Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:We hebben dat ooit getest; de vloerverwarming dag en nacht op 18 graden, of alleen 's avonds een paar uur vol aan. Dat laatste is echt by far heel veel zuinigerLogisch ook, anders zou het tegen alle natuurwetten in gaan
![]()
Doe ik nog steeds soms; 's avonds de vloerverwarming een uurtje aan. Je moet alleen niet de fout maken om te wachten totdat je de warmte voelt, dat duurt namelijk een paar uur, en als je hem te laat aan zet dan blijft de vloer tot diep in de nacht warm. Dus rond 4 uur een uurtje vol aan, dan hebben we om 7 uur warme voetenen is ie om 11 uur 's avonds weer koel.
Citaat:Jeetje Faelynn, dat is echt warm! Wat heftig zeg. Word je ook niet warm van beweging?
Faelynn schreef:Citaat:Jeetje Faelynn, dat is echt warm! Wat heftig zeg. Word je ook niet warm van beweging?
Van bewegen word ik wel warm, heel snel zelfs ook weer "te" warm. Maar ik kan natuurlijk niet de hele dag bewegen haha. Zeker niet als ik thuis aan het studeren ben. Als ik ga bewegen ga ik ook vrij snel zweten waardoor ik daarna dus 2x zo hard afkoel en het steen koud heb, dan werkt de kachel daarna helemaal niet meer
Vind het zelf ook wel echt een vervelend iets hoor, het maakt dat ik soms heel veel moeite heb met goed functioneren, want als je zo koud bent wil je niks liever dan gewoon op een bolletje opgevouwen zitten en niks doen, maar je moet toch wel echt door. Op mijn oude werk hadden ze een extra elektrische kachel onder het bureau gezet voor mij en mocht mijn sjaal enzo omhouden
arabella2000 schreef:Ik heb begin dit jaar heel erg op gas bespaard door een elektrische deken te kopen. Ik be een kouwkleum en kreeg het zelfs met de verwarming op 21 °C niet warm.
Elektrische deken werkt voor mij veel beter, ik keijg het weer warm als ik op de bank hang en ik bespaar stookkosten.
Deze heb ik https://www.bol.com/nl/nl/p/lifegoods-e ... uctPageUrl
VanHuisUit schreef:Vind zo'n electrische deken echt een briljant idee![]()
Horloge was momenteel niet 'in de mode' mij werd aangeraden over een paar jaar weer te proberen. Zie het maar als soort belegging dan
PSvanLot schreef:Maar dan maak je de keuze om het ook regelmatig koud te hebben. Dat weiger ik, ik wil het gewoon lekker behaaglijk hebben en dan is het veel zuiniger om het heel de dag zachtjes aan te laten staan.
Wordt in de ochtend helemaal blij in mijn lekker behaaglijke keuken.
Varekaj schreef:Ik heb een meevaller! Loon zat door een foutje bij HR een paar dagen achter. Had wat zitten tellen en kwam nogal krap uit, dus rekende echt op de extra's van het prikcentrum. Nu is loon intussen gestort en een aantal vaste lasten waren ervoor al van de rekening gegaan, ik had meer over dan ik dacht blijkbaar. Scheelt dus wat ik over ga houden voor oktober