zou je het net als hier een kwartslag kunnen draaien. https://s1.whbo.nl/uploads/reference/52 ... ?ajax=true

Om te voorkomen dat de door de schutting kijken kan je ook een extra rij planken tegen de schutting aan timmeren. Kan je het zo tot een meter dicht maken met waar nu het gat zit, een plank.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 00:39

Ik kom hier ook even meekletsen. Paar weken terug de sleutel gekregen van ons boerderijtje met zo'n 1.500m2 siertuin en moestuin.... Voor twee mensen zonder groene vingers een heils karwei. Halve tuin staat vol met hortensia's/Annabelles maar die zijn momenteel topzwaar en gaan slap hangen na een regenbui. Nu heb ik geprobeerd ze weer overeind te krijgen met behulp van die prikpaaltjes maar zonder succes, iemand enig idee hoe ik deze plant het best kan hanteren?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:08

Pinda_Dipje schreef:
Ik kom hier ook even meekletsen. Paar weken terug de sleutel gekregen van ons boerderijtje met zo'n 1.500m2 siertuin en moestuin.... Voor twee mensen zonder groene vingers een heils karwei. Halve tuin staat vol met hortensia's/Annabelles maar die zijn momenteel topzwaar en gaan slap hangen na een regenbui. Nu heb ik geprobeerd ze weer overeind te krijgen met behulp van die prikpaaltjes maar zonder succes, iemand enig idee hoe ik deze plant het best kan hanteren?

Leuk zeg zo'n grote tuin, wel een hoop werk! Ik heb zelf geen hortensia's, maar via google vond ik dit: http://deboomdokter.be/infocentrum/tips ... annabelle/ Ik denk dat je er dus voor dit jaar niet zoveel meer aan kunt doen, maar wel dmv juist snoeien het kan voorkomen voor volgende jaren.

Ik heb bedacht dat ik misschien een bloembak met trellis in de tuin als afscheiding wil gebruiken, zo één: https://static.gamma.nl/mam/celum/celum ... llsize.jpg Nu hebben ze die bij de gamma in de aanbieding voor 49 euro. Ik bedacht me echter dat ik er misschien ook zelf eentje kon maken. Weet iemand van jullie of dat voor goedkoper dan 49 euro te doen is? Ik had al een trellis gevonden voor 16 euro, dus dan zou de bak minder dan 33 moeten kosten. Is dat haalbaar? De bak wordt dan 1 meter breed, 40cm diep en 50(?)cm hoog. Ik heb geen idee van prijzen van (geimpregneerd) hout en hoeveel je dan moeten hebben enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:34

essiesilly schreef:
Hallo allemaal mag ik me hier ook melden?
Binnenkort gaan we aan de slag in mijn tuin, vooral een hoop ophogen, en snoeien.
Zo ziet het er nu uit:

[ [url=m/0OCVhu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K85fnY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CDg2Ni.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3mrnbs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bJf5Os.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een zooi dus :p
Graag wil ik het stuk waar dat grind ligt (dat sowieso weg) een overkapping maken, het idee was om hem 3 bij 2m te maken, een ander idee zou zijn hem door te trekken tot het tuinhek en dan de hoek om naar het tuinhuisje, dus een L vorm. Maar ik denk dat ik dat wel erg groot vind, van de vaste schuur naar het tuinhek is al 7 meter nl.

Dan wil ik iets met de schutting, binnenkort moeten mijn honden alleen thuis blijven en wil ik niet dat ze door de schutting kunnen kijken waardoor ze evt gaan blaffen. Al vele ideeën zijn daarvoor gepasseerd, een dichte heg, een hekje op een meter er voor of een rij met mooie Annabelles of hortensia's , dit laatste heeft m'n voorkeur maar daar kunnen ze nogsteeds doorheen. Op te lossen met een stukje gaas ervoor oid. Maar het liefst zou ik dan nog tegen de schutting in de gehele lengte tot Ong een meter hoogte iets willen hangen wat het echt afsluit, in m'n hoofd zit iets van bijv worteldoek er strak tegenaan nieten maar dan iets netters...
De rest van de tuin word voornl straat ;) o ja en de conifeer gaat er ook uit.
Iemand die me kan helpen met deze ideeën?

