[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:42

Pashon schreef:
bouwtechnische keuringen worden er soms bij voorhand bijgedaan en indien die er niet bij zit mag je het zelf doen mits je dat wil op eigen kosten en het risico dat het huis verkocht is voordat je iets concreets kan of wil.

wat een gave woonkamer zeg! dat is echt mijn stijl

Poeh dat is best een risico dus (ook als je dus te lang wacht). Lastig en extra spannend.

Pashon

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:46

ja dat is het zeker, bouwtechnisch rapport zit er gelukkig bij het is echt wachten op onze adviseur wat die zegt afhankelijk daarvan gaan we bieden maar die man is zo ongelooflijk laks en heb hem al zovaak de wacht aangezet dat ik echt pissed off aan het worden ben.

Aan de ene kant ben ik best aan het stressen (omdat het wachten is op de lakse adviseur) maar aan de andere kant baal ik als een stekker omdat ik ergens voel dat ook dit droomhuisje aan onze neus voorbij gaat en aangezien wij met ons gezin (mannetje, ik en 2 kleine kinderen) bij mijn ouders wonen en dat verre van ideaal is willen we nu echt weg en per toeval dit huisje tegen het lijf gelopen. en ben je daar helemaal weg van de woning staan er in eens andere kijkers op de stoep wat de druk wel wat opvoerd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:48

Ik kan me je gevoel zoooo goed voorstellen :(:) :(:)
Ga heel hard voor je duimen :j :j

En gewoon die adviseur helemaal platbellen. Dan reageert ie vanzelf wel. En anders een andere adviseur? Of er mee dreigen ;) :D

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:53

manzano schreef:
Oooh wat spannend joh!!!!
En wat lastig dat het niet OVB kan. Hoe werkt dat dan met een bouwtechnische keuring?

Er is geen bouwtechnische keuring in Duitsland.
Wel een 'taxatie' door de taxathek.

Dus als je een bod uitbrengt, moet je ook direct je offerte van de bank klaar hebben leggen, dus niet zoals in NL, ovb van finachiering.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:55

Zag dat Pashon al antwoord had gegeven. :D

Ja mooi is dat he met die balken. Ik was ook helemaal verliefd.
En dat uitzicht over het water en de skyline van Rotterdam <3

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:57

manzano schreef:
Attitude schreef:

Dan moet je in Rotterdam komen wonen :D

Onder het mom........ je moet ergens een compromis sluiten :') :D

ach, kleinigheidje _O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:05

Morgen staat ons huis op Funda!! :D En komende week gaan we 3 huizen bezichtigen. Nog nergens op bieden, want we willen eerst ons huis verkopen, maar we willen wel alvast een beetje kijken wat we willen, omdat we daar nu nog erg over twijfelen.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:09

Ben ik ook weer eens :D .
volgende week krijgen wij na 4 maanden de sleutel van onze nieuwe woning :D .

Wel is het de laatste dagen nogal stressen omdat onze hypotheekadvisseur dingen te veel heeft laten versloffen e.d... er zijn nu dus wat problemen met de hypotheek en we zitten er nu zelf bovenop, het moet allemaal wel goedkomen maar ze hebben 4 maanden de tijd gehad om het voor ons te regelen (toen zaten we er ook al steeds bovenop maar kregen we steeds te horen dat het wel goed kwam..) en dan is het zo jammer dat er onnodig allemaal stress is nu.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:15

calice schreef:
Ben ik ook weer eens :D .
volgende week krijgen wij na 4 maanden de sleutel van onze nieuwe woning :D .

Wel is het de laatste dagen nogal stressen omdat onze hypotheekadvisseur dingen te veel heeft laten versloffen e.d... er zijn nu dus wat problemen met de hypotheek en we zitten er nu zelf bovenop, het moet allemaal wel goedkomen maar ze hebben 4 maanden de tijd gehad om het voor ons te regelen (toen zaten we er ook al steeds bovenop maar kregen we steeds te horen dat het wel goed kwam..) en dan is het zo jammer dat er onnodig allemaal stress is nu.

