Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FNews

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:01

Quad, bij de vorige accu deed ie dit ook. toen zaterdag een nieuwe ingestopt en nu doet ie dat weer

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:02

Hoppa, Gister de Huawei G510 gehaald !
super blij mee !
maar,, hoe zet ik die ontzettende vervelende voorspellende tekst uit ?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:08

en wanneer is hij volgenoeg opgeladen om stekker te verwijderen ?
is dat wanneer dat lampje boven het beeld groen brand ?

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:20

Het groene lampje is volgens mij voor een whatsapp bericht.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:22

Voor whatsapp en dergelijke kun je de kleur van het lampje instellen. Als het lampje groen is kun je hem van de lader halen, de batterij kan dan nog niet helemaal vol zijn. De tekst kun je uitzetten bij instellingen.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:31

Lotje199 schreef:
Voor whatsapp en dergelijke kun je de kleur van het lampje instellen. Als het lampje groen is kun je hem van de lader halen, de batterij kan dan nog niet helemaal vol zijn. De tekst kun je uitzetten bij instellingen.

waar staat dat bij instellingen ? :$

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:32

;$ **

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:21

hielkebro schreef:
moet je je simkaart ook laten knippen bij de g510 ? :o

ik hoefte mn simkaartje niet te knippen :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:23

weet iemand hier soms ook of je je lettertype kan veranderen bij de huawei ascend g510?
ik kan het namelijk nergens vinden.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:48

hielkebro schreef:
Lotje199 schreef:

waar staat dat bij instellingen ? :$

voor whatsapp moet je bij whatsapp instellingen zijn. Je moet dan naar meldingen gaan en dan kan je de kleur voor privé en groepsberichten instellen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:24

Bomen, bos en ik zie het niet meer :+ :D

Iemand advies. Mijn Sony Experia x10 mini begint wat mankementjes te vertonen. Goed hij is ook al een paar jaar oud, dus op zich niet zon probleem maar lastig begint te worden dat men mij probeert te bellen en er gewoon niks binnen komt. Ja pak em beet een uur later krijg ik een sms-je dat iemand gebeld heeft. En dat ook alleen maar als ik toevallig zelf op de foon kijk of iemand gebeld heeft.

Mijn verhouding met mijn foon is volgende. Meestal zit hij in mijn tas............ met een lege batterij :+ Dr zit nog een Libertel kaartje in :') Ja ik gebruik em echt heeeeeel veel, not. Heb dus ook al jaren dezelfde provider. En die wil ik ook eigenlijk niet wisselen. Ik betaal bij Vodafone alleen maar voor de belminuten die ik gebruik. En de hoeveelheid gebruik is ook echt maar minimaal. Maar niet bereikbaar zijn bv onderweg met een paard of op een paard vind ik toch wel minder.

Ik hang om de netwerken. Betekent ik woon net over de grens in Duitsland, heb hier nog net aan NL net maar het ligt er een beetje aan waar je gaat staan op het erf of in huis :D DE netwerk funkt ook wel, maar de beide hebben regelmatig ruzie met elkaar. Ubergrappig, mensen uit Dld die hier komen krijgen altijd het sms-je "welkom in Nederland" en de Nederlanders krijgen standaard het sms-je "welkom in Duitsland" _O-
G3 is heel net aan hier, geen UMTS, Geen LTE en G4 vergeet echt maar. Zowel van Duitse als NL kant. Ben dus in huis afhankelijk van de WIFI, en die moet de foon dan ook hebben.

En dus ben ik op het net gaan kijken wat er zoal te koop is aan foons. En mensen ik waan me terug in de 90-er jaren. Wat een koelkasten zijn er tegenwoordig :wow: Wij waren toen blij dat de foons steeds kleiner werden, en nu worden ze steeds weer groter _O-

Goed alles lol aan de kant, ik zoek dus een "redelijk" klein formaat telefoon :D Die ik ook in de broekzak van mijn rijbroek kan stoppen als ik aan het rijden ben. Ben nogal van het foto's maken, dus een beetje fatsoenlijke camera erin is wel fijn. En aangezien ik dus een losse telefoon wil gaan kopen moet hij ook niet al te gek duur zijn. Zeg eens max een 200 euro.

