Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 18:53

manzano schreef:
Foto's zelf maken met een iphone? Nou dan vind ik je makelaar-onwaardig hoor. Spijt me zeer.
Annuleringskosten deed ik ook nooit aan.... Als ik m'n werk niet goed doe moet een klant gewoon voor iemand anders kunnen kiezen. Alleen de opstartkosten kreeg je niet terug, maar die waren ook echt alleen maar kostendekkend voor de fotograaf/funda etc.

Ik heb hem een bepaald bedrag betaald en n daarin zaten indd z’n opstartkosten. Het is niet zo dat hij niks heeft gedaan, maar het is ook niet opgepakt zoals zou moeten of zoals je mag verwachten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:28

Afbeelding

*\o/*

Mine. Optie twee. Na heel lang wachten is de verkoper van optie een niet accoord gegaan met het bod. En optie twee tsja de twijfel van de ligging is op heel veel plaatsen. Het biedproces 6 minuten. Bod tegenbod bod gefeliciteerd *\o/* en het komt met een optie om wat geld te verdienen op termijn. En in eerste instantie best nog wat klusjes, schoonmaken, heel veel schoonmaken en leegruimen.

De rare grijzige strepen op de voorkant is compleet verkeerd aangebracht witkalk. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:47

karuna schreef:
[ [url=m/EG0ykJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/*

Mine. Optie twee. Na heel lang wachten is de verkoper van optie een niet accoord gegaan met het bod. En optie twee tsja de twijfel van de ligging is op heel veel plaatsen. Het biedproces 6 minuten. Bod tegenbod bod gefeliciteerd *\o/* en het komt met een optie om wat geld te verdienen op termijn. En in eerste instantie best nog wat klusjes, schoonmaken, heel veel schoonmaken en leegruimen.

De rare grijzige strepen op de voorkant is compleet verkeerd aangebracht witkalk. :')

Fijn dat het gelukt is :D ziet er lekker mediterraans uit.

Ben benieuwd Chevax! Klinkt wel als een betere keuze, nu. Presentatie is alles.

Berdien

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:51

Wat fijn dat het gelukt is Karuna! Hopelijk zo een stuk minder zorgen in de toekomst.

Wij gaan vrijdag weer een huis bekijken. Dit keer in Groningen Stad, ben heel benieuwd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:19

Oh wat een opluchting dit. :j Vanmorgen al de knoop doorgehakt eigenlijk. Ik ben nagegaan als optie 1 niet door zou gaan. Mwa jammer en weer door. De gedachte aan optie 2 oef dat zou me gaan zeer doen. En meteen daarna kwam de melding dat de verkopers van optie 1 niet accoord wilden gaan met mijn bod.

Gister had ik al bedacht dat de ligging redelijk in de buurt van een koeienstal (risico met mijn longen en allergie) eigenlijk overal wel is, zowel in nederland als elders. Die koeienstal was ook echt mijn enige twijfel. De doorgaande weg boeit me niks. De stal tsja meer vliegen en mogelijk geur. Maar die heb je overal wel. Zeker over de grens. De keren dat ik er was 1 keer na het uitmesten was het wel even heftiger lucht maar verder alleen kuilvoer lucht geroken de keren dat ik er was. De buren en overburen goed uitgehoord en twee keer per maand mesten ze en ruik je het een paar uur wat meer. Dat was toen wel fijn om te horen.

De goede bereikbaarheid (7 km van de peage af) is ook wel een pre. En omdat het een doorgaande weg is ook goed gestrooid. En hoewel het mediterraan eruit ziet is het toch echt noord/oost frankrijk. :+ Op net geen 600 km afstand. Mjammie walnoten, mjammie druif, heerlijke pruimen en aardig wat jonge fruitboompjes waar die van mij goed bijpassen. Ruimte voor moestuin, net geen 1000 m2 grasveld/tuin/geen idee wat het is. :P Dat gaat deels bloementuin worden en paden maaien. Het komt met alle gereedschappen die ervoor nodig zijn. En voor zeker 3 jaar aan stookhout pellets en gewoon haardhout.

Maar er moet nog wel eea aan gebeuren daar was de prijs ook naar. Daken zijn goed (nagenoeg alles 2 en 3 jaar geleden vernieuwd) een extern stukje moet een keer maar dat heeft geen echte functie), fundering en kozijnen en ramen deels al dubbelglas. :j Maar de verdiepingsvloer wil ik echt vervangen hebben. Die voelt een beetje knullig aan en de stroom is eh doe het zelf zonder enige kennis van zaken. De zekeringkast is perfect op orde en drie jaar oud daarna zijn ze zelf gaan knutselen. Dat wordt vervangen en meteen zonnepanelen aangebracht als dat mogelijk is.

De geschatte kosten vallen mee. De mensen er al voor gevonden die dat kunnen. Maar de prijs is dusdanig dat ik een best pakje geld overheb nadat alle klussen gedaan zijn. Zelfs als ik de prijsopgave verdubbel.

En ik hoef me de komende tijd niet te vervelen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het slechte dakje. Is eigenlijk een overbodige garage. Die zou ook net zo goed wegkunnen. Of leeghalen en verder niks mee doen. _O-
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-08-22 17:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:31

Leuk Karuna, dus je verlaat Nederland? Spreek je de taal een beetje? Kan je dichtbij je boodschappen doen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:35

Half half. Ik ga heen en weer pendelen tussen nederland en frankrijk. Vandaar ook de maximale afstand en de goede bereikbaarheid. De taal is geen probleem. Ik kom er al vanaf mijn 2 e jaar. En red me aardig goed in het frans. Boodschappen, 5 km verderop zit een supermarkt, bakker, huisarts, apotheek, dierenarts, tankstation en vuilbreng punt van de gemeente. De grotere dingen en bouwmarkt op pakweg 12 km. Dat is vergelijkbaar aan wat ik nu ook heb, een andere huisarts in nederland heb ik ook al geregeld. Die hebben we allemaal al getest een aantal keren.