Herkenbaar verhaal. Hebben m'n ouders dus ook gehad. Die zijn 14 dagen tevoren nog gewisseld van adviseur. Die heeft het in 14 dagen gewoon gefixed +:)+
De andere adviseur bleek niet zo netjes te zijn :n (understatement) en dat krijgt nog een naar staartje :\

Goed achteraan zitten hoor!!!! Wel vervelend :j

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:18

Die van ons heeft het wat wij denken gewoon maanden voor zich uit geschoven... zelfs toen het salaris op de verkgeversverklaring van mijn vriend lager uitviel dan eerst opgegeven (heeft te maken met toeslagen die niet meegerekend mogen worden) gaf het geen problemen volgens de advisseur... we hebben dit meerdere keren aangegeven en kregen gewoon het zelfde te horen.
Pas nu ik zijn baas gisteren kwaad heb opgebeld dat ik het écht zat ben dat er achteraf allemaal problemen blijken te zijn word er eens echt gewerkt.. Heb aangegeven dat ik wil dat het vrijdag rond is zodat we niet met een onzeker weekend er tussen zitten.
Ik zal zeggen dat hier het laatste woord ook nog niet over is gezegd O:) .

Gelukkig hebben jou ouders de overstap nog kunnen maken en is het allemaal goedgekomen :D .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:30

Zeker. Maar in 14 dagen van offerte naar hypotheek incl bankgarantie is best stressvol haha.

Sterkte ermee!!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:41

haha dat begrijp ik := , onze bankgarantie blijkt achteraf ook niet te kloppen en we hebben nog een weekje nu, op basis wat is opgegeven en het verschil is de hypotheek grofweg gezegd afgewezen. dus alles moet weer opnieuw berekend worden.. terwijl ze dit al in november hadden kunnen weten.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:45

Poeh Calice, ik hoop dat het snel opgelost is.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:48

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:54

Dat ziet er mooi uit Maaike, waar in Vlaardingen ( was het toch?) ligt het precies?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 18:58

Heel gaaf maaike!! En spannend. Fijn van die optie :j

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:00

Het is in het centrum van Vlaardingen :).. Aan de andere kant loop je zo bij de haven en weer de andere kant op loop je natuurgebied in.. Kortom, centraal. Bovendien op fietsafstand van m'n werk, dus kan ik mooi gaan fietsen, ipv elke dag met de auto ;)!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:10

Dat is idd een hele leuke plek in Vlaardingen! :j

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:41

Ben je bekend in deze regio??

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:02

Ik meld me hier ook even!

Wij zijn ook druk bezig met een huis te kopen. Ons eerste huis overigens :):)

Na inmiddels een aantal weken al bezig te zijn, hebben we vandaag akkoord gekregen van de bank dat de hypotheek van onze kant rond is!

Nu is 't even afwachten of de eigenaren hem ook rond krijgen en dan kunnen we er per 4 maart in!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:03

Maaaike schreef:
Ben je bekend in deze regio??

:j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:44

@Manzano: mooi, maar jullie gaan er niet voor, begrijp ik?

@Attitude: mooi, hoor!

@Maaike: je bent superenthousiast zo te horen, heel sfeervol en mooi zo te zien!

@Pashon: het is duimen voor jullie, begrijp ik, fijn dat jullie iig iets naar jullie smaak gevonden hebben.
Kun je eenvoudig nog wat grond bij kopen/pachten?

@Calice: wat een toestand, allemaal.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:56

Wij kunnen aangrenzend behoorlijk wat bij pachten voor een belachelijk laag bedrag.

Calice dat is vervelend en lijkt mij ook wel stressen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:48

calice en manzano: hebben jullie een tussenpersoon ingeschakeld of rechtstreeks bij de bank onderhandeld? flink je scheur opentrekken hoor in zo'n geval. ze verdienen er allemaal zat aan dus ze mogen er best wat moeite voor doen.

paroucha: hoe bedoel je dat de eigenaren hem ook rond moeten krijgen? jullie als koper zijn straks toch de eigenaar?!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:51

Waren mijn ouders ;)
En dat hebben ze gedaan :j Maar als die kerel steeds alles verkeerd aanvraagt en je 6e offerte weer niet doorgaat, ze je oplichten met het taxatierapport etc. etc. dan is het lastig zat.
Was een tussenpersoon idd.
Het wordt nu erg hoog opgespeeld trouwens. Ze zijn er niet klaar mee nog :n