Ik zou als eerste je klimop er zoveel mogelijk uit trekken, wellicht in overleg met de buren. Want dat is echt bende, dat groeit overal en is bijna niet tegen te houden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:45

Hier is de tuin een puinhoop, grasveld is gedeeltelijk gebruikt voor opslag van bakstenen en dakplaten. Deel schuur is gesloopt, komend weekend nog 100 m2 meter beton eruit kappen. Wel ongelooflijk hoeveel diepte we hebben gekregen met de sloop van die schuur. Nu komt er wel iets voor terug, maar niet over de volle breedte, dus die diepte blijven we nu houden.

Op dit moment hebben we achterin de tuin een wal met laurier erop. Die wal wil ik weg hebben, dat is gewoon 3 meter tuin. Laurier kun je ook geen struiken meer noemen, zijn meer bomen. := We willen daar een gaashekwerk plaatsen, maar daarvoor willen we iets zetten wat groen is en ook groen blijft in de winter. In de zomer hebben we geen inkijk, ligt een stuk gemeentegrond achter ons wat dicht begroeid is, maar in de winter is dat ook kaal. Wat we voor dat hekwerk willen zetten mag geen haag zijn, meer iets van gewone beplanting. Bamboe durven we niet aan in verband met woekeren, het bos naast het huis staat ook al volgewoekerd met bamboe. Iemand enig idee wat we kunnen gebruiken als beplanting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:01

Bamboe, klimop en coniferen zijn rommel en geven rommel.
Struiken als Taxus zijn duur, groeien langzaam, maar is ook in de winter groen en is heel simpel te snoeien.
Klimmers als Jasmijn Toscane, ruikt lekker en blijft ook groen evenals Clematis Armandii.
Wil je pronken neem dan een Wisteria, kan lekker groeien maar gaat niet zoals de Campsis ondergronds verder.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:47

Er zijn ook niet woekerende bamboesoorten :j
Beukenhaag is groen (of rood) in het seizoen en bruin in de winter , maar houd blad tot nieuw groeiseizoen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 09:54

Probleen met haagsoorten is dat ze langzaam groeien. Voor ze 1,80 meter hoog zijn ben je 10 jaar verder.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:29

Is er iemand geïnteresseerd in een Japanse sering? Ik vind hem prachtig, vooral als hij in het voorjaar helemaal knalpaars kleurt en alle bijen en hommels er op af komen, maar hij groeit hard en wordt te groot voor mijn kleine tuintje helaas ;( ;(
Hij mag gratis opgehaald worden, wel zelf uitgraven ;)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:55

mag ik hier ook meekletsen?
Wij zijn ook druk met de tuin bezig.
Op het moment ziet hij er zo uit.

Afbeelding

Toen we hier kwamen was t 2 stroken met iets wat ooit gras was en verder tegels.

Afbeelding

Heb even geen betere foto maar als je hier goed kijkt kun je t zien

Tot nu toe t terras bij t huis helemaal opnieuw gestraat, borders gemaakt en alle planten en t gras is nieuw.(konden gratis restantje graszoden ophalen vorige week maar kwamen net te kort. Laatste stukje is ingezaaid)

Volgende project wordt t terras naast de schuur
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 21-08-16 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:08

Essiesilly wat een warboel , snoeien zal veel doen :D

Goof helaas kan ik je niet helpen , arme boompje :(:)

x_Anne_x Wat een leuk tuintje! , wat heb je als pad?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:12

Nog niets haha. Is nu gewoon zand.
Komt binnenkort dit op
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:14

Ah heerlijk! , ik heb nu grind maar wil komend jaar toch een ander pad en nu met worteldoek :)

Ik baal maar dan Baal van mijn tuin , is overal klimop - nachtschade en onkruid -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:18

