Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:37

@Whale: in principe kunnen zowat alle kleuren bij een betongrijze kast, maar ik snap dat je zo langzamerhand aan iets nieuws toe bent :)
Overigens kan ik zwart/bruin niet zo betonnerig vinden, dat is meestal toch echt wel een grijstint.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:40

DubbelDun schreef:
@Whale: in principe kunnen zowat alle kleuren bij een betongrijze kast, maar ik snap dat je zo langzamerhand aan iets nieuws toe bent :)
Overigens kan ik zwart/bruin niet zo betonnerig vinden, dat is meestal toch echt wel een grijstint.

Ik bedoelde dat de deurtjes beton-kleurig zijn, en dus grijs, en de rest is zwartbruin :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:54

Aha :) en dat past wel bij elkaar ??

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:49

Waarom verf je je kamer niet in een kleur die nu bij je past?

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 17:58

Ik vind de kast juist wel lastig combineren met kleur. Het is wordt denk ik te somber als je de hele kamer een donkere stoere kleur geeft in combinatie met de kast en andere meubels. Of het moet een hele lichte kamer zijn.
Ik zou de muur tot de helft afplakken en bovenste helft wit of heel licht grijs en de onderkant een donkerdere grijs van kalk of krijt erf.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:04

Het is wel een lichte kamer, de hele korte zijde van mijn kamer is raam. Maar de de helft afplakken en de bovenste helft wit/licht grijs en onderkant donkergrijs is ook wel een goed idee :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:20

Ik denk dat die kast het heel mooi doet bij kleuren met grijstint erbij zoals early dew of denim drift.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:03

Janine1990 schreef:
Miss Bambi, die heb ik denk ik ook :D

Hoe heet zet jij 'm? Ik durf nu wel vrij heet, beneden althans :')

Gewoon op 'n heetst :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:04

MarjanB schreef:
Ik denk dat die kast het heel mooi doet bij kleuren met grijstint erbij zoals early dew of denim drift.

Ik denk ook dat dat beter past...

Ik heb zelf twee hele donkere muren in mijn huis, beneden oldtimer rally van flexa, en boven een hele diepblauwe kleur van onbekend :')
En ik kan me beide keren niet voorstellen daar zo'n donkere kast tegenaan te zetten...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:12

Ik vind de body in grijs gelazuurd walnootpatroon bij deze grijze betonlook deuren veel mooier staan dan de zwart/bruine rompen. Zéker als je ook een wit/lichtgrijze muur zou willen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:16

Hoi,

Ik heb even een vraagje. Ik zag onderstaande twee doeken van Marilyn Monroe maar kan ze nergens weer vinden en via Aliexpress zijn ze uitverkocht. Weet iemand misschien waar ik deze kan vinden? Het mag gewoon canvas zijn hoor!

https://nl.aliexpress.com/item/32668239694.html

Alvast bedankt!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:22

maai_ke schreef:
Hoi,

Ik heb even een vraagje. Ik zag onderstaande twee doeken van Marilyn Monroe maar kan ze nergens weer vinden en via Aliexpress zijn ze uitverkocht. Weet iemand misschien waar ik deze kan vinden? Het mag gewoon canvas zijn hoor!

https://nl.aliexpress.com/item/32668239694.html

Alvast bedankt!

Als je zoekt op Marilyn Monroe vind je meer aanbieders hoor.

€ 3,40 32% Off | Hollywood Ster Marilyn Monroe Figuur Muur Canvas Schilderij Posters En Prints Vintage Poster Muur Foto 'S Voor Woonkamer
https://s.click.aliexpress.com/e/CtrXVirL5

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:31

Ik krijg niets als ik die link open. Daarbij zoek ik specifiek deze twee schilderijen/canvasdoeken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:37

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:12

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:32

Thanks dames, ik heb ze besteld!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:48

Eetstoelen besteld :D
Afbeelding
We twijfelen nu over de eettafel. Of deze van Leen Bakker, 550 euro maar die moeten we zelf nog beitsen naar een donkerdere kleur (dit matcht niet met onze stijl en dus tv meubel etc). Mooi boomstamblad wel!
Afbeelding

Of deze, dit is steigerhout maar wordt dan wel voor ons gebeitst en is uiteindelijk goedkoper dan de tafel hierboven. Scheelt 100 euro plus nog de beitsprijs van die andere tafel.
Het zou dan de stijl van de linker worden in de kleur van de rechter.