Iedere dag behalve maandag komt de bakker langs met zijn autootje rond een uur of 8. Stopplaats precies voor de deur :D een keer per week de groenteman ook en voor kaas en melk zou dat ook kunnen. Maar die mag ik toch niet hebben. Zoals gezegd ik heb de buren goed uitgehoord over van alles. En ook de makelaar kon veel vertellen, die woont ook aardig in de buurt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:40

Klinkt goed! Wanneer ga je over?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:43

Geen idee nog. Ik moet hier weg uiterlijk 30 december maar dat kan vervroegd worden. Het huis staat al bijna een jaar "leeg" en te koop. We zijn nu even aan het uitvissen wat de handigste volgorde is. Door de prijs is er de optie eerst kopen dan overhuizen (alles in de schuur zodat de verdiepingsvloer eruit kan) en dan de mijne laten passeren bij de notaris. Of omgekeerd maar dan moeten mijn spullen tijdelijk bij een verhuizer in de opslag.

Het hangt nu af van de snelheid waarin alle actes rondgemaakt kunnen worden en er notarissen plek hebben.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:14

Ik ken je niet goed Karuna maar heb je een uitkering? Het kan zijn dat je op je uitkering gekort wordt als je in het buitenland gaat wonen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:56

HorsePassion schreef:
Ik ken je niet goed Karuna maar heb je een uitkering? Het kan zijn dat je op je uitkering gekort wordt als je in het buitenland gaat wonen.

Binnen de EU behoud je gewoon je WAO en WIA uitkering.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:21

Klopt, uwv geeft ook accoord. Zolang ik mijn gezondheid niet laat verslechteren is het geen probleem. Dat had ik al veel eerder uitgezocht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:26

@karuna gefeliciteerd wat een avontuur!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:38

Gefeliciteerd karuna Y)(^)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:59

Gefeliciteerd <3

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:11

Gefeliciteerd karuna, lijkt mij een erg gaaf projectje!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:14

Gefeliciteerd Karuna!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:30

Wat leuk, Karuna. Gefeliciteerd! Ziet er erg leuk uit. Boktmeeting tzt? ;-)

Hier zijn gisteren fotograaf en cameraman 3,5 uur bezig geweest. Je wilt niet weten wat we allemaal hebben versjouwd voor de foto's. Ik kan niet wachten op het eindresultaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:31

Ben erg benieuwd Chevax!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:34

Ik hoop dat het gesleep de moeite waard was en alles goed en duidelijk op de foto is gekomen.

Als het soort van woonbaar is met werkende stroom :') dan heb ik plek genoeg. Zet de camper of tent maar neer (of nee niet nodig die staan er al. _O- ) of duik in de oldtimer caravan die er al staat, of in het blokhutje dat al ingericht is voor de verhuur :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:46

Klinkt goed Chevax, aan de inspanningen zal het niet liggen straks!

Ziet eruit als een plek met veel potentie Karuna, fijn dat het gelukt is!

Hier is een makelaar een uur geweest, huis gaat op korte termijn in de verkoop dus even weer de banden met een aantal makelaars aanhalen. Fijne vent, denkt goed mee en weet goed hoe de markt in Groningen werkt. Hij gaf wel aan dat het hoogtepunt door de gestegen rente wel achter ons ligt, waar hij eerder tientallen belangstellenden en evenzoveel biedingen had, is dat fors teruggevallen. Wel wordt er nog steeds (fors) overboden, maar het aantal verlengde voorbehouden én het moeten ontbinden is enorm gestegen sinds de fors gestegen rente.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:03

Gefeliciteerd Karuna

Kana ik denk dat je je ook moet afvragen of je met een newborn wil verhuizen in die periode. Ik weet niet precies wanneer je uitgerekend bent maar met een newborn van nog maar een paar weken oud weet ik niet of ik zou willen verhuizen...

kennis van mij heeft dingen niet zo handig gepland...

Die moet haar koophuis de 15e opleveren. Vervolgens krijgen zij zelf de sleutel van hun nieuwe koophuis de 16e en moet haar partner de sleutel van zijn huurhuis de 17e inleveren :x

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:35

Ik heb de foto's binnen en ben erg hartstikke blij mee. Echt mooi, geeft imo een goed beeld van de ruimtes en de fotograaf liet ruimtes ook mooi in elkaar overlopen. Kan ik hier foto's plaatsen of is dat nog altijd zo'n gedoe met mijnalbum enzo of ben ik nu erg van de oude stempel?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:43

chevax schreef:
Ik heb de foto's binnen en ben erg hartstikke blij mee. Echt mooi, geeft imo een goed beeld van de ruimtes en de fotograaf liet ruimtes ook mooi in elkaar overlopen. Kan ik hier foto's plaatsen of is dat nog altijd zo'n gedoe met mijnalbum enzo of ben ik nu erg van de oude stempel?

Dit topic gaat over het kopen van huizen dus ik denk dat het beter past in het funda topic :)

Fijn dat deze je veel beter bevallen! Hopelijk snel succes deze keer.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:29

Gnome schreef:
chevax schreef:

Dit topic gaat over het kopen van huizen dus ik denk dat het beter past in het funda topic :)

Fijn dat deze je veel beter bevallen! Hopelijk snel succes deze keer.

Als ik andere berichten lees, vind ik mijn posts nu niet echt uit de toon vallen in dit topic.