Oei, zie een berg rommel. Zou zo'n afvalcontainer huren en alles in een keer eruit sjorren. Laat wel de roos tegen de muur van de schuur staan. Op het internet wordt vaak hele partijen stenen aangeboden om opnieuw te beginnen. Stekjes kan je overal vragen en zaden verzamelen van vaste planten is ook leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:35

Goof schreef:
Is er iemand geïnteresseerd in een Japanse sering? Ik vind hem prachtig, vooral als hij in het voorjaar helemaal knalpaars kleurt en alle bijen en hommels er op af komen, maar hij groeit hard en wordt te groot voor mijn kleine tuintje helaas ;( ;(
Hij mag gratis opgehaald worden, wel zelf uitgraven ;)

Waar woon je? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 13:45

Morganlefay , mwah troep troep alles heeft zijn doel het moet gewoon nodig het hok in . De ene balk bij de aardbeien ligt omdat er een net over de aardbeien was gedurende het voorjaar en zo konden de katten naar de andere kant (en die gebruiken ze nog :P ) . Andere balken had ik andere plannen voor maar helaas broer had geen tijd en bla bla dus geen hulp. Dan heb je nog schaduwdoek en voor de konijnen was er nog hun zandbakschelp . Scheelt de hekken en konijnenspullen kunnen allemaal weg nu , laatste konijn zit nu binnen en gaat naar de opvang binnenkort . En wat rest is klein spul dat kan de restafval container wel in :) , en dan het onkruid pff . Rozen wou ik eigenlijk van af , kleren gaan stuk van die struik maar aan de andere kant ben ik verliefd op het ding . En heb een klimop plaag in de tuin dus die zitten ook bij de rozen op het hek . Wil paar kanten gras doen , en nog wat planten her en der. Nu de konijnen weg zijn kan ik doen en laten wat ik wil

Ik ben druk op zoek naar planten etc , de ene vlinderstruik moet nog verplaatst worden die hangt enorm over het pad en gaat stuk zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:16

Rebecca schreef:
Morganlefay , mwah troep troep alles heeft zijn doel het moet gewoon nodig het hok in . De ene balk bij de aardbeien ligt omdat er een net over de aardbeien was gedurende het voorjaar en zo konden de katten naar de andere kant (en die gebruiken ze nog :P ) . Andere balken had ik andere plannen voor maar helaas broer had geen tijd en bla bla dus geen hulp. Dan heb je nog schaduwdoek en voor de konijnen was er nog hun zandbakschelp . Scheelt de hekken en konijnenspullen kunnen allemaal weg nu , laatste konijn zit nu binnen en gaat naar de opvang binnenkort . En wat rest is klein spul dat kan de restafval container wel in :) , en dan het onkruid pff . Rozen wou ik eigenlijk van af , kleren gaan stuk van die struik maar aan de andere kant ben ik verliefd op het ding . En heb een klimop plaag in de tuin dus die zitten ook bij de rozen op het hek . Wil paar kanten gras doen , en nog wat planten her en der. Nu de konijnen weg zijn kan ik doen en laten wat ik wil

Ik ben druk op zoek naar planten etc , de ene vlinderstruik moet nog verplaatst worden die hangt enorm over het pad en gaat stuk zo

Tuincentra hebben zomeruitverkoop voor weinig geld veel spul.
En inderdaad rozen ;) tja die stekels, maar verder ze ruiken zo lekker.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:52

Onze tuin was toen we hier kwamen een grote bakplaat. Helemaal bestraat met grote grindregels. Inmiddels is het een stukje natuur met bijen, hommels, vlinders, kikkers, padden en egels. En natuurlijk onze katten, kippen en opvangkonijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:59

Morganlefay schreef:
[naam] schreef:

Tuincentra hebben zomeruitverkoop voor weinig geld veel spul.
En inderdaad rozen ;) tja die stekels, maar verder ze ruiken zo lekker.

Oh ik zal eens loeren :P

Ja is ook een rotplek voor die struik :+ , en toch ben ik zo gek die struik te voeren :P

Afbeelding

De zonnebloemen al ingekrimpt , even wachten tot dit uitgebloeid is en dan ook de prullenbak in

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:37

Mooi Malenka!