Afbeelding

Wat vinden jullie het mooiste?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:53

Foto rechts: deze tafel zou ik dan kiezen.

Foto links: deze tafel met jouw stoelen vind ik 2 heel verschillende stijlen die niet echt matchen samen.

Edit: verduidelijkt.
Laatst bijgewerkt door Boras op 16-07-19 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:54

Ik ben fan van boomstamblad, krijg die zelf binnenkort ook een binnen. Als je het geld hebt zou ik dus daarvoor gaan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:01

Vind die bovenste echt super!

Zelf beitsen vind ik een lastige, het wordt altijd een andere kleur dan beloofd op het blik, maar dat is een ander verhaal :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:14

Boras schreef:
Foto rechts: deze tafel zou ik dan kiezen.

Foto links: deze tafel met jouw stoelen vind ik 2 heel verschillende stijlen die niet echt matchen samen.

Edit: verduidelijkt.

Hoe bedoel je rechts of links? Het is die boomstam (boven) of de steigerhouten (onder) die dan de linker uitvoering wordt in de kleur van de rechter. Deze stijl/uitvoering is gelijk aan die met het boomstamblad maar dan zonder boomstamblad :Y)

Quellian, klopt! Ben ik ook een beetje bang voor. Maar onze eettafel staat niet direct naast de tv of kast dus maakt opzich niet heel veel uit als het niet precies matcht. Moet voornamelijk gewoon een stuk donkerder worden, richting de foto rechtsonder. Kan denk ik altijd wel nog een lakje doen als het nog te licht is..?

Ik vind de boomstam ook mooier maar het zelf moeten kleuren houdt mij tegen, inc de prijs (al vind ik dat overkomelijk).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:31

liekec schreef:
Quellian, klopt! Ben ik ook een beetje bang voor. Maar onze eettafel staat niet direct naast de tv of kast dus maakt opzich niet heel veel uit als het niet precies matcht. Moet voornamelijk gewoon een stuk donkerder worden, richting de foto rechtsonder. Kan denk ik altijd wel nog een lakje doen als het nog te licht is..?

Nou, dat is het een beetje met beits... je kunt er niet 'zomaar' een lichtere variant overheen smeren. Je moet hem dan eerst weer volledig kaal schuren :=

Wacht, ik ga even foto's zoeken van mijn beits-ervaring.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:33

Ik ga ook voor de boomstam mits het blad goed 'strak' gemaakt is en dus niet krom gaat trekken. Donkerder worden doet ie vanzelf wel :)
Lak/vernis zou ik nooit doen. Neem een goede (gekleurde) olie.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:37

liekec schreef:
Eetstoelen besteld :D
[ [url=m/EItanq.jpg]Afbeelding[/url] ]
We twijfelen nu over de eettafel. Of deze van Leen Bakker, 550 euro maar die moeten we zelf nog beitsen naar een donkerdere kleur (dit matcht niet met onze stijl en dus tv meubel etc). Mooi boomstamblad wel!
[ [url=m/eZReSn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of deze, dit is steigerhout maar wordt dan wel voor ons gebeitst en is uiteindelijk goedkoper dan de tafel hierboven. Scheelt 100 euro plus nog de beitsprijs van die andere tafel.
Het zou dan de stijl van de linker worden in de kleur van de rechter.

[ [url=m/2nWNd5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat vinden jullie het mooiste?

Ik weet niet wat de afmeting van deze tafel is?
Bij iBood hebben ze een soort gelijke tafel in de aanbieding :)
https://www.ibood.com/home-living-nl/nl ... furniture/

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:41

Quellian schreef:
liekec schreef:

Nou, dat is het een beetje met beits... je kunt er niet 'zomaar' een lichtere variant overheen smeren. Je moet hem dan eerst weer volledig kaal schuren :=

Wacht, ik ga even foto's zoeken van mijn beits-ervaring.

Nee dat snap ik, maar als je een bepaalde kleur kiest en 1 (of meer) tint lichter gaat zitten voor de zekerheid, kan je altijd meerdere lagen erop doen tot je het gewenste resultaat behaalt lijkt mij?

Dubbeldun, olie is natuurlijk ook een idee :)* Heb jij daar zelf ervaring mee/foto's van?

Letitzia, bedankt voor de link! Dat is ook nog een optie. Enige wat ik prachtig vind aan de tafel in mijn bericht zijn die afgeronde randen die nog boomstamachtig aan doen, dat heeft deze niet. Maar wel stukken goedkoper :D Afmeting wordt 160*90.