Vandaag gratis plantjes gescoord bij de pets place , arme dingen vol in de zon en nog net levend. Dus hop 6 mooiste mee die staan in de voortuin nu. Op hoop van zegen , hopelijk doen ze het nog
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pinda_Dipje schreef:Ik kom hier ook even meekletsen. Paar weken terug de sleutel gekregen van ons boerderijtje met zo'n 1.500m2 siertuin en moestuin.... Voor twee mensen zonder groene vingers een heils karwei. Halve tuin staat vol met hortensia's/Annabelles maar die zijn momenteel topzwaar en gaan slap hangen na een regenbui. Nu heb ik geprobeerd ze weer overeind te krijgen met behulp van die prikpaaltjes maar zonder succes, iemand enig idee hoe ik deze plant het best kan hanteren?
essiesilly schreef:Hallo allemaal mag ik me hier ook melden?
Binnenkort gaan we aan de slag in mijn tuin, vooral een hoop ophogen, en snoeien.
Zo ziet het er nu uit:
[ [url=m/0OCVhu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K85fnY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CDg2Ni.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3mrnbs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bJf5Os.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een zooi dus :p
Graag wil ik het stuk waar dat grind ligt (dat sowieso weg) een overkapping maken, het idee was om hem 3 bij 2m te maken, een ander idee zou zijn hem door te trekken tot het tuinhek en dan de hoek om naar het tuinhuisje, dus een L vorm. Maar ik denk dat ik dat wel erg groot vind, van de vaste schuur naar het tuinhek is al 7 meter nl.
Dan wil ik iets met de schutting, binnenkort moeten mijn honden alleen thuis blijven en wil ik niet dat ze door de schutting kunnen kijken waardoor ze evt gaan blaffen. Al vele ideeën zijn daarvoor gepasseerd, een dichte heg, een hekje op een meter er voor of een rij met mooie Annabelles of hortensia's , dit laatste heeft m'n voorkeur maar daar kunnen ze nogsteeds doorheen. Op te lossen met een stukje gaas ervoor oid. Maar het liefst zou ik dan nog tegen de schutting in de gehele lengte tot Ong een meter hoogte iets willen hangen wat het echt afsluit, in m'n hoofd zit iets van bijv worteldoek er strak tegenaan nieten maar dan iets netters...
De rest van de tuin word voornl straato ja en de conifeer gaat er ook uit.
Iemand die me kan helpen met deze ideeën?
Goof schreef:Is er iemand geïnteresseerd in een Japanse sering? Ik vind hem prachtig, vooral als hij in het voorjaar helemaal knalpaars kleurt en alle bijen en hommels er op af komen, maar hij groeit hard en wordt te groot voor mijn kleine tuintje helaas![]()
![]()
Hij mag gratis opgehaald worden, wel zelf uitgraven
Rebecca schreef:Morganlefay , mwah troep troep alles heeft zijn doel het moet gewoon nodig het hok in . De ene balk bij de aardbeien ligt omdat er een net over de aardbeien was gedurende het voorjaar en zo konden de katten naar de andere kant (en die gebruiken ze nog) . Andere balken had ik andere plannen voor maar helaas broer had geen tijd en bla bla dus geen hulp. Dan heb je nog schaduwdoek en voor de konijnen was er nog hun zandbakschelp . Scheelt de hekken en konijnenspullen kunnen allemaal weg nu , laatste konijn zit nu binnen en gaat naar de opvang binnenkort . En wat rest is klein spul dat kan de restafval container wel in
, en dan het onkruid pff . Rozen wou ik eigenlijk van af , kleren gaan stuk van die struik maar aan de andere kant ben ik verliefd op het ding . En heb een klimop plaag in de tuin dus die zitten ook bij de rozen op het hek . Wil paar kanten gras doen , en nog wat planten her en der. Nu de konijnen weg zijn kan ik doen en laten wat ik wil
Ik ben druk op zoek naar planten etc , de ene vlinderstruik moet nog verplaatst worden die hangt enorm over het pad en gaat stuk zo
Morganlefay schreef:[naam] schreef:Morganlefay , mwah troep troep alles heeft zijn doel het moet gewoon nodig het hok in . De ene balk bij de aardbeien ligt omdat er een net over de aardbeien was gedurende het voorjaar en zo konden de katten naar de andere kant (en die gebruiken ze nog) . Andere balken had ik andere plannen voor maar helaas broer had geen tijd en bla bla dus geen hulp. Dan heb je nog schaduwdoek en voor de konijnen was er nog hun zandbakschelp . Scheelt de hekken en konijnenspullen kunnen allemaal weg nu , laatste konijn zit nu binnen en gaat naar de opvang binnenkort . En wat rest is klein spul dat kan de restafval container wel in
, en dan het onkruid pff . Rozen wou ik eigenlijk van af , kleren gaan stuk van die struik maar aan de andere kant ben ik verliefd op het ding . En heb een klimop plaag in de tuin dus die zitten ook bij de rozen op het hek . Wil paar kanten gras doen , en nog wat planten her en der. Nu de konijnen weg zijn kan ik doen en laten wat ik wil
Ik ben druk op zoek naar planten etc , de ene vlinderstruik moet nog verplaatst worden die hangt enorm over het pad en gaat stuk zo
Tuincentra hebben zomeruitverkoop voor weinig geld veel spul.
En inderdaad rozentja die stekels, maar verder ze ruiken zo lekker.