Wisten jullie overigens al dat Sony bekend heeft gemaakt dat een aantal modellen (Het gaat om modellen die op de markt zijn gekomen met Android 2.3 Gingerbread) Zie link straks geen updates meer krijgen. En wie weet in hoeverre dat gevolgen heeft?? Dat ik straks geen telefoon heb en weer zon leuk probleem.

Iemand advies, ideeën???

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:00

Heb je al wel een aantal telefoons gezien die je misschien bevallen? Qua omvang en uiterlijk?

Als je een telefoon wilt waar je voolopig wel even mee gebakken kunt zitten zou ik de voor de Motorola Moto G 16GB gaan kijken. Kost rond de €210,-. Als je aan 8GB genoeg hebt zit je €20,- goedkoper.

Wat betreft de updates van Sony, werd ook wel tijd, 2.3 is erg verouderd en de meeste van die zijn qua specificaties ook echt niet meer wat je er van kan verwachten.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:27

@Quad heb de recensies van die Motorola Moto gelezen, en die waren niet echt positief.
Ben ondertussen al verder aan het graven geweest, en de Samsung Galaxy S3 III mini lijkt wel aardig goed uit de tests te komen. Vind em wel behoorlijk aan het formaat :D

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:40

Rina! S4 MINI TOP TELEFOON! :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:34

De S4 mini is wel weer 100 euro duurder.
De S3 mini is wel ondermaats in verhouding met de Motorola Moto G, en met 4" is die zeker niet groot, eerder 'klein' :)
Maar een goede telefoon tot 200 euro die ook topplaatjes moet kunnen schieten en kleiner dan een S3 mini is een hopeloze zoektocht, want die vindt je niet.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:50

LikeMaaike die is me even 100 euro te duur ;) En hij is ook nog weer groter dan de S3.

Quad ze zijn allemaal reusachtig in vergelijking met mijn Experia X 10 mini. Kleiner dan die is er niet met z'n afmetingen van 83 x 50 x 16 mm :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:44

En nu wil je voor €200,- een nieuwe telefoon die net zo groot is? :')
Gaat helaas niet lukken.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:28

Ik denk dat je je mini telefoon voor het rijden moet blijven houden. Ik denk dat je op dit moment niet zoveel naar grootte moet kijken. Tuurlijk wel erop letten, maar een goede telefoon is gewoon belangrijk. Want je wilt er zeker 3 jaar mee doen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:42

ik ben ook goed te spreken over mijn htc one v
sorry ik kom even binnenvallen haha

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:33

Quad schreef:
En nu wil je voor €200,- een nieuwe telefoon die net zo groot is? :')
Gaat helaas niet lukken.

Maar ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste, en dus moet dat imo te doen zijn. Maar daarom ook mijn vraag over Sony en de oudere modellen die geen updates meer gaan krijgen. In hoeverre gaat dat voor iemand die weinig gebruik maakt van internet (tenminste via de telefoon) Netwerken zijn hier niet, dus ben altijd afhankelijk van de Wifi in huis, dus kruip ik wel achter de PC ;)

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:54

Whatsapp gebruik je wel denk ik?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:17

Whats???? nope dus. Geen enkel stukje van de hedendaagse technologie ;) Er is hier geen netwerk waarmee dat kan. Daar ben je tenminste G3 voor nodig en mijn X10 heeft blijkbaar een te slechte antenne, ik krijg de G3 niet aan de praat. Kennissen van me hebben wel een smartphone (koelkastmodel :+ ) die hier wel de G3 kan pakken, maar ook dat is maar net aan. De Duitse G3 werkt hier helemaal niet.

En de reden dat ik wel graag een smartphone wil, is dat als ik dan in NL rondrijd met auto (of dan zit ik ernaast) en er ineens heel slecht weer lijkt aan te komen of ik toch even de filemeldingen wil bekijken, ik daarvoor toch net wel die smartphone nodig ben. En dat red ik nog wel op het G2 netwerk.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:20

claudiadvx schreef:
ik ben ook goed te spreken over mijn htc one v
sorry ik kom even binnenvallen haha

Hmm is toch echt de slechtste smartphone uit de HTC One serie tot dusver. Hij is traag en maakt niet bijster goede foto's.
rina schreef:
Whats???? nope dus. Geen enkel stukje van de hedendaagse technologie ;) Er is hier geen netwerk waarmee dat kan. Daar ben je tenminste G3 voor nodig en mijn X10 heeft blijkbaar een te slechte antenne, ik krijg de G3 niet aan de praat. Kennissen van me hebben wel een smartphone (koelkastmodel :+ ) die hier wel de G3 kan pakken, maar ook dat is maar net aan. De Duitse G3 werkt hier helemaal niet.

En de reden dat ik wel graag een smartphone wil, is dat als ik dan in NL rondrijd met auto (of dan zit ik ernaast) en er ineens heel slecht weer lijkt aan te komen of ik toch even de filemeldingen wil bekijken, ik daarvoor toch net wel die smartphone nodig ben. En dat red ik nog wel op het G2 netwerk.

Koop gewoon dan de Galaxy S3 mini, ben je klaar.
En Whatsapp is gratis smsen en mmsen met contacten die ook Whatsapp geïnstalleerd hebben. Gaat via je internetverbinding op zowel WiFi als 2G/3G.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:48

Quad :D Dat ik het niet gebruik wil niet zeggen dat ik niet weet wat Whatsapp is ;) :')

Het is blijkbaar echt moeilijk voor te stellen dat je ergens woont waar geen netwerk aanwezig is. Maar echt er zijn nog steeds gebieden, in Nederland dan wel minder dan in Duitsland, waar gewoon geen zendmasten staan. Maar ze zijn er echt nog ;) Hier in het bosrijke noordoosten (Drenthe/Groningen) zijn die dingen echt niet zo wijd verspreid. Hier in Dld is het echt nog een tandje erger, het is voor de providers gewoon niet interessant om masten in zon gebied neer te zetten. Niet rendabel.

Maar mag ik om die reden dan niet vragen om ervaringen/ideeen van anderen over telefoons??? Dat gevoel begin je me nu nl te geven. Koop gewoon die, dan ben je klaar. Imo niet echt aardig. Zijn alleen de mensen voor jou interessant die continu op hun foon zitten te internetten en whatsappen?? En diegene die wel een koelkast model willen??

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:54

Huilie! Ik moet ook een nieuwe telefoon en weet het echt niet :') Wordt al weken gebeld om mijn abonnement te verlengen, wil er eigenlijk een met toestel maar ik ben niet iemand die veel geld uitgeeft aan telefoon.. Dus ik ga geen abonnement van 25 euro nemen... Betaal nu 10,- voor een sim only..
Zit nu dus te denken om maar gewoon een los toestel ergens te kopen, en dan mn sim only gewoon verlengen..
Maar nu dus.. Welke telefoon :oo
Zoek een smartphone met internetoptie, voldoende (evt uitbreidbaar) geheugen, om te bellen, smsen, whatsappen, internetten en apps te downloaden en te draaien.. Heb nu een Samsung Galaxy Gio, grote miskoop. Onding. Oh ja, budget is niet zo gigantisch. Tot max. 200 euro.
Leuke abonnementen met toestel mogen ook al iemand er eentje weet.. Heb nu 500mb en 100 bel/sms, wilde ik graag rond dat houden.
Hellupp? Wat is aan te raden?